Skocz do zawartości

Nagły wzrost temperatury, a zaworki nagrzewnicy


Przem777

Rekomendowane odpowiedzi

ja będę szedł w zaparte - jeśli płaszcz wodny (uszczelkę) na głowicy masz nieszczelną, wówczas sporo ryzykujesz, np. wzrost ciśnienia a w efekcie rozerwanie któregoś ze słabszych elementów układu chłodzenia - do wyboru chłodnica lub którykolwiek z węży.

 

Jest szansa że uda się Tobie dojechać, ale jest ona jak jeden do miliona. Tym bardziej że jak sam napisałeś - nie masz sprawnego wentylatora (rozumiem że o visco chodzi). Znaczy to tyle że silnik nie będzie w ogóle chłodzony. Przegrzanie powoduje puchnięcie a w efekcie zatarcie tłoków.

 

Podsumowując - jeśli nawet zrobisz visco, zalejesz płyn, sprawdzisz termostat, to nie masz pewności że powietrze wpompowywane przez płaszcz wodny na głowicy nie spowoduje pęcherza w układzie chłodzenia - a wtedy to już jest bomba zegarowa.

 

Bez sprawnego i 100% szczelnego układu chłodzenia nawet nie myśl o pokonywaniu takiej trasy. Ciśnienie przy wyższych temperaturach to nie to samo co para w czajniku ;)

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przejechać autem z uszkodzoną uszczelką pod głowicą do mechanika (odległość > 2km) ?

 

Wyjąć termostat.

Wtedy nie będzie ciśnienia w układzie. Nawet nie trzeba zakładać korka na chłodnicy. Spokojnie dojedziesz.

 

pozdr

 

Mariusz.

 

PS.

I nie wróżę z fusów. Niestety znam to z autopsji. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam się ze swoim tematem. Wprawdzie posty przybywają, ale nadal nie poznałem przyczyny swojego problemu. Siódema od tamtego pechowego dnia stoi, a to najgorsze co może być!!

Zapodam jeszcze jedno zjawisko, jakie ma miejsce przed uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce, słychać otwierające się zaworki i chlupot czy bulgot wody przelewającej się przez nagrzewnicę. Za każdym razem taki sam (a przynajmniej bardzo podobny). Skąd to się bierze i czy to wskazuje na zapowietrzenie układu? Jeśli tak, to jak odpowietrzyć nagrzewnicę?

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, często tak bywa kiedy bardzo skomplikowane objawy rozwiązuje się w banalny sposób. Kolega Michał735i sugeruje wymianę korka, rozumiem, że ów korek zatkał się lub starcił zdolność odpowietrzania. Może zamiast wymiany wystarczy go przeszpilić? czy to jakoś inaczej działa.

Co do odpowietrzania, po kolei:

uzupełnić stan na max w zbiorniczku wyrównawczym;

odkręcić śrubkę na termostacie;

czekać aż sam płyn pocieknie spod śrubki.

tylko teraz pytanie, na pracującym silniku czy nie?

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Korek ma za zadanie trzymać odpowiednie ciśnienie w układzie,miałem podobne objawy i po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy

(koszt korka ok 50zł ASO)a co do odpowietrzania to na pracującym silniku , ogrzewaniu na maxa i odkręconym korku w zbiorniczku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

A co tam zrobię to sam. Samochodem nie da się jechać na długi dystans bo z rury wydechowej to woda się leje strumieniem. Dziwne jest to, że zbiornik wyrównawczy jest pełen. Podkusiło mnie żeby zajrzeć pod korek w chłodnicy a tu masz. Pusto! Jak doleje wody to wiekszość wylatuje, nie widać dna więc nie wiem ile wyleciało, ale sporo. Wentylator pewnie nie chodził dlatego, że wody nie było więc się chłodnica nie grzała :P.

 

Ściągam sobie książkę napraw, zestaw uszczelek i śruby/szpilki i mam zamiar to zrobić samemu. Co do uszczelki w mustangach 95 to znany problem i tu jest też jego rozwiązanie: rhttp://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071107051546AAaMgRN

 

Muszę jeszcze kupić klucz dynamometryczny. Ktoś ma jakieś propozycje co do marki?

 

Myślę, że może skoro ze zbiornika wyrównawczego nie schodzi woda do chłodnicy to może rurka jest zapchana? Rurka ze zbiornika wychodzi z jego dołu do góry chłodnicy. Łączy się z chłodnicą przy korku.

 

CZy przy odpowietrzaniu układu chłodzenia mam włączyć silnik z otwartym odpowietrznikiem i włączyć ogrzewanie na maksa i potem zamknąć odpowietrznik. CZy jakoś inaczej się odpowietrza?

Dlaczego system nie zaciąga cieczy ze zbiornika wyrównawczego?

 

Czy może być pompa walnięta? Jak ją w ogóle sprawdzić?

 

Dzięki wszystkim za porady. Będę zamieszczał na bieżąco postępy z naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.