Skocz do zawartości

obnizenie w stylu "klin" co sadzicie?


Kmil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Chcialem sie zapytac odnosnie tego co sadzicie w obnizeniu w taki sposob zeby auto wygladalo jak tzw klin. Przyklad to np 30\0 lub 40\0

 

osobiscie mi sie takie cos nawet podoba ale jak to jest z bezpieczenstwem i czy sa jakies inne "skutki" lub konsekwencje na taki zawieszeniu... lampy trzeba wyregulowac napewno odpowiedni ,ale czy mozna az tak wyregulowac lampy?

 

jak to z prowadzeniem autka ,czy sa jakies dziwne zachowania auta czy cos ??

 

chce obnizyc autko ale bardzo malutko, jezeli nic z tych co teraz mysle to bedzie 30\15 albo 40\20. Ale co myslicie o tamtym ?? :mrgreen:

B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, takie obniżenie typu klin jest nawet wskazane, żeby auto nie wyglądało jak wodolot. Wiadomo BM'ke ciężko obniżyć, bo przedni błotnik jest bardziej wycięty. Jeżeli chcesz żeby to naprawde super wyglądało, to obniz 70/40 wtedy będzie i gleba i klin... ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz żeby to naprawde super wyglądało, to obniz 70/40 wtedy będzie i gleba i klin... ;)

Wszystko ok. tylko jak jezdzic na takim zawieszeniu po naszych pieknych drogach....?Bo chyba sie nie da(przynajmniej w moim regionie)Ja osobiscie w swojej Buni mialem obnizone zawieszenie 60/40 i jadac trasa Łomża - Bielsk Podlaski przed miejscowoscia Zambrów doslownie tarlem podloga przez te sqrwiale koleiny.....MASAKRA!!!!!!!Po tygodniu wrocilem do serii.Zamiast obnizac pomyslmy moze o gasienicach jak w czolgach..... :cry2:

Bardzo Mądry Wybór
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi tylko o to zeby ladniej wygladalo niz seria :8) a nie ze z gorki :roll2: nie chce z tego autka robic jakis super przerobek bo na to przyjdzie inne autko :8) a dokladniej z innym silniczkiem. najbardziej interesuje mnie 30\0 bo jest to male obnizenie i mysle ze bedzie widac roznice. najlepsze zawieszenie byloby 60\40 ale to juz moim zdaniem naprawde duzo.

kuzyn mial alfe 155 ,bryla jest podobna do e36 i wlasnie byla w takim klinie,i od tamtego czasu mi sie podoba takie cos :lol:

 

ale rozumiem ze zadnych zastrzezen do prowadzenia nie ma :?:

B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,że jest to dobry pomysł,z tyłem nic bym nie robił,przód tylko na dół.Niekiedy jeżdżę po Niemczech i tam jest naprawdę wiele beemek właśnie tak przerobionych nie tylko e36,do tego szerokie felgi szczególnie na tyle i wygląda to naprawdę super.
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak założyłem nowe sprężyny na tył, to teraz mam takiego klina - oczywiście lepiej wygląda obniżony przód, zamiast podniesionego tyłu, ale na nasze drogi jestr jak znalazł. No i samochód nie wygląda jak Citroen ZX na postoju :lol: - z przodu i z tyłu są mniej więcej równe odstępy od błotników.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienic musze 4 bo tylna jedna jest peknieta przy ostatnim zwoju, i jakie bysci polecali na tyl ( nie obnizone) Weitec ma w swojej ofercie 30\0 i sa to sprezynky tylko na przod. wiec musze kupic tez tyl . jakei polecacie ?? Ile kosztuje org albo jakie tam szly w orginale ?? no ale one tez twardsze musza byc...
B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o obnizanie to zdecydowanie odradzam obnizania samochodu

 

Kupilem BMW w Niemczech jest obnizone tak ze miedzy opona a nadkolem zprzodu niemam miejsca zeby wcisac noge :(( nie wiem ile jest obnizony ale napewno wiecej niz 6cm

 

Na autostradzie jechałem 170km/h na łuku i samochod zachowywal sie jak by byl przyklejony do drogi i tak jechalem i cieszylem sie cudowna jazda na pieknych niemieckich drogach do momentu kiedy przejechalem granice niemiecko-polska

 

Bylem poprrostu przerazony tego ze moze byc to tak uciazliwe i denerwujace...

