Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

524td 89 rok

 

chcialbym sie dowiedziec czy do 2.4td bedzie pasowal nastawnik od 2.5td albo tds ?

 

w serwisie boscha powiedziano mi ze regeneracja sie nie zajmuja a koszt nowego to ok. 3 tys zl. jak dla mnie troche za duzo, wiec zostaje regeneracja lub uzywany, choc w obydwu przypadkach nie ma pewnosci 100% dzialania.

 

poradzcie panowie co z tym zrobic.

 

jeszcze przychodzi mi do glowy nieszczelnosc pompy wtryskowej. moze nadmienie objawy - wysokie obroty jalowe, brak mocy. wydaje mi sie ze to jednak efekty konczacego sie nastawnika. nie myle sie ?

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

ja też proponuje używki, jednak ciężko jest dostać sam nastawnik, a nawet jak się coś znajdzie to nie ma dużej różnicy w cenie między kompletną pompą. Na allegro czasem idzie wylicytować za mniej niż 500zł.

pozdrawiam

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
Podzwon po pompiarzach. Ja kiedys szukalem nastawnika i wlasnie pompiarz mial uzywke do sprzedania. Oni sie tym zajmuja wiec podejrzewam ze czesto posiadaja takie rzeczy
Opublikowano

znalazlem nastawnik za 500zl i pompe z nastawnikiem za 700zl.

 

i wlasnie tu mam kolejne pytanie, czy to moze byc wina pompy a nie nastawnika ? sorki za takie marudzenie ;p ale nie chce sie ladowac w koszty bez sensu

 

up: moze inaczej, bawilem sie regulacja nastawnika i jak ustawilem obroty jalowe na ok. 700 to mial bardzo ciezko z odpalaniem. jak juz odpalil to ledwo sie wkrecal na obroty i za chwile gasl. natomiast jesli obroty ustawie na prawie 1000, to odpala bez problemu, jest dynamiczniejszy. ale! w obydwu przypadkach przy odpaleniu na zimnym, na poczatku obroty sa nierowne i z komina leci bialy dym, pozniej wszystko sie normuje i dziala elegancko. jakas diagnoza ?

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano
Biały dym może wskazywac na zbyt wczesny wtrysk paliwa. Zanim wydasz pieniądze na nastawnik spróbuj wyregulować kąt wtrysku pompy.
E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
Biały dym może wskazywac na zbyt wczesny wtrysk paliwa. Zanim wydasz pieniądze na nastawnik spróbuj wyregulować kąt wtrysku pompy.

ale przy nominalnych obrotach powinien chociaz dobrze odpalac, a on ledwo zyje. dopiero przy podwyzszonej dawce paliwa odpala normalnie, no ale obroty jalowe rzedu 1000 nie sa na miejscu.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

Ponieważ temat pompy wtryskowej i problemów z nią związanych też mnie interesuje, to staram się śledzic wątki na ten temat.

Kilka razy pojawiła się informacja, że zbyt wczesny kąt wtrysku powoduje biały dym z wydechu. Wydaje mi się, że w jednym z wątków autor miał problem podobny do Twojego, słabe zapalanie, kopcenie na biało tylko przez kilka chwil po zapaleniu, w tym czasie brak mocy, nierówna praca. Minimalna korekta kąta wtrysku pomogła.

Korektę kąta wtrysku można zrobic samemu - to czysto mechaniczna operacja polegająca na lekkim obróceniu pompy. Na forum były opisy.

 

A po co ktoś miałby przestawiac ten kąt? Ponoc auto lepiej zapala, zwłaszcza na ciepło. Może ktoś przedobrzył.

 

Ja przed wydaniem 500zł sprawdziłbym ten kąt... bo objawy - ten biały dym - są dośc jednoznaczne.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

dzieki za sensowna odpowiedz, bardzo mozliwe ze masz racje co do mojego przypadku, bo podobno przy wczesnym kacie wtrysku silnik pracuje glosniej, ale za to jest dynamiczniejszy.

 

choc zastanawia mnie jeszcze jedno - brak kopcenia. dopiero jak zwieksze dawke, jednoczesnie zwiekszajac obroty jalowe pojawia sie sliczna czarna chmura, ktorej teraz mi brak ! ;D

 

pozdrawiam

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

no kurcze nawet jesli mam przyspieszony kat wtrysku, przez to bialy dym i nierowne obroty po odpaleniu, ale za to silnik powinien byc dynamiczny ! a przy nominalnych obrotach ledwo sie kreci... zwieksze dawke => wszystko jest ok poza podwyzszonymi obrotami. wg mnie wszystko wskazuje na nastawnik. prosze o konkretna rade bo ja juz sie zmieszalem z tym wszystkim ;/

 

diagnostyka komp. powinna cos wykazac ??

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

w serwisie boscha powiedziano mi ze regeneracja sie nie zajmuja a koszt nowego to ok. 3 tys zl.

 

Jesli to chodzi o nastawnik pompy wtrysku paliwa to na pewno nie kosztuje on 3 tys. zl.

Ja do tdsa kupywalem za 500euro, kolega z forum kupywal w serwisie bosha za ok 1700 zl.

 

Wiem, ze 2.4td to nie 2.5 td ale nie sadze aby taka cenowa roznica byla.

 

Znowu uzywka to nie wiadomo jaka bedzie. Moze troche dobrze pochodzic i znowu lipa.

 

Podlaczales auto do kompa?

Jak tak i wyswietlal ci sie blad:

 

"delivery controler deviation"

 

to znaczy na 100%, ze nastawnik pompy zle pracuje.

 

Jesli chodzi o ustawienie dawki to bez kompa to jest "walenie w ciemno"

Trzeba miec podlaczony sprzet z "live data" i w ten sposob delikatnie przesunac pompe. Na podstawie wartosci wyswietlanych na kompie sie ustawia a nie na oko.

Mozna duzo zepsuc jak sie to robi nie umiejetnie.

pozdr

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
odswiezajac temat zadam jeszcze jedno pytanie - czy prawidlowo pracujacy 524td powinien puscic troche czarnego dymku z komina czy niepowinno go byc ?

 

miałem dwa i na postoju przy dobrym kopnięciu w pedał mi dmuchnął ale też pow. 3,5 dopiero - ale w czasie jazdy kiedy koledzy za mną jechali (zawsze mówiłem aby zwracali uwage) to nigdy - oba auta były 100% sprawne.

(OO)=== OO===(OO)
  • 2 lata później...
Opublikowano
panowie.... mogli byscie mi doradzic? bo moj problem polega na tym ze po odpaleniu (a pali troszke ciezko) wchodzi od razu na mex obroty...jaka moze byc tego przyczyna.... kupilem całą pompe z nastawnikiem (uzywana lecz z gwarancją rozruchową) i nie wiem czy wymienic całą pompe czy tylko nastawnik,...prosze o pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.