Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie, prosze o wytłumaczenie łopatologicznie:

 

Ja mam interfejs od Viakena na usb od 96'-06' , czyli k-can? Rozebrałem go przed chwilą i nie ma zmostkowanych pinów 7 i 8.

 

Czy jak zmostkuje piny 7 i 8 to robi się z niego interfejs d-can?

 

Czym jest w takim razie interfejs k+dcan?

 

Narazie seria FXX mnie nie interesuje, chodzi mi o to, abym mógł obsługiwać auta od 96' do np.2010' bo potrzebuje sie z e60 2008 połączyć i inpa nie widzi zapłonu.

 

dzięki

Opublikowano

To nie o to chodzi. Jeśli w opisie było do 2006 to k-can. -W realu do połowy 2007r.

A w inpie fxx chodzi o to że masz sterowniki do wszystkich aut i jak chcesz robić nowsze tzn 2008-2010 i tak trzeba mieć tą inpę i kabel k+dcan.

Opublikowano
Są dwie opcje dlaczego.

Twój fejs tak ma (jego wina)

Zaznaczyłeś ptaszka przy usb-obd podczas instalacji i są złe wpisy w obd.ini

 

To fakt zaznaczyłem wspomnianego ptaszka, rozumiem że wgrać od nowa już bez zaznaczania

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
To nie o to chodzi. Jeśli w opisie było do 2006 to k-can. -W realu do połowy 2007r.

A w inpie fxx chodzi o to że masz sterowniki do wszystkich aut i jak chcesz robić nowsze tzn 2008-2010 i tak trzeba mieć tą inpę i kabel k+dcan.

 

Mam Inpe 5.0 , chciałbym za jej pomoca podłączyć e60 LCi, czy zmostkowanie pinów 7 i 8 w interfejsie mi to umożliwi, czy szukać interfejsu d-can?

 

Viaken ma dość ciekawą ofertę, bo za 119zł z wysyłką jest taki interfejs, pytanie czy to nie to samo co mój, a różniący sie tylko zmostkowanymi pinami?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie o to chodzi. Jeśli w opisie było do 2006 to k-can. -W realu do połowy 2007r.

A w inpie fxx chodzi o to że masz sterowniki do wszystkich aut i jak chcesz robić nowsze tzn 2008-2010 i tak trzeba mieć tą inpę i kabel k+dcan.

 

Mam Inpe 5.0 , chciałbym za jej pomoca podłączyć e60 LCi, czy zmostkowanie pinów 7 i 8 w interfejsie mi to umożliwi, czy szukać interfejsu d-can?

 

Viaken ma dość ciekawą ofertę, bo za 119zł z wysyłką jest taki interfejs, pytanie czy to nie to samo co mój, a różniący sie tylko zmostkowanymi pinami?

 

Panowie zmostkowanie tylko działa w Kablu K-D-can (D-can to jest interfejs od 2007/03 roku) a linia K i L (jest od 96 roku do 2007 roku)

ze zwykłego interfejsu nie zrobi się D-can do obsługi aut po 2007 roku jak jest dodatkowa linia K (na pinie 7 i 8 ) to można też diagnozować starsze auta od e46 zaczynając

 

Dwie kropki w inpie na czarno to specyfikacja taniego interfejsu w zasadzie niektórzy robią interfejsy które wykrywają napięcie akumulatora (baterry) i zapłon dopiero

po podpięciu do samochodu, przyjęło się że battery (napięcie akumulatora) jest realizowane z portu USB dlatego widoczna jest jedna kropka battery, a jak się przekręci

kluczyk to pojawia się napięcie w drugiej IGNITION i wtedy zaczernia się druga, tańsze interfejsy mają obie połączone ponieważ nie mają aktywnego zapłonu (pinu 1 ) dlatego od razu są dwie na czarno, zmiana w pliku OBD to tylko oszukiwanie dla tych co nie maja napięcia z akumulatora i zapłonu i nawet z portu USB tak aby inpa działala.

