Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, w moim garażu pojawiło się BMW E46 330d z 2000 roku :cool2: :dance: , fotki TUTAJ.

 

Jestem bardzo zadowolony z zakupu i planuję przez najbliższe dwa lata pozostać przy tym aucie. Co za tym idzie planuje wprowadzić kilka modyfikacji dla polepszenia wyglądu komfortu itp :)

 

Na pierwszy ogień poszły świece żarowe, odma. Wszystkie filtry i olej zostały wymienione przez poprzedniego właściciela przy mnie zaraz przed zakupem.

 

Zmieniłem też kierunkowskazy na DEPO ponieważ oryginalne nie pasowały do ksenonów(dołożone w czasie eksploatacji samochodu) oraz założyłem blokadę skrzyni biegów.

 

W najbliższym czasie planuję:

-uruchomić spryskiwacze ksenonów

-wymienić poduszki pod silnikiem (nic nie tłucze ale już widzę że nie są w idealnym stanie)

-wymienić tarcze (tu pojawia się pytanie czy wstawiać fabryczne czy coś innego?)

-wstawić ringi ccfl

 

Jestem pewien że jest jeszcze wiele rzeczy które będę chciał , tylko że teraz ni przychodzą mi do głowy.

 

Ogólnie w tym wątku planuje opisywać kolejne zabiegi i prowadzić dyskusję, wszystko aby nie zakładać wielu tematów. :wink:

 

Pojawia sie od samego początku pytanie, czy prawy ksenon powinien oświetlać wyższy obszar)? Miałem ksenony w E39 ale nie pamiętam jak tam było.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez greq
Opublikowano

U mnie prawy ksenon również świeci wyżej więc chyba tak ma być. W drugim aucie (bez ksenonu) prawy reflektor również świeci wyżej.

Mógłbyś napisać gdzie kupiłeś kierunkowskazy, w jakiej cenie i czy można tam też dostać takie do coupe ? A co do ringów to planujesz sam zakładać czy komuś to zlecić ? Bo też się nosze z zamiarem ich założenia.

Gratuluje zakupu :wink:

Opublikowano

gratuluje auta.

Klocki zmienialem juz kilka razy i teraz jezdze na EBC Green Stuff- bardzo sobie chwale- nie pyla.

Tarcze jednak tylko orginal- nie koroduja jak auto duzo stoi.

Opublikowano

co do spryskiwaczy xenonów, to od razu podpowiem iż pęka pompka przy zbiorniczku z wodą, widać gołym okiem,...

 

ja nie kupowałem tylko klej (distal) i jak nowa :-) (już nigdy nie pęknie ;-)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
Gratuluje nowego nabytku!! :cool2: Co wysokości świecenia prawej lampy, w zwykłych żarówkach tak jest, że prawy snop światła jest delikatnie wyżej niż drugi, aby np. lepiej doświetlać prawe pobocze. Z xenon-em nie za bardzo się orientuję, myślę, że powinno być podobnie. Jedź na ustawienie świateł, koszt w sumie nie wielki, ale spokój będziesz miał. ;)
Opublikowano
Jedź na ustawienie świateł, koszt w sumie nie wielki, ale spokój będziesz miał. ;)

 

swoją drogą, to ciekawe ile kosztuje ustawienie xenonów ???

 

oczywiście trzeba to zrobić w ASO aby ustawili interfejsem diagnostycznym światła w pozycję "neutralną" (autka z automatycznym poziomowaniem świateł, czyli wszystkie z xenonami)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
swoją drogą, to ciekawe ile kosztuje ustawienie xenonów ???

 

oczywiście trzeba to zrobić w ASO aby ustawili interfejsem diagnostycznym światła w pozycję "neutralną" (autka z automatycznym poziomowaniem świateł, czyli wszystkie z xenonami)

Też racja. :worried: :shock:

Opublikowano
w celu ustawienia świateł (góra-dół) nie trzeba jechać do ASO w E46 po FL przy reflektorach (także xenony z autopoziomowaniem) znajdują sie pokrętełka którymi ustawie sie wysokość świateł, orientacyjnie można to zrobić "domowym sposobem", a dokładnie na każdej stacji diagnostycznej (cena 10-20PLN)
Opublikowano

moze ja sie troche nie znam ale wydaje mi sie ze nie ustawia sie prawego swiatla wyzej, chyba ze w Calibrze dla lepszego szpanu i ochrony przed nadlatujacymi samolotami.

 

Swiatla powinny byc ustawione rowno i wg maszyny na stacji diagnostycznej (szczegolnie dotyczy to xenonow bo one duzo bardziej oslepiaja)

 

Kazdy reflektor europejski nie rzuca idelanie plaskiego poozimo snopu swiatla tylko w prawej jego czesci jest podwyzszenie wlasnie w celu lepszego oswietlania znakow.

 

Ale mowie, moze ja sie nie znam

Opublikowano
U mnie prawy ksenon również świeci wyżej więc chyba tak ma być. W drugim aucie (bez ksenonu) prawy reflektor również świeci wyżej.

Mógłbyś napisać gdzie kupiłeś kierunkowskazy, w jakiej cenie i czy można tam też dostać takie do coupe ? A co do ringów to planujesz sam zakładać czy komuś to zlecić ? Bo też się nosze z zamiarem ich założenia.

