Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
kolego rozrzad do wyminany tzn wszystkie slizgi lancuch oraz wszystkie kola zebate koszt czesci okolo 2000zl robocizna trudno powiedziec bo sam juz to robilem ale gdzies w granicach 200 300 zl
Nic wiecej nie trzeba mówic BMW
Opublikowano
Dodam jeszcze że auto ma przejechane licznikowe 181 tyś, więc mam to rozumieć tak, że skoro rozrząd do wymiany to ma przejechane w rzeczywistości dużo więcej???? np 300Kkm???? Czy może hałas rozrządu wynika z zupełnie czegos innego????????
Opublikowano
Dodam jeszcze że auto ma przejechane licznikowe 181 tyś, więc mam to rozumieć tak, że skoro rozrząd do wymiany to ma przejechane w rzeczywistości dużo więcej???? np 300Kkm???? Czy może hałas rozrządu wynika z zupełnie czegos innego????????

 

Albo ma dużo więcej, albo mało dbany... Ale mówi się, że rozrząd w Izuniach wymienia się właśnie co taki okres...

 

:dance: Boże dzięki Ci że mam już to za sobą :D

Opublikowano
trapp widzialem zdjecia od bono 2...Nie sprzedawja tego auta!rozrzad moze byc dobry i kolo 300tys!zalezy jak ktos wczesniej jezdzil.Ja tez myslalem ze mam rozrzad do dupy a to wisko bylo takie padniete!choc auto nie grzalo sie.Droga sprawa z tym rozrzadem...
Opublikowano

Panowie :wink:

 

w silniku bęzynowym sa czesto mylone odgłosy zwjazane z praca popychaczy hydraulycznych zaworami lub napedem rozrządu.

Po osłuchaniu silnika stetoskopem okazało sie ze odglosy wydobywaja sie zwiekszości przypadków z wanosa

(vanos)- zmiana faz rozrzadu.

Element mechaniczny sterujacy przepływem oleju (wyprzedzenie otwarcia zaworów)

Po odłaczeniu wanosa odglosy znikają .

Zaworek ten poprostu jest zawieszony prawdopodobnie wystarczy wymiana oleju lub zaworka.

Sprawdz stan oleju.

sam nato wpadłem

Opublikowano

Tak tylko niestety IS nie ma Vanosa więc to nie to. Nie wymieniaj broń borze łańcucha kiedyś się o to w ASO pytałem i stwierdzili że łańcucha się nie wymienia a gwarancja fabryczna na niego to 500tys km. Stwierdzili że w takim przypadku jak twój wymieniają wyrobione rolki i ślizg łańcucha który go naciąga.

Sprawdziłem ceny i wychodzi że nawet z łańcuchem za oryginalne graty na remont rozrządu dasz max 400 euro więc jak nie wiesz jaki łańcuch tam siedzi (czy nie zamiennik) albo podejrzewasz przebieg w granicach 400tys km to warto całość zrobić. Sam łańcuch 65 euro kosztuje.

BMW forever!!!
Opublikowano

Witam

Oto co usłyszałem dzwoniąc do serwisu(Misiak) w Krakowie i powiem szczerze że nie do końca rozumiem co poszczególnę części znaczą(czym tak na prawdę są:))

 

-ŁAŃCUCH - WIADOMO-333zł

 

-Koło zębate(chyba chodzi o to dolne????) 347zł

 

-szyna prowadząca (????) 139zł

 

-szyna pod wałem(????) 109zł

 

-szyna napinająca(????) 246zł

 

-szyna prowadząca pomiędzy wałkami(????) 42zł

 

Razem wychodzi całkiem pokaźna sumka-nie mówiąć już o kosztach robocizny.

Może ktoś z forumowiczów wyjaśnił by mi które z tych elementów wymienionych powyżej sa NIEZBĘDNE przy remoncie rozrządu i za co odpowiadają te rzeczy(szczególnie te ze znakiem zapytania) bo nie do końca wiem.

Proszę o pomoc i Pozdrawiam

Opublikowano
kolego rozrzad do wyminany tzn wszystkie slizgi lancuch oraz wszystkie kola zebate koszt czesci okolo 2000zl robocizna trudno powiedziec bo sam juz to robilem ale gdzies w granicach 200 300 zl

 

nie strasz nie strasz.....

 

 

Panowie

w silniku bęzynowym sa czesto mylone odgłosy zwjazane z praca popychaczy hydraulycznych zaworami lub napedem rozrządu.

Po osłuchaniu silnika stetoskopem okazało sie ze odglosy wydobywaja sie zwiekszości przypadków z wanosa

(vanos)- zmiana faz rozrzadu.

Element mechaniczny sterujacy przepływem oleju (wyprzedzenie otwarcia zaworów)

Po odłaczeniu wanosa odglosy znikają .

Zaworek ten poprostu jest zawieszony prawdopodobnie wystarczy wymiana oleju lub zaworka.

Sprawdz stan oleju.

sam nato wpadłem

 

ucz sie ucz...jeszcze sporo przed tobą...

