Skocz do zawartości

Bardzo niskie ukłony dla świeczek NGK.


Artur32

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zaczne od tego ze ostatnio wymienilem swiece na NGK i problem z odpalaniem znikl.

Bardzo nisko sie klaniam :modlitwa: bo autko chodzi zdecydowanie lepiej i nie ma problemu z porannym odpalaniem.

Wczesniej opisywalem ten problem http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=7613&highlight=i juz odchodzilem od zmyslow co jeszcze mozna wymienic, bo nic nie pomagalo.

Bylem u roznych mechanikow i ciagle to samo, najlepiej jakbym wymienil od razu caly silnik. Nie wiem czy im sie po prostu nie chce dlubac bo straci caly dzien a okaze sie ze to jakas glupota, ktora kosztuje grosze i w ten sposob sobie nie zarobi czy jest to czyms innym podyktowane :shock: . Bo kazdy mechanik, u ktorego bylem, nie zacznie od najprostrzego tylko zaraz wyszukuje jakies dziwnie drogie czesci do wymiany. A jak nie pomoga to tlumaczy ze ta ktora wymienil to i tak byla juz zjechana, popsuta, zuzyta itd choc nie pomoglo.

Ale do rzeczy wymienilem swieczki na NGK jedno elektrodowe, wczesniej mialem Boscha trzy elektrodowe zrobilem na nich jakies 8 tys. Teraz juz nie mam problemu z porannym odpalaniem i nie jest wazne czy wylacze na wieczor na PB czy na gazie zawsze odpala.

Pisze ten post dla wszystkich ktorzy maja podobne problemy z odpalanie, a wiem ze takich osob troche jest.

Oczywiscie po przeczytaniu ladnej ilosci postow na tym forum zrozumialem ze moze wymiana swieczek cos pomoze i udalo sie. Wiec wielkie podziekowania dla wszystkich forumowiczow za rady i przestroga dla innych zeby najpierw troche poczytali a nie od razu zasowali do "mechanikow" dla ktorych najlepszym rozwiazaniem byloby wymienic caly silnik bo to jest najprostrze, a przeciez nie oto chodzi.

E32 730 LPG


KUPIĘ ŁADNE ZADBANE E38 735 LUB 740 rocznik '96;'97. PROSZĘ O KONTAKT NA PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie odpisać na post który z założenia ma służyć "ku pamięci". Miałem podobny problem i zrobiłem podobnie jak przedmówca - wymieniłem świeczki na NGK. Mimo tegho, że problem ustąpił, to jest jeszcze jedna rzecz, która moim zdaniem powinna być przylepiona do tej informacji wyżej. Chodzi o odpowiednie parametry świec. Niestety ja kupiłem świece w zwykłym sklepie. Gośc wyciągnął niby jakiś katalog i stwierdził - TE. Kupiłem i zadowolony założyłem. Już pierwsze wrażenie lekko mnie podłamało. Świece nowe były na mniejszy klucz. No dobra stwierdziłem - nowoczesność i drobiazgowość - może chcieli zaocszczędzić na materiale ... Założyłem odpalam silnik - REWELACJA. JEST SMAK ... znaczy różnica. ALe co to. Kiedy rozgrzany silnik wejdzie na wysokie obroty sięgające prawie czerwonej kreski na obrotomierzu - silnik zaczyna przebierać. W zasadzie nigdy nie odwiedzam tych partii obrotomierza, jednak zawsze po wymianie świec sprawdzam te partie - jak zalecił mi kiedyś gość w serwisie. Aby wszystko grało, silnik winien pracować równo na każdych obrotach. Hm .. no tak świece NGK niby oryguinalne, jednak nie spełniają parametrów jakie dyktuje firma BMW. Oczywiście wymieniłem świece na takie, jak zaleca ETK i teraz gra.

Więc koledzy - zerknijcie na właściwości cieplne świec jakie kupujecie.

Pozdrawiam serdecznie

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem jeszcze inny motyw.

