Skocz do zawartości

kilka pytan do nowo nabytej beci e36


pawel-nowak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pierw sie przedstawi, jestem pawel i od tygodnia sczesliwym posadaczem bmw 318is z 91r . Mam pare pytan, jesli bylo juz opisywane na forum i nie znalazlem to sory z gory, staralem sie ale nie znalazlem

 

-Gdzie jest czujnik od termometra? caly czas pokazuje mi -37°C, i nie wiem czy to wina komputerka czy czujnika, jak myslicie.

 

-szyberdach, mam taki problem, czasem dziala czasem nie dziala, ostatnio podczas jazdy stanal i nie moglem go domknac, dop potem wyczytalem o awaryjnym zamykaniu na imbus. Ale tu pytanie co to moze byc? Moze sie albo wogole nie otworzyc a za pol minuty dziala okej, albo sie potworzyl i stanal w polowie zamykania. Silniczek? Linki, zebatki? Czy jak np linka jakas jest zerwana albo cos z zebatkami to silniczek powinein byc slyszalny? czy go blokuje jakos i nie slychac? Pytam si ebo nie chce inwestowac w calos tylko dotrzec do tej czesci, co polecacie?

 

-jak zdjac kierownice? Jako ze mam z 91r to jest ten pierwszy typ kierownicy ktora mi sie nie podoba, planuje zmienic na 3ramienna z poduszka. I tu pytanie jak zdjac stara ktora tez ma poduszke bo nie chce by np podczas krecenia mi wystrzelila i jakims kluczem po oku np dostac

 

-no i najwazniejsze, na co warto zwrocic uwage przy pierwszym tygodniu jazdy? Odglosy wiadomo, czy jest cos na co nalezy zwrocic szczegolna uwage przy jezdzeniu i nasluchiwaniu np?

 

Z gory dzieki za dobre rady, pozdrawiam :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak: czujnik od termometra jest w zderzaku w lewym wlocie do chlodzenia tarcz hamulcowych moze to byc jego wina badz instalacji to juz musisz do tego dojsc

 

Szyberdach: jak ja mialem taki sam problem to okazalo sie ze bezpiecznik mi nie laczyl wystarczylo ze nim poruszalem i wszystko bylo OK.

 

Co do kierownicy to nie wiem poszukaj moze cos znajdziesz ja nigdy nie zdejmowalem w BMW to nie pomoge.

 

Na co zwrocic uwage? na pewno na odglosy na to jak sie auto prowadzi czy sciaga czy przy hamowaniu wszystko OK. zwroc uwage na to czy jakichs wysiekow nie ma pod autem jesli duzo jezdzisz to w pierwszym tygodniu juz moze ci wysc czy bierze za duzo oleju, najlepiej podjec na jakas dobra stacje to zawieszenie ci sprawdza i zbieznosc i katy, z reszta sam bedziesz wiedzial jak cos bedzie uporczywie stukalo czy sciagalo auto to wiadomo ze cos jest nie tak. posprawdzaj filtry wiadomo oleju to przy wymianie ale warto zajrzec do filtru powietrza, paliwa, klimy (jesli jest) zwroc uwage jak odpala rano czy lekko czy masz z tym problem bo moze sie okazac np ze swiece badz przewody do wymiany. Najwazniejsze nigdy nie sugeruj sie tym ze jesli cos ci stuka puka w silniku lub zawieszeniu i ktos ci powie ze to stary woz i tak musi byc to nigdy go nie sluchaj a jesli tak ci powie twoj mechanik to zmien mechanika, wszystko powinno byc OK przeciez ile jest starszych BMW np E30 ktore wygladaja i chodza jakby prosto z tasmy zjechaly takze to zalezy od podejscia jesli kochasz swoje aytko to wiadomo ze bedzie dobrze. Co jeszcze? aha mozesz zwrocic uwage na stan paskow klinowych, stan oleju do wspomagania bo co niektorzy nigdy tego nie wymieniaja a warto! no i tyle jak mi jeszcze przyjdzie cos do glowy to ci napisze. Pozdrawiam i milych wrazen z jazdy Bawarka, a gwarantuje ze takie wlasnie sa!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaką masz kierownicę ja mam cztero ramienną z poduszką i od jej drógoej strony są małe głębokie wyjścia na torsy. Nie wiem jaki rozmier bo kiedyś mi elektrykzdejmował. Jak już zdejmiesz poduszkę to będzie jedna nakrędka weź sie na nią i po strach. Kierownica schodzi. Jak nie masz poduszki to może pod dekielkiem znaczka jak jest.

 

Spróbuj sprawdzić faktyczny stan licznika czy nie jest conięty.

