Skocz do zawartości

ASC 15s wciśnięcie - prawda czy mit??


Prokop

Rekomendowane odpowiedzi

Czy 15s wciśnięcie przycisku daje całkowite wyłączenie ASC. Tylko nie piszcie że juz wcześniej były takie pytania bo nikt na nie jednoznacznie nie odpowiedział. Jedni mówią żę tak inni że nie. Ma ktoś może jakieś potwierdzenie w formie instrukcji itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak apropo tego przycisku ASC, to trochę dziwne że trzeba go wcisnąć na 15s, można zasnąć po takim czasie, Dla inteligentnego człowieka myślę (a i nawet idioty) myślę że wystarczyło by 3s-5s i tak najczęsciej jest. Możę to faktycznie prawda (wyczytałem taką mśl w innym poście) że wtedy funkcja ASC wyłącza sie na dobre bo komp tak długie wciśnięcie przycisku bierze za jego awarię i dopiero ponowne odpalenie samochodu go resetuje. Bo 15s to ostra przesada.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba za trudne pytania na sobotni wieczór daje :)

 

U mnie po dluzszym przytrzymaniu zapala sie na stałe, nie da sie wylaczyc jej przez jeszcze jedno przycisniecie (dopiero stacyjka). Komp łapie wtedy bład przycisku ASC, wiec na 90% w roku modelowym 99 tej funkcji nie bylo. Co do reszty to podobno przy przytrzymaniu zapala sie ASC i jeszcze jakas kontrolka

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przytrzymanie go na kilka sekund deaktywuje częściowo co widać zapaleniem się trójkąta ale dalsze jego trzymanie zapala również kontrolkę hamulca ręcznego ale na żółto i deaktywacja wtedy jest może niecałkowita bo coś na pewno działa ale auto zachowuje się jak bezsystemowe tylnonapedowe :mrgreen: całkosć trwa ok 8-10 sekund max.

Codziennie to robię w zimie bo mam ciężki wjazd/wyjazd z garażu , po wyjechaniu na drogę jednym wciśnięciem aktuwuję te systemy i wszystko wraca do normy.

Napiszę jeszcze że bez takich możliwości nie miał bym szans ruszyć spod domu , silnik wchodzi na obroty a auto stoi :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc może i coś w tym jest, Szkoda tylko żę na 10s :)

Zaraz , tyle trwa naciśnięcie w celu deaktywacji systemu , potem jak nie nacisna tego przecisku to cały czas mam zdeaktywowany i można kręcić bączki nawet cały dzień oczywiście do czasu wyłączenia silnika ew. naciśnięcia guziczka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem jak w roczniku 1999 ale w 2003 przyciśnięcie na 5 sek wyłącza ASC i DSC (zapalają się na żółto dwie kontrolki, tak jak pisał Mike68).

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie napisałem że nie ma przycisku, tylko funkcji DSC. U ciebie przycisk jest jeden ale jest funkcja DSC. W mojej E46 z 99 wciśnięcie przycisku na dłużej nie zapala dwóch kontrolek, może nie ma DSC albo jest to inaczej skonfigurowane. Może ma ktoś instrukcję obsługi do tego rocznika, bo mam ale do nowszego rocznika bodaj od 2002r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSC przycisk DSC

ASC- przycisk ASC

 

ale DSC z przyciskiem ASC chyba nie występuje...

 

Ja na szutrach jak przytrzymałem ASC to niby lepiej sie bokiem ustawiał- szybciej- ale ile w tym sugestii to nie wiem bo cięzko jest mi to zmierzyć....

 

Prawda jest taka ze trzeba na nowo silnik odpalić aby aktywować system...

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie jest tak ze po jednorazowym nacisnieciu przycisku ASC mam wylaczony system ale tylko na prostych kolach,

zas po okolo 15 sek przytrzymaniu tegoz przycisku

system jest wylaczony "na dobre" i wlaczyc go mozna tylko odpalajac jeszcze raz auto.

Sprawdzone na 100 %, auto wyprodukowane 11'98 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie jest tak ze po jednorazowym nacisnieciu przycisku ASC mam wylaczony system ale tylko na prostych kolach,

zas po okolo 15 sek przytrzymaniu tegoz przycisku

system jest wylaczony "na dobre" i wlaczyc go mozna tylko odpalajac jeszcze raz auto.

Sprawdzone na 100 %, auto wyprodukowane 11'98 r.

no to jak u mnie , może 15s to zbyt długo ale ja po nacisnięciu raz , system aktywuje nie gasząc silnika , można się bawić w trasie bo już to nie raz sprawdzałem w zimie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam e46 z lipca 98 mam tylko ASC

 

i u mnie wciśnięcie przycisku raz czy tez przytrzymanie go przez kulka sekund nie daje wyczuwalnej różnicy

 

to że ponowne włączenie asc po przytrzymaniu przycisku dłużej jest możliwe dopiero po ponownym odpaleniu silnika moim zdaniem jest spowodowane tym że komputer odczytuje takie długie wciśnięcie przycisku jako awarię . . .

Edytowane przez Jezioro
www.bmw-3city.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Systemy DSC i ASC sa dwoma różnymi systemami, w takim sensie, że występują oddzielnie. Oznacza to, że albo auto wyposażone jest w system ASC, lub w jego rozwiniętą wersję DSC i nie ma to nic wspólnego z długością

trzymania włącznika, lub wyłącznika systemów.

 

DSC przycisk DSC

ASC- przycisk ASC

 

ale DSC z przyciskiem ASC chyba nie występuje...

 

Dokładnie tak.

 

W roczniku 99 tego nie ma (nie zapalają sie dwie kontrolki) bo nie ma chyba DSC jest tylko ASC.

 

Natomiast zapalenie dwóch kontrolek, od kontroli trakcji, oraz kontrolki hamulca ręcznego w kolorze żółtym, nie ma nic wspólnego z tym, czy auto posiada ASC, czy DSC.

Kontrolka ta sygnalizuje wyłączenie niewidocznego systemu ADB - Automatic Differential Brake - system różnicowego hamowania koła o mniejszej przyczepności do podłoża.

Pomijając fakt DSC, ASC, które wyłącza się ok 3 sekundowym przytrzymaniem przycisku, dopiero po dłuższym przytrzymaniu, powiedzmy 8-10 sekund deaktywuje sie system ADB, co sygnalizuje ikonka żółtego hamulca ręcznego. Jeżeli zapala się jedynie kontrolka trakcji, żółty trójkąt na środku kontrolki, bez późniejszego załączenia się

ADB, oznacza brak systemu ADB.

 

Jeżeli natomiast chodzi o przytrzymanie powyżej 10 sekund, aktywacja systemów odbywa sie dopiero po ponownym odpaleniu samochodu.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.