Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Dziś widziałem na giełdzie w Mysłowicach BMW E34 525i 24V, rocznik 1995... auto bardzo mi się spodobało, choć miało... wąską nerkę więc rocznik nie 1995 raczej, albo jakiś dziwny. Kosztował około 18.000 zł... i teraz moje pytanie. Czy te super auta tak wysoko stoją w cenie? :(

 

Przecież niby aut z Unii nasporwadzali to i ceny powinny zmaleć... czy nie masz szans na nabycie takiego autka za pół tej ceny?

 

Jaki silnik w E34 polecacie? Na tym forum czytałem, że te 520i 24V to nic specjalnego, bo potrafia w trasie spalić więcej niż E32 740i... :(

Co myślicie o tanich E34 z silnikami 3.0 R6 lub 3.5? Dużo to pali?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Na tym forum czytałem, że te 520i 24V to nic specjalnego, bo potrafia w trasie spalić więcej niż E32 740i... :(

To nie tak do konca. Silnik 2,5 24V to bardzo dobra jednostka. A w trasie faktycznie 740 potrafi spalic mniej ale przy szybkiej jezdzie. Jesli preferujesz jazde wolniej to 2,5 spali mniej.

 

Co myślicie o tanich E34 z silnikami 3.0 R6 lub 3.5? Dużo to pali?

To stare konstrukcyjnie jednostki. Przede wszystkim duze spalanie. Natomiast tanim kosztem zalozysz do nich gaz, bo kolektor jest tam metalowy.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
Witam

 

Dziś widziałem na giełdzie w Mysłowicach BMW E34 525i 24V, rocznik 1995... auto bardzo mi się spodobało, choć miało... wąską nerkę więc rocznik nie 1995 raczej, albo jakiś dziwny. Kosztował około 18.000 zł... i teraz moje pytanie. Czy te super auta tak wysoko stoją w cenie? :(

 

Przecież niby aut z Unii nasporwadzali to i ceny powinny zmaleć... czy nie masz szans na nabycie takiego autka za pół tej ceny?

 

Jaki silnik w E34 polecacie? Na tym forum czytałem, że te 520i 24V to nic specjalnego, bo potrafia w trasie spalić więcej niż E32 740i... :(

Co myślicie o tanich E34 z silnikami 3.0 R6 lub 3.5? Dużo to pali?

 

 

Pozdrawiam

 

ojej 3.0 lub 3.5 r6 zlopa paliwo na maxa

to stare silniki

dlatego, mozna kupic takie nawet za 7tys

 

do e34 jest chyba dobre 2.5 lub v8 3.0 jak ktos chce miec frajde i nie zal mu wiecej na benzyne wydac, w trasie v8 pali spokojnie ponizej 10 litrow, jak nie chcesz jechac 200 :) na upartego da sie zejsc do 8 jak chcesz sie toczyc 60km/h

 

natomiast w miescie, hm, duza rozbierznosc z trasa, zwykle x2 :)

wiec jak mieszkasz w miescie, chcesz byc oszczedny to na pewno nie v8

jak w malym miescie lub poza, v8 jest optymalne, 10-11l bedzie trzymac na 100km, co przy 220koniach jest niezlym wyczynem

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Ja mam 530i R6 i spalanie przy spokojnej jezdzie jest w granicach 10,5-11 L/100km. NIe powiem ze jest to jakas super torpeda ale wrazenia z jazdy sa jakby na to nie patrzec przyspuieszenie nie jest najgorsze a na trasie z takim 3.0 L silnikiem mozesz posmigac :) W dobrym stanie taka 530i mysle ze kupisz za okolo 12 tys w full opcji :)
Opublikowano

Ja mam 525i 24V i powiem ze super sie jezdzi :) Wiadomo ze do V8 sporo mu brakuje ale jak na polskie drogi to moim zdaniem mocy ma wystarczajaco duzo.

Co do spalania, to kumpel ma 520i i moja spala mniej.

Zalozylem gaz za 2tys zl i smiga b. dobrze. Srednie spalanie gazu to od 9-13l/100km przy predkosciach od 80 do 160-180.

520i na tej samej instalacji robionej w tym samym warsztacie spala srednio 15-16l/100.

