Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mniej więcej dwa miesiące temu mechanik wymienił sprzegło na nowe kompletne firmy SACHS, dziś zauważyłem ze jeśli zdejme noge z pedału sprzegła mam bardzo ciche hałasy a po wciśnięciu sprzęgła hałasy znikają. Jak wyłączam silnik to słychać dźwiek jak by coś latało lub uderzało delikatnie, jeśli wyłącze silnik ale wcisne pedał sprzęgła nie ma tego hałasu. Co to może być? te hałasy miałem takie same przed wymianą zużytego sprzęgła ale bardzo głośne, obecnie na nowym sprzegle też są hałasy ale bardzo ciche, trzeba sie wsłuchać, Na nowym sprzegle przejechałem zaledwie 2tyś km. Czy u was też są jakieś ciche dźwięki jeśli zwolni sie pedał sprzęgła ? Tak ma być czy coś z tym zrobić ?

Opublikowano
Ja jakieś pół roku temu wymieniałem sprzęgło (też na Sachsa), i żadnych hałasów nie miałem, i nie mam. Także raczej coś jest nie tak...
Opublikowano
To może być jakieś łożysko, które się kręci jeszcze po zgaszeniu silnika, mechanik powinien wiedzieć, czy coś takiego może mieć miejsce
Opublikowano
Ten olej w skrzyni sprawdze ponieważ lekko sie poci z wybieraka ale czy to ma jakiś związek ze sprzegłem ? Które łożysko mogło paść? sprzegło kupowałem kompletne z łożyskiem.
Opublikowano
W takim razie nie obejdzie sie bez zdjęcia skrzyni. Czy to łożysko jest drogie ? Czy mechanik powinien zauważyć ze łożysko sie kończy?, 1800km na nowym sprzęgle to nie jest dużo. Dodam ze zauważyłem że wiecej jest hałasów na rozgrzanym silniku, najgorsze ze są takie same jak na strym zużytym sprzęgle a przyczyną było łożysko dociskowe które było rozsypane całkowicie, obawiam sie ze zaczyna się to samo, jeśli tak to dlaczego ?
Opublikowano
Aha po tej wymianie na nowe sprzęgło został wymieniony wysprzęglik całość dało taki efekt ze pedał sprzegła pracuje bardzo lekko a sprzęgło już "bierze" w momęcie jak pedał jest nisko podłogi, wczesniej brało wysoko. Czy sprzegło zacznie brać wyżej w miare zuzywania się tarczy sprzegła? pytam ponieważ niektórzy sądzą ze przy hydraulicznym sprzegle nie da sie stwierdzić zużycia sprzegła.
Opublikowano
ja mam tak jak sie rozgrzeje a jak sie wcisnie pedal sprzegla to jest ok i ja musze wymienic lozysko wyciskowe ale na razie nic sie zloego nie dzieje a mam SKFa na podmianke
jedynakk
Opublikowano
za każdym razem jak szumi dopóki nie wciśnie się sprzęgła to jest to łożysko sprzęgłowe , i dziwi mnie że mechanik go nie wymienił od razu , lub uszkodził przy wymianie . ja za każdym razem jak wymieniam to kupuje cały pakiet łożysko , tarcza i docisk . Bo jak się zmienia po części to tak się dzieję że później tżeba ściągać skrzynie co kilka tysięcy.
Opublikowano
Ja bym sprawdził stan oleju w skrzyni biegów

Telefonowałem do mechanika i powiedzial ze raczej jest malo prawdopodobne zeby cos sie dzialo ze sprzeglem, tez twierdzi ze nalezy sprawdzic stan oleju w skrzyni, uwaza ze te dziwieki pochodzą od skrzyni, jutro sie okaze bo auto wraca do mechanika.

Opublikowano

byc moze przed wymianą sprzegla halasowały: łosko oporowe i łozysko w skrzyni a po wymianie kompetnego sprzegla pozostal tylko halas łozyska na wałku głównym w skrzyni ktore pracuje rowniez na biegu jalowym po odpuszczeniu sprzegla.

 

sam w aucie sciagalem skrzynie 4 razy, raz nawet podmienialem inna tyle ze u mnie przyczyna halasu bylo kolo dwumasowe ktore u ciebie nie wystepuje. koło przenisilo drgania po odpuszczeniu sprzegla na biegu jalowym i wtedy zaczynal halasowac wałek główny w skrzyni dlatego tez na poczatku wymienilem dwumasowke na uzywana - bylo to samo, to nastepnym razem wymienilem skrzynie i wraz to samo wiec zalozylem spowrotem swoja a po kilku miesiacach wymienilem kolo dwumasowe na nowe i teraz jak reka odjol zreo halasow ze skrzyni

Opublikowano

To ile tam jest łożysk?

 

jeśli chodzi o samo sprzęgło to jest tylko jedno łożysko dociskowe. a jeśli w skrzyni jest mało oleju lub olej jest bardzo stary to biegi wskakują ciężej a szczególnie 1 i najgorzej na zimnej skrzyni . ja sie nie spotkałem z tym aby padło łożysko w skrzyni chyba że ktos jeździł bez oleju bo bardzo często sie poci skrzynia w bmw i niektórzy nie sprawdzają stanu . ale z tym kołem dwumasowym jak wspomniał ktoś powyżej też już kilka razy sie spodkałem ale jak mechanik na trohe doświadczenia to od razu powinien to rozpoznać.

Opublikowano
witam.Podepne sie pod temat gdyz po wakacjach biore sie za wymiane sprzegla.Mam taki problem ze zaczyna byc slychac na luzie łożysko oporowe,po wcisnieciu sprzegla ucicha.Podczas jazdy najbardziej na jedynce i dwójce cos tam szumi,wlasnie z okolic skrzyni lub sprzegla.Ale tylko jak auto sie porządnie rozgrzeje.Gdy stanę,wcisne sprzeglo nic nie słychac!Mam takie pytanie czy łożysko oporowe slychac podczas jazdy i czy moze to byc wczesniej wspomniane łożysko na wałku sprzegłowym?A moze koło dwumasowe i czy występuje ono w iesie bo nie bardzo jestem zorientowany.Czy przy wymianie sprzegla latwo sie dostac i ocenic stan łozyska na wałku i ewentualnie koła dwumasowego?Dodam ze takie problemy zaczynaja sie po dłuzszej jezdzie.Czy moze to tarcza hałasuje albo docisk?sam niewiem a nie chcialbym zeby po wymianie sprzegła cos tam zostało stare i znowu hałasowalo.Sprawdze niebawem olej w skrzyni i wymienie płyn hamulcowy.Pozdrawiam i czekam na konkretną pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.