Skocz do zawartości

Bicie kierownicy przy hamowaniu


komazone

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z biciem kierownicy przy hamowaniu a dokładniej przy prędkości 130-110 w innym zakresie go nie ma . Na dodatek najbardziej je czuć tylko wtedy gdy delikatnie hamuję . Dziś właśnie zostały wymienione tarcze (EBC Turbo Groove), klocki (EBC Green Staff) i nowe zaciski . Zawieszenie zostało sprawdzone i wszystko co trzeba zostało wymienione . Nie mam już koncepcji co to może być a wydałem na naprawę prawie 3k i taki ZONK . Może już ktoś miał coś takiego lub wie co to może być ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wyważyłeś koła bo to ma znaczenie . kiedyś czytałem że w bmw bardzo często trzeba wyważać koła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie przy normalnej jeździe. jak koło jest źle wyważone to bicie występuje w przedziale określonych prędkości. np. 80-100, 100-120 itd.

on pisze o chamowaniu...kola jak sa nie wywazone to bija bez chamowania...a czy nowe tarcze nie moga byc krzywe :?: nie mozna tego wykluczyc :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze może być tak że to oponki są takie a nie inne i dlatego ci bije!też dużo razy o tym czytałem!ale zacznij od wyważenia tak jak koledzy wyzej pisali:)

opony i kola nie maja nic wspolnego z biciem kierownicy przy chamowaniu...predzej wachacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze słyszałem, że bicie nie musi być na samej tarczy. Może być na piaście i wtedy tarcza też krzywo chodzi. Najlepiej sprawdź (nie wiem jak się ten przyrząd nazywa) czy tarcza nie chodzi krzywo.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze słyszałem, że bicie nie musi być na samej tarczy. Może być na piaście i wtedy tarcza też krzywo chodzi. Najlepiej sprawdź (nie wiem jak się ten przyrząd nazywa) czy tarcza nie chodzi krzywo.

tez to moze byc...tarcza zle przylega do piasty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mialem taki problem,identyczny!myslalem ze tarcze czy zawieszenie ale gdy zalozylem zimowki przestalo!potem zrobilem zawieszenie zmienilem na letnie i znowu sie pojawilo wiec to ewidentniw\e wina kół!a dodam ze nic nie bilo przy normalnej jezdzie,ani niw sciągało.Działo sie tak przy hamowaniu.Sprzwdz kola...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz zbigniewst jednak koła coś maja wspólnego z biciem...!

 

kola maja cos wspolnego z biciem jak nie sa wywazone..lub uszkodzona opona lub felga,wtedy bicie wystepuje caly czas a nie tylko przy chamowaniu

a kolega jarszy007 pisze...miedzy czasie robil zawieszenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie było tak ; od 120km/h trzepało kierą niesamowicie pojechałem na stacje diagnostyczną i panowie stwierdzili że tulejki metalowo-gumowe w wachaczach są ponadrywane więc je wymieniłem i po problemie też stawiałem na tarcze więc je przetoczyłem (były jeszcze w dobrej kondycji) więc można było ten zabieg wykonać pojedz na stacje niech ci sprawdzą luzy w zawieszcze pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem.. Postawiłem na tarczę - oczywiście zostawy wymienione wraz z kolckami i był spokój. Jednak przy letnich kółkach powróciło ;/ chodź już mniej. Potem na trasie przy 140km/h zostałem zmuszony do gwałtownego hamowania, po tym zdarzeniu od 80km/h tzepało kierownicą przy hamowaniu...

 

Okazało się, że tarcze zrobiły się fioletowe (kochane zamienniki :duh: ) i ciut powyginane. Pojechałem na cmentarzysko i przełożyłem całe komplety (tarcze, zaciski, klocki) z maszynki bez tyłu (na próbę i problem ustąpił).

 

Niestety nie zdążyłem kupić nowego kompletu, bo się skończyło autko :(

BMW M3 COUPE i AUDI RS 4

_____________________________

Było E-36 coupe i było by do dziś

gdyby nie ślepi emeryci na drogach.

Jest E-46 ale to już nie to samo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę opony i wyważenie akurat zmienię na letnie ... Co do zawieszenia to dzień przed wymianą tarcz,klocków i zacisków było zrobione wszystko co było do zrobienia. Miało być OK i ponoć zawieszenie jest dobre .

Teraz mi się przypomniało że na 1 oponie zimowej mam jakaś łatkę od śroka bo była dziura, nie pamiętam na którym kole ale może to jej wina . Jak nie to jutro szukam dalej :D Dzięki wszystkim za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymienialem ostatnio w prtzednim zawieszeniu stabilizator i tylne tuleje i gdy hamuje tez w granicach 80 -120kmh starsznie trzepie kiera.wogole hamulce strasznie oslably w tym sammy m okresie/jeszcze ciekawostka-jak raz zamykalem drzwi to trzaskajac uslyszalem taki "brzdęk" przy lewum przednim kole...kopnalem je i upewnilem sie ze to wlasnie przy kole...wiec zapytam

1.czy po wymianie stabilizatora i tulej konieczne jest ustawienie zbieznosci?

2.czy ten "brzdek "moze miec cos wpolnego z trzepaniem kierownica?dodam ze zrobily mi sie jakby luzy jadac czuje kazda dziure na kierownicy i strasznie dobija przodem i czasemn mi sie wydaje ze kolo zostaje ze je urwe -a przy ostrym skrecie kol np.rondo wydaje mi sie ze auto ma jakby krzywo te kola ze sie rozjezdza.jest strasznie niestabilne...mowie Wam masakra...a tak sie o nie staram,dodam ze to compact 95 1.6...

mowia Nam ustąp głupszemu-dlatego ten świat wygląda jak wygląda

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2dcf661d0c724a2d.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też miałem ten problem wymieniłem łączniki stabilizatora i jak ręką odjął, mogą też być krzywe tarcze ale najpierw obejrzyj zawieche ja bym mało co nie wymienił dobrych tarcz :)

pozdro tomek

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wibracje na kierownicy wystapily dwukrotnie - raz gdy zwichrowala sie tarcza hamulcowa drugi gdy padła koncowka drazka kierowniczego z kolei u kolegi powodem byla uszkodzona po kolizji piasta takze nie ma jednoznacznej przyczyny musisz węszyć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam problem bo zawieszenie jest dobre , piasta też wszystko było sprawdzone . Przed wymianą hamulców wymieniłem sworznie , łączniki stabilizatora i jakieś tuleje wahacza. Mam tylko nadzieję że to wina opon, choć mają dopiero ponad rok .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.