Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To moja pierwsza wiosna z E39 (wczesniej maiłem E32). Kilka dni było ciepło (okolo 13 - 16 stopni) i jeździłem jak zawsze po Krakowie. Zauwazyłem, że dużo cześciej słyszę wyraźnie pracujące visco niż to miało miejsce w E32. Praktycznie po ruszeniu z każdego skrzyżowania gdzie stałem dłużej niż minutę, po ruszeniu słyszę pracującą wiskozę przez kilka, kilkanaście sekund.

 

U Was też się tak często zazębia ? Przecież jak będzie w lecie 30 stopni, ona (wiskoza) chyba bedzie chocić non stop !

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano

Jeśli przy 16 stopniach słychać jak visko wiruje, tzn włącza się trzeci najszybszy bieg, znaczy że na pewno coś jest nie tak. A warto sprawdzić, bo latem dopiero wyjdzie na jaw co tak naprawdę było przyczyną.Wyjdzie, ale w ujemnych skutkach-możesz przegrzać auto.

 

Visko ma pewną własną wydajność. Tak samo jak pompa wody czy też chłodnica(jej pojemność i powierzchnia czynna). Coś tu nawala, a visko ciągnie za dwoje... sprawdź jedno i drugie.

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Opublikowano
hmmm, ciekawe, chłodnicę mam nową, pompę wody też, wentylator elektryczny sprawny (ale narazie nie włączał sie aby wspomóc działanie visco) wiec teoretycznie OK - może po prostu tak ma być a to w E32 maiłem ją zjeb...

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
A odpowietrzony jest jak trzeba?..

 

hmmm, jest to możliwe - ale dopiero co to robiłem, widocznie znów mam z tym kłopot ...

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
A odpowietrzony jest jak trzeba?..

 

hmmm, jest to możliwe - ale dopiero co to robiłem, widocznie znów mam z tym kłopot ...

A płyn znika ?

 

co własnie nie zauwazyłem... musze przylukać.

 

Wycieku fizcznie nie ma/nie wiadać ale podejrzewam nieszczelność pod korkiem i sobie lekko paruje a w zamian zasysa powietrze, prawda ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
u mnie też sie kilka razy już tej wiosny włączyło. Zwłaszcza jak auto zgaszę i ponownie ruszam po jakichś 15 min to słychać "odkurzacz". w sumie lepiej jak słychać niż miało by nie być słychać. Wiadomo że wisco masz OK.
Opublikowano
To moja pierwsza wiosna z E39 (wczesniej maiłem E32). Kilka dni było ciepło (okolo 13 - 16 stopni) i jeździłem jak zawsze po Krakowie. Zauwazyłem, że dużo cześciej słyszę wyraźnie pracujące visco niż to miało miejsce w E32. Praktycznie po ruszeniu z każdego skrzyżowania gdzie stałem dłużej niż minutę, po ruszeniu słyszę pracującą wiskozę przez kilka, kilkanaście sekund.

 

U Was też się tak często zazębia ? Przecież jak będzie w lecie 30 stopni, ona (wiskoza) chyba bedzie chocić non stop !

A jak wyglada temp. na wskaźniku mnie sie wydaje ze to początki padania uszczelki pod głowica

Opublikowano
temperatura bez zastrzeżeń a wody w oleju podczas ostatniej wymiany nie było ani grama. Faktycznie podejrzewam to zapowietrzanie spod tego korka. Muszę kupić nowy i się okaże

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
temperatura bez zastrzeżeń a wody w oleju podczas ostatniej wymiany nie było ani grama. Faktycznie podejrzewam to zapowietrzanie spod tego korka. Muszę kupić nowy i się okaże

nie patrz na olej bo uszczelka mogła strzelić w miejscu spalnia mieszanki(czy jakoś tak :mrgreen: ) tak było dawno temu w moim przypadku.Jak bedzie temp otoczenia 25 stopni to wtedy wyjdzie szydło z wora powinno wywalic ci wode nawet przy wlaczonym visco :mrgreen:

Opublikowano

ja stawiam jednak za zapowietrzanie się, szczególnie ze mam "na sumieniu" zakup nowej ale nie oryginalnej chłodnicy (siakaś portugalska za 400 pln) - od samego początku oryginalny korek BMW nie chciał sie dobrze wkręcać ... w sensie dopasowania gwintów.

