Skocz do zawartości

Na co zwrocic uwage przy kupnie e46 2.0d 00-01r. ?


Majes86

Rekomendowane odpowiedzi

No nie wiem z tym leonem :lol: taki top sport to full lans i do tego najlepiej dżółty :mad2: .

Kolega nie wie chyba jeszcze co porównuje i dlaczego.

 

Burner pamiętaj, że e46 też ma aluminiowe zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porownywalem tylko A4 B6 do E46 przed liftingiem. A to, ze napisalem, ze zastanawiam sie nad Passatem i Leonem, to nie znaczy, ze porownuje je do E46. Wiadomo, ze jest to forum Bmw i kazdy bedzie chwalil swoje auto wiec mnie to wogole nie dziwi. Burner w miare normalnie odpowiedzial.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie zauważyłeś - to forum BMW. Myślę, że 85% jego użytkowników nie zastanawiała się czy chce BMW czy audi, czy inny ludowy samochód, ale czy chce 3,5 lub może 7, i czy starczy, czy młodszy model. Te samochody albo się chce całe życie albo nie bierze się ich pod uwagę przy poszukiwaniu samochodów da siebie.

 

Przy zakupie samochodu za 30000 nie wierzę, że najważniejsze jest taniość zawieszenia lub koszt wymiany rozrządu w wysokości 1000zł.

Poszukaj może masz jakichś dobrych kolegów którzy dadzą Ci się przejechać jednym i drugim, a wtedy zrozumiesz bezsens swojego porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, mialem identyczny ból przy zakupie swojego pierwszego autka :)

 

Tylko bralem pod uwagę A3 / Leona / E46 /

 

 

Wybralem E46 z kilku wzgledów:

 

- przede wszystkim RWD, tej przyjemnosci z jazdy nic ci nie zastąpi :) (szczegolnie zimą)

 

- jakość wykonania Audi vs BMW, wydaje mi sie ze BMW bardziej dokladnie podchodzi o wykonania auta w srodku i bardziej mi sie podoba.

 

- jezeli chodzi o czesci, rzeczy eksploatacyjne to sie nie orientowalem, ale odkąd kupilem swoja E46, przejechalem okolo 18tys km i nic w niej nie wymienialem oprócz rozrusznika (koszt 120zł).

 

Jezeli chodzi o samą jednostkę silnikową to wybralem idealnie... fakt moze lepszy bylby 150konny po lifcie, ale podoba mi sie ten co mam aktualnie.

Nie narzekam na niego, jest żwawy i ladnie sie zbiera.

Koszty utrzymania Audi i BMW beda podobne.

 

 

Ja postawilem na BMW i nastepnym autem bedzie rowniez BMW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wezmiesz BMW po lifcie nie bedziesz zalowac :)

 

zreszta przed liftem tez... ale po masz juz CR

 

dla mnie Audi i VW to troche porazka... jak widze 1.9 tdi ktore nadawalo sie do golfa 3 ale nie wyzszych modeli...

 

passat z 90 km albo A6 z podobnymi silnikami....

 

zalezy co sobie cenisz...

 

jak ostra jazde wez audi tego klekota nie zajedziesz...

 

VW ma stara technologie pompowtryskiwacze do 2007 r - porazka

 

ale jak chcesz auto do spokojnej jazdy z zapasem mocy przy wyprzedzaniu cicho chodzace itd to bmw bedzie tym...

 

mozna oczywiscie leciutko je podkrecic efekty sa naparwde wystraczajace na nasze drogi :)

 

diesle bmw cykaja pieknie naparawde ciezko az powiedziec ze to diesel...

 

audi to jeden klekot... czy zimny czy cieply jak ciagnik

 

smieszy mnie ze ktos mowi ze nie ma obcia w bagazniku nie wiem jak wy ale ja mam chyba ze pod polka tylnia - ale to chyba nie problem... ?

 

albo czegos Wam brakuje...

 

BMW musi byc zadbane i tyle jak kupisz zapuszczony model to na dzien dobry bedziesz w plecy... BMW nie lubi odkladania czegos na pozniej... bo to pozniej sie msci...

 

audio nie wiem jak gra w A4 ale mi te w e46 wystraczy a jak ktos chce mozna miec HK a jak malo to mozna zawsze to zrobic profesjonalnie... - i bedzie gralo tak jak bedziesz chcial...

 

lepiej chyba zwrocic uwage na to jak auto sie prowadzi...

 

a w bmw uklad jezdzny to prktycznie legenda... ta marka z tego zawsze slynela... i nigdy nie slyszalem o zle prowadzacym sie modelu...

