Skocz do zawartości

m43

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Wa-wa

Osiągnięcia m43

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. m43

    Jakie problemy???

    To juz po ankiecie ... Chciałem popatrzeć jak zagłosujecie i co? Jeden "patriota" zabłysnął wiedzą i inteligencją. ...
  2. m43

    Jakie problemy???

    Witam, ostatnio na moto-refleksje przyszedł czas w moim pojmowaniu rzeczywistości. Na codzień jeżdżę służbowym dwuletnim turbodizlem-jest ok, bo nowy i na gwarancji, dobrze wyposażony. Co kilka dni jeżdżę swoją 15 letnią E36 i sprawia mi to o wiele większą przyjemność niż codzienna jazda turbodizlem. Miałem również okazję testować 5 letnią Toyotę full-wypas przez parę dni. Powiem tak, na pewno szybko nie zmienię auta na inną markę poza BMW. Żadnych problemów z BMW i ten komfort jazdy. Pozostanę szczęśliwym użytkownikiem BMW do końca moich psycho-motorycznych dni jako kierowca. Pozdrawiam. :lol:
  3. m43

    Podkarpackie

    Dzięki Sylwo :cool2:
  4. m43

    Podkarpackie

    Witam, pilnie potrzebuję naprawić rozrusznik w e36 m43. Żona z synem "ugrzęzła" w Rzeszowiei autko pali tylko na "pych", co mu nie służy. Z opisu wynika że bendix nie odbił i podpaliła się kostka stacyjki.
  5. Ja na takim jeżdżę. To jest światowa czołówka. Jak wiadomo, najlepsze smarowanie zapewnia ropa pensylwańska i na takiej właśnie bazie są produkowane oleje Quaker State. 3/4 to baza, reszta to dodatki. Po zalaniu, pierwsze co rzuciło mi się w oczy, to odczucie mniejszych oporów silnika. Podczas hamowania silnikiem, jakby wolniej wytracał prędkość. Jest też bardzo rzadki. Wcześniej jeździłem na Mobilu, Castrolu, Shellu, PetroCanadzie, ale według mnie z tej grupy najlepszy jest Quaker. Zaletą Quakera jest także to, że nie są rozlewane w Polsce, tylko przypływają prosto ze Stanów. Następnym razem zaleję Motula dla porównania. W każdym bądź razie, najlepiej zalewać: Motul, Quaker, Valvoline i jeszcze podobno Agip jest dobry. Jak wolniej wytraca prędkość to ma mniejszą kompresję, a to nie świadczy za dobrze o silniku. Ja polecam valvoline maxlife 10w40 pół-syntetyk do silników >200000km. Do 200000km polecam 5w40 Castrol MagnaTec sysntetyczny, broń Boże przed 15w40 do M40 i M43 oraz innych silników z hydropopychaczami. Aha przy wymianie oleju i filtra wymien lub wyczyść rurkę smarującą wałek rozrządu (nad nim).
  6. Witaj, żeby fabrycznie chodziło to kata nowego załóż. iSTNIEJĄTZW. UNIWERSALNE KATALIZATORY, NIE WIEM CO TO JEST, ALE SĄ TANIE.Polecam zamiast tego strumienicę-TANIEJ.
  7. Popieram, sprawdź najpierw to o czym napisał 01mlody. U mnie tak było i szlag mnie trafiał. Szczelina była widoczna dopiero po zdjęciu gumy. Jest to gruba rura gumowa łącząca przepływomierz z silnikiem (zasysająca powietrze). Wystarczyło owinąć taśmą i jak nówka.
  8. Krowy??? chyba nie jeździłeś Renaultem np. Laguna lub Megane kombi. Tą są krowy. Są też muły np. Ford Mondeo kombi, brrr. Jak mi te nazwy przez klawiaturę przeszły, brrrr.
  9. m43

    KOLEDZY MAM PYTANKO ?

    Ja miałem szarpanie przy zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła. Była to pęknięta gumowa rura dolotu powietrza, łącząca przepływomierz z silnikiem. Zakleiłem taśmą i śmiga bez szarpnięć i płynniej reaguje na pedał gazu.
  10. m43

    316 fakty imity

    Ja z kolei jeździłem 6lat E30 z silnikiem M40B16 i powiem tak. W miejscu paliłem opony (13-tki), na asfalcie z odrobiną piasku lub żwirku zawracałem w miejscu. Auto miało sportowe amory Bilstein i krótkie sprężyny, trzymało się zakrętów jak przyklejone. Teraz jeżdże E36 M43B16 fabrycznym i frajda jest o wiele mniejsza chociaż technicznie jest w o wiele lepszym stanie niż poprzednia. Aha stara E30 lepiej paliła w -30 stopni mrozu niż przy +2. NIGDY nie odmówiła posłuszeństwa, choć parę srogich zim przejeździła. E30 paliła w mieście 8,5l trasa 6,5-7,5l, E36=cięższa i z klimą 10l/100km.
  11. Miałem m40, nie miałem dziurki w przepływce. Hula do tej pory i przez 6 lat mojej jazdy przy silniku wymieniłem pompę chłodzenia, pasek i rolki rozrządu i hydro-popychacze rozrządu bo klekotały jak diesel. Nigdy ten silnik mnie nie zawiódł, w lecie palił "na dotknięcie", w zimie musiałoby być chyba -40st.C żeby nie zapalił. Polecam olej 10W40 semi-syntetic np. Valvoline MaxLife, od kiedy go używałem nie miałem problemów z hydro-popychaczami i autko po przejechaniu kilkuset km na tym oleju "dostało kopa".
  12. Napisz jakie masz objawy. Może i mnie to czeka. Na razie działa, ale coś pyka pod maską.
  13. Raczej nie powinna gasnąć. Może mieć nieszczelności i jak zassie lewe powietrze to gasnie.
  14. e30 jest ok.200kg lżejsze od e36, spalanie tez będzie inne. Moja e36 m43 pali 10 w mieście 8 na trasie 100-130km/h.Benzyna oczywiście+klima.. Poprzednia e30 m40 1.6 paliła w mieście 9, w trasie 6,5-7,5 l/100. Uważam że 1.6 to za mały silnik do e36. Przy ciut wiekszym spalaniu można jeździć na 2.5 litrowym, bardziej elastycznym silniku, który przy podanych wyzej prędkościach na trasie może spalićnawet 1l mniej. Pod warunkiem że mamy duże zniżki na OC to silnik 2.5 jest dobrym rozwiązaniem. Z drugiej strony wszelkie remonty silnika 2.5 sa znacznie droższe niż 1.6-1.8. Na szczęście remonty silnika to rzadkość. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.