Gratuluje zakupu :wink:

 

Kupiłem na allegro, odezwij sie na priv to dam ci dane gościa. Zapłaciłem 136zl z wysyłka kurierem.

 

Co do ksenonów to ustawie je jak będę jechał w sobotę na przegląd. Ale wydaje mi się że prawy powinien wyżej świecić żeby właśnie doświetlał pobocze i ew pieszych.

 

Jeśli chodzi o spryskiwacze to mi pękła pompka w e39 to zakleiłem ją silikonem sanitarnym i też trzymało. Niestety za zrobienie spryskiwaczy zapłacę z 600zl ponieważ muszę dokupić też dysze do reflektorów :/

 

@ShakeIt: Planuje samemu zakładać ringi nie jest to nic trudnego a przynajmniej wiem że mam dobrze zrobione.

Opublikowano
zgadzam się z przedmówcą niski7. Światła ustawie się równo, tyle że oba reflektory świecą bardziej w prawo niż w lewo, dlatego jest wrażenie że prawa lampa świeci wyżej. Jeżeli chodzi o xenony to rażą mniej niż zwykłe światła (przy poprawnym ustawieniu), tyle że dają światło innego koloru niż zwykłe lampy, co może sprawiać że myślimy że nas rażą bardziej.
Opublikowano

Pisałem już w innym temacie nt problemów z przerywaniem radia. Wydaje mi się że przyczyną jest dość luźno zamontowany tuner radiowy oraz styki w kostce.

 

Po wyjęciu swojego i wyczyszczeniu problem już praktycznie nie występuje. Jednak planuje zamontować w lepszy sposób sam tuner. Kto tam zaglądał, wie że trzyma się on na jednej śrubce a na wybojach lata sobie w każdą stronę.

Opublikowano
Greg byłbym ci wdzięczny gdybyś napisał czy wahacze w twoim modelu mają wymienne sworznie, z punktu widzenia naszych dróg istotna sprawa. Z tego co wiem w e39 były niewymienne tak? Jeszcze jedno- czy rzeczywiście jest tak ciasno w środku jak niektórzy piszą?
Siódmego dnia Bóg wcale nie odpoczywał Tworzył BMW
Opublikowano

@jaccoobb: jutro będe na przeglądzie to postaram się sprawdzić. Co do miejsca to z przodu jest go dla mnie dużo a mam 182cm wzrostu. Nie wiem jak z tyłu bo nie jechałem tam.

 

@karol659: Myślałem żeby ściągnąć ale jest zamontowany na stałe do klapy bagażnika i musiał bym wymienić całą klapę :/

 

Zauważyłem przed chwilą ze przez nasze wspaniałe drogi autko siedzi o ok 8mm niżej z prawej strony :/ czyli szykuje sie wymiana sprężyn..... :(

Opublikowano

Jakie sprężyny kupić na tył do autka?

 

Może mi ktoś powiedzieć od czego jest taka mała chłodnica w okolicy filtru paliwa?

Opublikowano
NIE ma samochodów idealnych i nie bedzie :nienie: :nienie: :nienie: :nienie: !!!!!!!!

 

To w odpowiedzi na moje pytanie? :D:D eee tam, ja właśnie na taki trafiłem :lol:

Opublikowano

Dziś wstawiłem nowy ekran od navi 16:9 zupełnie inna jazda :D Dzieki Sebast :)

 

planuje teraz wymienić sprężyny z tyłu, tylko niestety nie wiem na jakie co radzicie?

 

Zauważyłem dziś dziwną rzecz mianowicie gdy jadę na 5 biegu obroty ok 2tys i prędkość ok 110km/h to przy pewnym wychyleniu pedału gazu słychać dziwne świszczenie sprężarki (tylko i wyłącznie na 5 biegu i przy tych konkretnych obrotach i prędkości). Co to może być, czy szykuje mi się naprawa sprężarki?

Opublikowano
tak jest :P to prawidlowy objaw

 

czyli tzn ze sprężarka działa? :D:D

 

To jeszcze jedna sprawa, czy ktoś kto montował to swojego autka spryskiwacze reflektorów może wypowiedzieć się w jaki sposób rozwiązał problem ich aktywacji?

Opublikowano
@zbigniewst: pisałeś kiedyś źe wiesz jak dostać się do parownika w e46. planuje odgrzybić klimę, więc twoja wiedza przyda mi się :D
Opublikowano
Wymiana spręzyn chyba nic Ci nie da... ja po wymianie nadal mam różnicę :-) a też myślałem ze to sprężyny. Zaleta po wymianie spreżyn jest taka ze [BAD] na koleinach nie pływa!!!
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Wymiana spręzyn chyba nic Ci nie da... ja po wymianie nadal mam różnicę :-) a też myślałem ze to sprężyny. Zaleta po wymianie spreżyn jest taka ze [bAD] na koleinach nie pływa!!!

 

Hm a nie doszedłeś do przyczyny takiego stanu rzeczy? I z ciekawości ile masz mm/cm różnicy?

 

 

Zauważyłem dziwna rzecz. Jak jadę na 3 to przy przyspieszaniu ok 2600-2700 rpm auto delikatnie przestaje ciągnąc, i wszystko wraca do normy przy ok 3000rpm. Jednak jest to też zależne od tego jak bardzo doda sie gazu. Czy winny jest jakiś zawór sterujący czy cos innego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.