Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW 318IS E36 1992 200 000 TYS KM JAKIM OLEJEM ZALAC?

AUTKO TERAZ SCIAGLEM Z NIEMIEC, SILNIK ZALANY OLEJEM 10W40, PRZY WYMIANIE SWIEC ZAUWAZYLEM, ZE SA TROCHE OKOPCONE (BYC MOZE SPOWODOWANE JEST TO TYM ZE NIEMIEC JEZDZIL NA PEKNIETYM PRZEWODZIE ODMY), MYSLE O ZALANIU GO HELIXEM

 

ZALAC GO 10W40 CZY JUZ 15W40?

Opublikowano

Najpewniej byłoby zalać półsyntetykiem.

Najlepiej by było jak byś poszukał w wyszukiwarce o olejach. A do is-ów jest tego naprawdę dużo. A opinii o olejach jeszcze więcej :D

Ja zalewam Magnatekiem 10W-40 i nie mam problemów, ale sporo osób nie zahchwala sobie Castrola.

Pierwszy raz swoją beemkę zalałem Mobiem Super S 10W-40i to był niewypał. Silnik zaczął chodzić sporo głosniej.

Na forum bardzo polecane są Shell Helix 10W-40 i Valvoline Max Life 10W-40.

Ale jak pisałem poczytaj sam i zdecyduj :wink:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

a tak Panowie zapytam przy okazji , co sądzicie o olejach "quaker"

już wiele osób zachwalało mi ten olej

Opublikowano
a tak Panowie zapytam przy okazji , co sądzicie o olejach "quaker"

już wiele osób zachwalało mi ten olej

Ja na takim jeżdżę. To jest światowa czołówka. Jak wiadomo, najlepsze smarowanie zapewnia ropa pensylwańska i na takiej właśnie bazie są produkowane oleje Quaker State. 3/4 to baza, reszta to dodatki. Po zalaniu, pierwsze co rzuciło mi się w oczy, to odczucie mniejszych oporów silnika. Podczas hamowania silnikiem, jakby wolniej wytracał prędkość. Jest też bardzo rzadki. Wcześniej jeździłem na Mobilu, Castrolu, Shellu, PetroCanadzie, ale według mnie z tej grupy najlepszy jest Quaker. Zaletą Quakera jest także to, że nie są rozlewane w Polsce, tylko przypływają prosto ze Stanów. Następnym razem zaleję Motula dla porównania.

W każdym bądź razie, najlepiej zalewać: Motul, Quaker, Valvoline i jeszcze podobno Agip jest dobry.

Opublikowano
Następnym razem zaleję Motula dla porównania.

W każdym bądź razie, najlepiej zalewać: Motul, Quaker, Valvoline i jeszcze podobno Agip jest dobry.

 

Motul tez będzie bardzo dobrym olejem

to jest olej który daje możliwości żeby przepalić troszkę maszynę , zresztą dedykowany jest dla aut które są mocniej użytkowane (świadczy nawet o tym fakt że to czołówka pod względem olejów do motocykli sportowych)

Quaker też podobno jest właśnie dla autek którymi jeździ się agresywnie

Opublikowano
a tak Panowie zapytam przy okazji , co sądzicie o olejach "quaker"

już wiele osób zachwalało mi ten olej

Ja na takim jeżdżę. To jest światowa czołówka. Jak wiadomo, najlepsze smarowanie zapewnia ropa pensylwańska i na takiej właśnie bazie są produkowane oleje Quaker State. 3/4 to baza, reszta to dodatki. Po zalaniu, pierwsze co rzuciło mi się w oczy, to odczucie mniejszych oporów silnika. Podczas hamowania silnikiem, jakby wolniej wytracał prędkość. Jest też bardzo rzadki. Wcześniej jeździłem na Mobilu, Castrolu, Shellu, PetroCanadzie, ale według mnie z tej grupy najlepszy jest Quaker. Zaletą Quakera jest także to, że nie są rozlewane w Polsce, tylko przypływają prosto ze Stanów. Następnym razem zaleję Motula dla porównania.

W każdym bądź razie, najlepiej zalewać: Motul, Quaker, Valvoline i jeszcze podobno Agip jest dobry.

Jak wolniej wytraca prędkość to ma mniejszą kompresję, a to nie świadczy za dobrze o silniku. Ja polecam valvoline maxlife 10w40 pół-syntetyk do silników >200000km. Do 200000km polecam 5w40 Castrol MagnaTec sysntetyczny, broń Boże przed 15w40 do M40 i M43 oraz innych silników z hydropopychaczami. Aha przy wymianie oleju i filtra wymien lub wyczyść rurkę smarującą wałek rozrządu (nad nim).

Opublikowano

Zalej go 10w40. Minerała nawet się nie waż. :D A jakiej marki... Zdecyduj sam. :cool: ;)

 

 

Bagor i Cn_igi - bardzo śmieszne!!! Naprawdę... :whistle: :nana:

 

Żartuje oczywiście, ;) :) :D zabiliście mi niezłego ćwieka. Już piszę o co mi chodzi. Jutro zmieniam olej w buni i waham się co zalać. Shella czy Quakera. :worried: Quakera znam z przeszłości i był OK, a Shell jest zachwalany m.in. na forum. Ech, będę rzucał monetą chyba. ;) :mrgreen:

Opublikowano
Jak wolniej wytraca prędkość to ma mniejszą kompresję, a to nie świadczy za dobrze o silniku.

Ciekawa teoria. Gdzie ją wyczytałeś? W twórczości Adama Słodowego?

Na innych olejach silnik normalnie wytracał prędkość, a dopiero na Quaker widoczna jest zmiana. To jakim cudem nagle ma mniejszą kompresję? Po prostu jest mniejsze tarcie.

A silnik jest w dobrej kondycji i bez problemu by objechał Twoje M43.

 

Do 200000km polecam 5w40 Castrol MagnaTec sysntetyczny

Magnateca to bym polecił, ale największemu wrogowi. Nie słyszałeś o przypadkach zacierania się silnika na tym oleju?! Jeden z forumowiczy (bodajże LUKAS) badał ten olej i wyszło, że ma gorsze właściwości smarne niż Lotos.

Ponadto, jeśli silnik całe "życie" jeździł na syntetyku, to nie można mu nagle po 200 tys. zmienić na półsyntetyk.

 

 

PS, czytałem w jednym z Twoich postów, że niby miałeś 13 calowe felgi w swojej byłej E30. Tylko jak wytłumaczysz fakt, że nie wchodzą takowe, bo przeszkadzają zaciski? Może w maluchu miałeś, bo w E30 jest to niemożliwe...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.