Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:search: szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi

 

co jakiś czas "zawieszają" mi sie nawiewy tzn nie reagują na poktęrło od temperatury i ciąle wieje gorącym nawet jak włacze klime

dziwne jest równiez to,że np. na strone kierowcy wieje tylko gorące na na stronie pazazera jest OK , lub odwrotnie

co to może być :mad2:

Pomogę kupić auto w Niemczech

+48508498199

+4916098654256

Opublikowano

u mnie w E-36 miałem podobną sytuację!

bez względu na ustawienia pokręteł ,na szybę cały czas wiało gorące

powietrze! nawet po włączeniu klimy!

okazało sie że winny był podwójny zawór nagrzewnicy który znajduje się na wężach w komorze silnika!

okazało się że jedna z dwóch cewek jest spalona i elektromagnes nie zamykał jednego zaworu przez który cały czas gorący płyn dostawał się na nagrzewnicę!

zawory te normalnie są otwarte a po włączeniu zapłonu zamykają się i są zamknięte w czasie jazdy przez cały czas, chyba że ustawimy na pokrętłach że ma być ciepło to wtedy zawór sie otwiera.

w momencie uszkodzenia , zawór nie jest zamykany!

 

sprawdź cewki po wypięciu wtyczki ! powinny być trzy piny i po miedzy nimi powinieneś miec rezystancję kilkunastu ohm! jeśli nie masz przejścia na którymś pinie to cewka elektromagnesu jest uszkodzona.

 

możesz to wymienić lub spróbowac naprawić. w moim przypadku rozebrałem obudowe i połączyłem drucik i pomogło

 

pozdrawiam

Opublikowano
ale u mnie czasem jest ok , czyli cewki raczej spalone nie są może jednak to rozebrać bo są brudne i się wieszaja??

Pomogę kupić auto w Niemczech

+48508498199

+4916098654256

Opublikowano

Sa dwie mozliwosci:

1. Zuzyte elektrozawory. W nich znajduje sie sprezynka odpowiedzialna za "odbicie" zaworu. Czesto peka po prostu ze starosci. Efekt jest taki, ze chcesz zimnego powietrza a z nawiewu leci gorace przez kiknanascie minut, zanim zawor nie przestawi sie np. za sprawą drgan silnika i karoserii.

2. Zablokowane klapy nawiewowe. Tu jest duzo rozbierania i trzeba rozkopac deske. Klapy lubia sie zawieszac ze wzgledu na nagromadzenie kurzu itp.

 

W zasadzie innych mozliwosci nie widze.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

moze się wieszają ale prędzej masz tam przerwę która czasem łączy!

sprawdź to najpierw miernikiem na wtyczce! każdy pin musi mieć połączenie z sąsiadującym! jęśli nie będzie przejścia to uwalony!

Opublikowano
Miernikiem masz takze mozliwosc sprawdzenia potencjometrow regulujacych temperature, bo zawsze istnieje mozliwosc ze caly uklad jest sprawny a same wlaczniki skopane.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

Witam!

Przyglądam się dyskusji i pragne wtącić swój problem :oops: . Mam również kłopot z ogrzewaniem i to co tutaj przeczytałem pozwoli mi zrobić krok do przodu :cool2: . U mnie z kolei strona pasażera nie grzeje wogóle i pokrętło sterujące tą stroną "chodzi" tak jakoś lekko, a strona kierowcy grzeje bez wzlędu na położenie pokrętła, natomiast jast inny bajer :hand: - grzeje kiedy jadę, a kiedy znajdę się na przykład w korku ulicznym i poruszam się wolniej to przestaje grzać :?: . Przy tym temperatura silnika jest stale poprawna tzn. na środku skali. Jutro zabiorę się za sprawdzenie rezystancji cewek elektrozaworów. Ale czy jest w naszych autkach coś co uzależnia wydajność grzania od ruchu samochodu tak jak np. przaca wycieraczek?

