Skocz do zawartości

Obniżone zawieszenie...


mariush-go

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Przymierzam się do zmiany zawieszenia w moim aucie.

Zastanawiam się (w sumie to bardzo bym chciał - ale się waham)

nad tym, żeby, przy okazji posadzić ją trochę bliżej asfaltu, co by ładniej się prezentowała.

Aktualnie tył stoi ładnie, między oponą a tylnym błotnikiem praktycznie nie ma przerwy, ale nic nie obiera nawet przy komplecie pasażerów.

O ile wygląd tylnej części mnie satysfakcjonuje - to wygląd przodu, już nie.

Przód stoi dużo - za dużo... tzn nad oponą mam ok 3-3,5 cm przerwy do błotnika.

Co z profilu nie jest zbytnio atrakcyjne.

 

Dlatego też zastanawiam się nad obniżeniem rzędu ok. -40/-20.

Więcej mnie nie interesuje, ponieważ nie chcę po każdym garbie, dziurze, bądź innej atrakcji zastanawiać się czy mam jeszcze miskę i olej w niej...

 

Najchętniej obniżył bym tylko przód.

Wiem jednak że obniżenie tylko jednej osi jest karygodne...

Boję się, że jeżeli zastosuje -20 z tyłu to błotnik najdzie mi na oponę i jeszcze zacznie obcierać. Poza to nie bardzo podoba mi sie, gdy opona chowa się pod błotnik. Jeżeli sie schowa to znowu powrócę do punktu wyjścia, ponieważ przy -40 przednia opona na pewno się nie schowa w błotniku.

 

Ale może ma ktoś jakiś mądry sposób na obniżenie przodu, tak żeby było to zgodne "ze sztuką".

 

Przeszło mi przez myśl żeby kupić gwint z allegro (FK Automotive ok 1400zł) ale chyba nie jest to zbyt trwałe, bo firmowe gwinty (typu H&R) kosztują 3-4 razy tyle. Z drugiej strony, auto służy mi do normalnej jazdy, nie latam bokami, ani nic w tym stylu, więc może dało by rade na tym przejeździć parę lat. Co o tym myślicie :?:

Jeżeli odpada to:

Jakie sprężyny i amortyzatory polecacie do takiej "lajtowej gleby" :?:

Czy po obniżeniu tyłu opony nie zaczną obcierać:?:

Co, przy okazji wymiany amortyzatorów i sprężyn należy wymienić :?:

 

Osoby które mają obniżony zawias prosiłbym o opinie jak się to sprawuje w Polskich warunkach :?:

Czy wpływa to na eksploatację auta w jakiś nie korzystny sposób, w sensie częściejsze wymiany jakichś elementów zawieszenia :?:

 

Pozdrawiam i czekam na opinie.

 

PS Poruszam sie na kołach 215/45 R17

RWD Rulez!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolacze sie do tematu jak juz jest chociaz podejrzewam ze byl poruszany miliony razy... ;) Ja tak pomyslalem ze kupie springi z 2,0 albo 2,5 przechartuje je i scisne Tyl wlasni o okolo 2 moze 3 cm a przod o okolo 6 moze 7 cm Jest to wykonywalne?? Mysle ze poleci tu zaraz tysiac odpowiedzi ze jestem... ale niechce naprawde zakladac twardej zawiechy bo mialem ja w poprzednim aucie i to zestaw fk i fakt ze auto trzymalo sie slicznie itd ale komfortu zero i to na oponach 195/50/15 Dlatego kupilem bmw ze chce miec komfort ale jak to przystalo na mnie musi byc gleba!!! :D Co myslicie o moim pomysle jak lipa to jakies sugestie?? Pozdro i z gory dzieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha a co by bylo jakbym ten sam "myk" zrobil ze sprezynami ale z 4 garowego silnika?? Auto siadlo by jeszcze bardziej??

 

Nie wiem czy by "siadło" czy nie "siadło" najlepiej podjadz na jakis skład, kup kilka metrow drutu zebrowki i nawin sobie takie sprezyny jakie chcesz, Szczegolnie jak kierowca wariat, to czesto takie rozwiazanie jest najlepsze, podobno mozna szalec.

 

Druciarstwo.

 

mariush-go -40/20 beda odpowiednie, napisz jeszce jaka szerokosc felgi i jakie ET

Jesli ET jest wyzsze od 35 a szer felgi nie wieksza jak 8" to nic złego nie bedzie sie dziac.

Jesli gwint to licz min 2500 pln w gore.