 

bmw idzie jak po sznurku...

 

nie wiem jak innym ale mi bardzo odpowiada to ze siedzac w tym aucie czuje sie wszytsko - kazda dziure nie rownosci itd... ale w tym pozytywnym sensie - i to nazywa sie prowadzenie

 

w bmw napewno silnik i uklad jezdny jest na duzy plus wiec ja nie wiem w czym audi moze wyprzedzic to auto... w srodku moim zdaniem lepszy desing ma e46 ale to kwestia gustu

 

wyglad zew rzecz gustu mi e46 podoba sie ale glownie wygrywa u mnie silnik uklad jezdny a szczegolnie RWD

 

nic lepszego jak krete waskie drozki gdzies miedzy wioskami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze mi ktos napisac jak wyglada zawieszenie w e46? Bo kazdy tak mowi, ze w Audi strasznie drogo, a nikt nie powiedzial jak to wyglada w Bmw.

Przedwczoraj wymieniałem wahacze więc mogę powiedzieć, że nie ma tragedii. Wymieniałem wahacze z końcówkami a do tego jeszcze klocki i tarcze z przodu i wyrobiłem się w 1600 zł z robocizną, chociaż skorzystałem trochę na zniżce jaką mój mechanik ma w sklepie (części wziął na siebie na fakturę). Gdybym robił tylko wahacze to kosztowałoby to ok. 1000-1100 zł więc myślę, że nie jest źle.

W związku z tą wymianą pojechałem wczoraj na geometrię zawieszenia i panowie po ujrzeniu na monitorze wyników dwa razy się pytali czy to na pewno BMW bo rzekomo od bardzo dawna nie mieli na badaniu beemki w której wszystko poza zbieżnością mieściło się w normach (na geometrii badanych jest jeszcze kilka czy kilkanaście innych parametrów). Nie chodzi mi tu o chwalenie się moją, ale zwrócenie uwagi na stan beemek przyjeżdżających do Polski. Odpowiedziałem panom "bo moja wyjechała z salonu w Polsce w jednym kawałku a nie w trzech od zachodnich sąsiadów" ;) Warto poświęcić tą niewielką (~50 zł) kwotę na geometrię, przed zakupem auta.

 

Ta przedwczorajsza wymiana wahaczy nastąpiła przy przebiegu ~103 tys. km - tyle wytrzymały oryginały jeżdżące od samego początku po polskich drogach.

 

A jeszcze wrócę do sprawy wyglądu e46 i ewentualnie porównania z Leonem czy Audi: wczorajszą geometrię robiłem też dlatego, że na wiosnę założyłem całkiem nowe felgi 17'' z nowymi oponami więc chciałem mieć pewność, że wszystko jest cacy, no i wraz z nowymi felgami drastycznie wzrósł współczynnik oglądania się przechodniów za samochodem - żaden Leon jedynie po zmianie felg nie da ci tego, a i z Audi nie będzie to takie proste ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie, czym rozni sie e46 przed liftingiem i po liftingu? Nie chodzi mi o zmiany zewnetrzne. Oczywiscie oprocz silnika, ktory jest cr i ma moc 150km.

 

Na samochod prawdopodobnie bede mial okolo 9000 euro. Za okolo 8000-8500 euro mozna kupic e46 01r. przed liftingiem, np. cos takiego:

http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=vxmlducrymzt

http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=vnwavyakbybx

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=41497829&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=96&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2001-01-01&maxPrice=9001&climatisation=AUTOMATIC_CLIMATISATION&siteId=GERMANY&features=METALLIC&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&categories=Limousine&lang=de&pageNumber=2

 

Natomiast za okolo 10 000 euro mozna miec juz e46 po liftingu, np. cos takiego:

http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=bxmfyplocgfl

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=40132009&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2002-01-01&minPrice=9000&maxPrice=11001&climatisation=AUTOMATIC_CLIMATISATION&siteId=GERMANY&features=METALLIC&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&categories=Limousine&lang=de&pageNumber=1

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=41614622&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2002-01-01&minPrice=9000&maxPrice=11001&climatisation=AUTOMATIC_CLIMATISATION&siteId=GERMANY&features=METALLIC&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&categories=Limousine&lang=de&pageNumber=1

 

Slyszalem, ze w tych silnikach po liftingu bardzo czesto padaja turbiny, czego nie ma w modelu przed liftingiem. Czy to prawda?