740i E38 manual
Opublikowano
Ja mam 525i 24V (...) Zalozylem gaz za 2tys zl i smiga b. dobrze.

Ręce opadają :duh:

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
Ja mam 525i 24V (...) Zalozylem gaz za 2tys zl i smiga b. dobrze.

Ręce opadają :duh:

 

Duzo bmek smiga na tej instalce bez zadnych klopotow.

740i E38 manual
Opublikowano (edytowane)
Duzo bmek smiga na tej instalce bez zadnych klopotow.

 

Pytanie tylko, jak dlugo...

Edytowane przez saintman

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

Dzisiaj, jutro, pojutrze, za miesiac, za rok... w koncu nadejdzie ten moment, gdy pierwszy raz swieca nie dopali, gdy przewod WN bedzie juz zmeczony lub cewka bedzie na wykonczeniu. Wtedy przekonasz sie o czym mowie :mrgreen:

 

Wizualnie nie jestes w stanie stwierdzic zadnej z w/w rzeczy. Jedynym rozwiazaniem byloby wymieniac wszystko co 10 tys km ale wtedy sprawa gazu przestalaby byc oplacalna. A kazdy "boom" moze skonczyc sie tragicznie dla Twojego auta. Mialem znajomych co przezyli kilkanascie strzalow, a mialem takich ktorym po pierwszym razie ukazal sie widok rozstzaskanego kolektora i zniszczonego dololu. Wikod kosc nieprzyjemny a w konsekwencjach kosztowny :wink:

 

Aczkolwiek zycze Ci dlugiej i bezporblemowej eksploatacji.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

E34 520i/525i 24V - przypomnę to jeden z najlepszych silników wszechczasów (w opinii wielu dziennikarzy branży motoryzacyjnej). Swą epokę wyprzedził o dobre 5 lat. Świetna kultura pracy. Stosunkowo niskie spalanie. Jeśli dobrze zadbasz o silnik - nigdy Cię nie zawiedzie.

520i brakuje trochę dynamiki na niskich obrotach, ale gdy go podkręcisz powyżej 3000 - uwierz... nie będziesz zawiedziony ... no chyba że jesteś manikalnym ścigantem, który uwielbia ruszać z piskiem i ścigać się z byle pudłem.

 

w 520i nie ma strachu przy wyprzedzaniu, pod warunkiem, ze będziesz go trzymał wysoko.

 

Zawsze będę stawał w obronie tego silnika. Gdy czytam... 520i to muł, albo spala jak smok... to muszę prostować... wcale nie spala dużo, a na pewno mniej od wielu czterocylindrówek o pojemności 2 litrów.

525i wypada lepiej jeśli chodzi o dynamikę i start, spalanie jest niemalże identyczne.

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano
Mam cos tam zalozone co ma zapobiegac wybuchowi.

Kazdy ma. Tylko to po prostu nie zdaje egzaminu w przypadku plastiku. Koles, o ktorym pisalem, mial standardowe pierscienie antybumowe, a oprocz tego dodatkowo dolozny zawor upustowy wwiercony w kolektor. Nie pomoglo :cry2:

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

Zgadzam sie z Ducat'em w 100% też mam 520i i jestem bardzo zadowolony. przed kupnem samochodu i wyjazdem do niemiec, czytałem sobei trochę forum, nie miałem wcześniej do czynienia z BMW i stwierdziłem że 2.0 to padaka i że z miejsca to nei ruszy, więc pojechałem do niemiec z założeniem że przywioze e36 2.5 bo podobno to już jako tako jeździło.

Ale jak zajechałem na miejsce i po dłuższych poszukiwaniach e36 z 2,5 l motorem nie znalazłem i wogóle nic sensownego w tej budzie, wtedy ujżałem 520i. Nie chcąc wracać z pustymi rękami kupiłem tą beemkę z myślą że ja sprzedam w polsce, ale w momencie kiedy się nią przejachałem stwierdziłem że wszystko co czytałem o silniku 2.0 na tym, bądz na innym forum było bzdurą. I tak juz ta oto piąteczka została w moich rękach.

