Skocz do zawartości

INPA


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ja napisałem emulator na 3 tranz. czy że pracuje (hula)czyli interfejs miałem na myśli

sam nie wiem co miałem na myśli :duh: lepiej nie pisać nic bo się narażam konkrecji

:cool2: :cool2: Władza to podstawa zawsze to powtarzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

Czy ktoś ma obraz ISTA/d lub ista/p pod vmware i może się podzielić?

 

Mam na próbę chińskiego icoma i nie mam jak go potestować.

 

Pozdrawiam.

 

PS:

Słyszałem ze ista/d jest publik ale za cholerę jej nie mogę znaleźć :)

Edytowane przez roney
jak suka nie da to pies nie weźmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Publik jest wersja v43 , v45 juz nie

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Czy ja napisałem emulator na 3 tranz. czy że pracuje (hula)czyli interfejs miałem na myśli

sam nie wiem co miałem na myśli :duh: lepiej nie pisać nic bo się narażam konkrecji

:cool2: :cool2: Władza to podstawa zawsze to powtarzam

 

napisałeś tak

 

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

ISSS , ISID - hula na 3 tranzystorach powieszony na Porcie :cool2:

A miało być tak pięknie zabezpieczony

:duh: :duh: :duh: :duh: :duh:

ale żeby ISSS programował starsze trzeba najwspanialszego interfejsu świata czyli ADS

można mu drobić CAN .Projekt leży od 3 lat trzeba go odgrzebać

:mrgreen:

 

 

Nie zrzucaj na konkurencje. Wyraźnie piszesz ze isid, isss jest słabo zabezpieczony i hula na 3 tranzystorach powieszonych na porcie.

Władza to nie problem dołącz do klubu, zgłoś się na moda i będziesz miał władze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ja nawet nie widziałem public w43. A o v45 nie ma co wspominać.

 

Jak sie ma konto płatne na prywatnym serwerze to sie ma nowe wersje.

 

Starych wersji nie ma długo bo ważą sporo. Po wyjściu nowej wersji stara jest usuwana z serwera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu próbowałem sie podłączyć do X3 2005 rok z silnikiem 2.0D 150KM na sterowniku DDE 5.0, niestety inpa nie chciała sie połączyc z silnikiem oraz poduszkami. Wszystkie inne moduły dawały się diagnozować w pełnym zakresie bez problemu. Wszystkie testy także udawało się włączyć. Łączyłem się już z takim autem ale z silnikiem benzynowym, wersja z USA, i nie było żadnego problemu. Kabel jest sprawny, inne bmw działają zawsze.

 

Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Próbowałem dodać skrypty z DDE 5.0, jednak dalej bez rezultatu.

 

 

Miałem podobny problem i zainstalowałem inna inpę taką z Emula i ta ładnie się łączyła z x3 przed lifem czy to z silnikiem czy airbag

Ewentualnie zainstaluj DISa on bez problemu robi te sterowniki... lub

jeśli chodzi o połączenie z silnikiem to połącz go jako e90 i wybierz któryś DDE powinno hulać ....

 

Niestety dalej bez rezultatu, nie mam skryptów do DDE 5.0, moze ktos poratuje kompletem plików do tego silnika lub poda namiary na inpe ktora bedzie miała juz ten silnik?

 

Taki komunikat widze:

http://www.freeimagehosting.net/91bsw <<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Kabel jak kabel, blad identyfikacji wychodzi czyli wina po stronie programu lub sterownika. Pewny jestes ze modul dde nie byl wymieniony ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma pewność że linia diagnostyczna K nie jest zrobiona na układzie LM 339 lub tranzystorach (takie interfejsy bardzo często maja problemy z komunikacja z nowszymi autami)tylko na układzie Si9241 zamiennik L9637

Jak ADS to nie dotyczy to info o linii diagnostycznejto ja bym zaczął od tego.

