Skocz do zawartości

Jazda bez przepływomierza


Homer

Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 miesięcy temu...
Witam kolegów!Widzę,że to stary post,ale mogę coś dodać.Wyjąłem kiedyś całkowicie przepływomierz,bo był po kilku strzałach i dotoczyłem sobie rure,którą wstawiłem zamiast przepływomierza.I co?Autko chodziło oczywiście tylko na gazie(całkiem nieźle),ale paliło ponad 30l/100km.Porażka!Oczywiście wsadziłem z powrotem stary przepływomierz i spalanie spadło do takiego jak wcześniej,czyli 17l :D Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt jeszcze nie napisał o tym, jaki wpływ MOŻE mieć "oszukiwanie" czyli jazda na odpiętym czy zdemontowanym przepływomierzu

 

zgodnie z tym co było już powiedziane w temacie LPG, sterowanie przy gazie na śrubie jest odłączone więc generalnie wszystkie czujniki dające sygnał do motronica nie działają i jedynm czynnikiem który może coś zmieniać (mechanicznie a nie według jego wskazań) to ruchomy element przepływomierza - wielokrotnie padały już pytania o poprawność działania sond itp. w tej konfiguracji nie ma to żadnego znaczenia - wszystkie sensory są odłączone

(w większości te pytania płyną od użtkowników zaniepokojonych ich zdaniem dużym spalaniem - np. wykraczajacym poza 25 litrów - przyczyn należy sie doszukiwać w samej instalacji a nie podzespołach sterujacych pracą silnika na benzynie)

 

pozostaje jeszcze kwestia pracy na benzynie "wartości uśrednionych" na których motronic pracuje przy odłączonym przepływomierzu.

 

wiadomo jaka jest praca silnika w takiej sytuacji, nikt jednak nie wspominał czy te wartości pozwalają na eksploatację w normalnych warunkach tzn.:

stosunek dawki paliwa do powietrza nie jest regulowany (przepływomierz jest odpięty) tzn. wartość ta nie zmienia się gdy silnik pracuje pod obciążeniem i dlatego np. w określonych cyklach mieszanka jest za bardzo zubożona albo za bogata - czyli np. zbyt wysoka temp. spalania albo skład mieszanki uniemożliwiajacy jej całkowite dopalenie

 

 

czy ktoś jest w stanie to potwierdzić?

 

efekty dwóch powyższych niedomagań są raczej nieciekawe - powypalane zawory, ewentualnie denka tłoków (było gdzies nawet foto M30 z czymś takim), zarżnięcie pierścieni i gładzi cylindrów.... zresztą po co pisać więcej?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że wątek mnie dotyczy więc też się wypowiem

 

Chodzi o E32 z silnikiem V8 automat przepływomierz mam taki w którym nie ma "uchylanej klapki" i auto na wolnych obrotach pracuje równiej bez przepływki, ale i tak to nie jest to, spalanie ostro pow. 20 litrów na mieście. wyeliminowałem fałszywe powietrze (pęknięta rura między przepływką a kolektorem) filtry nowe itp. Zastanawiam się co wymienić czy przepływkę czy może coś więcej.

 

Auto nie posiada inst. gazowej, chcę doprowadzić go do dobrego stanu przed montażem gazu.

 

Proszę o sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.