Skocz do zawartości

Problem licznika 299960 a jego cofanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Malutkie pytanko. Wiadomo, że liczniki z początków produkcji serii e34 cierpią na chroniczną przypadłość zatrzymywania się na przebiegu 299960. I teraz pytanie. Czy jeśli cofniemy licznik powiedzmy do stanu 200tys. to czy pozwoli to wyeliminować ww efekt???

Czeka mnie nie długo ten problem a lepiej wydać 100 na cofnięcie licznika niż 150-300 na nie wiadomo jaki używany.

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
Na chłopski rozum powinno to zadziałać, ale pewności nie mam. A licznika lepiej nie zmieniać, bo łatwo podpaść przy sprzedaży gdy na liczniku wyświetlą się inne numery VIN niż te w dowodzie rejestracyjnym.

Pozdrawiam

Gomes

Opublikowano
Jak go cofniesz do 200tkm to znów będzie bił do 299960 i stanie.

Każdy będzie bił to chyba normalne jeżeli chodzi o licznik :lol:

Chodzi jednak czy to go uleczy czy wenętrzne coś i tak go zablokuje nieważne ile by tam nie pokazywał ?

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
Jak go cofniesz do 200tkm to znów będzie bił do 299960 i stanie.

Każdy będzie bił to chyba normalne jeżeli chodzi o licznik :lol:

Chodzi jednak czy to go uleczy czy wenętrzne coś i tak go zablokuje nieważne ile by tam nie pokazywał ?

 

 

Nie licz na to że to go uleczy. Tutaj masz link do strony z rozwiązaniem tego problemu: http://bmwe32.student.utwente.nl/johan/299960/299960.html, aczkolwiek nie wiem czy jest to 100% pewna metoda.

Pozdrawiam

Gomes

Opublikowano
Znam tą stronę, ale jak dotąd nikt jeszcze tego nie robił, przynajmniej nie pisał, że się udało lub nie. Chciałbym coś prostrzego
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
Znam tą stronę, ale jak dotąd nikt jeszcze tego nie robił, przynajmniej nie pisał, że się udało lub nie. Chciałbym coś prostrzego

 

Jest jeszcze jedna metoda, ale sprawdza się tylko jeśli masz zegazry z tzw. "białymi plecami", jest w nich kość pamięci, w okolicy prędkościomierza z tyłu (okolica strzałki na fotce). Jeżeli masz takie zegary to połowa sukcesu, teraz musisz zdobyć taką samą kostkę z innych zegarów lub przeprogramować u jakiegoś magika. Ta metoda jest sprawdzona w mojej poprzedniej E32 z 89'.

 

http://bmw.pgnet.pl/zegary.jpg

Pozdrawiam

Gomes

Opublikowano

Jeżeli chodzi o blokadę zegarów to polega ona na tym ze kosci pamieci licznika zapełniają się wałasnie przy tym przebiegu i koniec, więcej nie przyjmuja - jest to wada fabryczna BMW i niestety z tego co wiem nie jest ona do obejscie, w grę wchodzi natomiast wymiana tych kosci na nowe i rozpoczynasz przebieg od 0 KM :) badz całego licznika.

Jeszcze jedno - efekt ten nie występuje w kazdym samochodzie, ja mam 91 rok i tego nie mam i nie bede, to zalezy jaki masz rocznik samochodu tylko nie wiem czy od mojego rocznika w w górę czy w dół efekt ten nie wystepuje ale z tego co pamietam to raczej ponizej 91 r własnie sie tak blokują czyli zapełniają swoją pamieć a powyzej juz nie.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
no wlasnie ciekawy temat, ja mam e34 i mam ok 182 tys, pewnie cofany bo to diesel, ale jezeli licznik mi chodzi sprawnie czyli faktyczni na prawde ma mniej przejechane niz 299666 ?
Opublikowano
Do rocznika 02.89.

 

tzn blokują sie do rocznika 02.89 czy od 02.89 do chyba 95 :?:

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano
Blokują się wszystkie do 89 roku a napewno te z szarym tyłem (taki mam). Problem więc w zapełnianiu kości pamięci ale nadal nie wiem czy cofnięcie przebiegu pomoże. Z drugiej strony czy w serwisie mi to zrobią? Bo dostać dobre zegary, od tego samego modelu i z przebiegiem w miarę to już nielada wyczyn :mad2:
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
Ja mam inny problem z licznikiem, chodzi mi wszystko przez okolo 10 km potem przestaje dzialac licznik, nie liczy mi kilometrow dzialaja tylko obroty, test licznika wskazuje ze wszysko jest w porzadku, w moscie tez juz jakis czujnik byl wymieniony i nic nie pomaga.Moze Ktos sie juz spotkal z takim problemem.Z gory dziekuje za udziolone wypowiedzi jezeli takowe beda.
Opublikowano
Problem jest w tym że wymiana licznika nic nie da ponieważ kość pamięci nie jest w zegarach tylko w kostce którą się wpina do zegarów. A dlaczego staje. Dlatego że każdy przejechany kilometr jest zapisywany do pamięci i pamięć się poprostu zapełnia. Trzeba to skasować i wtedy licznik będzie wyzerowany. Wszystki magiczne urządzenia gostępne na rynku tego nie zrobią w tym modelu. wyciągnięcie baterii w zegarach też nic nie pomoże. Jak to w takim razie zrobić. W tej chwili jeszcze nie wiem ale się dowiem :D
...
Opublikowano
Ja tam się bardzo na tym nie znam, ale jeżeli kość pamięci jest za mała, to trzeba wywalić starą kość kupić nowa i zaprogramować określony przebieg. Jak kupimy kość, która będzie w stanie pomieścić 999999,9 km to nie będzie już problemu z blokującym się przebiegiem. Do zaprogramowania takiej kości potrzebny jest specjalny programator, ale nie jest no chyba drogi (są do kupienia na Allegro po klilkaset zł.; 150-450zł ). Kość taka powinna kosztować paredziesiąt zł, więc cała operacja nie powinna być droga.
Opublikowano
Właśnie o to mi chodziło. Nie ważne jest to co będzie wyświetlał ale to czy ma jeszcze miejsce na dane z przebiegu. Rozumiem, że w ASO kupię kość pamięci (mam ją w kostce) ale czy mi to od razu zaprogramują?? Przecież to już staruszek a i operacja troszku elektroniczna :?:
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
Właśnie o to mi chodziło. Nie ważne jest to co będzie wyświetlał ale to czy ma jeszcze miejsce na dane z przebiegu. Rozumiem, że w ASO kupię kość pamięci (mam ją w kostce) ale czy mi to od razu zaprogramują?? Przecież to już staruszek a i operacja troszku elektroniczna :?:

 

Po co w ASO :?: Ja bym pojechał na twoim miejscu do jakiegoś kumatego informatyka/elektronika co by to zobaczył. Kość można kupić chyba w dobrym sklepie elektronicznym(podejżewam, ale nie jestem pewien).

 

Ps. Czy ktoś wie jakie są tam kość ??

Opublikowano
No wlasnie to nie jest takie proste jak Ci sie wydaje - nie mozna sobie kupic jakiejs tam kosci w sklepie elektronicznym i ja w sadzic tam gdzie trzeba. Wątpie żeby ktoś wogóle przelutował cokolwiek na tak małej płytce. Poza tym czy miałeś kiedykolwiek w ręku to co sprzedają na allegro do programowania kości. Nie do wszyskiego można tego użyć i nie wszystkie kości wymienia sie przeż wsadzenie we wlutowaną podstawkę na płycie.
...
Opublikowano
No wlasnie to nie jest takie proste jak Ci sie wydaje - nie mozna sobie kupic jakiejs tam kosci w sklepie elektronicznym i ja w sadzic tam gdzie trzeba. Wątpie żeby ktoś wogóle przelutował cokolwiek na tak małej płytce. Poza tym czy miałeś kiedykolwiek w ręku to co sprzedają na allegro do programowania kości. Nie do wszyskiego można tego użyć i nie wszystkie kości wymienia sie przeż wsadzenie we wlutowaną podstawkę na płycie.

 

Po pierwsze to zaznaczam, że w tym temacie mam małą wiedze, ale mam :mrgreen:

Nie wiem jak jest z kościami, ale jeżeli w tej się nie mieści wszystko, to znaczy, że nową kość napewno trzeba zaprogramować. Dokupić gdzieś się napewno da. Co do przelutowania... hmm kwestia wprawy. Znam elektronika co potrafi przelutować kondensatory na płycie głównej i poza inną marką kondensatora to się nie zorientujesz, że coś było robione.

 

Najlepiej to by było jakby się jakiś nasz forumowy elektronik odezwał :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Odswiezam temat. A wiec tak, potrzebuje owej kosci z takim defektem byc moze wraz z kolega wpadlismy na pomysl jak rozwiazac problem bez zadnego cofania licznika i innych bzdetow, gdyby ktos mogl mi dac namiary na taka kosc z tym defektem bede wdzieczny
Opublikowano
poczekajcie jeszcze 19 tys km i dam Wam porobic doswiadczenia na swojej.Oczywiscie wczesniej sobie profilaktycznie zgram i zaprogamuje nowa, tak na wszelki wypadek jakby nie wyszlo.

 

Dasz rade w tydzien :norty: ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.