 

Zero kraweznikow a jesli na sile to spoiler połamany

 

Kazda nierownosc na ziemi jest moja

 

Kazdy lezacy policjant na drodze jest MOJ !! :((

 

Ja powoli zbieram sie do tego zeby wrocic do fabrycznego zawieszenia ( SPREZYNY I AMORKI )

 

Niestety ale w POLSCE nie mozna miec pieknych sportowych samochodow :(((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportowe zawieszenie trzeba lubiec! Ja jestem z lubuskiego i powiem Ci ze nasze drogi sa w miare ok! Lecz jesli chodzi o krawezniki etc. to trzeba wyczuc samochod! Gdzie sie zaczyna a gdzie konczy! Gdy to opanujesz nie polamiesz sobie zderzaka! A co do dziur to trzeba zwalniac..czasem nawet do zera! A policjanty..bierz z sikosa..to pomaga :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie to w Polsce teraz nie jestem i jezdze w Norwegii wiekszosc kilometrow, drozki nie sa takie jak w niemczeh ale da sie rade jezdzic tutaj nawet spokojnie na 60\40 ale to nie w tym autku :twisted:

 

DO twardego zawieszenia trzeba sie przyzwyczaic,macie racje ale mysle ze dam rade :8)

 

 

quiet : Moja bumka jest bardzo podobna do Twojej

:)

 

ten sam kolorek,takie same tylne lampki... Fajny pomysl z wycieciem zderzaka przedniego - wiesz o co chodzi napewno. Moglbys zrobic jakies ujecia jego takie na wprost ,pod katem,ale zeby bylo widac zderzaczek caly ?? nawet fajnie to wyglada- cos podobne do m3... do tego listwa od M i moze by ladnie wygladalo :wink:

 

 

moja wyglada tak

http://img213.imageshack.us/img213/1713/p1310946ii5.jpg

http://img501.imageshack.us/img501/92/p1310960ss1.jpg

http://img444.imageshack.us/img444/8568/p1310962jg8.jpg

http://img444.imageshack.us/img444/1020/p1310981bg6.jpg

a tak jak ja kupilem

 

http://img213.imageshack.us/img213/2684/p1290613ga6.jpg

 

sorki za OT ale jak wstawie sprezynki zrobie mala galerie :roll2:

 

jakby przod troszke przysiadl to mysle ze byloby calkiem milo :8)

B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportowe zawieszenie trzeba lubiec! Ja jestem z lubuskiego i powiem Ci ze nasze drogi sa w miare ok! Lecz jesli chodzi o krawezniki etc. to trzeba wyczuc samochod! Gdzie sie zaczyna a gdzie konczy! Gdy to opanujesz nie polamiesz sobie zderzaka! A co do dziur to trzeba zwalniac..czasem nawet do zera! A policjanty..bierz z sikosa..to pomaga :)

dokładnie,jeśli się ma obniżone auto trzeba sobie wypracować technikę jazdy i najważniejsze,bardzo uważać po czym się jedzie,jeśli ktoś wcześniej jezdził autem terenowym,to na bank kilka razy urwie miskę i tłumik zanim nauczy się jeżdzić autem na glebie.

Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

dokładnie,jeśli się ma obniżone auto trzeba sobie wypracować technikę jazdy i najważniejsze,bardzo uważać po czym się jedzie,jeśli ktoś wcześniej jezdził autem terenowym,to na bank kilka razy urwie miskę i tłumik zanim nauczy się jeżdzić autem na glebie.