Za czasów kiedy jeździłem jeszcze Peugeotem 205 kupiłem sobie również świece NGK.Gościo zalukał w swoje informacje i podał mi odpowiednie.Kiedy zacząłem je wymieniać okazało się że te które siedziały w silniku miały podkładke miedzy świecą a głowicą a te które kupiłem były bezpodkładkowe.I napewno nie chodziło o przełożenie podkładek bo te świece które kupiłem były do innego typu głowicy - bez podkładki.Także przestrzegam wszystkim żeby nie ufać zbytnio sprzedawcom bo z reguł polegają tlyko na katalogach w których często są błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NGK IRIDIUM

http://www.kgk.se/KGK/Handels/Bilder_350px/NGk_Iridium_350.jpg

:modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

:modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

:modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz o co chodzi z tą NGK iridium ?

 

To chyba jeden z ostatnich wynalazkow NGK i Denso. Elektroda swiecy wykonana jest z bardzo twardego irydu odpornego na wysoka temperature i swietnego przewodnika pradu (grupa platynowcow).

Dzieki jego wlasciwoscia mozliwe stalo sie wykonanie bardzo cienkiej elektrody swiecy. Aby uzyskac iskre w swiecy irydowej potrzebne jest mniejsze napiecie, iskra jest bardziej ukierunkowana co poprawia efektywnosc zaplonu mieszanki i samo spalanie. Iskra swiecy irydowej pozwala odpalic bardziej uboga w paliwo mieszanke.

Wydaje mi sie wiec (nie testowalem) ze nadawala by sie swietnie do gazu.

Zywotnosc swiecy irydowej jest rowniez wieksza od tej konwencjonalnej - platynowej.

Wedlug stron internetowych NGK i Denso maja niby byc lepsze od reszty.

Byc moze to tylko chwyt reklamowy nowego produktu.

Wiadomo nowe swiece to i silnik rowniej pracuje szczegolnie na wolnych obrotach. Po wymianie w swoim silniku roznice zauwazylem, wymienialem moje stare oryginalne BMW-NGK 4 ktore mialy przejechane okolo 15 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Różne opinie słyszałem o świecach czteroelektrodowych. Zaleta taka, że za każdym razem praktycznie jest iskra. Wady - takie, że przez te elektrody utrudniony jest dostęp mieszanki do miejsca, w którym iskra powstaje. To tak ze słyszenia, lakonicznie. Może ktoś będzie w stanie rozwinąć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz o co chodzi z tą NGK iridium ?

 

To chyba jeden z ostatnich wynalazkow NGK i Denso. Elektroda swiecy wykonana jest z bardzo twardego irydu odpornego na wysoka temperature i swietnego przewodnika pradu (grupa platynowcow).

Dzieki jego wlasciwoscia mozliwe stalo sie wykonanie bardzo cienkiej elektrody swiecy. Aby uzyskac iskre w swiecy irydowej potrzebne jest mniejsze napiecie, iskra jest bardziej ukierunkowana co poprawia efektywnosc zaplonu mieszanki i samo spalanie. Iskra swiecy irydowej pozwala odpalic bardziej uboga w paliwo mieszanke.

Wydaje mi sie wiec (nie testowalem) ze nadawala by sie swietnie do gazu.

Zywotnosc swiecy irydowej jest rowniez wieksza od tej konwencjonalnej - platynowej.

Wedlug stron internetowych NGK i Denso maja niby byc lepsze od reszty.

Byc moze to tylko chwyt reklamowy nowego produktu.

Wiadomo nowe swiece to i silnik rowniej pracuje szczegolnie na wolnych obrotach. Po wymianie w swoim silniku roznice zauwazylem, wymienialem moje stare oryginalne BMW-NGK 4 ktore mialy przejechane okolo 15 tys km.