Mam 2 auta na niskim zawiasie, ale nie strasznie twarde i nie zamienił bym tego na zwykłe miekkie zawieszenie, strach jezdzic :wink:

W e36 po przejechaniu ok 30 k km wymieniłem tylko sworzen wachacza przy 17" felgach.

Ogolnie polecam :roll2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co Ty tak robiles w swoich 2 autach?? Podejrzewam ze tak skoro proponujesz takie rozwiazania... Sory ale z Twojego rozwiazania nieskorzystambo nielubie druciarzy jak Ty... :/ Niema opcji obnizonego i miekkiego auta?? Moj kumpel ma Mietka 190 i siedzi na maxa ale jest mieciutki.. ja tez tak chce :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co Ty tak robiles w swoich 2 autach?? Podejrzewam ze tak skoro proponujesz takie rozwiazania... Sory ale z Twojego rozwiazania nieskorzystambo nielubie druciarzy jak Ty...

 

 

:lol: :lol: :lol:

Co ja robiłem?? Napewno nie hartowałem sprezyn, jak chcesz miec cos dobrego to kup cos dobrego, chocby H&R, Eibach, Koni itp.

I nie wymyslaj tu jakiegos druciarstwa bo to nie to forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS Poruszam sie na kołach 215/45 R17

 

Powiem szczerze, że Cię podziwiam...silnik 1.8 (taki sam mam u siebie) i masz kapcie 17 cali i do tego 215 :!: :?: Czy samochód ma jako takie przyśpieszenie :?: Do tego chcesz obniżyć...wybacz, ale dla mnie obniżanie i różnego rodzaje zabiegi tuningowe mają sens w samochodach o większej mocy... :duh:

Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie niema tak zeby byly same plusy... Utwardzisz auto to drogi trzyma sie wspaniale ale za to zero komfortu Zalozysz fele duze to slicznie wyglada ale ciezko sie jezdzi zmienisz tlumik na pusty to fajnie buczy ale jak przejedziesz 200 km to masz tego dosc... O to chodzi w tuningu ze albo to kochasz albo nie... A co do mocy to niema nic do powiedzenia Malo wazne ze ma sie 1,6 wazne ze Tobie sie podoba i robisz auto pod swoj styl... Ja uwazam ze jezeli ktos kocha tuning i stac go na fiata cc i go bajerzy to to ma racje!! Moc jest nie wazna - wazne zeby podobalo Ci sie auto...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem nadzieje, ze załapiesz o co mi chodzi z tym druciarstwem.... tak to zły pomysł. Gdybys przewalił archiwum i poczytał troche o sprezynach amorach itd. to wiedział bys ze wszystko mozna w miare pogodzic.

Sa sprezyny progresywne np. Eibach i wcale nie takie twarde.

Sa tez zestawy zawieszen gdzie mozna regulowac twardosc jak i wysokosc.

Jesli chodzi o opone 215 to 1.8 wcale sie nie zamuli w jakis specjalny sposob.

W zimie w e36 jezdze na 195 a lato 225 i jakiejs kolosalnej roznicy nie widze, za to po rownym asfalcie jest super.

W e46 2.8 opony 205 to pomyłka jak dla mnie, 225 oki.

215 dla 2.0 moim zdaniem jest jak najbardziej oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS Poruszam sie na kołach 215/45 R17

 

Powiem szczerze, że Cię podziwiam...silnik 1.8 (taki sam mam u siebie) i masz kapcie 17 cali i do tego 215 :!: :?: Czy samochód ma jako takie przyśpieszenie :?: Do tego chcesz obniżyć...wybacz, ale dla mnie obniżanie i różnego rodzaje zabiegi tuningowe mają sens w samochodach o większej mocy... :duh:

 

Dla ciebie nie mają sensu a dla kogoś innego ma sens, ładny wygląd wcale nie musi isć w parze z moca silnika , rozumie autora postu bo miałem identyczny problem i rozwiazałem go zakupując sprężyny obniżające o -40mm i jestem zadowlony, fakt ze takie obniżenie na seryjnych amorkach cieżko nazwać sportowym (komfort jest ok i to na felgach 17' opony 225/45/17 ).

Wiec jeśli chcesz miekko wsadzaj maks -40 , jesli tyle to dla ciebie zamało moim zdaniem nie baw w obniżanie sprężynami bo do wiekszego obniżenia trzeba zakupić amorki sportowe a to już wydatek tylko lepiej zaiwestuj odrazu w gwint.Co do gwintu od tych wszystkich tanich gwintów z allegro wolałbym w tych pieniądzach kupić używke dobrej renomowanej firmy.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Weitec robi bardzo dobre sprężyny i ma w ofercie sprężyny obniżające tylko na przód. Producent deklaruje ponadto, że do obniżenia -40 spokojnie wystarczają amortyzatory seryjne.

