Skocz do zawartości

Wymiana oleju w automacie skrzynia 5HP18 (zielona tabliczka)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie rób tego sam bo możesz nalać za mało, albo za dużo oleju. Jak ostatnio wymieniałem olej z filtrem w skrzyni zapłaciłem około 320zł bez paragonu.

 

Wlew oleju i sprawdzanie stanu to jedno miejsce po lewej stronie skrzyni od wewnętrznej strony o ile pamiętam.

Opublikowano
Szkoda,że oszczędzasz na filtrze,bo może się to zle odbic na skrzyni.Sam filtr oryginał kosztuje 240 , olej ok 23 za litr a wchodzi 5,8l .Do tego jeszcze robota.Sam widzisz ,że coś nie tak.Chyba,że lewizna.
Opublikowano
Szkoda,że oszczędzasz na filtrze,bo może się to zle odbic na skrzyni.Sam filtr oryginał kosztuje 240 , olej ok 23 za litr a wchodzi 5,8l .Do tego jeszcze robota.Sam widzisz ,że coś nie tak.Chyba,że lewizna.

 

Jak napisałem bez paragonu, z paragonem/fakturą chcieli coś koło 450zł.

A co do oszczędności to byłem w jednym z lepszych zakładów zajmujących się serwisowaniem/naprawą automatów.

Opublikowano
do automatu wchodzi około 5,7l oleju i nie warto oszczędzac na filtrze. Wymieniałem w swojej wczoraj i zapłaciłem 600zł. Ale juz zaraz po wyjezdzie od mechanika przekonałem sie ze nie przepłaciłem.Skrzynia chodzi jak szwajcarski zegarek :D bezbłednie.pozdro.
Opublikowano

Wlew oleju i sprawdzanie stanu to jedno miejsce po lewej stronie skrzyni od wewnętrznej strony o ile pamiętam.

 

Nie wiem co tam można zepsuć i jakim sposobem zalać za mało lub za dużo. Potrzeba tylko kanał i dodatkowej pary rąk bo sam tego nie zrobi. Żadnej filozofi nie ma!!!. Zalewasz tyle aż ci sie przeleje wlewem i po zawodach. Oczywiście napełniamy na zapalonym silniczku i z włączonym D. Po zalaniu zakręcamy i jazda próbna. Powoli bez szaleństw. Na każdym trybie. Po kilku dniach można dla pewności sprawdzić stan oleju. Czy to filozofia? Autor tematu niech użyje :search: Jest mnustwo o tym na forum z dokładnymi opisami procedury. Pozdro

Opublikowano

Ja rowniez jestem swiezo po wymianie oleju w skrzyni 5HP18 na zielono

U mnie weszlo prawie 8 litrow ale to pewnie dlatego ze wydmuchalem wszystko z chlodnicy.

A tu jest chyba temat z wymiana wyczerpany do konca

 

http://www.autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=33255&postdays=0&postorder=asc&highlight=zmiana+oleju+skrzyni&start=30&sid=5c99ce85554ebb11dda6b977819749e9

Opublikowano
Wlew oleju i sprawdzanie stanu to jedno miejsce po lewej stronie skrzyni od wewnętrznej strony o ile pamiętam.

 

Nie wiem co tam można zepsuć i jakim sposobem zalać za mało lub za dużo. Potrzeba tylko kanał i dodatkowej pary rąk bo sam tego nie zrobi. Żadnej filozofi nie ma!!!. Zalewasz tyle aż ci sie przeleje wlewem i po zawodach. Oczywiście napełniamy na zapalonym silniczku i z włączonym D. Po zalaniu zakręcamy i jazda próbna. Powoli bez szaleństw. Na każdym trybie. Po kilku dniach można dla pewności sprawdzić stan oleju. Czy to filozofia? Autor tematu niech użyje :search: Jest mnustwo o tym na forum z dokładnymi opisami procedury. Pozdro

 

 

A nie jest przypadkiem tak ze stan oleju ma sie sprawdzac przy okreslonej temperaturze ( cos okolo 50 o ile sie nie myle ? ) bo zmienia on bardzo swoja objetosc ??

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Procedura wymiany wg ZF:

Idle speed should be neng = 650 ... 950 rpm (according to vehicle manufacturer’s directive).

Hold each gear for 3 seconds and engage the parking lock.

Select R and D and use step shift (manual-winter program) to shift through to 3rd gear.

Shift through gears with engine running at idle speed.

Start the engine (large consumers, such as A/C should be switched on).

With the engine stopped, add ATF, only use lubricants as to specification (see Page 2),

through the fill hole until oil emerges from fill hole. Install Fill Plug (Pos. 90.250).

Connect tester to read off transmission oil temperature and engine speed.

Position vehicle horizontally on hoist and apply the handbrake.

Oil temperature should be between 86o...95oF (30o...35oC).

Remove fill plug (Pos. 90.250) on housing.

Allow time for excess oil to drip then install Fill Plug (Pos. 90.250). Torque Fill Plug to 100Nm

(see also Repair Manual).

Oil temperature must not exceed 122oF (50oC).

Wait until oil temperature reaches 104oF ±18oF (40oC ±10oC).

 

Jak chcesz, to Ci podeślę pdf-a.

Oczywiście, należy wymienić olej razem z filtrem i uszczelką.

Nie radzę oszczędzać na uszczelce, oryginał to tylko 40 zł.

Opublikowano

A nie jest przypadkiem tak ze stan oleju ma sie sprawdzac przy okreslonej temperaturze ( cos okolo 50 o ile sie nie myle ? ) bo zmienia on bardzo swoja objetosc ??