Moja wiedza na temat BMW jest na razie skromna i przy braku takich pomocy jak coś w rodzaju "Sam Naprawiam BMW" jedynym moim źródłem wiedzy o "uzdrawianiu " naszych pięknych autek jest Takie właśnie forum dyskusyjne :cool2: .

POZDRAWIAM,


WIESŁAW


LPGaz to też paliwo

Opublikowano

Witam!

Przyglądam się dyskusji i pragne wtrącić swój problem :oops: . Mam również kłopot z ogrzewaniem i to co tutaj przeczytałem pozwoli mi zrobić krok do przodu :cool2: . U mnie z kolei strona pasażera nie grzeje wogóle i pokrętło sterujące tą stroną "chodzi" tak jakoś lekko, a strona kierowcy grzeje bez wzlędu na położenie pokrętła, natomiast jest inny bajer :hand: - grzeje kiedy jadę, a kiedy znajdę się na przykład w korku ulicznym i poruszam się wolniej to przestaje grzać :?: . Przy tym temperatura silnika jest stale poprawna tzn. na środku skali. Jutro zabiorę się za sprawdzenie rezystancji cewek elektrozaworów. Ale czy jest w naszych autkach coś co uzależnia wydajność grzania od ruchu samochodu tak jak np. przaca wycieraczek?

Moja wiedza na temat BMW jest na razie skromna i przy braku takich pomocy jak coś w rodzaju "Sam Naprawiam BMW" jedynym moim źródłem wiedzy o "uzdrawianiu " naszych pięknych autek jest Takie właśnie forum dyskusyjne :cool2: .

POZDRAWIAM,


WIESŁAW


LPGaz to też paliwo

Opublikowano
czy jest w naszych autkach coś co uzależnia wydajność grzania od ruchu samochodu

Od ruchu samochodu nie, ale od obrotow silnika. Te silniki, a wlasciwie ich pompy wodne, nie zapewniaja odpowiednio mocnego przeplywu cieczy przez nagrzewnice. Jak ruszysz i zwiekszych obroty ciecz z silnika doplywa do nagrzewnicy i ogrzewanie staje sie wydajniejsze.

Jako ciekawoske podaje, ze niektorzy (zapewne czesto stojacy w korkach:) ),

ze niektorzy zakladali dodatkowe elektryczne pomy cieczy chlodzacej, ktore zapeniamy ogrzewanie na wolnych obrotach.

MK BMW Klub Polska

328i Coupe E36

[320i Coupe E36]

[525 tds E34]

Opublikowano

Serdeczne dzięki MK. Już myślałem, że to jakiś defekt w obiegu chłodzenia i trzeba będzie coś naprawiać. Krótko po kupnie autka we wrześniu 04 jeszcze zainstalowałem gaz i przypuszczałem, że obwód podgrzewania parownika gazowego pobiera tyle ciepła z obwodu ograniczając wydajność nagrzewnicy. Udałem się z tym do gazownika i podzieliłem się z nim moimi wątpliwościami. On w pierwszej chwili "szczelił karpia" :jawdrop: i po krótkim wywodzie ododalił zarzut. Sprawdziłem to na benzynie - też nie grzał w korku. Przyjąłem uzasadnienie gazownika.

Jeszcze raz serdeczne dzięki!

POZDRAWIAM,


WIESŁAW


LPGaz to też paliwo

Opublikowano

w momencie montażu instalacji gazowej trzeba sie wpiąć w węże które idą do nagrzewnicy! daje się tam trójniki które mają dużo mniejszą średnicę niż sam wąż wiec i przepustowość jest mniejsza i jest wolniejszy obieg przez nagrzewnicę! w dodatku jak to zostało zauważone reduktor pobiera znaczną część ciepła która powinna trafić do nagrzewnicy.

sprawdź jeszcze poziom płynu w układzie ! mam nadzieje że układ jest dobrze odpowietrzony po montażu instalacji gazowej? bo wtedy zapewne był chwilowo spuszczony płyn,

Opublikowano
Serdeczne dzięki MK. Już myślałem, że to jakiś defekt w obiegu chłodzenia i trzeba będzie coś naprawiać. Krótko po kupnie autka we wrześniu 04 jeszcze zainstalowałem gaz i przypuszczałem, że obwód podgrzewania parownika gazowego pobiera tyle ciepła z obwodu ograniczając wydajność nagrzewnicy. Udałem się z tym do gazownika i podzieliłem się z nim moimi wątpliwościami. On w pierwszej chwili "szczelił karpia" :jawdrop: i po krótkim wywodzie ododalił zarzut. Sprawdziłem to na benzynie - też nie grzał w korku. Przyjąłem uzasadnienie gazownika.