 

www.weitec.de

www.weitec.pl

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mysle o obnizeniu swojej buni, tylko tez nie wiem o ile....

 

myslalem o gwincie tak jak "mariush-go" ale nie ten z allegro tylko z wysp sobie zamowic, tak jak kolega "pajaczek1985" w tym poscie

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=76261

 

cos takiego:

http://cgi.ebay.co.uk/HighQuality-Coilover-Coil-Over-BMW-E36-3-series-Z3_W0QQitemZ360032308384QQihZ023QQcategoryZ40192QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

mysle ze chyba napewno lepsze od tego GT-cupline z allegro.

 

no wlasnie tylko "sądze" nie jestem pewnien. :)

Bardzo Mądry Wybór :)

-OO=[][]=OO-


Nie sztuka zabić muche przednią szybą :)

Sztuka zrobić to boczną :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS Poruszam sie na kołach 215/45 R17

 

Powiem szczerze, że Cię podziwiam...silnik 1.8 (taki sam mam u siebie) i masz kapcie 17 cali i do tego 215 :!: :?: Czy samochód ma jako takie przyśpieszenie :?: Do tego chcesz obniżyć...wybacz, ale dla mnie obniżanie i różnego rodzaje zabiegi tuningowe mają sens w samochodach o większej mocy... :duh:

 

Dzięki za wyrazy uznania - ale nie trzeba :lol:

Te 115KM radzi sobie z takimi kapciami, wbrew pozorom bardzo dobrze!

Nie zauważyłem odczuwalnej różnicy w osiągach po przesiadce ze 185 na 215.

 

Zresztą nie jestem "street-racerem" i autko służy mi bardziej do swego rodzaju "cruusingu" niż sprintu spod świateł...

 

W końcu, jak to było powiedziane w reklamie: "Nic nikomu nie musisz udowadniać" :)

 

Więc, kolego nie rozumiem Twojego podejścia?

Dlaczego fakt że mam pod maską 1.8 dyskwalifikuje mój samochód do tego żeby go troszkę obniżyć?

Skoro nie jest "fajnie" szybka - to niech chociaż fajnie wygląda :)

Widzę, że moje poglądy również podzielają koledzy i a dokładnie tak jak napisał ta moc mi wystarczy (bo musi :lol: )

 

 

Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie: Raczej będę wymieniał amortyzatory i chciałbym gazówki - czy przy takim małym obniżeniu (-40) będę mógł zastosować odpowiedniki standardów, czy mam szukać jakichś o krótszym skoku???

Co z tyłem - standard poradzi sobie jakoś z -20 czy również szukać czegoś odpowiedniejszego??

 

Do dziś myślałem, że jak krótsza sprężyna to i amortyzator o krótszym skoku - a tu np. kolega pisze, że ma -40 z przodu i standardowy amortyzator :jawdrop:

 

Nie zależy mi na utwardzeniu - tylko na obniżeniu.

Cenię sobie komfort :lol:

 

Witam.

Weitec robi bardzo dobre sprężyny i ma w ofercie sprężyny obniżające tylko na przód. Producent deklaruje ponadto, że do obniżenia -40 spokojnie wystarczają amortyzatory seryjne.

 

www.weitec.de

www.weitec.pl

 

Pozdrawiam

 

To można obniżyć tylko przód??

Tył będzie na standardzie, przód pójdzie w dół i będzie oki (komfortowo i bezpiecznie) ???

 

Dzięki za odpowiedzi - zacznę szukać jakichś springów - na pewno temat pozostaje otwarty...jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś opinie/sugestie to proszę pisać śmiało :cool2:

 

 

Pozdrawiam

RWD Rulez!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

Do dziś myślałem, że jak krótsza sprężyna to i amortyzator o krótszym skoku - a tu np. kolega pisze, że ma -40 z przodu i standardowy amortyzator :jawdrop:

 

 

Pozdrawiam

 

Do obniżanie maks -40 mm amorki standard daja rade :cool2: powyżej -40 mm juz o skróconym skoku,możliwe jest że zużywaja sie ciut szybciej (ja tego nie potwierdze ani nie zaprzecze)ale znając polskie realia i nasze wspaniałe drogi to tak czy owak dziury (czytaj kratery w drodze) poradzą sobie szybciej z nim niż sprężyna.