 

Jak najbardziej masz rację. Temperatura jest ważna. Dlatego napisałem o sprawdzeniu po jakimś czasie stanu oleju. Róznica temperatury wpłynie na ilość oleju jaka wejdzie ale nie będzie to róznica np aż 1 litra. Więc spokojnie nic sie nie stanie. Jak wlejesz np 100g mniej lub więcej to świat się nie zawali a i skrzyni nic sie nie stanie.

Opublikowano
Witam będę wymieniał chłodnice wody i przy odkazi zmienię olej w skrzyni, typ 5HP-18 1056/000087 kupiłem olej ELF ELFMATIC G3 (czy jest dobry) i czy ktoś poda link gdzie można kupić filtr + uszczelka

PASJONAT E32 posiadałem E32:730R6,730V8,750V12

......................................................................

POSIADAM E32 750 V12 SPRZEDAJE CZĘŚCI

TEL 513068207

Opublikowano
Witam będę wymieniał chłodnice wody i przy odkazi zmienię olej w skrzyni, typ 5HP-18 1056/000087 kupiłem olej ELF ELFMATIC G3 (czy jest dobry) i czy ktoś poda link gdzie można kupić filtr + uszczelka

5HP18 - zielona tabliczka - ESSO ATF LT 71141

5HP18 - czarna tabliczka - zgodny ze specyfikacją DEXTRON III

Opublikowano
Witam będę wymieniał chłodnice wody i przy odkazi zmienię olej w skrzyni, typ 5HP-18 1056/000087 kupiłem olej ELF ELFMATIC G3 (czy jest dobry) i czy ktoś poda link gdzie można kupić filtr + uszczelka

 

Proponuje jeszcze raz przemyslec sprawe co do oleju jaki zamierzasz zalac. Co Ci szkodzi poczytac troche na forum jaki olej. Jest mnostwo watkow na ten temat.

Opublikowano
Witam będę wymieniał chłodnice wody i przy odkazi zmienię olej w skrzyni, typ 5HP-18 1056/000087 kupiłem olej ELF ELFMATIC G3 (czy jest dobry) i czy ktoś poda link gdzie można kupić filtr + uszczelka

 

Proponuje jeszcze raz przemyslec sprawe co do oleju jaki zamierzasz zalac. Co Ci szkodzi poczytac troche na forum jaki olej. Jest mnostwo watkow na ten temat.

 

Jeżeli kolega ma czarną tabliczkę, to powinno być ok. To jest dobry olej, zgodny ze specyfikacją Dextron III, zaaprobowany przez BMW.

Chociaż ja wolałbym Castrola :)

Opublikowano
Witam będę wymieniał chłodnice wody i przy odkazi zmienię olej w skrzyni, typ 5HP-18 1056/000087 kupiłem olej ELF ELFMATIC G3 (czy jest dobry) i czy ktoś poda link gdzie można kupić filtr + uszczelka

 

 

Tak z pelna odpowiedzialnoscia stwierdzam ze kupiles idealny olej!

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7fb2e9b03df39d95.html

 

Zapraszam do poczytania tego watku odnosnie wymiany:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=33255

 

(mam taka sama skrzynie, zalana takim samym olejem, ~2 lata temu wymienialem)

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Witam zapomniałem dopisać że tabliczka jest czarna olej ELF który mam nie jest w Polsce rozlewany,podajcie namiary na jakiś sklep w necie z filtrami do skrzyń,czytałem gdzieś na forum że castrol nie jest zbyt dobry do skrzyń i bardzo mnie to zdziwiło, bo od 5lat leje do silnika magnateka i za parę dni do 730 V8 wlewam Castrol 10w40 magnatek nie rozlewany w polsce.

PASJONAT E32 posiadałem E32:730R6,730V8,750V12

......................................................................

POSIADAM E32 750 V12 SPRZEDAJE CZĘŚCI

TEL 513068207

Opublikowano
Witam zanim przeczytałem link od biernus to zamówiłem zestaw filtr+uszczelka+3śruby+oring z MANNA za 73zł,wczoraj wyjmowałem chłodnię i spuściłem olej z ASB oraz odkręciłem miskę i filtr, olej był czar nawy a filtr z 3 marzec 1998r wiec 10 lat bez wymiany filtra a olej najprawdopodobniej też ma 10 lat.Cieszy mnie to że w misce nie było śladów opiłków tylko minimalne ślady czarnego szlamu 2 magnesy były na miejscu bez opiłków,dodam że skrzynia działała bez szarpnięć i płyna zmiana biegów.Jak poskładam i zaleje olejem to dam znać jaki efekt końcowy.Pozdrawiam

PASJONAT E32 posiadałem E32:730R6,730V8,750V12

......................................................................

POSIADAM E32 750 V12 SPRZEDAJE CZĘŚCI

TEL 513068207

Opublikowano
Witam wczoraj założyłem filtr i nowa uszczelkę wlałem 4,5l oleju do stanu później odpaliłem silnik i wlałem jeszcze 2l a stan jeszcze nie osiągnięty muszę się kawałek przejechać i doleje do stanu,w garażu biegi D i R wchodziły bez szarpnięć jak przejadę sie kawałek to napisze jaki efekt.podam jeszcze że filtry MANN produkowane są MADE in CHINA co mnie zdziwiło że taka poważna firma współpracuje z CHINAMI wiec co tu mówić o nowych autach . Pozdrawiam

PASJONAT E32 posiadałem E32:730R6,730V8,750V12

......................................................................

POSIADAM E32 750 V12 SPRZEDAJE CZĘŚCI

TEL 513068207

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.