Opublikowano (edytowane)

Mam k+dcan od viaken i inpe 5.02, chciałem sprawdzić moduł świec żarowych - mam silnik M57N2, wg bmwheaven.com M57 D30 U2, więc DDE6.2.6

fehler! aufruf über gruppendatei d_motor.grp IFH-0010: 
Datatransmission to controlunit disturbed. Das programm wird abgebrochen

Inpa jest ustawiona na ODBII i com2, natomiast usb-serial-port (com2) opóźnienie 1 i bity danych na 8.

Mam zmostkować jeszcze piny 7 i 8 na kablu?

Jeśli nie to co może być jeszcze nie tak?

 

 

edit:

Problem był z win7, na XP działa

Edytowane przez ekgb
Opublikowano

Witam. Posiad zainstalowaną INPE 5.0 i system xp. Gdy podłacze swoje bmw e46 330d 2000 r to jest wszystko ok zero blędów inpy. Gdy podłączam kolegi takie samo bmw tylko ze po lifcie 204 km to wyskakuje taki bład inpy.

inpa.pnghttp://www24.zippyshare.com/thumb/92458436/file.html

Na chłopski rozum to wiadomo ze chyba jest za stara wersja. Podpowie ktoś co zrobić?

_s0.zmniejszacz.pl_DSC_0024_zmniejszacz-pl_878220.jpghttp://www77.zippyshare.com/thumb/56466293/file.html
Opublikowano
Proszę o zapodanie inpy na jakąś stronkę do ściągnięcia.

Kolego jest tego pełno niemal w każdym temacie dotyczącym INPY lub diagnostyki. Polecam :search: leniwcu :lol: http://chomikuj.pl/Dinpl/BMW/INPA+Fxx-Exx+NCS+4.0.1/INPA+5+ENGLISCH++PATCH,4260611472.rar(archive

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Ja to juz nie wiem jak to wkoncu jest z tymi kropkami... U mnie jest tak ze popinam kabel do usb i juz sie pokazuje bateria i zaplon w pozycji ON , a chyba nie powinno tak byc... jesli kupie lepszy kabel trzeba na nowo instalowac inpe po ten kabel czy wystarczy zainstalowac kabel na ten sam port co inpa i goli?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wystarczy tylko nowy interfejs jak go włozysz do usb to sie sam zainstaluje tylko na innym porcie com wystarczy zmienic

w nim port com i opóźnienie ustawić na 1 sekunde i ok ok inpa niczym sie nie różni i nie trzeba nowej instalacji

tylko poszukaj od kogoś z forum a nie z allegro prosto z Chin

Opublikowano
pożyczyłem od kumpla kabel VAG OBD i niestety lipa... Nie śmiga. Chyba to wina kabla...

 

Ja tam specem od diagnostyki nie jestem,ale nie wpadłbym nigdy na pomysł, żeby kabel od VAG'ów podpinać do BMW i softu przeznaczonego do tej marki :nienie:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

hej.

Korzystałem cały czas z inpa 5.0.2 i edibas 6,4 chyba. Wgrałem rheingolda 3,46,30 i widzę, że do poprawnego działania potrzebuje edibasa 7,3,0. Wgrałem i teraz jest problem, bo inpa po włączeniu świruje jakimś błędem skryptu i nie da się ją używać :/

 

Wie ktoś jak pogodzić rheingolda i inpę z edibsem 7,3 ? Aktualizacja inpy do 5,0,6 pomoże?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
hej.

Korzystałem cały czas z inpa 5.0.2 i edibas 6,4 chyba. Wgrałem rheingolda 3,46,30 i widzę, że do poprawnego działania potrzebuje edibasa 7,3,0. Wgrałem i teraz jest problem, bo inpa po włączeniu świruje jakimś błędem skryptu i nie da się ją używać :/

 

Wie ktoś jak pogodzić rheingolda i inpę z edibsem 7,3 ? Aktualizacja inpy do 5,0,6 pomoże?