 

Moglby ktos wyrazic opinie, czy lepiej dolozyc 1000 euro i kupic po liftingu czy lepiej brac przed liftingiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny dylemat z zakupem jakieś 2 miesiące temu. Wahałem się między audi a4 lub a3 , leonem i właśnie bmw 320d(musiało być w kombi).Roczniki 2000-2001. Kasy miałem 6500-7000euro. Po długich poszukiwaniach , kupiłem auto na telefon (kupiła matka mieszkająca w Rzymie, pomimo że kobieta na autach się co nieco zna :) ) właśnie BMW . Leona miałem w tej samej kasie i te same roczniki ale to jest golf IV, tanie plastiki w środku i silnik 110ps stary typ. Audi A3 nie mogłem znaleźć po lifcie (po 2001) , a a4 b6(po 2000r) były droższe. No i w wnętrza - w BMW czuję się że jest to auto luksusowe .

 

Moje 320d może nie jest najpiękniejsze (rysy po użytkowaniu w mieście, typowe dla aut z włoch) ,ale autko chodzi tip-top (wymieniałem tylko termostat i kupiłem sobie wycieraczkę na tył). Ktoś wspomniał że audi ma lepsze audio - mi tam moje HK wystarcza. Na dodatek od sprzedającego dostałem nowe opony, 17000KM do następnej inspekcji :)ksenon i skórzane fotele . Amory miały po 75 % i zero stuków na wybojach. Auto nie jest składane z 4 innych i nie ma miliona km przebiegu(choć tu nie mam pewności choć kupowałem od policjanta he he - we włoszech wyszła teraz wielka afera z cofaniem liczników ). No i zmieściłem się w cenie.

 

Jako porównanie dodam iż brat kupił w tym samym czasie Mercedesa C klase sportcoupe 2002r (też w Rzymie) za 11 000 euro , fakt że ładne (blacharka bez skazy) , ale na dzień dobry musi kupić nowe amory i opony po sezonie idą do kosza a 16 UHP tanie nie są .

 

Co do koncernu VAG i ich 1.9tdi to są naprawdę dobre silniki ( w przeciwieństwie do 2.5 tdi , które są tragiczne) ale za dobre trzeba zapłacić słono. Plusem są części tanie jak barszcz i prosta konstrukcja

 

Co do zawiechy : Mój ojciec w Pasku B5 1998r URWAŁ/złamał wahacz - a nie jest rajdowcem i po dziurach jeździ powoli. Nie wiem jak w BMW - pojeździmy zobaczymy

 

Żeby nie było że jestem stronniczy to w domu mam 5 samochodów ( nie licząc ciężarówek) i mam jako taki pogląd na auta, bo często je zmieniamy w rodzinie, poza tym ojciec jest mechanikiemi i całe życie spędziłem przy /w samochodach, a na autach VAG trochę się znam bo poprzednio miałem CORRADO , golfa 3 GTI 16V (boskie abf :)). Teraz w domu jest golf 3 sdi do tłuczenia,wspomniany Passat , a moja dziewczyna ma ibizę 1.9tdi którą jej sam wybrałem (ze względu na silnik). Nie mowie o kilku golfach II i golfie I które przewinęły się przez przez moją rodzinę wcześniej.

 

Skwituję to najprościej jak umie : gdy wsiadałem do e36 coupe brata a potem do swojego golfa to rozumiałem dlaczego vw jest autem dla ludu.No i VAGi nie mają innych 3 literek ......RWD :) . Teraz wsiadając do BMW cieszę się że mogę gdzieś jechać, bo jazda to czysta przyjemność (choć koników ciut mało .... trzeba będzie dodać) i gdzieś mam to że mówią że BMW jest dla dresów ... mówią tak Ci co nigdy nie jeździli tym autem....

 

Pozdrawiam i dobranoc

 

Ps. Ostatnio znajomy , FANATYK !!! RENAULT poszedł na jazdę próbną nowej laguny i potem wracając do domu zaglądnął na komis i przejechał się bmw 530d ....... Miesiąc później pojechaliśmy do Warszawy po 530d 2005r. Do swojej starej laguny już nie chciał wsiadać ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 3.0d nie bedzie mnie stac, za wysokie oplaty + za wysokie spalanie. Nie pracuje jeszcze, zeby sobie pozwolic na spalanie 10l ropy na 100km. Ale na pewno jak kupie 2.0d czy to 136km czy 150km to bede chipowal. Zadowolilo by mnie 160km i 370nm, co jest mozliwe juz na tym slabszym silniku. Znalazlem ladne Bmw e46 przed liftingiem:

E46 2.0d 01r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.