Przykład jeźdże fiatem ducato 25 tyś km temu wymienione całe zawieszenie w tym nowe amorki monroe ,nowe spręzyny , jeden amorek zakończył juz swój żywot a drugi do niego dołącza. I nie potzreba mu było sportowej spręzyny. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...przykład jeźdże fiatem ducato 25 tyś km temu wymienione całe zawieszenie w tym nowe amorki monroe ,nowe spręzyny , jeden amorek zakończył juz swój żywot a drugi do niego dołącza. I nie potzreba mu było sportowej spręzyny. :mrgreen:

 

...może to wina amortyzatorów ? Monroe - to chyba wszyscy wiedzą :mrgreen:

 

mariush-go

...galeri poniżej możesz zobaczyć jak wygląda E36 z zawieszeniem 30/15 Weitec, jak widać tylna opona jest schowana nieco w nadkolu zaś przednią od rantu błotnika dzieli ok. 2 cm przerwa. Pomiar wysokości pojazdu między płytą podłogową a podłożem jest równy zarówno z przodu jak i z tyłu.

Koła 235/40R17

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doswiadczenia moge powiedziec ze to wszystko g... prawda Mialem u siebie w astrzanie 2 zawiechy najpierw same springi jamexa i towlasnie 4x-40 i seryjne amory Trakcja przewspaniala normalnie trzymala sie drogi jak pocoag torow ale springi byly przetwarde Ale amory mi popadaly wszystkie i dlatego twierdze ze niewierze ze mozna zalozyc orginalne do -40 Potem kupilem fk 60/40 z amorami i bylo lepiej trakcja lepsza auto bardzej komfortowe (jezeli tu mozna mowic o jakim kolwiek komforcie hehe) ale... jeden amor tez mi padl i musialem wymienic... Takze niewiem na naszych drogach niema reguly... Pis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha co do to sorki bo ten text "druciarstwo'' odebralem troche za ostro i nie dokonca zrozumialem o co Ci chodzilo Myslalem ze o mnie mowisz ze taki jestem a no niejest tak bo nielubie wsi w aucie (niemam nic do wiosek zeby niebylo sam mieszkam na wsi i sie z tego ciesze) i przerobilem juz no 2 sportowe zawieszenia i jakies tam opinie mam :) i dlatego kombinuje zeby bylo ladnie i dobrze tzn komfortowo... Zastanawiam sie grubo nad jakims gwintem ale droga sprawa jak dla mnie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...przykład jeźdże fiatem ducato 25 tyś km temu wymienione całe zawieszenie w tym nowe amorki monroe ,nowe spręzyny , jeden amorek zakończył juz swój żywot a drugi do niego dołącza. I nie potzreba mu było sportowej spręzyny. :mrgreen:

 

...może to wina amortyzatorów ? Monroe - to chyba wszyscy wiedzą :mrgreen:

 

mariush-go

...galeri poniżej możesz zobaczyć jak wygląda E36 z zawieszeniem 30/15 Weitec, jak widać tylna opona jest schowana nieco w nadkolu zaś przednią od rantu błotnika dzieli ok. 2 cm przerwa. Pomiar wysokości pojazdu między płytą podłogową a podłożem jest równy zarówno z przodu jak i z tyłu.

Koła 235/40R17

 

A tu cie kolego zdziwie miałem seryjne gazówki monroe w poprzednim samochodzie i na zawieszeniu -50mm wytrzymały ok 40 tyś km u mnie i dalej śmigają w tym samochodzie tyko że u wujaszka,a po drugie nawet najgorszy chłam powinien wytzymać te 25 tys km (3 m-ce jazdy) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a tu cie kolego zdziwie miałem seryjne gazówki monroe w poprzednim samochodzie i na zawieszeniu -50mm wytrzymały ok 40 tyś km u mnie i dalej śmigają w tym samochodzie tyko że u wujaszka,a po drugie nawet najgorszy chłam powinien wytzymać te 25 tys km (3 m-ce jazdy) .

 

...naprawdę gratuluję, ja bym jednak nie wybrał tego producenta - wolę bilstein-a (-50 na seryjnych ?? - godne podziwu, ciekaw jestem badania amortyzatorów po takim przebiegu ? czy stwierdzenie "dalej śmigają" znaczy iż się jeszcze nie pourywały :mrgreen: ) - trochę złośliwości ale spox...

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-40 z przodu w e36 i seryjne amory, wytrzymały mi juz ponad 30 tys. a przede mna jeszcze ktos jezdził, moze tez zrobił 30 tys. a moze wiecej...

 

Właśnie takiej odpowiedzi szukałem.

W takim razie zaraz zaczynam poszukiwania seryjnych amortyzatorów i springów -40

 

Pozdrawiam

RWD Rulez!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.