Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam posiadam BMW E36 sedan z silnikiem M50 2.01992 rok. Od dość dawna mam problem mianowicie samochód pływa po drodze nie jest tak sztywny jak go kupiłem. Zaczęło się to od zmiany opon na zimowe. Teraz zmieniłem z powrotem na te na których prowadził się dobrze i dalej nie jest to BMW gdy jadę powyżej 120km/h to czuć ze samochód już nie jest taki stabilny jak być powinien gdy przejeżdżam przez dziury czuje jakby samochód przeskakiwał przez nie i uciekał już nie wiem czy to przód czy tył czy to i to razem byłem już chyba z 5 razy na szarpakach nigdzie nie ma luzów amortyzatory maja przód 65% tył 74%. Tylne zawieszenie zostało w miarę naprawione gdyż wymieniałem tuleje metalowo gumowe te w progach i te na dole piasty z tyłu wszystkie części Lemfordera. Na szarpakach nie ma nigdzie luzu. Wyciągałem teleskopy tylne i one zachowują się tak wciskają się bardzo lekko gdybym rozciągnął go do końca i położył na gore 1kg ciężaru to by bez żadnego problemu teleskop schował by się. Co jeszcze można sprawdzić od czego może to być takie zachowanie na kierownicy nie ma luzów z przodu też nie mam żadnego luzu. Samochód jak rozbujam na postoju i puszczę to od razu staje w miejscu nie buja się dalej. Jak jadę po trochę nierównej nawierzchni czuję jakby samochód jechał po lodzie i się ślizgał. Geometria ustawiana już chyba z 3 razy wiec wątpię żeby to była wina geometrii. Jak sprawdzić można teleskopy jeszcze bo mi się wydaje ze może to być ich wina mimo ze pokazuje ze są dobre mam teleskopy firmy BOGE. Jak robie zrywa to samochód aż cały tak jakby podskakiwał.
Opublikowano
Witam dziś sobie wjechałem na kanał i zobaczyłem ze zewnętrzny sworzeń wahacza z przodu jest rozwulkanizowany niedawno go zmieniałem wstawiłem FEBI i ta guma co go trzyma do o koła widocznie już pościła bo chodzi góra dół moje pytanie w serwisie BMW chcą 100 zł za ten sworzeń czy to będzie najlepszy czy lepiej wstawić jakiejś innej firmy?? I czy przez to ze on się rozwulkanizował może samochód być niestabilny???
Opublikowano
poszukaj meyle lub lemfordera. wg opinii userów są dobre jakościowo

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Opublikowano
RUDY 102 nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem ale u mnie z teleskopem jest tak ze jak je wyjąłem to po ściśnięciu jego do końca on nawet nie zamierzał zacząć się wysuwać. Gdzieś słyszałem ale nie wiem czy to prawda że gazowe teleskopy po wciśnięciu powinny się trochę rozsunąć a u mnie nic jak byś nie kombinował jak go ściśniesz i puścisz to on zostaje w miejscu. U mnie jest go dość lekko rozciągnąć i wcisnąć.
Opublikowano

no to szukaj nowych amorków bo masz je trzasniete i to na 100 %

i to jet przyczyna pływania samochodu

tydzien temu za 2 szyki na tył z osłonami odbojami i gornym mocowaniem boogie dałem 360 zł bilsteina wymiana 30 min

 

kazdy teleskop działa na tej samej zasadzie jezeli sam sie nie rozciaga i manipulacja przy nim nie sprawia problemu to jest szrot

 

na badaniu u mnie wyszło na tyle po około 65-68% sprawnosci w rezultacie faktycznie to były wylane szroty ktore stawały se tak jak u ciebie w kazdym miejscu w jakim chciałw wiec sam widzisz ze nie ma co sie sugerowac jakimis testami amorków