Ludzie nie wypisujcie takich banialuków że 2.0 to muł, 2.0 to sie do jazdy nie nadaje, to wszystko jest nieprawdą, nie mam pojęcia skąd sie wziął ten stereotyp że 10s do setki i 215km/h prędkości max. to jest muł niesamowity, to co powiedzieć o innych autach np. kompaktowych które maja 15s do setki, te to wogóle pewnie nie mają siły z miejsca ruszyć.

Poprostu beemką trzeba umieć jeździć.

 

Co do tematu to jeśli tarfiłą by mi się bardzo zadbana 520-tka to nawet chwili bym się nie wahał aby ją kupić

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Mam cos tam zalozone co ma zapobiegac wybuchowi.

Kazdy ma. Tylko to po prostu nie zdaje egzaminu w przypadku plastiku. Koles, o ktorym pisalem, mial standardowe pierscienie antybumowe, a oprocz tego dodatkowo dolozny zawor upustowy wwiercony w kolektor. Nie pomoglo :cry2:

 

Te tzw. gwizdki wogóle nie działają a wynika to z praw fizyki. Pomyślcie na zdrowy rozum, podczas wybuchu ciśnienie wzrasta o kilka tyś razy, a teraz policzcie jaką powieżchnię w cm2 ma kolektor ssący i wtedy będzie wiadomo jaka siła działa na ścianki kolektora, a napewno będzie to kilkadziesiąt ton. A teraz policzcie sobie jaką powieżchnie ma ten zaworek upustowy i jakiej wielkości ma dyszę, przy wybuchu on może sobie conajwyżej syknąć, ale napewno nie uchroniu kolektora przed rozsadzeniem, jeśli kolektor przeżyje to napewno nie jest to zasługa gwizdków tylko zwykłe szczęście.

 

Przecież na tej samej zasadzie silnik w naszym samochodzie sie kręci im większa powieżchnia tłoka z tym większa siłą jest on pchany a na tłoku o powieżchni łebka od szpilki to raczej daleko nie zajedziemy

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Miał być temat o sensownym minimum za e34 a zrobił się o gazie :wink:

 

Ja napisze o minimum ale nie wiem czy sensownym. Byłem w sobotę na giełdzie stało kilka e34 z lat 89-92 w granicach 12 - 13 tys PLn, z gazem lub bez i praktycznie zero zainteresowania. Za to dużą grupkę ogladających skupiła wokół siebie czarna 525 tds z 94 roku za uwaga: 7900PLN. Dla mnie już na pierwszy rzut oka wyglądała na padakę ale dla większości " znawców" z giełdy był to świetny interes.

Potem przyjdzie taki cwaniaczek jeden z drugim i powie 12 tys za 91 rocznik - coś pan się z choinki urwał, tam stoi diiizeel z 94 za 8 tys. :evil:

 

No dobra wypłakałem się

Opublikowano
Sensowne minimum to 3.0 V8. Wyposażenie (przeważnie) przyzwoite silnik nowoczesny spalanie jak na taką moc do przyjęcia.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
jak dla mnie 525 24V na Vanos - 530 V8 za duzo pije w miescie a osiagi porownywalane no i koszta eksploatacji R6 sa nizsze.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanko... na ile zwracać uwagę na wygląd zewnętrzny. Czy częstym przypakiem jest, że autko nie ma jakiś listew, ozdób, ma porysowany zderzak, brzydkie felgi, lakier... a jednak właściciel dbał o stan techniczny?

Takie auta przeważnie kuszą ceną a dopieszczenie ich wyglądu to nie zaś takie koszty...

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jeszcze jedno pytanko... na ile zwracać uwagę na wygląd zewnętrzny. Czy częstym przypakiem jest, że autko nie ma jakiś listew, ozdób, ma porysowany zderzak, brzydkie felgi, lakier... a jednak właściciel dbał o stan techniczny?

Takie auta przeważnie kuszą ceną a dopieszczenie ich wyglądu to nie zaś takie koszty...

 

Pozdrawiam

 

Jeśli ktoś dba o stan techniczny samochodu, to chyba również dba o stan lakieru i całego nadwozia łącznie z listwami... Tak przynajmniej sądzę po sobie :wink:

Zapuszczony z zewnątrz samochód świadczy o właścicielu i stosunku jego do swej maszyny.... tak mi sie wydaje...