Odpalam winkfp ,Comfort mode .Upadte ZUSB .

z listy ecu family wybierz silnik , potem klikasz Done

specjal , diagnosis i odczytaj ecu status lub ident.

będzie wiadomo że przyczyna braku komunikacji nie leży

po stronie INPA

tylko dokładnie tak żeby nie kliknąć programuj przypadkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 320d mam teoretycznie zbiornik 63l po zatankowaniu z bańki pod korek wychodzi na inpie ze w zbiorniku jest 57l paliwa (max wg inpy to 60l) czyżby inpa przekłamuje??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kabel ADS pod usb i d-can, na jednym i na drugim to samo. Skoro Wasze inpy są lepsze i działaja to niech ktos sprobuje na sucho wejść w X3 i sprawdzic DDE 5.0, jestem ciekawy czy komus sie uda wejść. U mnie w X3 do silników benzynowych mozna wejść bez podłączenia auta, przy dieslu "na sucho" wyskakują te same błędy co przy podpietym aucie.

Sprawdziłem juz 3 inpy i na każdej to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sucho nie wejdziesz nigdzie, w benz. Też nie tylko, że w benz uruchamia się dodatkowy inny panel.

Czytałeś, co pisaliśmy TOOL32 lub winkfp może to dziwne, ale spotkałem się już kilka razy, że sterownik działał w aucie a nie dawał się diagnozować. Poza tym TOOL32 potrafi wejść w ster a inpa nieraz zrywa lub wcale nie chce często w E38 tak miałem.

Co to zna czy ADS na USB ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, proszę o pomoc w diagnozie nstp. błędu:

 

123 avtivate grid-controlled cooling

 

http://i.imgur.com/mlk6v.jpg

 

Domyślam sę że to problem z termostatem?

Co oznaczają zaznaczone zwroty?

 

Kolego to jest termostat "elektroniczny" silnika, najpewniej urwał się ze starości kabelek wewnątrz - niestety termostat do wymiany, mimo że mechanicznie może być sprawny :)

Edytowane przez rwslimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie - tutaj nagrany filmik z analog : http://www.youtube.com/watch?v=le9dXi-cHXo

 

Proszę o pomoc w znalezieniu tych opcji ....

 

0:26 minuta filmu "luftmasse gemessen" - masa powietrza mierzona

1:15 minuta filmu "luftmasse" - masa powietrza

 

A wtrysków nigdzie nie widzę faktycznie :/

Btw Urzywałem nie raz KTS 650 i nie przypominam sobie żeby przy benzynie wolno ssącej były do podglądnięcia korekty wtrysków :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych klubowiczów!

Proszę o poradę w celu uruchomienia INPY. Może zacznę od początku i po kolei:

Drogą mailową skontaktowałem się z znanym chyba wszystkim na forum kolegą Nerwusem w celu zakupu odpowiedniego przewodu diagnostycznego do mojego auta (e46 330d 2004r) jak również do modeli dużo nowszych (np F10). Pieniążki poszły - interfejs przyszedł bardzo szybko i wygląda tak:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/337/interfejsw.jpg/

 

Dowiedziałem się że sam kabel współpracuje z większością aut, natomiast tą przejściówkę stosuje się do aut wyposażonych w najnowszy system iDrive (jeżeli się mylę to poprawcie).

 

INPĘ zassałem z tych oto linków:

http://rapidshare.com/files/374310554/inpa_5_0_2_10.0.0.4.part1.rar

http://rapidshare.com/files/374309202/inpa_5_0_2_10.0.0.4.part2.rar

 

Instalacja - wszystko krok po kroku zgodnie z filmikami i opisem przesłanym przez Nerwusa.