POZDRAWIAM !!!
Opublikowano
Bo jak byłem na badaniach wcześniej to diagnosta powiedział ze one mogą być sprawne ale nie spełniają tego co powinny bo z nich wyleciał gaz a zastał olej i badania niby pokażą ze są ok. ale w rzeczywistości tak nie jest. Ile może kosztować komplet 4 sztuk bo myślę ze mam do wymiany 4 sztuki bo cały samochód myszkuje po drodze i jakie wstawić zawieszenie mam oryginalne BMW nic nie obniżane i nie sportowe. Jakie byście polecili amorki.
Opublikowano

miałem amortyzatory sachs nie bardzo byłem zadowolony teraz wsadzilem bisteina nic nie mogo powiedziec bo wsadzilem je dopiero co

za jakis tydzien moge cos o nich napisac złych opini nie maja

POZDRAWIAM !!!
Opublikowano
Gdzieś wyczytałem że oryginalne Blistejny to chyba żółte są ?? to prawda bo na allegro wszystkie są czarne jak to do końca jest???
Opublikowano
Gdzieś wyczytałem że oryginalne Blistejny to chyba żółte są ?? to prawda bo na allegro wszystkie są czarne jak to do końca jest???

 

bilstein b4 są czarne. kupiłem na allegro na tył do mojego auta. dostałem paragon i kartę gwarancyjną. czyli wszystko ok. Mam je od 3 miesięcy i jak narazie :cool2:

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Opublikowano
Witam kupiłem komplet amorków przód Sachs 300 zł 1 i tył bilstein B4 170 zł 1 plus komplet oldboi Sachs czy dobry wybór?? Jak trochę pośmigam to dam znać czy to było przyczyną pływania samochodu.
Opublikowano
mialem kiedys podobny problem. wymienilem tuleje i przeewszytkim amortyzatory. troche sie poproawiło ale nie do konca wiec sprzedałem samochód
Opublikowano
No to cos musi powodować takie zachowanie na razie musze pojeździć trochę i dam znać co i jak ale jeśli amorki nie po mogą to już nie wiem gdzie czegoś szukać samochód nie wygląda na bity geometrie też idzie ustawić normalnie w którymś linku podawałem wynik z ustawień geometrii. A po za tym jak kupiłem to było ok. dopiero jak zmieniłem na zimowe opony to się tak zaczęło dziać. Ale na razie pojeżdżę i dam znać czy wymiana pomogła. A i mam pytanie czy dobrego wyboru dokonałem kupując Sachs i Bilstein
Opublikowano
Witam dziś zmieniłem sworzeń wahacza przedniego ten zewnętrzny i teraz żeby jechać prosto muszę trzymać lekko kierownice w lewo czy to możliwe ze był na nie aż taki luz ?? i po wymianie właśnie muszę temu trzymać kierownicę w lewo. Dodam że stara była Febi i była już rozwulkanizowana. Teraz wstawiłem Lemfordera i chyba muszę podjechać na ustawienie zbieżność. Ustawiali mi zbieżność na tamtej końcówce i może ona miała luz i dlatego teraz po wymianie na druga musze lekko trzymać kierownice w lewo.
Opublikowano
Witam dziś sobie wjechałem na kanał i zobaczyłem ze zewnętrzny sworzeń wahacza z przodu jest rozwulkanizowany niedawno go zmieniałem wstawiłem FEBI i ta guma co go trzyma do o koła widocznie już pościła bo chodzi góra dół moje pytanie w serwisie BMW chcą 100 zł za ten sworzeń czy to będzie najlepszy czy lepiej wstawić jakiejś innej firmy?? I czy przez to ze on się rozwulkanizował może samochód być niestabilny???

 

Witam.

Ja wymieniałem pół roku temu sworznie, także FEBI. No i auto zaczęło mi pływać. Jak się właśnie okazało jeden sworzeń ma luz, a juz nie wspomnę o stanie obydwu GUM - są poprostu maksymalnie sparciałe. A ja zrobiłem z 5 tys km od czasu wymiany sworzni. Więc żaden przebieg. Jestem wściekły że zainwestowałem w WĄTPLIWEJ JAKOŚCI NIBY MARKOWE części i nie kupiłem LEMFORDERA... FEBI jest do kitu

....tak samo SWAG - w zasadzie to to samo, bo SWAG to poprostu inne alternatywne opakowanie tańszych niby markowych (jak FEBI) części.