 

Z drugiej strony ryska na zderzaku, czy wyblakła lub pęknięta listwa nie dyskwalifikują samochodu zważywszy na jego wiek. Takie rzeczy po prostu mają prawo mieć miejsce.

 

Dobra rada... Jeśli BMW wygląda na niedopieszczone - nie kupować... Skoro facet nie dba o stan wizualny, to dlaczego miałby dbać o inne rzeczy ...np. regularna wymiana płynów, olej, klocki, tarcze, wachacze, drążki itd...

 

Oczywiście jest mnóstwo wychuchanych trupów z wszystkimi listwami pokrytymi czernidłem, napastowanymi oponami i wysmarowane plakiem gdzie się da... Stan techniczny jednak pozostawia wiele do życzenia.

 

Kupuj z rozwagą i nie spiesz się...

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano
Witam

Kosztował około 18.000 zł... i teraz moje pytanie. Czy te super auta tak wysoko stoją w cenie? :(

 

Przecież niby aut z Unii nasporwadzali to i ceny powinny zmaleć... czy nie masz szans na nabycie takiego autka za pół tej ceny?

Pozdrawiam

 

Za pół ceny :D widziałeś coś ładnego i zadbanego co nagle ktoś sprzedaje za pół ceny? Chyba że komuś nie zależy czy dostanie 5 tys. czy 18tys.

Dla mnie wszelkie okazje są podejrzane.

Ale jak to mówią chytry 2 razy traci.

Jak chcesz spędzać wiekszość czasu w warsztatach i być holowany na lince to kup okazje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czytałem, czytałem i nie chce mi się cytować :)

 

silniki M50, 525i pali faktycznie mniej lub identycznie jak 520i (nie wspomnę o M20)

 

ci, co mają 540i niech nie zabierają głosu, że minimum to 530i :)

bo za chwilę ktoś od 518i napisze, że to wystarcza i max. 520i

 

wiadomo, chwali się, co się ma, jedni kupują auto dokładnie wybrane (model, silnik, wyposarzenie), a inni... bo akurat taki był

 

jeździłem tak:

520 i 525 M20 - krótko - żrąca paliwo stara jednostka wymagająca wiele opieki (regulacje zaworów, paski), 520 tylko do spokojnej jazdy

520 M50 - pali tyle, co 525, lubi wysokie obroty, czasami jej braknie

525 M50 - pali tyle, co 520, można spokojnie startować z niższych obrotów, jest pewien zapas momentu (szczególnie z Vanosem, chrakterystyka momentu jest bardziej płaska i nie jest to "tylko" różnica 5Nm!)

 

nie jeździłem:

silników 530 i 535 R6 - wystrzegać się ze względu na wiek i spalanie

530 M60 - kultura V8 - nie do porównania, optymalne spalanie, ciągnie bardzo ładnie, ale jak ktoś ciągnie ładnie autem za często to już boli w portfelu

540 M60 - jak wyżej, ale... spalanie wyższe i brak miejsca do wykorzystania możliwości, coś jak

 

co do gazu się nie będę wypowiadał - inne posty są o tym

albo z resztą jedno zdanie napiszę... jak ktoś żałuje 4kzł na instalacje, to i tak wyda tyle lub więcej...

 

Uwaga na przedzwonione egzemplarze!

Okazji na BMW nie ma... jeżeli ktoś tym jeździ, dba, to nie sprzeda za pół darmo, chyba, że 6 w totka trafi i nową kupi, ale ile takich jest?

Kai
Opublikowano

Witam, jako regularny czytacz.

 

"Ja mam 530i R6 i spalanie przy spokojnej jezdzie jest w granicach 10,5-11 L/100km. "

 

Jeden kolega tak pisze.

Niestety ale te jednostki 12 zaworowe, 3.5 też, są chlejusami.

 

Ja mam u siebie 3.0 R6 24V i pry spokojnej jezdzie można zejść do 7,5 l/100km. Zeby miec 10,5 jechałem 100 km z predkosciami 130-180 km/h, a momentami i wiecej, przy temp. ok. 2 stopnie +.

 

Dlatego przychylam sie, zeby kupowac silniki wykoanane w technice 4 zaworowej - 24V, albo 32V V8....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.