Skocz do zawartości

Złe wskazania wskaźnika chwilowego zużycia paliwa


wojmar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od 3 lat posiadam 730 z silnikiem M30B30. Do niedawan wszystko było OK, pomimo założonego gazu :) .

Niestety ostatnio musiałem wymienić uszczelki pod kolektorem ssącym, przewody WN i świece. Od tej pory wskaźnik chwilowego zużycia paliwa działa losowo. Czasami pokazuje dobrze, a czasami zawyża o 6-8 litrów spalanie. Dodam tylko, ze faktyczne spalanie gazu jest OK - trasa ok 12, miasto OK 18 l. Gdzie szukać usterki ?

I druga sprawa - na LPG chodzi jak burza, a na Pb dławi się, kuleje, obroty spadają do 500, Przechodzi mu tylko po przekroczeniu 2500 obrotów.

Wyczyściłem silnik krokowy i dalej to samo.

Z góry dziękuję za dobre rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

napisz jaki masz gaz?

jezeli masz zwykły "na śrubkę" to faktycznie na gazie bedzie ci w miare dobrze chodził a Pb niestety tam już musi byc wszystko szczelne ja podejrzewam że masz uszkodzoną przepływke ja mialem podobne objawy, powyzej 2500 tys dostawał kopa a nizej mulil sie i niebardzo chcial przyśpieszać

ja zacząłem od ustawienia luzów na zaworach potem wymieniłem przepływkę

teraz to dopiero jest jazda

 

pozdrawiam

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 4 - masa

Pin 3 - 5V ze sterownika

Pin 2 - napięcie wyjściowe ok. 0,5-1,5V na wolnych obrotach do 4,5V przy obrotach maksymalnych.

 

Dojście do kabli po odsunięciu gumowej osłony wtyczki.

 

Napięcie pomiędzy pinem 4 i 2 ma być mniej więcej liniowo rosnące podczas zwiększania obrotów. Nie może być przerw.

Dość ciężko zaobserwować przerwę na mierniku, ale w Twoim przypadku powinna być duża przerwa w zakresie obrotów, przy których auto kuleje.

Jeśli tego nie zauważysz, to zostawiłbym na razie przepływomierz w spokoju i zrobił reset ECU, sprawdził wtryskiwacze.

Trwa ładowanie podpisu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 4 - masa

Pin 3 - 5V ze sterownika

Pin 2 - napięcie wyjściowe ok. 0,5-1,5V na wolnych obrotach do 4,5V przy obrotach maksymalnych.

 

Dojście do kabli po odsunięciu gumowej osłony wtyczki.

 

Napięcie pomiędzy pinem 4 i 2 ma być mniej więcej liniowo rosnące podczas zwiększania obrotów. Nie może być przerw.

Dość ciężko zaobserwować przerwę na mierniku, ale w Twoim przypadku powinna być duża przerwa w zakresie obrotów, przy których auto kuleje.

Jeśli tego nie zauważysz, to zostawiłbym na razie przepływomierz w spokoju i zrobił reset ECU, sprawdził wtryskiwacze.

 

Taaaak i sprawa jest chyba jasna.

Po podpięciu miernika na wolnych obrotach napęcie wynosiło 1,2 V, przy zwiększaniu obrotów napięcie zaczęło wzrastać dopiero po 2500 obr/min.

Przy zejściu w dół obroty spadły do 500 a miernik zatrzymał się na 2V.

Dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym załączeniu miernika pokazał znów 1,25V.

Bardzo dziękuje za pomoc w zdiagnozowaniu uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przepływomierz naprawiony :)

Oczywiście dzięki wczytaniu się w posty na forum.

Zdjęta górna pokrywa, trochę skrobania i szlifowania podstawy. Później czerwony silikon i 4 nowe wkręty zamiast nitów.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz naprawiony :)

Oczywiście dzięki wczytaniu się w posty na forum.

Zdjęta górna pokrywa, trochę skrobania i szlifowania podstawy. Później czerwony silikon i 4 nowe wkręty zamiast nitów.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

 

Proszę naprowadź, mnie trochę, bo szukam czytam i nie mogę znaleść,

 

Lub napisz jakie zabiegi tam zrobiłeś..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo przepraszam, ale nie pamiętam kogo poniżej będę cytował.

Jednak jest to tekst niezwykle pomocny (czytaj: pozwalający zaoszczedzić 450 zł :) ) i wg mnie wart jest powtórzenia:

 

"Ja naprawiłem swój przepływomierz. Po wystrzale LPG silnik się krztusił i czasami gasł. Jeżeli masz zablokowaną klapę lub klapa ociera się i ciężko chodzi, musisz otworzyć górną pokrywę przepływomierza. Trzyma się na jakimś kleju i na nitach. Uważaj żeby jej nie skrzywić, bo potem będziesz miał szczeliny wokoło pokrywy. Wyprostuj klapę, ewntulanie puknij młokiem w oś trzymającą klapę (jeżeli klapa jest skrzywiona na osi), zetrzyj papierem ściernym miejsca gdzie klapa ociera o obudowę przepływomierza (usuń potem opiłki). Jeżeli klapa w "stanie spoczynku" nie jest zamknięta, to musisz otworzyć dolną, plastikową pokrywkę przepływomierza i tak naciągnąć sprężynę, żeby klapa była domknięta i aby uchylając klapę nie trzeba było używać dużej siły. Jak otworzysz dolną plastikową pokrywę, to sprawdź od razu czy ślizgacz przylega do ścieżki na całej jej długości i ewentualnie dociśnij delikatnie ślizgacz (nie za mocno bo wtedy ścieżka się szybko zużyje). Możesz spryskać ścieżkę preparatem do czyszczenia potencjometrów. Podczas strzału gazu mógł się uszkodzić termistor. W tym przypadku musisz sobie sam poradzić i coś wykombinować, bo ja nie musiałem u siebie naprawiać. Więcej o przepływomierzu klapowym (testowanie, naprawa) znajdziesz w dziale "przydatne linki". "

 

Dodam tylko od siebie, że nity fajnie się ścina przy pomocy dłutka. Następnie można rozwiercić 4 skrajne nity przy pomocy np wiertła 2,8. Pokrywę przepływomierza montujemy na czerwony silikon oraz wkręcając wkręty we wcześniej wywiercone otwory.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.