Skocz do zawartości

Bardzo niskie obroty i wibracje e34 525i 24v


pezik2511

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Mam mega problem ze swoją beemką. Jakieś pół roku temu miałe wymienianą uszczelkę pod głowicą ponieważ była rozwalona podczas przegrzania silnika nie przeze mnie ale mniejsza o to.

Problem polega na tym że zachowuje się ona jakby miała humory pracuje na bardzo niskich obrotach zażucając przy tym całą budą gdy dodaje gazu dławi się czasami nawet strzela. Wykluczam wine cewek bo zmieniałem i nic nie dało. A zapomniałem dodać że mam w niej zamontowany gaz sekwencje.

I na gazie pracuje w miarę dobrze tylko trochę więcej pali, ale na benzynie wogóle niae ma mocy Napisałem wcześniej że ma humory ponieważ czasami jakby sama się naprawiała i jest super pracuje równo i wkręca na obroty tak jak trzeba.

Byłem u mechanika na kompie pokazało najpierw czujnik temp.- wymieniłem nic nie dało, potem sonda lambda- też wymieniona dalej nic, potem czujnik położenia przepustnicy- też sprawdzałem pożyczyłem od kolesia ale to też nie to, następnie sam sprawdziłem przepływomierz- też mam dobry, sprawdzałem wszystkie wężyki dolotowe czy nie są popękane czy coś takiego- ale były dobre ,czyściłem silniczek krokowy, świece były zmienane przy wymianie uszczelki- więc też wykluczm, a ostatnio jak byłem na kompie to pokazało czujnik położenia wału- ale to też raczej nie to chociaż sprawdze w sobote.

 

Już sam nie wiem co w niej może być, prosze o jakiekolwiek odpowiedzi co może jeszcze być przyczyną lub podanie jakiegoś dobrego mechanika niedaleko Białegostoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wina leży jednak po stronie czegoś, co uznałeś za sprawne – z własnego doświadczenia wiem, że przy okazji zdejmowania i zakładania głowicy coś można przeoczyć...

 

kiedyś, w innym samochodzie, zapomniałem podłączyć czujnik temperatury (mało widoczne miejsce), zresztą miał pękniętą wtyczkę. Zanim się zorientowałem minął jakiś czas, który przejeździłem z szaleństwami w obrotach, po czym podłączyłem czujnik i nic to jeszcze nie dało - do momentu zresetowania komputera (i oczywiście wymiany wtyczki na nową).

U Ciebie również podejrzewam podobnego typu sytuację – tzn. jakiś niekontakt z którymś czujnikiem, zmęczone któreś połączenie, itd. Po prostu podczas takiej operacji jak wymiana uszczelki rusza się bardzo dużo połączeń, które są stare i lubią właśnie wtedy dać znać, że chcą być „odświeżone”

Dlatego podejrzewam, że nie unikniesz kilkukrotnego jeszcze sprawdzenia tych samych rzeczy – a ocenę działania staraj się przeprowadzać zawsze po zresetowaniu DME.

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Też wydaje mi się, że mam za wolne obroty, ale podpięcie pod kompa od gazu, pokazuje 720-760 więc może to tylko obrotomierz oszukuje trochę.

 

1. Po czym wnosisz, że masz sprawny tzw. silnik krokowy?

To, że go czyściłeś jeszcze nie oznacza, że pracuje on poprawnie. Z tego co się orientuje to trzeba pomierzyć napięcia/oporności

2. A alternator przypadkiem nie jest zajechany?? Może to on stawia opór?

3. Czy przepływomierz też pomierzyłeś? Podmieniałeś od kogoś?

 

Co do warsztatu w białym to zajrzyj do działu Polecane Warsztaty.

Myślę, że musisz znaleźć elektryka, który pomierzy Ci czujniki, bo może nie widać ich usterki, a podają głupoty do kompa.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja też mam to samo tylko u mnie pojawia się to jak silnik jest zimny to wtedy dławi się i jak dam pedał do końca to strzela, a jak dostanie temperatury to problem znika i nikt nic nie wie? Nie wiem co to może być , mówią że to czujnik temp. , a nie wiem i nie widzę gdzie on jest.A na gazie zapitala jak ta lala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładam że to M50B25....

Co do czujnika położenia wału:

Tak na dobrą sprawę to można go najlepiej sprawdzić za pomocą oscyloskopu, który niestety nawet w serwisach elektrycznych jest jeszcze rzadkością, a ludzie poprawnie go obsugujący należą do jeszcze większej rzadkości, ale to co możesz wykonać sam to:

1) sprawdzić czystość czujnika:

- zanieczyszczony będzie dawał niepełny sygnał

- jak jest oklejony opiłkami to sygnał będzie zakłucany

oczywiście w razie potrzeby starannie oczyścić

2) sprawdzić stan wtyczki czujnika może być elektrokorozja na pinach, wtedy starannie oczyścić, nawet za pomocą specjalnej chemii do czyszczenia złącz elektrycznych, ale UWAGA ponowne podłączeni po dokładnym osuszeniu wtyczek

3) sprawdzić dokładnie wieniec zembaty:

- dokładnie obejrzeć ząb po zębie czy nie ma uszkodzeń mechanicznych

- w razie zanieczyszczeń, oczyścić.

- odpalić silnik i wzrokowo ocenić czy koło z zębami nie ma bicia

4) za pomocą zwykłego multimetru sprawdzic oporność czujnika najpierw na zimnym silniku: (dla systemu MS40)

- opór: końcówki 1 i 2: 15 omów

- końcówki 1 i 3: 12 omów

- Wtyk 1: sygnał wyjściowy

- Wtyk 2: uziemienie

- Wtyk 3: sygnał wejściowy 120 - 150 kHz

to samo na rozgrzanym do temp. pracy silniku.

 

Powodzenia.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
czy ta usterka może być też na gazie bo na gazie chodzi dobrze ,a jak się rozgrzeje to jest ok. Jak zrobiłem reset to też jest dobrze dopuki nie przełączy się na gaz i wraca to samo .Proszę o podpowiedź

 

mam podobny problem. po uruchomieniu i ruszeniu w okolicy 1500 obr dławi się na beznynie, nie ma przyspieszenia. Przy wyższych obrotach jest lepiej. w okolicy 1000 obr też jest nieźle, tylko ten dołek 1500...

sprawdzone/wymienione: sonda lambda, krokowy, przepływomierz, podciśnienia, "lewe powietrze", wtryskiwacze.

Problem nie występuje na gazie.

Jak się rozgrzeje, jest OK.

Co można podejrzewać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co można podejrzewać?

 

a teraz jest jeszcze lepiej: na benzynie na postoju gaz do dechy owocuje wahającymi się obrotami 800 - 1100, mam wrażenie, że słychać drobne strzelanie w rurze wydechowej. Jak jakimś cudem po 10 minutowych mękach dopompuję obroty do 2500 to włącza mi się gaz i sprawa załatwiona - jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.