 

Sworznie były w opakowaniu kartonowym SWAG, a w środku na nich napisane było FEBI - stąd powyższe twierdzenie.

Opublikowano
Witam po wymianie amorków i zmianie sworznia zewnętrznego wahacza byłem na geometrii trochę się poprawiło ale czuje że jeszcze nie do końca auto jest sztywne tak jak powinno co może być jeszcze że auto trochę pływa??? Jak kupowałem ja to przodu nie dałem rady praktycznie ugiąć a teraz nawet po wymianie amorków się ugina. Ma ktoś może takie same BMW na oryginalnym zawieszeniu i czy mogły sprawdzić czy u niego się ugina lekko przód?? I za co są odpowiedzialne tuleje pływające ???? Z góry dziękuję za pomoc
Opublikowano

- wyklepane gumy ? ważne są te z przodu i tak samo z tyłu, obejżyj szczególnie zawieszenie w okolicach tylnego mostu , tam jest od groma różnych tuleji :)

- wyrobione spręzyny? chociaż zmęczone sprężyny raczej by siadły niż się bujały...

- mocowanie amortyzatorów dałeś nowe?

- zawsze coś może być w OPONACH (nierówno zdarte itd) lub FELGACH (krzywe)... coż, musisz wszystko na spokojnie sprawdzać.

 

BTW u mnie po za kupie auta przód ładnie się uginał (i do tej pory to robi), natomiast tył miałem, jak to określił mechanik po przejechaniu się: KOZIOŁ. Prawie nic się nie uginał. Winę ponosiły spręzyny M-Technik. Dziwne że tylko z tyłu były zamontowane.... Wyciągnąłem je, wsadziłem nowe LESJOFORS, od touringa (z pewnych względów), i teraz mam troche lepiej. Geometria poprawiła się znacznie, z tzw. DRESA ( / \ ) zrobiłem normalne zawieszenie ( | | ) *w nawiasach geometria widziana z tyłu auta :)

Opublikowano
Gumy raczej odpadają bo jedyne co nie zmieniłem to tuleje pływające te co siedzą przy tym wahaczu z tyłu co on trzyma sprężynę. A pyzatym wszystko powinno być ok. bo niedawno zmieniane i wszystko wstawiłem Lemfordera wiec raczej to nie jest Febi i powinno trochę chodzić oczywiście te podstawowe gumy tuleje w progach z tyłu i te co są na wahaczu na dole piasty z tyłu. A reszta wydaje się być ok. bo luzów nie było. Opony też odpadają bo na nich kupiłem BMW i się prowadziła ładnie felga też odpada bo była sprawdzana czy nie krzywa jak miałem problem z drganiami kierownicy. Już po prostu nie mam pojęcia co to może być. Tuleje na zamontowaniu dyfra też są ok. gdyż nie zauważyłem na nich luzu a całe zawieszenie przejrzałem z udziałem kawałka dobrego płaskownika wiec jak by któraś była wybita to bym zauważył. Zamontować (łożysk amortyzatorów nie wymieniałem ). Nie wiem co dalej robić no chyba że BMW E36 już tak mają w sobie że tak się zachowują ale jak ja kupiłem to prowadziła się dużo lepiej. U mego kumpla 318 jest taka twarda że jej w ogóle nie da sie ugiąć może tu gdzieś jest problem???
Opublikowano
Gumy raczej odpadają bo jedyne co nie zmieniłem to tuleje pływające te co siedzą przy tym wahaczu z tyłu co on trzyma sprężynę. A pyzatym wszystko powinno być ok. bo niedawno zmieniane i wszystko wstawiłem Lemfordera wiec raczej to nie jest Febi i powinno trochę chodzić oczywiście te podstawowe gumy tuleje w progach z tyłu i te co są na wahaczu na dole piasty z tyłu. A reszta wydaje się być ok. bo luzów nie było. Opony też odpadają bo na nich kupiłem BMW i się prowadziła ładnie felga też odpada bo była sprawdzana czy nie krzywa jak miałem problem z drganiami kierownicy. Już po prostu nie mam pojęcia co to może być. Tuleje na zamontowaniu dyfra też są ok. gdyż nie zauważyłem na nich luzu a całe zawieszenie przejrzałem z udziałem kawałka dobrego płaskownika wiec jak by któraś była wybita to bym zauważył. Zamontować (łożysk amortyzatorów nie wymieniałem ). Nie wiem co dalej robić no chyba że BMW E36 już tak mają w sobie że tak się zachowują ale jak ja kupiłem to prowadziła się dużo lepiej. U mego kumpla 318 jest taka twarda że jej w ogóle nie da sie ugiąć może tu gdzieś jest problem???