 

Musisz dwa razy włączyć zapłoń tylko za każdym razem muszą gasnąć, później wciskasz przycisk od kasowania kilometrów i jeszcze raz włączasz zapłon i trzymając go cały czas wyskakuje ci faktyczny przebiek. Jak jest taki jaki jest to wiadomo OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pinki23

 

nie pisz bzdur....Spróbuj sprawdzić faktyczny stan licznika czy nie jest conięty.

 

Musisz dwa razy włączyć zapłoń tylko za każdym razem muszą gasnąć, później wciskasz przycisk od kasowania kilometrów i jeszcze raz włączasz zapłon i trzymając go cały czas wyskakuje ci faktyczny przebiek. Jak jest taki jaki jest to wiadomo OK?

 

nie sprawdzisz :shock:

 

tu masz wymiane kierownicy...http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=68382&highlight=zmiana+kierownicy

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=74896&highlight=zmiana+kierownicy

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=35116&highlight=wymiana+kierownicy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzaliśmy u kumpla w taki sposób i z 250 zrobiło mu się 390 tyś.

 

pisalem nie pisz bzdur.....http://bmw7.website.pl/porady_komp.htm

 

http://bmw7.website.pl/porady_info.htm :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdzaliśmy u kumpla w taki sposób i z 250 zrobiło mu się 390 tyś.

człowieku obudz sie!! wałkowane to było już dużo razy i na pewno nie masz racji :mad2:

 

Witam, pierw sie przedstawi, jestem pawel i od tygodnia sczesliwym posadaczem bmw 318is z 91r . Mam pare pytan, jesli bylo juz opisywane na forum i nie znalazlem to sory z gory, staralem sie ale nie znalazlem

 

-Gdzie jest czujnik od termometra? caly czas pokazuje mi -37°C, i nie wiem czy to wina komputerka czy czujnika, jak myslicie.

 

To chyba bardzo kiepsko szukałeś, bo taki sam temat jest akurat teraz omawiany (zreszta po raz tysieczny pewnie) w "seria 3" - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=77805

 

no i najwazniejsze, na co warto zwrocic uwage przy pierwszym tygodniu jazdy? Odglosy wiadomo, czy jest cos na co nalezy zwrocic szczegolna uwage przy jezdzeniu i nasluchiwaniu np?

takie rzeczy to trzeba było sprawdzić przed kupnem raczej, teraz to jedź do jakiegoś mechanika i niech ci obstuka zawieszenie i zajrzy pod maskę, później na stacje kontroli gdzie za małą opłatą sprawdzą hamulce, amorki i takie tam, możesz go jeszcze podpiąć pod kompa i zobaczyć czy coś się nie dzieje niedobrego...

 

IS z 1991 roku?? ja zawsze mylalem ze IS'a produkowali od 1992 roku

sedana od 05/93 ale coupe od 02/91

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak będeę sie trzymał przy swoim. Widziałem i wiem, może ktoś tego jeszcze nie sprawdzał i nie wie że jest to możliwe ale tylko w przypadku zegarów elektronicznych.
:mad2: :mad2: :mad2: http://bmw7.website.pl/porady_info.htm

 

http://rapidshare.com/files/47510306/Skany.rar.html :shock:

Edytowane przez zbigniewst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Gdzie jest czujnik od termometra? caly czas pokazuje mi -37°C, i nie wiem czy to wina komputerka czy czujnika, jak myslicie.

 

Gdy raz mi siadł aku, to tez na termometrze wyskoczyło mi -37 i po ustawieniu zegara temp zaczela systematycznie wzrastac az sie zupelnie naprawilo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I tak będeę sie trzymał przy swoim. Widziałem i wiem, może ktoś tego jeszcze nie sprawdzał i nie wie że jest to możliwe ale tylko w przypadku zegarów elektronicznych.

 

hehe :D śmieszny z ciebie koleszka, tak trzymaj :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam od tygodnia posiadam e36 compact z 91 roku mam pytanko co do sprawdzania stanu licznika o ktorym napisaliscie wczesniej - umnie przebieg jest 174500 po przekeceniu stacyjki i tych paru trickach jak to wczesniej było napisane wyskakuje mi niby przebiek 345600 :o znajomy mechanik powiedział ze to niemoze byc prawda bo autko w srodku wyglada na zadbane, pedały niezjechane, tapicerka ok (autko sciagniete z niemiec jeden własciciel) ja pierwszy w PL - no ale co oznaczaja nastepne wiadomosci ktore pojawiaja sie od pierwszego az chyba do 6 lub 7. moze ktoz wie?? pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O matko, :jawdrop: :jawdrop: :jawdrop: ludzie (Sudziufg i Pinki23) czytajcie ze zrozumieniem i sprawdzajcie linki wklejone przez innych!!!!!!! Zbigniewst podał linki z wytłumaczeniem co i jak. Na forum gdzieś powinno być jeszcze dokładniej opisane - trzeba :search:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak będeę sie trzymał przy swoim. Widziałem i wiem, może ktoś tego jeszcze nie sprawdzał i nie wie że jest to możliwe ale tylko w przypadku zegarów elektronicznych.

ja mam zegar na korbkę, to wtedy nie da się sprawdzić? :roll:

trzymaj się przy swoim, trzymaj, tylko się nie puszczaj :mrgreen:

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj sprawdzić faktyczny stan licznika czy nie jest conięty.