 

Cos juz tam kombinowalem, lekko szlifowałem ale cały czas jest chyba nieszczelność to płynu ubywa w tempie poł zbirniczka wyrównawczego na około 2 tyg a poza tym, jak motor jest gorący - pod swiatło widać uciekającą parę spod tegoż korka ...

 

Co tanie do drogie .... kurde!

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano

U siebie chłodnicę( za jakieś 370zł) też wymieniałem jakieś 2 m-ce temu.I korek oryginalny TEŻ nie pasował jak należy.Kupiłem nowy nieoryginalny zamiennik i wkręca się idealnie.

 

A z zapowietrzonym układem nie ma żartów...nic gorszego w bmw.

Dobrze odpowietrz a póżniej kontroluj przez kilka dni i wtedy dopiero oceń pracę visko.

 

Powodzenia.

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Opublikowano
U siebie chłodnicę( za jakieś 370zł) też wymieniałem jakieś 2 m-ce temu.I korek oryginalny TEŻ nie pasował jak należy.Kupiłem nowy nieoryginalny zamiennik i wkręca się idealnie.

 

A z zapowietrzonym układem nie ma żartów...nic gorszego w bmw.

Dobrze odpowietrz a póżniej kontroluj przez kilka dni i wtedy dopiero oceń pracę visko.

 

Powodzenia.

 

a gdzie kupieś ten nieoryginalny ale lepszy korek ? allegro czy coś innego ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano

W inter-carsie chcieli mi na zamówienie ściągać, miałem czekać jakieś 10 dni.

 

Za to w zwykłym "prywatnym" sklepie motoryzacyjnym dostałem na drugi dzień. Poszukaj. Na allegro widziałem, ale same używane oryginały.

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Opublikowano
[...]Jeśli przy 16 stopniach słychać jak visko wiruje, tzn włącza się trzeci najszybszy bieg [...]

 

Sorki, ale jaki bieg?? Visco w E39 to nie Pawlakowa Mućka, czy inna krowa z Czterech Pancernych, żeby miała trzy biegi, w tym jeden jeden zacinający się...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
W inter-carsie chcieli mi na zamówienie ściągać, miałem czekać jakieś 10 dni.

 

Za to w zwykłym "prywatnym" sklepie motoryzacyjnym dostałem na drugi dzień. Poszukaj. Na allegro widziałem, ale same używane oryginały.

 

Czy korek ze zwykłego "prywatnego" sklepu motoryzacyjnego utrzymuje własciwe cisnienie w układzie? Przeciez istotne jest zeby pasował do konkretnego silnika a nie tylko do gwintu zbiorniczka.

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
A moze masz juz strasznie brudne chłodnice. Ja u siebie wszystkie czyscilem i wiska w lato juz prawie wogole nie slychacc. Polecam czyszczenie chłodnic, po tylu latach na nich juz sie wszystko znajduje....
Opublikowano
ja stawiam jednak za zapowietrzanie się, szczególnie ze mam "na sumieniu" zakup nowej ale nie oryginalnej chłodnicy (siakaś portugalska za 400 pln) - od samego początku oryginalny korek BMW nie chciał sie dobrze wkręcać ... w sensie dopasowania gwintów.

 

Cos juz tam kombinowalem, lekko szlifowałem ale cały czas jest chyba nieszczelność to płynu ubywa w tempie poł zbirniczka wyrównawczego na około 2 tyg a poza tym, jak motor jest gorący - pod swiatło widać uciekającą parę spod tegoż korka ...

 

Co tanie do drogie .... kurde!

 

i tu jest przyczyna brak odpowiedniego ciśnienia w układzie.

Ubytki są spowodowane parowaniem płynu.

Opublikowano
TSA55

Czy korek ze zwykłego "prywatnego" sklepu motoryzacyjnego utrzymuje własciwe cisnienie w układzie? Przeciez istotne jest zeby pasował do konkretnego silnika a nie tylko do gwintu zbiorniczka.

 

TAK UTRZYMUJE. Czy może kupiłem po to by gwint pasował? :duh:

Oczywiście,że utrzymuje ciśnienie. Dedykowany jest do mojego silnika i mojej chłodnicy.Kosztował 40zł.

luko32

A moze masz juz strasznie brudne chłodnice. Ja u siebie wszystkie czyscilem i wiska w lato juz prawie wogole nie slychacc. Polecam czyszczenie chłodnic, po tylu latach na nich juz sie wszystko znajduje....

 

Kolega ma NOWĄ chłodnicę.

Zmieni korek, odpowietrzy układ i będzie ok.

BMW? Bogini Moich Wrażeń.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.