 

Dodam jeszcze że auto ma przejechane licznikowe 181 tyś, więc mam to rozumieć tak, że skoro rozrząd do wymiany to ma przejechane w rzeczywistości dużo więcej???? np 300Kkm???? Czy może hałas rozrządu wynika z zupełnie czegos innego????????

 

moze mieć 181 tys i rozrząd może dzwonić... pałowanie na wysokich biegach , na zimnym itd nie prawidłowe redukowanie biegów...ha ?? nie pomyślał by nikt.... cos musi ustąpić.. zazwyczaj poddaje sie napinacz..

 

proponuje wymianę napinacza póki co który nie kosztuje tryliony tylko ok 120-150 zł.. i kolejna rzecz ..olej w IS'ie niestety ale musi być...i nie połowa , dziwne są te silniki ale jak jest poniżej 3/4 stanu to silnik głośniejszy, mniej wydajny, i rozrząd można słyszec jak napinacz hydrauliczny jest juz wysłużony....

 

wymień najpierw napinacz...uzupełnij olej na ok max..i wtedy pytaj :D

pozdrawiam

Opublikowano
własnie racja olej prawie na maxa i co do zmiany biegow sie zgadzam za niskie obroty wysoki bieg to tak jak na rozerze im mniejsze kolo zebate tym wieksza sila jest potrzebna na ruszenie z miejsca tak samo w samochodzie no i cos zawsze musi ustapic nic wieczne nie jest :(
Opublikowano
Witam ja nie dawno sam wymianialem rozrzad bo tak jak piszesz bylo go slychac i to strasznie bo ja z tym jezdzilem rok czasu slychaj sama wymiana slizgow i lancucha nie pomorze nie sluchaj tu nikogo bo ja tak samo zrobilem polowicznie za 1000 km znowu bylo to sam jedna z wazniejszych zeczy jest kolo zebate ktore normalne ma lozyska w srodku to jest najwaznjesza rzecz do wymiany bo jak sie te lozyska troche zniszcza to lancuch nie ma takiego napiecia wiec nawet wymiana napinacza nic tu nie pomorze.Chociarz warto na poczatek sprobowac jak go wymienisz a nie bedzie to to do wymiany masz lancuch i tu polecam tylko orginal wszystkie slizgi oraz kola zebate wszystki chyba ze masz w dobrym stanie te na walkach rozrzady to nie!A kosz tej wymaiany ja sobie sam robilem za same czesci to tak jak pisales dokladnie to tyle kosztuje w serwisie a warto wszystko kupic orginal.A jka bedziesz mail jakies pytania to smialo na priv
Nic wiecej nie trzeba mówic BMW
Opublikowano
kolego rozrzad do wyminany tzn wszystkie slizgi lancuch oraz wszystkie kola zebate koszt czesci okolo 2000zl robocizna trudno powiedziec bo sam juz to robilem ale gdzies w granicach 200 300 zl

 

nie strasz nie strasz.....

 

 

Panowie

w silniku bęzynowym sa czesto mylone odgłosy zwjazane z praca popychaczy hydraulycznych zaworami lub napedem rozrządu.

Po osłuchaniu silnika stetoskopem okazało sie ze odglosy wydobywaja sie zwiekszości przypadków z wanosa

(vanos)- zmiana faz rozrzadu.

Element mechaniczny sterujacy przepływem oleju (wyprzedzenie otwarcia zaworów)

Po odłaczeniu wanosa odglosy znikają .

Zaworek ten poprostu jest zawieszony prawdopodobnie wystarczy wymiana oleju lub zaworka.

Sprawdz stan oleju.

sam nato wpadłem

 

ucz sie ucz...jeszcze sporo przed tobą...

 

Dodam jeszcze że auto ma przejechane licznikowe 181 tyś, więc mam to rozumieć tak, że skoro rozrząd do wymiany to ma przejechane w rzeczywistości dużo więcej???? np 300Kkm???? Czy może hałas rozrządu wynika z zupełnie czegos innego????????

 

moze mieć 181 tys i rozrząd może dzwonić... pałowanie na wysokich biegach , na zimnym itd nie prawidłowe redukowanie biegów...ha ?? nie pomyślał by nikt.... cos musi ustąpić.. zazwyczaj poddaje sie napinacz..

 

proponuje wymianę napinacza póki co który nie kosztuje tryliony tylko ok 120-150 zł.. i kolejna rzecz ..olej w IS'ie niestety ale musi być...i nie połowa , dziwne są te silniki ale jak jest poniżej 3/4 stanu to silnik głośniejszy, mniej wydajny, i rozrząd można słyszec jak napinacz hydrauliczny jest juz wysłużony....

 

wymień najpierw napinacz...uzupełnij olej na ok max..i wtedy pytaj :D

pozdrawiam

 

Masz na myśli napinacz hydrauliczny :?: :?:

Opublikowano

Tak.