 

Mówisz o "dojeżdzaniu" czy o "jeżdzeniu"? Bo ja znam każdą dziurę po drodze do siebie do pracy i wiem jak i w którym miejsci pojechać żeby zawieszenie jak najmniej cierpiało ale to nie ma nic wspólnego z użytkowaniem auta i jeżdzeniem. Jak pojedziesz gdzieś do innego miasta albo nawet na trasie może się okazać, że wpadniesz w dziure nawet nie wiedząc kiedy i rozwalisz coś pod autem. Nie da się kontrolować nonstop stanu asfaltu jak trzeba się skupiać na jeździe, w dodatku np. w ciasnym ruchu miejskim. Jak ktoś ma auto na pokaz i do kręcenia się po okolicy gdzie jako tako orientuje się w stanie dróg to obniżanie ma sens inaczej to tylko proszenie się o kłopoty bo może się okazać, że wjedzie gdzieś w jednokierunkową ze spowalniaczami i zablokujesz ruch bo zaryjesz nosem w garba.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Bax ma absolutną rację. Poprzednie moje auto było obniżone, ze miało 8cm do ziemi w najniższym miejscu. " Fajnie " się jezdziło po znanych mi drogach. Super się jezdziło po znanych mi drogach, które były równe, ale kilka razy miałem sytuacje, że jadąc do innego miasta na zakręcie wyrosła fałda, lub dziura i wtedy zimny pot na plecach bo na drugim pasie inne auto. W BMW mam zawieche M Technik i myśle, że jest idealnym kompromisem bo jest i fajnie nisko i jest wygodnie, nie trzeba w jakimś znacznym stopniu uważac na dziury, chociaz poprzednie auto mnie tego doskonale nauczyło i teraz też je omijam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie,jeśli się ma obniżone auto trzeba sobie wypracować technikę jazdy i najważniejsze,bardzo uważać po czym się jedzie,jeśli ktoś wcześniej jezdził autem terenowym,to na bank kilka razy urwie miskę i tłumik zanim nauczy się jeżdzić autem na glebie.

 

Mówisz o "dojeżdzaniu" czy o "jeżdzeniu"? Bo ja znam każdą dziurę po drodze do siebie do pracy i wiem jak i w którym miejsci pojechać żeby zawieszenie jak najmniej cierpiało ale to nie ma nic wspólnego z użytkowaniem auta i jeżdzeniem. Jak pojedziesz gdzieś do innego miasta albo nawet na trasie może się okazać, że wpadniesz w dziure nawet nie wiedząc kiedy i rozwalisz coś pod autem. Nie da się kontrolować nonstop stanu asfaltu jak trzeba się skupiać na jeździe, w dodatku np. w ciasnym ruchu miejskim. Jak ktoś ma auto na pokaz i do kręcenia się po okolicy gdzie jako tako orientuje się w stanie dróg to obniżanie ma sens inaczej to tylko proszenie się o kłopoty bo może się okazać, że wjedzie gdzieś w jednokierunkową ze spowalniaczami i zablokujesz ruch bo zaryjesz nosem w garba.

 

Pozdro.

znasz bo nie jeżdzisz terenówką i bacznie uważasz co znajduje się przed tobą i uważam,że trzeba się nauczyć odpowiedniej techniki jazdy,podam przykład jazda w koleinie,nie weżmiesz jej między koła bo urwiesz miskę,na dziórawej drodze nie możesz jechać jakby nigdy nic bo pourywasz gałki,sworznie itd. kierowcy np.terenówek uśmiali by się jakby zobaczyli takie przeszkody i jechali by jakby nigdy nic,więc gdyby przesiedli się do auta na glebie musieli by wypracować pewne nawyki.Mówię o jeżdżeniu i dojeżdżaniu.Ma to dużo wspólnego z użytkowaniem auta.