Jeszcze raz serdeczne dzięki!

No u mie było tak samo jak u ciebie czyli jak stałem leciało tylko zimne natomiast jak ruszyłem juz leciało ciepłe i to nie jest normalne, w zimę w korku zamiast grzać ziąbi - ja miałem zapowietrzony układ chłodzenia, miałem wyciek z chłodnicy i zassało powietrza ze zbiornika i dlatego tak było, po dolaniu płynu i odpowietrzeniu wszystko wróciło do normy czyli grzeje czy to na postoju (nawet 1 godzinnym :) ) czy w biegu.

Sprawdz ile masz płynu w chłodnicy!!! a nawet jak bedzie stan to i tak moze być zapowietrzony układ ale podejzewam ze ze stanem płynu u ciebie nie jest zaciekawie bo znikąd taka usterka sie nie bierze.

A i jeszcze jedno ja też mam instalację gazową !!!!! a tak na marginesie to działo mi się to przed jej założeniem wiec ja daję sobie rękę odociac ze gaz nie ma z tym nic wspólnego - szukaj przyczyny w układzie a raczej jego zapowietrzeniu i jeszcze jedno czy aby dobrze podpieli sie węzami pod Reduktor (czasami mylą je i ten co doprowdzą ciecz ogrzaną dają na odpływ z reduktora(ten co ma być na górze reduktora dają na dół a ten z dołu dają na góre) czyli zamienieją miejscami z nieuwagi- spotkałem się z takimi przypadkami ) ale raczej układ jest zapowietrzony - moze masz tez wyciek z węzy bo np: żle podociskali cybanty na wezach jak zakładali gaz, zobacz też jakie zastosowali weze bo jak jakieś polskie to powodzenie, one lubią pod wpływem temperatury zmianiac swoje własciwosci czyli kurcza się i wczesniej zacisnietę cybanty z czasem stają sie luźne bo weże w tym miejscu pokurczyły się i na całej długości stają się twarde jak skały i gdyby je zgiac to dosłownie pękają (też tak miałem a gazownicy o tym dokonale wiedzieli ze zakładli dziadostwo lecz skapneli się z czasem jak zaczeły się sypać u wszystkich gdzie je dali , ano chcieli zaoszczedzić na czym sie da to poszli w weżę, teraz pozakładałem SEMPERITY i jest ok - szukaj przyczyny bo to nie normalne

Ale się rozpisałem uhhhhhh

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wydaje mi sie ze to ten element 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA31&mospid=47436&prod=19910900&btnr=64_0126&hg=64&fg=18

Dwie ceweczki na lewa i prawa strone. Przy rozbiórce należy chyba zwrócić uwage zeby równomiernie sciągnąć bo mozna polamać tre grzybki ktore zatykają dziurki :duh: . Ja rozbierałem wlaśnie pare dni temu ten element i teraz nie wiem czy przez moje podwazenie z jednej stroby te grzybki sie polamaly czy juz były polamane. U szwagra jeden elektrozawór ciagle sie zalaczał i wylaczal co dawala efekt stuków pod maska , okazało sie ze 1 elektrozawór za słabo trzymał i zamykał a nastepnie puszczał i otwierał i tak strzelał. Na złomowisku jeden gosc wyskoczył z ceną 200 zł (za cały samochod dał pewnie 400 zł) - zdziercy, ale go wyśmiałem i pojechałem do drugiego. Ten obiecał mi za 50 zł cały element razem z ta dolną cześcią do ktorych rurki podłaczone są.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.