Innego nie ma. :hand:

 

Witam ja nie dawno sam wymianialem rozrzad bo tak jak piszesz bylo go slychac i to strasznie bo ja z tym jezdzilem rok czasu slychaj sama wymiana slizgow i lancucha nie pomorze nie sluchaj tu nikogo bo ja tak samo zrobilem polowicznie za 1000 km znowu bylo to sam jedna z wazniejszych zeczy jest kolo zebate ktore normalne ma lozyska w srodku to jest najwaznjesza rzecz do wymiany bo jak sie te lozyska troche zniszcza to lancuch nie ma takiego napiecia wiec nawet wymiana napinacza nic tu nie pomorze.Chociarz warto na poczatek sprobowac jak go wymienisz a nie bedzie to to do wymiany masz lancuch i tu polecam tylko orginal wszystkie slizgi oraz kola zebate wszystki chyba ze masz w dobrym stanie te na walkach rozrzady to nie!A kosz tej wymaiany ja sobie sam robilem za same czesci to tak jak pisales dokladnie to tyle kosztuje w serwisie a warto wszystko kupic orginal.A jka bedziesz mail jakies pytania to smialo na priv

 

Ad.1 tak tak, słuchajmy naszego góru rozrządowca koquta25

 

Ad.2

-za naciąg łańcucha odpowiada napinacz hudrauliczny

-łożysko w sensie łożyska jakie by nie było, czy stożkowe (oporowe) czy zwykle samo z siebie nie wydrze się do takiego stopnia żeby poluzować łańcych na tyle by dzwonił, przecież jakby łożysko miało luzy to raczej łańcuch ...by spadł?? nie sądzisz?? chyba że jeździsz bez oleju to owszem, bierznia łożyska zostanie wydarta. skoro u ciebie były takowe luzy...jeszcze jeździsz?? czy całą górę silnika robiłes?? :norty:

- jedynie co może stać sie z kołem zębatym to mogą sie wysłużyć zeby wtedy owszem, łańcuch nabierze luzów.

Ad.3 co do samej wymiany napinacza..odsyłam do "sam naprawiam BMW..."

Ad. 666 :twisted2: polecam sieć sklepów FOTA.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hi, witam wszystkich

Miałem niedawno problem ze swoją beemką 328i

Objawy były takie: cykanie i jednocześnie chroboczące odgłosy bardziej słyszalne w części dolnej silnika w pełnym zakresie prędkości obrotowej silnika.

Pojechałem do pierwszego mechanika-diagnoza: rozrząd lub vanos, koszt naprawy ok 1600 zł. Drugi mechanik chciał mi wymienić wszystkie szklanki bo stwierdził, że rozrządu w beemkach się nie robi, trzeci mechanik obstawiał że należy zrobić wymianę rozrządu. Postanowiłem zostawić auto u niego. Wymienił łańcuchy i napinacze i ... problem nie zniknął. Samochód został rozebrany i okazało się że urwała się śrubka na której jest zamocowana łyżwa (taki plastikowy element) po której ślizga się łańcuch. śrubka wyrywając się z bloku zrobiła w nim dziurę w ten sposób że nie było możliwe jej ponowne wkręcenie, dalej: śrubka wpadła pod łańcuch ten co napędza pompę oleju uszkadzając ją. Naprawa polegała na spawaniu bloku, nawierceniu nowego otworu i nagwintowanie, wymiana pompy oleju ponieważ w starej została uszkodzona zębatka i nie można była ją obrócić, wymiana uszczelek i uszczelniaczy, wymiana wszystkich łańcuszków i jednego napinacza. całkowity koszt naprawy to 1950 zł.

Nikt nie wpadłby na to co było powodem tych dźwięków. Dodam jeszcze że prowadząc auto do naprawy jechałem momentami 160 km/h, nic nie zapowiadało tak poważnej awarii.

Mając na uwadze powyższe proponuję sprawdzić zawartość miski olejowej.

 

Nareszcie moje auto pracuje że miło posłuchać - 328i 95r.

Opublikowano
Nawiercanie i gwintowanie?? po co?? nie lepiej było nadspawać coś i odkręcić resztę gwintu??

 

Do auta musiał przyjechać spawacz co ma pojęcie o spawaniu w aluminium, zaspawał dziurę która powstała w wyniku wyrwania śruby z bloku. Po zaspawaniu dziury na miejscu spawu po odmierzeniu odległości został nawiercony otwór a następnie zrobiony gwint aby ponownie można było wkręcić śrubkę. Ta śrubka nie urwała się zostawiając kawałek w bloku tylko wyrwała się razem z kawałkiem bloku. I innej możliwości usunięcia tej usterki nie było.

Opublikowano
W mojej buni wystąpił grzechot łańcucha rozrządu przy 85tkm w 2004r jeszcze u pierwszego właściciela więc się go pozbył.Po rozebraniu okazało się że pękły rolki na łańcuchu i dostał luzu.Po wymianie łańcucha jest ok a teraz ma 127tkm i śmiga jak zły.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.