Edytowane przez marek1132
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam takich co wola aby auto miało prezencje i lansowało się po okolicy bardziej niz jazda szybka przed siebie (bo i kto cię zauważy? :mrgreen: )

 

ja mam dosc mocną glebe i mi sie wcale to nie podoba bo "klej" jest ale tylko na gładkich łukach (jak na lekarstwo u nas). Ogólnie to wstrząs, podskok w fotelach tak na zmiane

Standard zawias w sedanie jak miałem to i jeździł fajnie na nierównościach sprężysty i niewzruszony po prostu dobry kompromis

(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprostu w Polsce nie mamy drog do takich obnizen aut... i zanim to sie stanie to minie jeszcze duzo czasu i urwanych misek :cry2:

 

 

wiec doszedlem do wniosku i poszukalem troche ze chyba bedzie cos w stylu 30\15

http://weitec.pl/pokaz_produkt.php?idprod=91

lub 40\20 Vogtland

 

kupilbym te 30\0 weiteca tylko nie moge znalezc jakie sprezyny dac na tyl, jak kupie zwykle to przod bedzie twardszy a tyl miekki... wiec tak byc nie moze...

 

chyba ze macie cos do zaproponowania Koledzy wlasnie takie sprezynki normalnej wielkosci ale utwardzone...

 

ale znalazlem cos takiego

 

http://www.czescidobmw.pl/product_info.php?cPath=34_102_104_468_730_1257&products_id=206

zapytalem czy sa one progresywne,ale dostalem odpowiedz taka :

 

są to sprężyny z grubszym zwojem, wzmocnione w taki sposób by były silniejsze, na większe obciążenia. Nie są to sprężyny sportowe tylko takie które mają zapobiegać "siadaniu" auta.

 

co powiecie tez na ten temat ??

 

prosze pomozcie troche bo w poniedzialek musze zamowic,i jak nie znajde wezme 40\20 albo 30\15 tylko ze z tego nie bedzie takiego klina jaki bym chcial... wiem ze troche zamotana ta sprawa... :roll2: ale moze ktos cos pomoze :modlitwa:

 

i jeszcze jedno

 

jezdzil ktos na H&Rach ?? http://www.czescionline.pl/tuning.php?szczegoly=1&marka=3&szukaj_rodzaj_id=296&szukaj=2&cur_page=2&post_czesc_id=56396

 

nie wiem czy to sa czerwone ale chodzi mi czy beda twarde - nie chce taczki :roll2:

Edytowane przez K@mil
B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
znasz bo nie jeżdzisz terenówką i bacznie uważasz co znajduje się przed tobą i uważam,że trzeba się nauczyć odpowiedniej techniki jazdy

 

Znam bo jeżdze tą trasą 2x dziennie przez 5 dni w tygodniu. Nie ma szans żeby jechać nieznaną trasą i stale obserwować co się bierze pod koła chyba, że pojedziesz 40km/h. A co z jazdą w nocy? :duh: Głębsze koleiny możesz trafić nawet na prostej drodze, zanim się spostrzeżesz zryjesz przodem kilkanaście metrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K@mil chetnie bym wrzucil dodatkowe foto ale jestem zagranica i nie mam dostepu do aparatu. Bede w PL dopiero za jakies 2tygodnie wiec dopiero wtedy bede mogl wstawic dodatkowe foto. Co do zderzaka to jest to maly kompromis pomiedzy cena a wygladem M3. Zrobilem to w przeciagu godziny! Jesli moge cos Ci doradzic to zaloz brefki na lampy i zmien gril na ten po liftingu! Auto zmieni swoje oblicze! Gwarantuje Ci to!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie plany, tylko z grilem pewnie dluzej zejdzie. Mam nadzieje ze jak przerabiales zderzak to nie trzeba bylo malowac bo w wakacje je malowalem. Brewki mialem na starych lamkach... Mialem takie skosne, teraz mysle zalozyc cale nawet na kierunek. Jak bedziesz juz spowrotem i bedziesz mial chec do napisz jak to przerobiles i te fotki, bo moim zdaniem naprawde ladnie to sie zapowiada :twisted:
B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.