Pliki EDIABAS.ini oraz OBD.ini - też przesłane przez Nerwusa - umieszczone odpowiednio w folderach C:\EDIABAS\BIN oraz w C:\Windows, o zmiennej środowiskowej nie wspomnę. Sterownik USB miałem już wcześniej, gdyż korzystałem wcześniej z programu VAG-COM grupy Vaga, także po podłączeniu interfejsu BMW, mam w menedżerze urządzeń taki stan:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/846/menederz.jpg/

 

Paramtery dla COM1 ustawione wg instrukcji oczywiście.

 

Próba podłączenia auta natomiast wypadła średnio, a raczej bardzo średnio, czyli:

Poniższe zdjęcie obrazuje podłączenie do gniazda OBD - zapłon w pozycji 0 lub 1 (radio gra, kontrolki się nie świecą):

 

http://imageshack.us/photo/my-images/21/bezzaplonu.jpg/

 

Zapłon w pozycji "kontrolki się świecą"

 

http://imageshack.us/photo/my-images/825/zapon.jpg/

 

Niby ok, tylko sama "kropka" BATTERY nie podświetla się w pozycji bez zapłonu, natomiast w pozycji zapłonu palą się obie (razem z IGNITION). Natomiast próba połączenia ze sterownikiem silnika wypadła tak:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/713/prbapolaczenia.jpg/

 

Dodam że próbowałem się połączyć z tym sterownikiem:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/215/m57new.jpg/

 

Jedynie z czym mi się udało połączyć to zmieniarka, czyli chyba coś z czym nigdy bym nie próbował się łączyć przy normalnie działającym programie :roll:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/805/zmieniarka.jpg/

 

Dodam na koniec że folder CFGDAT w folderze INPA nie jest pusty, także nie mam pomysłów co może być nie halo w tym zestawieniu, a forum i google wertuję już od paru dni w celu uzyskania odpowiedzi. Proszę kolegów o jakąś poradę, bez tego nawet nie zaczynam przygody z DIS-em, któy wydaje się jescze bardziej skomplikowany w instalacji niż INPA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, zaznaczyłem przy instalacji "ptaszkiem" przy USB dlatego że miałem 50/50 pewności, gdyż nie było tego w instrukcji...i jak to zawsze (prawie) bywa źle trafiłem :| . Skoro ta wersja INPY jest już stara, skąd można wziąć nową (przynajmniej najbardziej aktualną) i czy np. jeżeli bym przeinstalował tą samą wersję, ale już w poprawny sposób to problem zniknie? Rozumiem że z tą wersją INPY do modeli >2007 nawet nie ma co podchodzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi głównie o diagnozę podstawowych podzespołów i żeby program był w miarę adekwatny do interfejsu. Do tego chcę sobie zakodować światła do jazdy dziennej. Kolega ma e90 z końca 2008r, także też chciałbym jego auto podłączać od czasu do czasu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W linkach od Nerwusa jest DIS v57 eng i de. Linki do eng nie działają, natomiast niemiecki nie jest moją mocną stroną, do tego rozumiem że DISem v57 już nie można kodować, bo tą funkcję przejęła inna aplikacja. Dlatego skłaniałbym się jeżeli już w stronę DISa v57 ale tylko w angielskiej wersji i do tego pełen pakiet (tak jak NCS w INPIE). Proszę również o jakiś link jeśli można :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeinstalowałem INPĘ dla pewności żeby wykluczyć błąd przy wcześniejszej instalacji i rzeczywiście kropki przy battery i ignition działają tak jak powinny, tylko że komunikacji z autem dalej nie ma :(. Pojawia się taki błąd:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/594/42987106.jpg/

 

Ze zmieniarką standardowo można dalej się połączyć. Ktoś ma jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym wypadku brakuje Ci plików SGDAT do uruchomienia skryptu

 

z jakiej bazy korzystasz - co masz podpiete?

Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia w moduły BMW, konwersją BMW z importu USA. Obsługujemy samochody serii Exx/Fxx/Gxx


Naprawa Nawigacji CCC/CIC/NBT


Nasza firma posiada w BMW AG status AfterSales Online System Partner - www.serwisujemyBMW.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.