Musisz dwa razy włączyć zapłoń tylko za każdym razem muszą gasnąć, później wciskasz przycisk od kasowania kilometrów i jeszcze raz włączasz zapłon i trzymając go cały czas wyskakuje ci faktyczny przebiek. Jak jest taki jaki jest to wiadomo OK?

 

:cry2: Twój sposób nie działa u mnie - ja mam oryginalnie 237tys km od nowości a pokazuje mi 390 :cry2:

Mój kolega na taksówce ma przebieg 450tys km a sposób, który podałeś podaje mu 390 - POPCHNĄŁ W PRZÓD :duh: ??

Może mam zegar na korbkę - muszę to sprawdzić

 

 

P.S. Nie pisz takich bredni tylko użyj :search: i wpisz TEST ZEGARÓW

 

No i co tak na marginesie - co to jest przebieK ???

 

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie z 92r. zle mi sie napisalo bo w pracy pisalem

 

co do bezpiecznika od dachu to nie to, juz sprawdzalem, wyczytalem tez ze to moze byc suchy lut na przerywniku znajdujacy sie pod deska kolo kierownicy, to jeszcze sprawdze

 

stukow zadnych nie slysze, wiec chyba jest ok, geometria i zbieznosc tez ok, olej bede musial sprawdzic, jak do tej pory dop 250km zrobilem. dziki za porady :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
witam od tygodnia posiadam e36 compact z 91 roku mam pytanko co do sprawdzania stanu licznika o ktorym napisaliscie wczesniej - umnie przebieg jest 174500 po przekeceniu stacyjki i tych paru trickach jak to wczesniej było napisane wyskakuje mi niby przebiek 345600 :o znajomy mechanik powiedział ze to niemoze byc prawda bo autko w srodku wyglada na zadbane, pedały niezjechane, tapicerka ok (autko sciagniete z niemiec jeden własciciel) ja pierwszy w PL - no ale co oznaczaja nastepne wiadomosci ktore pojawiaja sie od pierwszego az chyba do 6 lub 7. moze ktoz wie?? pozdrawiam

 

Ja myślę, że ty masz jakiś większy problem. Po pierwsze nie umiesz czytać ze zrozumieniem bo opis sprawdzania przebiegu po zegarach umieścił nieco wyżej kolega "zbigniewst". Po drugie pierwszy compact na europe został wyprodukowany w czerwcu 1993!! :mrgreen: To chyba jakiś większy przekręt z tym twoim autkiem. Tym bardziej, że piszesz, że jakiś mechanik oglądał i mówił że nie wygląda na tak stare!! hehe, powodzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, a wedlug danych ktore ja posiadam to w 1993 roku wyszlo tylko 120sztuk wiec szanse ze jestes posiadaczem takiego auta sa znikome choc nie niemozliwe, mimo wszystko poszukaj sobie o rozkodowaniu VIN na tym forum i wszystko powinienes miec choc bardzo dziwne ze ktos Ci sprzedal z 1991 roku bo nikt by nie zanizal wieku auta raczej sie robi odwrotnie tymbardziej ze w tym 1991 roku tych aut po prostu jeszcze nie bylo, takze dobrze obadaj swoje auto zebys nie byl kiedys mocno rozczarowany :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja już cię lubie, nawet nie wiesz jaki masz samochód :mrgreen:

a czy to napewno jest BMW? :think:

:twisted2:

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Gdzie jest czujnik od termometra? caly czas pokazuje mi -37°C, i nie wiem czy to wina komputerka czy czujnika, jak myslicie.

 

 

Czujnik jest tam gdzie wcześniej koega napisał w lewym tunelu chłodzącym tarczę, natomiast -37st spowodowane jest brakiem kontaktu z czujnikiem. Jeżeli coś było grzebane przy przodzie to byc może jest po prostu ułamany przewód przy czujniku. Ja poradziłem sobie z tym za pomocą lutownicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra panowie a jak mozna sprawdzic czy przebieg jest oryginalny w E36?? Bo test zegarow w E36 na pewno nie pokazuje autentycznego przebiegu i wiem to na 100% bo mam opis co poszczegolny test oznacza. Pytam bo jakis czas temu na innym forum sie chlopaki spierali i jeden pisal ze sie nie da, drugi ze to jest ktorys z testow zegarow (bzdura) a trzeci ze jezeli licznik byl cofany to wskasowka ktoras podczas testu nie dojdzie do maximum. Wiec jak to jest bo ja juz nie wiem :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.