Skocz do zawartości

Swap z 1,6 na 2.0 lub 2.5


Wilczek512

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zastanawiam sie nad autem chce kupić bmw e36 lecz nie bedzie mnie stać na E36 z seryjnie zamontowanym silnikiem 2.0.Co sądzicie o takiej przekładce z 1.6 na 2.0 lub 2.5 jaki może być koszt takiej przekładki lub uszkodzoną z takim silnikiem bo patrząc na allegro z 1.6 za około 5 tyś kupie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam bmw e36 2.5 (192 km) bezynka w automacie rewelacjia i z tego co czytalem to do bmw e36 to sa wlasnie nasjlepsze silniki te 2.5. Amoj znajomy ma tesz bmw e36 tylko ta 2.0 w bezynie to mowi ze jak dla niego jest troszke zaslaba ale to juz zecz gustu pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

troche dziwne pytanie mowisz ze nie masz kaski na kupno aa na przekladkie silnika masz?? :mad2: powiem ci ze na jedno wyjdzie kolego poszukaj a znajdziesz w przystepnej cenie e36 2.5

zycze powodzenia w szukaniu

 

 

pzdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz w szukajkę swap. Wyskoczy Ci trochę wyników. Jeśli nie masz super taniego dawcy, to się mija z celem. Wbrew pozorom to jest trochę zabawy.

Poszukaj i przemyśl to solidnie.

Wg mnie nie ma sensu. Lepiej od razu znaleźć pożądany silnik. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysl zly. Nie masz tego samochodu wiec jest bezsensowne kupowac 316 i wkladac w miejsce r4 silnik r6. Koszty spore. Lepiej odrazu szukac e36 z r6 i nawet jezeli okaze sie (czego przy zakupie np nie zauwazysz) ze bedzie w zlym stanie to wtedy to zrobisz i bedziesz wiedzial w jakim stanie masz auto a kupowanie samochodu a potem przekladanie silnika wogole sie nie kalkuluje. Takie cos sie tylko robi, gdy wkladasz niestandardowy silnik w model, w ktorym wkladany silnik nigdy nie wystepowal. Bo gdybys juz posiadal e36 i byl pewny jego bardzo dobrego stanu a mialbys okazje wlozyc wiekszy silnik i oczywiscie pieniadze na to wtedy to ma sens.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Autor tematu chyba zupelnie nie zna realiow. :D Coz. Jak cie nie stac na 320/325 to tym bardziej nie kupuj 316 tylko po to zeby zalozyc wiekszy silnik. Poczytaj sobie o swapach na forum bo troche tego bylo przerabiane. Przelozyc silnik to dopiero poczatek. Dalej, komp, wiazki, dolot, wydech, hamulce, zawias, przynajmniej przod bo przeciez 1,6 duzo lzejszy od r6. Pewnie tez dyfer bo nie wytrzyma jak bedziesz sie "bawic" 192 koniami, no a jak dyfer z 2,5 to i półosie oraz wal napedowy. Nie wiem co jeszcze. Poza tym jak chcesz robic swapa i bazą ma byc buda za 5kzl to nie wiem czy to ma sensu, bo ona chyba glownie musi byc w idealnym stanie zeby to mialo sens. Czyli musialbys kupic cos z rozwalonym silnikiem zeby w takiej cenie znalezc. Dodam tylko ze czytalem ze kwota swapa do e30 silnika m50b25 to cos w okolicach 5000 - 7000 zl. Powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor tematu chyba zupelnie nie zna realiow. :D Coz. Jak cie nie stac na 320/325 to tym bardziej nie kupuj 316 tylko po to zeby zalozyc wiekszy silnik. Poczytaj sobie o swapach na forum bo troche tego bylo przerabiane. Przelozyc silnik to dopiero poczatek. Dalej, komp, wiazki, dolot, wydech, hamulce, zawias, przynajmniej przod bo przeciez 1,6 duzo lzejszy od r6. Pewnie tez dyfer bo nie wytrzyma jak bedziesz sie "bawic" 192 koniami, no a jak dyfer z 2,5 to i półosie oraz wal napedowy. Nie wiem co jeszcze. Poza tym jak chcesz robic swapa i bazą ma byc buda za 5kzl to nie wiem czy to ma sensu, bo ona chyba glownie musi byc w idealnym stanie zeby to mialo sens. Czyli musialbys kupic cos z rozwalonym silnikiem zeby w takiej cenie znalezc. Dodam tylko ze czytalem ze kwota swapa do e30 silnika m50b25 to cos w okolicach 5000 - 7000 zl. Powodzenia

 

Reasumując to tworzysz auto na nowo... To tak jakbyś kupił praktycznie gołą bude i składał auto po części... Wiesz a BMW to nie LEGO... Koszta są spoooorooo większe... Jeśli masz mało gotówki to polecam 320i spalanie małe (porównywalne z 316i) i silnik mniej awaryjny... Albo TDSa jeśli masz kumpla z TIRem... i będziesz śmigał tanio...