 

Co do opon to się z Tobą nie zgodzę całkowicie :)

Po pierwsze OPONY PRACUJĄ - miałeś walnięty sworzeń, pierwsze co się zdziera "krzywo" to opona. Jesli chodzi o felgi to ... oczywiscie trzeba miec pewność co do 4 kół, a nie jednego.

 

Co do gum... pare dni temu było pytanie w którym brał udział łącznik elastyczny na wale :) filmik załączony obrazował nieźle wybitą gumę, a właściciel pytał w zasadzie o co innego heh...

No nie wiem szczerze jak Ci pomoc. Najlepiej jakbym/by (ktoś) to obejrzał osobiście... 10 maja jest zlot w toruniu - będziesz? tyle ze ja tam rampy nie widziałem grrr

Opublikowano
Co do felg to były sprawdzane 4 a nie jedna i to jak by felga była krzywa to by drgała albo kierownica albo buda. A to ona pływa jak jadę i ruszę kierownica tak jakby nie wiem była na ostro wysokich oponach po prostu się przesuwa mam opony 205/60/15 nie wiem już sam co o tym myśleć myślałem dać jakieś twardsze sprężyny ale chyba to nie bardzo pomoże. A wiec już nie wiem co robić pojeżdżę chyba jeszcze i po obserwuję co się będzie działo może jakoś dojdę. A co do Torunia to nie wybieram się.:( Pozdrawiam i jak ktoś może przerabiał takie coś to niech da znać ja jak dojdę co nie tak to też napisze na forum.
Opublikowano
A tak mnie jeszcze coś tknęło... bardzo ważną rolę przy pływaniu auta odgrywają STABILIZATORY oraz ich ŁĄCZNIKI. Sprawdź stabilizatory, ja w tamtym roku wymieniałem 2 gumy z przodu i 2 z tyłu, oraz komplet łączników. Wyglądały ok, ale po zdjęciu okazało się że są na złom.
Opublikowano
Łączniki są ok. bo przednie dwa zmieniałem a tylne nie wyglądają na wyrobione a co do gum stabilizatora to można sprawdzić bo wyglądają ok. ale ciekawe jak po wyjęciu będą wyglądały.
Opublikowano
Panowie no już nie wiem co robić gumy stabilizatorów są ok. Amorki nowe luzów nie ma a auto dalej się dość ciężko prowadzi. Na koleinach ostro rzuca samochodem. Czy to jest możliwe że tak się dzieje ze sprężyny są już wyrobione. Jak kupiłem ją rok temu to było dość ciężko ją ugiąć a teraz się ugina w miarę łatwo. Co jeszcze sprawdzić i czy to normalne żeby na oponach 205/60/15 tak rzucało w koleinach??
Opublikowano
Dzisiaj zmienialem wlasnie opony na letnie z 185/65/15 na wlasnie 205/60/15 nom i tak autem rzuca o wiele bardziej niz na zimowkach i wlasnie nie wiem byly wywazane itd i lipa ;/ jutro jeszcze zobacze bo sa napompowane na na 3 atmosfery bo byly nakladane na te same kola co zimowki i moj oponiarz ( dobry znajomy ) mowil ze musza sie rozejsc czy cos takiego :P , jutro zrobie tak jak powinno byc czyli 1.8 na przod i 2.0 na tyl i powiem czy jest poprawa :P

Grass , Gas or Ass - Nobody Rides For Free .


Moja Buma :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94528&highlight= Sprzedana !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.