Skocz do zawartości

tylnie zawieszenie-nivo


kosmo17

Rekomendowane odpowiedzi

mam wielki problem z tylnim zawieszeniem siedzi nisko i zapalona jest ikonka (samochod i 2 strzałki- w gore i w dol) co mam z tym zrobic ? czy istnieje jakis tryb sportowy i jak go wylaczyc ? wazne blagam o pomoc !!!! jak go podniesc !!!! posiada tzw nivomat...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

jaki masz przebieg, bo ewidentnie masz problem z poduszka / poduszkami zawieszenia nivo

 

czy siedza obie strony?

 

przy niskiem przebiegu moze poszedl ktorys z czujnikow polozenia albo jak zmieniales kola - czasem podobno potrafia uszkodzic poduszke

 

mogla tez pojsc pompa nivo lub jakis bezpiecznik odpowiddzialny za jej prace ale to wszystko to tylko gdybanie..

 

najlepszym wyjsciem jest wizyta na komputerze ktora jednoznacznie okresli co zostalo uszkodzone

 

 

pozdrawiam,

darek

 

ps. popraw tytul tematu - dodaj serie e61

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli świeci Ci kontrolka do tego tył usiadł poniżej górnej części opony tzn zawieszenie Ci opadło, to prawdopodobnie amortyzator lub sprężyna się skończyła. Radziłbym czym prędzej pojechać do serwisu puki jeszcze masz szczelne przewody, bo jak przetrze się przewód z nivo stracisz także płyn ze zbiorniczka ze wspomaganiem, i zatrze się pompa serva.

Koszt nowego amora z nivo 1100-1700zł

Nivo super sprawa, ale jak coś pójdzie nie tak to koszty są znaczne.

Witaj w klubie

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e34 jest inne nivo - tu jest wylacznie sprezone powietrze - wiec nic gorszego poza tym co juz jest sie nie stanie zapewne w tym stanie auto raczej nie jest uzytkowane:)

 

co do ukladu bezpiecznikow to mysle ze ktos z egzemplarzem kupionym w Polsce moglby pomoc lub mozna zadzwonic do serwisu i zapytac ktory [jego numer] jest odpowiedzialny za pompe / czujniki nivo

 

pozdrawiam,

darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dziś dołączyłem do Waszego grona zapalńców BMW, więc to mój pierwszy post.

 

Zawieszenie NIVO ma jeden główny zbiornik, zarówno czy jest to pneumatyczne(e39) czy hydrauliczne, a więc gdy przepuszcza jedna poduszka siadają obie strony, miałem tak kiedyś w poprzednim 528 e39 touring, poduszka kosztowała wtedy 800zł (serwis bmw), wymieniłem uszkodzoną i wszystko było ok, ale po pewnym czasie przetarła się druga i też obie strony opadły. Ale faktycznie lepiej nie wozić się z dziurawą poduszką bo może się skonczyc sumą pow. 2000zł. A zresztą z dziurą prowadzi się jak dzika świnia i czuć każdą dziurę x10

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest jeszcze inaczej. pali sie kontrolka, ale samochod stoi rowno i co wiecej nivo pracuje, dopompowywuje przy zwiekszonym obciazeniu. podpiecie komputera niewiele wnioslo - skasowany blad, przez chwile bylo dobrze a za 5 minut z powrotem to samo

i tyle. jezdze z tym chociaz bardzo mnie drazni swiecaca sie kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
u mnie jest jeszcze inaczej. pali sie kontrolka, ale samochod stoi rowno i co wiecej nivo pracuje, dopompowywuje przy zwiekszonym obciazeniu. podpiecie komputera niewiele wnioslo - skasowany blad, przez chwile bylo dobrze a za 5 minut z powrotem to samo

i tyle. jezdze z tym chociaz bardzo mnie drazni swiecaca sie kontrolka.

 

Witaj

 

Może rozwiązałeś swój problem ???

 

Mam taki problem że samochód stoi równo lecz co jakiś czas świeci się błąd poziomowania , błąd nie jest na stałe raz jest raz go nie ma co to może byc ??

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiedź dla kolegów co prawda z e39, ale nie sadze żeby mocno nivo było inne w e61. zanim zaczniecie wymieniać poduszki od nivo, które najtańsze nie są, posprawdzajcie dobrze wszystkie przewody(wężyki) od nivo. U mnie np 2 lata temu wężyk wyskoczył z połączenia i efekt był taki jakby poduszka strzeliła (brak ciśnienia w układzie nivo ) i całkowita gleba tyłu. Ostatnio samochód znowu zaczął mi po nocy przechylać się na jedna stronę - znowu zacząłem od sprawdzenia wężyków - okazało się , że były już trochę sparciałe - zostały wymienione na nowe i jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przerabiam ten temat w ASO. Problem był sporadyczny. Głównie zaświecała się kontrolka podczas jazdy po nierównościach ale i na parkingu, kiedy pompa dobiła ciśnienie i się wyłączyła - po ułamku sekundy zapalał się komunikat o błędzie. Kiedyś było to sporadycznie ostatnio częściej. W ASO wymienili przekaźnik - aby nie narazić na zbędne koszty. Niby to czasem pomaga. Niestety nic nie dało. Diagnoza - do wymiany pompa. W ASO taka przyjemność z robocizną kosztuje 3100 zł. Odbieram auto 16.11. Napisze o efektach. Acha, za diagnostykę na wstępie cenią sobię 360 zł. Tak więc w skróce BMW coś musi być.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Możesz dokładnie powiedzieć o jaki przekaźnik chodziło i gdzie on sie znajduje ? jakie było uzasadnienie wymiany tego przekaźnika przez BMW ??