 

Ja mam 316 i mimo, że w miare śmiga to jednak nie jestem skłonny polecać nie tyle auta co tego silnika... Może M43 daje rade ale M40 to wadliwa konstrukcja...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 316 z M43 silnikiem '98 przebieg (niby!) 123 tys (103 jak kupilem) nic jak na razie sie nie sypie i problemow zadnych z nim jeszcze nie mialem ale tez zastanawiam sie nad przekladka silnika na wiekszy - planuje 2,5 wrzucic ale wiem ze do tego dochodzi caly komp, skrzynia, wal i most :/ ( pomijam zawieszenie bo mam wymienione na gwint, i hamulce choc powinny rowniez zostac wymienione). czy ktos moze mi powiedziec jakie sa koszta takiego zabiegu - nie chce i nie mam czasu bawic sie samemu w przekladke wole zeby zrobil to ktos z wiekszym doswiadczeniem niz ja.

Były:

Ford Fiesta XR2i

Opel Calibra 2.0 16v ECOTEC

BMW E36 316I Coupe '98

BMW E46 330D Sedan '00

BMW E36 318 IS '95

vauxhal omega 2.5 v6

BMW E39 540iA '98

vw passat 1.9tdi

e46 328i '00

E46 325Ci kabrio '04

E60 520i '04

E46 330D touring Indyvidual '02

Jest:

BMW E65 730D '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M43 to lepszy silnik od M40 bo (poprawiłem hehe :lol: ) :

 

1. ma rolki w "konikach" rozrządu co zmniejsza siły tarcia wałka rozrządu, wałek mniej się zużywa i ma lżej,

 

2. silnik ten ma rozrząd na łańcuch który starcza na dużo dłużej, a ryzyko zerwania łańcucha jest niższa niż zerwania paska

 

3. o ile dobrze pamiętam to M43 ma bezrozdzielaczowy układ zapłonowy... jedna cewka z czteroma wyjściami na kable WN, także odchodzą problemy standardowe dla śniedzi pod kopułką :cool2:

Edytowane przez miki1406

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sie zgadza :) wszystkie 3 pkt sa prawda i sa w 100% udoskonaleniem dla poprzedniej generacji silnikow :)

Były:

Ford Fiesta XR2i

Opel Calibra 2.0 16v ECOTEC

BMW E36 316I Coupe '98

BMW E46 330D Sedan '00

BMW E36 318 IS '95

vauxhal omega 2.5 v6

BMW E39 540iA '98

vw passat 1.9tdi

e46 328i '00

E46 325Ci kabrio '04

E60 520i '04

E46 330D touring Indyvidual '02

Jest:

BMW E65 730D '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Skoro stać kogoś na krowę, to i na cielę". Powiem tak- kumpel chciał robić przekładke 2.0, na 2,5, bo 2.0 był coś walnięty, ale jak się okazało, z samochodu by została tylko buda, a reszta do wymiany, także jeżeli kogoś stać na razie na 316, to lepiej kupić to 316, pojeździć trochę, dozbierać kasy opędzlować 316 i kupić coś z większym silnikem. A teraz nawiązując do silników, jak zapewne wiecie nowsze konstrukcje 2,5 miały 170 KM, ale za to miałay wyższy moment obrotowy i dlatego lepiej targają niż 192 KM w 2,5, a jeżeli już ktoś chce mieć 190 KM pod maską, to najlepiej niech sobie kupi 328
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

( pomijam zawieszenie bo mam wymienione na gwint, i hamulce choc powinny rowniez zostac wymienione)

 

O ile zawieszenie ci wytrzyma większy nacisk od silnika to hamulce od wersji 1,6 mogą być niewystarczające do zatrzymania pojazdu dysponującego mocą prawie dwa razy większą. Jeśli chcesz jeździć i bezpiecznie się zatrzymać - powinieneś wymienić także ten element.

 

M43 to lepszy silnik od M40 poniewasz

 

Kolega poprawi :mrgreen:

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem ale chodzi mi o to ze narazie nie bede wymienial hamulcow a nie ze wogole :) wiem ze trzeba wymienic przy wymianie silnika na wiekszy bo moc znacznie wieksza, sama masa auta sie rowniez zwieksza. tylko chodzi mi o to ze mam zalozony nowy komplet klockow i narazie jeszcze na nim pojezdze a jak juz bym sie bral za wymiane silnika to pomyslimy rowniez o tarczach i dociskach wiekszych (moze nawet od M3 jesli podejda) bo jak na dzis dzien to lipa troche u mnie z tarczami z przodu bo mam zwykle a nie wentylowane :/

Były:

Ford Fiesta XR2i

Opel Calibra 2.0 16v ECOTEC

BMW E36 316I Coupe '98

BMW E46 330D Sedan '00

BMW E36 318 IS '95

vauxhal omega 2.5 v6

BMW E39 540iA '98

vw passat 1.9tdi

e46 328i '00

E46 325Ci kabrio '04

E60 520i '04

E46 330D touring Indyvidual '02

Jest:

BMW E65 730D '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myśle, że najlepiej by wyszedł zakup drugiego auta na dawcę... Jakiegoś na maxa skasowanego :) A jak się mają części z 520?? bo to w sumie tańsze autko w zakupie to może bym kupił sobie taką pokiereszowaną 520 i przerzucił motorek i inne :P

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.