 

A ja myślałem że wszystko wiesz, poczytaj cały temat jest instrukcja na którejś ze stron, to może jak będziesz z kimś dyskutował to docenisz jego rady,

a nie się wymądrzał ...

oczywiście moje posty omijaj przecież ja się na niczym nie znam .... :lol: a może kolega z forum "puzon" Ci pomoże ....

Opublikowano
hej.

Korzystałem cały czas z inpa 5.0.2 i edibas 6,4 chyba. Wgrałem rheingolda 3,46,30 i widzę, że do poprawnego działania potrzebuje edibasa 7,3,0. Wgrałem i teraz jest problem, bo inpa po włączeniu świruje jakimś błędem skryptu i nie da się ją używać :/

 

Wie ktoś jak pogodzić rheingolda i inpę z edibsem 7,3 ? Aktualizacja inpy do 5,0,6 pomoże?

 

A ja myślałem że wszystko wiesz, poczytaj cały temat jest instrukcja na którejś ze stron, to może jak będziesz z kimś dyskutował to docenisz jego rady,

a nie się wymądrzał ...

oczywiście moje posty omijaj przecież ja się na niczym nie znam .... :lol: a może kolega z forum "puzon" Ci pomoże ....

 

 

Nie za bardzo rozumiem do czego dążysz? Jakbym wiedział to bym nie pytał, a zadając pytanie raczej się nie wymądrzam ;)

Opublikowano

Witam, nie otrzymałem odpowiedzi przez dłuższy czas w innym temacie, więc pytam tutaj

 

mam taki problem jak opisywany na początku tematu "zbiór problemów", a mianowicie:

 

Inpa wersja 5.0.2 instalator 10.0.4(to samo w 9.0.7) auto to bmw E34 silnik M50B25 pojedynczy vanos przy próbie diagnozy silnika pierwszym błędem jest sys : 00002 następnie inpa podaje komunikat "requested control unit dme331, dm331k20" i po tych komunikatach inpa powraca do głównego okna.

 

Kopiowałem różne pliki, o których wyczytałem tutaj oraz na forach zagranicznych, lecz teraz wyskakuje coś takiego:

 

Requested control unit: 'DM331K20' not found. Control unit found: "Program will be stopped!

 

Plik dm331k20.prg jest w odpowiednim folderze, nie wiem czy nie potrzeba takiego samego z rozszerzeniem .IPO hmm ?

 

Nieraz jest również błąd: IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

 

Mogę połączyć się z licznikami, IHKA, moduły szyb, zamykania drzwi, reszty nie rusza.

DISem v44 wchodzę normalnie w sterownik i pokazuje wszystkie parametry (wyświetla DME 3.31 M50b25 Vanos), ale trochę wolno chodzi ten program.

 

Próbować innych wersji INPY czy do dzisiaj ten problem nie został rozwiązany przy tym sterowniku ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

przestudiowałem już wiele stron i tematów z inpą i nadal mam problem. niestety nie mogę się połączyć. Cały czas wyskakuje mi brak połączenia z samochodem (nie wykrywa zapłonu i silnika)

wszystko poprawie zainstalowane i nie chce dzałać

 

EDIT

Cały czas mi wyskakuje RUNING podczas łądowania inpy i czasami się program wiesza i zamyka.

Instalowałem juz kilka razy

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam

przestudiowałem już wiele stron i tematów z inpą i nadal mam problem. niestety nie mogę się połączyć. Cały czas wyskakuje mi brak połączenia z samochodem (nie wykrywa zapłonu i silnika)

wszystko poprawie zainstalowane i nie chce dzałać

 

EDIT

Cały czas mi wyskakuje RUNING podczas łądowania inpy i czasami się program wiesza i zamyka.

Instalowałem juz kilka razy

 

 

Pozdrawiam

 

A kabelek napewno masz dobry ?

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.