Po wymianie pompy proszę opisz czy coś się zmieniło .

 

PS. Ktoś wie czy takie pompy/kompresorki da się regenerować ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Możesz dokładnie powiedzieć o jaki przekaźnik chodziło i gdzie on sie znajduje ? jakie było uzasadnienie wymiany tego przekaźnika przez BMW ??

Po wymianie pompy proszę opisz czy coś się zmieniło .

 

PS. Ktoś wie czy takie pompy/kompresorki da się regenerować ??

 

Hej!

nie wiem gdzie jest. Na fakturze jest napisane przekaźnik zielony. Był nadpalony i to jest własnie objaw padającej pompy - tak mi przynajmniej powiedziano w ASO. Ale chyba coś z tymi pompami musi być, bo facet w serwisie powiedział, że teraz jest zmieniona trochę konstrukcja tych pomp i ma być lepiej. Co do regeneracji, nie słyszałem.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dar_wawa też słyszałem że te pompy miały wade . CIekawi mnie gdzie ten przekaźnik się znajduje , może wymianana nowy akurat by pomogła . Jaki koszt takiego przekaźnika w ASO ??

 

Gdzie jest nie wiem. Koszt to 23 zł i chyba 10 zł wymiana. Ale nie zrobią tego puki nie przeprowadzą diagnostyki, a to wydatek rzędu 360 zł. W poniedziałek odbieram auto, zobaczymy jakie efekty po wymianie pompy.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Jeśli mogę, bo to chyba ważne? Pod koniec ostatniej zimy zapalała mi się kontrolka układu poziomowania, potocznie nivo, co niestety okazało się usterką pompy. Mieszkam przy granicy niemieckiej i serwisuję auto u sąsiadów zza miedzy. Po diagnozie stwierdzili, że to bardzo często występujący problem i zaproponowali mi wymianę owej pompy za 25 % ceny. Zapłaciłem około 200 euro netto wraz z robocizną. W Polsce wyli bezwględnie cirka 4000 zł! I jak tu nie szanować niemieckiego ordnungu? pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W dniu wczorajszym po "zabiegach pielęgnacyjnych" wróciłem do domu , aby za jakiś czas zejść do auta a tutaj moim oczom ukazuje się piękny widok zglebionego E61.

Problem wygląda następująco:

Sprężarka działa słychać to charakterystyczne buczenie, w kwestii kontrolek zapalał się oczywiście znany już samochodzik pomiędzy strzałeczkami, ale raz się zapala a raz nie.

Podjechałem do ASO i tutaj Pan powiedział mi że servis nie czynny, ale zaprasza w poniedziałek to naprawią "ten zaworek" ( podobno była jakaś zorganizowana akcja w ubiegłym roku , ale już teraz nie). Zapytałem czy metoda podniesienia tyłu może pomóc, odpowiedział że jeżeli pomoże to znak że zaworek działa tylko się zatkał i może się podniesie.

Idźmy dalej, myśląc że to jakiś zwariowany czujnik-zaworek postanowiłem tempem do 80km/h przejechać się , więc pojechałem na wulkanizację, że była sobota trudno było znaleźć coś otwartego po około 20km szukania znalazłem i wypróbowałem metodę:

Podniesienie samej tylnej osi co podobno w niektórych przypadkach pomaga, jednak tutaj klapa tył jak leżał tak leży.

Zamierzam jutro podjechać do mechanika, podobno zna rozwiązanie, ale ale nikt nie jest nie omylny więc może ktoś miał coś podobnego ( poza kabelkiem o którym czytałem0 co mogło by ułatwić rozwiązanie problemu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Do wymiany pompa Nivo cała:

Koszta jakie poniosłem to 2000zł na nowych oryginalnych częściach, zastanawiałem się czy to nie za dużo ale w serwisach mówili mi że sama pompa to koszt około 3000zł , ale mój dobry znajomy mechanik po prostu taką mi dał cenę. Jeżeli by kogoś interesowało, a nie mógłby znaleźć taniej mogę podać kontakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Do wymiany pompa Nivo cała:

Koszta jakie poniosłem to 2000zł na nowych oryginalnych częściach, zastanawiałem się czy to nie za dużo ale w serwisach mówili mi że sama pompa to koszt około 3000zł , ale mój dobry znajomy mechanik po prostu taką mi dał cenę. Jeżeli by kogoś interesowało, a nie mógłby znaleźć taniej mogę podać kontakt.

 

 

Witaj kolego poprosze o namiar na kolege bo tez mnie czeka wymiana tej pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.