Skocz do zawartości

wojmar

Zarejestrowani
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E32 730 1991
  • Lokalizacja
    Częstochowa

Osiągnięcia wojmar

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. wojmar

    Jakie polecacie przewody

    No tak, NGK, BREMI, BERU - to podobno najlepsze produkty. A co z niższą półką? Sam zakładałem już Powertec, Kager - i po ok 2 latach padają, tzn iskrzą ...
  2. wojmar

    Jakie polecacie przewody

    Troszkę odgrzewany temat... Czy ktoś z Was zakładał już przewody wysokiego napięcia Tutela (Selenia) ? Są w przyzwoitej cenie, tylko ciekawe jak z jakością ...
  3. wojmar

    wahacze

    Michael - czemu chcesz wymieniać obydwa wahacze dolne ? Wystarczy ten który jest zużyty, to nie amortyzatory przecież... A najpier tak jak to zostało już tutaj napisane podjedź na diagnostykę, gdzie samochód przetrzepią (chociaż to nie zawsze działa - stwierdzili mi ostatnio luz na końcówce drążka, a okazało się, że jest luz, owszem ,ale na drążku środkowym). Jeśli masz zaufanego mechanika, niech podniesie samochód, porusza kołem i będzie widać co jest zużyte. Luzy dotyczą i dolnych i górnych wahaczy. Ostatnio wg kolejności zużycia wymieniłem 3 szt na Lemfordera i jak na razie jest spokój. Febi dolny wystarczył na jakieś 1,5 roku. Tani zamiennik górny - na jakiś rok. Dwa Lemfordery mam już teraz z 1,5 roku i odpukać na razie jest spokój. Niestety one trochę kosztują i dostępną są już chyba tylko ze stopów lekkich - "aluminiowe".
  4. Hehehe - mam ten sam problem, po wymianie sprzęgła i tych dwóch siemeringów, również mam wyciek oleju ze skrzyni. Dodam tylko, że dzieje się to głównie przy ostrzejszej, szybszej jeździe. Siemeringi oryginalne BMW z ASO, wymienione drugi raz po zmianie sprzęgła, bo pierwsze przeciekały, można powiedzieć, zaraz po założeniu. Może ktoś ma jakiś pomysł na ten wyciek ?
  5. wojmar

    wymiana drążka środkowego

    Podłaczając się pod temat - nie polecam drążka środkowego firmy TRW - swożeń wybił się zaraz po gwarancji, czyli po roku, przy przebiegu ok 12 tyś. Wczęśniej założony miałem jakiejś "mniej" znanej firmy i wytrzymał 4 lat. Teraz zastanawiam się czy nie wsadzić taniego za 160 zł, albo Meyle za ok 200 zł.
  6. wojmar

    wahacze

    A u mnie troszkę inaczej. Za każdym razem muszę wymieniać cały wahacz (górny, lub dolny), bo pojawiają się luzy na sworzniach. I to obojętne czy kupię lepszy czy gorszy (tańszy) element. To tylko kwestia czasu. Nigdy natomiast nie miałem luzów na tulejach wahaczy, obojętne czy to Lemforder, czy wahacz za 70 zł. Co do materiału z którego zrobiono wahacze - zawsze zakładałem stalowe.
  7. wojmar

    brak przepływomierza

    no tak, to wszystko wyjaśnia - bez przepływki na PB nie pojedziesz ... pewnie poprzedniemu właścicielowi wystrzelił na gazie i nie kupił już drugiej używana kosztuje ok 400 zł
  8. LPG miasto - 18l trasa - 12l
  9. wojmar

    brak przepływomierza

    hehehe - fajnie daj zdjęcie, bo muszę to zobaczyć i niby jeździ bez przepływki na benzynce, czy tylko na gazie ?
  10. sprawdż zawieszenie tylnej belki, czyli tuleje i łączniki belki z wahaczami. Ale najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta u diagnosty - koszt ok 30zł i będzie wszystko jasne
  11. wojmar

    Tuleje tylnej belki

    znalazłem tą firmę http://polibusze.istore.pl/pl,category,107819,bmw.html Czy ktoś dłużej już używa tych produktów? Jak one się sprawdzają?
  12. wojmar

    Tuleje tylnej belki

    Witam Jakiej firmy najlepiej kupic tuleje (silentblocki) tylnej belki? Lemforder czy Meyle, a może jeszcze coś innego. Po prostu nie chciałbym za np rok znów tego wymieniac. :) Z góry dziękuję za podpowiedzi.
  13. Witam Może to i proste, banalne pytanie, ale bardzo proszę o pomoc. Jak zdjąć zawias plastikowy z klapką wlewu paliwa, tak żeby nie uszkodzić plastikowych zaczepów? Nie chciałbym czegoś ułamać, a muszę założyć nowy zawias i sprężynę, którą wcześniej zgubiłem.
  14. bardzo przepraszam, ale nie pamiętam kogo poniżej będę cytował. Jednak jest to tekst niezwykle pomocny (czytaj: pozwalający zaoszczedzić 450 zł :) ) i wg mnie wart jest powtórzenia: "Ja naprawiłem swój przepływomierz. Po wystrzale LPG silnik się krztusił i czasami gasł. Jeżeli masz zablokowaną klapę lub klapa ociera się i ciężko chodzi, musisz otworzyć górną pokrywę przepływomierza. Trzyma się na jakimś kleju i na nitach. Uważaj żeby jej nie skrzywić, bo potem będziesz miał szczeliny wokoło pokrywy. Wyprostuj klapę, ewntulanie puknij młokiem w oś trzymającą klapę (jeżeli klapa jest skrzywiona na osi), zetrzyj papierem ściernym miejsca gdzie klapa ociera o obudowę przepływomierza (usuń potem opiłki). Jeżeli klapa w "stanie spoczynku" nie jest zamknięta, to musisz otworzyć dolną, plastikową pokrywkę przepływomierza i tak naciągnąć sprężynę, żeby klapa była domknięta i aby uchylając klapę nie trzeba było używać dużej siły. Jak otworzysz dolną plastikową pokrywę, to sprawdź od razu czy ślizgacz przylega do ścieżki na całej jej długości i ewentualnie dociśnij delikatnie ślizgacz (nie za mocno bo wtedy ścieżka się szybko zużyje). Możesz spryskać ścieżkę preparatem do czyszczenia potencjometrów. Podczas strzału gazu mógł się uszkodzić termistor. W tym przypadku musisz sobie sam poradzić i coś wykombinować, bo ja nie musiałem u siebie naprawiać. Więcej o przepływomierzu klapowym (testowanie, naprawa) znajdziesz w dziale "przydatne linki". " Dodam tylko od siebie, że nity fajnie się ścina przy pomocy dłutka. Następnie można rozwiercić 4 skrajne nity przy pomocy np wiertła 2,8. Pokrywę przepływomierza montujemy na czerwony silikon oraz wkręcając wkręty we wcześniej wywiercone otwory. Powodzenia
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.