 

Łukasz mówisz o konkretnym modelu swiec?? Do mnie np zalecane NGK to bkr6EK i to sa normalne swiece, ponoc innych sie nie zaleca, wiec czy takie podejda czy sa z takim samym oznaczeniem ale irydium???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sadzicie o swiecach czterolektrodowych?

do mnie wlasnie takie maja byc silnik m43

 

takie świece są niezalecane do silników na paliwa słabsze (bio i tp., lpg), ponieważ dają niejednorodność iskry, w dodatki iskra jest za każdym razem w innym miejscu

stabilniejsze są świece jednoelektrodowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do kupowania świec, to zalecam metodę stosowaną przeze mnie:

1) tylko sklep firmowy - dobór przez doświadczonego sprzedawcę i z katalogu bez karygodnych błędów

2) w innym sklepie, ale zawsze z wykręconą z silnika świecą w ręku (ewentualnie w kieszeni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zaczne od tego ze ostatnio wymienilem swiece na NGK i problem z odpalaniem znikl.

Bardzo nisko sie klaniam :modlitwa: bo autko chodzi zdecydowanie lepiej i nie ma problemu z porannym odpalaniem.

Wczesniej opisywalem ten problem http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=7613&highlight=i juz odchodzilem od zmyslow co jeszcze mozna wymienic, bo nic nie pomagalo.

Bylem u roznych mechanikow i ciagle to samo, najlepiej jakbym wymienil od razu caly silnik. Nie wiem czy im sie po prostu nie chce dlubac bo straci caly dzien a okaze sie ze to jakas glupota, ktora kosztuje grosze i w ten sposob sobie nie zarobi czy jest to czyms innym podyktowane :shock: . Bo kazdy mechanik, u ktorego bylem, nie zacznie od najprostrzego tylko zaraz wyszukuje jakies dziwnie drogie czesci do wymiany. A jak nie pomoga to tlumaczy ze ta ktora wymienil to i tak byla juz zjechana, popsuta, zuzyta itd choc nie pomoglo.

Ale do rzeczy wymienilem swieczki na NGK jedno elektrodowe, wczesniej mialem Boscha trzy elektrodowe zrobilem na nich jakies 8 tys. Teraz juz nie mam problemu z porannym odpalaniem i nie jest wazne czy wylacze na wieczor na PB czy na gazie zawsze odpala.

Pisze ten post dla wszystkich ktorzy maja podobne problemy z odpalanie, a wiem ze takich osob troche jest.

Oczywiscie po przeczytaniu ladnej ilosci postow na tym forum zrozumialem ze moze wymiana swieczek cos pomoze i udalo sie. Wiec wielkie podziekowania dla wszystkich forumowiczow za rady i przestroga dla innych zeby najpierw troche poczytali a nie od razu zasowali do "mechanikow" dla ktorych najlepszym rozwiazaniem byloby wymienic caly silnik bo to jest najprostrze, a przeciez nie oto chodzi.

Takwłaśnie jest jak piszesz,ja także kupuje świece NGK,myślę,że są lepsze od BOSCHA.Znajomy mechanik twierdzi,że przejechał na NGK prawie 100tyś km!!!(założone były w e34 520 12v) :norty: .Ja w swojej e32 m30 mam też NGK,jeżdżę na gazie,wymieniam mniej więcej co 30tyś km.Symbol świec do m30 3.0 3.5 to ZGR 5 A

Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ,w katalogu podobno do mojego sa czteroelektrodowe w oryginale, czy to moze byc prawda? silnik m43 Kupowalem je w sklepie z czesciami od znajomgego zeby bylo taniej, ale teraz sie zastanawiam czy moze jednak powinny byc z jedna elektroda? te które podmieniałem tesh miały cztery elektrody, mozna na nich jezdzic do 100kkm.

Wiec ajk to jest? :)

pozdrawiam

...latanie jest bogiem, predkosc nalogiem, zycie zabawa,sex podstawa...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ,w katalogu podobno do mojego sa czteroelektrodowe w oryginale, czy to moze byc prawda? silnik m43 Kupowalem je w sklepie z czesciami od znajomgego zeby bylo taniej, ale teraz sie zastanawiam czy moze jednak powinny byc z jedna elektroda? te które podmieniałem tesh miały cztery elektrody, mozna na nich jezdzic do 100kkm.

Wiec ajk to jest? :)

pozdrawiam

 

Się zgadza, co napisałeś - zalecane są do silników na paliwa wysokooktanowe, jako lepsze, ale gorzejsię sprawiaja na paliwach alternatywnych (stacje "podwórkowe", biopaliwa, lpg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.