Skocz do zawartości

Dziwna sprawa z klockami


mikolajpoznan

Rekomendowane odpowiedzi

Podaje informacyjnie: BMW Tłokiński w Łodzi klocki hamulcowe (przód) + czujniki 573,04 zł na fakturze dodatkowo w ramach usługi przegląd hamulców/wymiana okładzin hamulców 185,15zł, przegląd zakres podstawowy - 46,28 zł , cała zabawa 804.47zł, kwestię czy drogo czy nie pozostawiam wam, ja poprostu zapłaciłem bo zapaliła się kontrolka, he, he w razie czego bedziecie mieli punkt odniesienia, ja nie miałem.

 

Jaki przebieg?

 

P.S.

Melduję sie z popiskiwaniem... :(

Przebieg 34 kkm, komp pokazyje jeszcze na klocki 20 kkm przod

i 18 kkm tyl...

 

P.S.2

Info z Foty w Gdyni: wymiana klockow na przodzie i tyle

razem 1564 zl.

Pozdroofka

TT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

przod wymienil moj poprzednik w ASO w Norymberdze po 25 tys km (wbite do ksiazki)

ja kupilem przy 35 tys km

tyl wymienilem juz ja po 47 tys choc komp wskazywal jeszcze 2 tys km

piskow nie zanotowalem, wymienilem na ATE (tak sie to pisze ?)

wymiana z klockami 340 PLN

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie ze napisales ile u Tlokinskiego bo ja wlasnie mialem dzownic i porownywac ceny Łódź-Wwa.

 

Dla zainteresowanych mam odpowiedz ładną w Excelu od BMW w Wwie ile za co chcą.

 

PYTANIE: Czy jak mam przejechane 52000 a samochod jest takim egzemplarzem który w dwa pierwsze lata po wyprodukowanie (2005-2007) zrobił tylko 13 000km to mam zupełnie ufać komputerowi?

 

Obecnie każe mi właśnie zmienić klocki, czy tarcze też będę musiał zmienić?

 

Robocizna 610 Serwis olejowy 3 80,52

Zapas 11427508969 FILTR OLEJU N42 1 40,89

Zapas 83210398508 Olej BMW 5W-30 /Oryg/LL04 4,25 357,14

Robocizna 105 Przeglad standardowy 2 53,68

Robocizna 624 Kontrola samochodu-vehicle check 8 214,72

Robocizna 602 Wymiana filtra powietrza 4 107,36

Zapas 13717524412 Filtr 1 76,91

Robocizna 616 Wymiana mikrofiltrów klimatyzacji 1 26,84

Zapas 64319142115 Filtr klimat. E87/E90 1 187,66

Robocizna 612 Wymiana przednich klocków ham. 8 214,72

Zapas 34356762252 Czujnik klocków przód /90 1 81,62

Zapas 34116774050 Klocki hamulcowe-przód E87 1 491,42

Robocizna 3411613 Wym. przednich tarcz ham. 3 80,52

Zapas 34116764629 Tarcze hamulcowe 2 669,8

Zapas 34211161806 Śruba tarczy hamulcowej 2 7,03

Robocizna 614 Wymiana klocków ham tylnych 12 322,08

Zapas 34356762253 Czujnik klocków 1 85,62

Zapas 34211161806 Śruba tarczy hamulcowej 2 7,03

Zapas 34216779294 Klocki hanulc.tyl. E87/E90 1 368,56

Zapas 34203414763 Śruba zacisku M10/26,5 mamy 4 4 13,71

 

PS

Da się cokolwiek odczytać?

 

ja to rozumiem tak:

Zapas 34356762253 Czujnik klocków 1 85,62

numer katalogowy , nazwa , ilość potrzebna , cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znowu "przybyło" mi klocków z przodu... teraz mam już 4000 do wymiany :shock: co jest grane ? zamiast zmniejszac się to limit się zwiększa...

 

przebieg 62tyś km klocki na jesieni miały jakieś 60%-70% zuzycia nie wymieniane od nowości jescze.. (przód)

 

z tyłu już ponad pół roku temu wymienione..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lolek-Ty już dawno bez okładzin jeździsz-i tym samym bez czujników starcia klocka-wiec nic dziwnego,że limit Ci się powiększa.. :doh:

 

..jasne pierwsze 60% klocków poszło przez 2 lata a następne 40% poszło w 3miesiące .. przeciez widziałem że jest sporo jak zmieniałem koła na zimowe , znowu wariata ze mnie nie rób :nienie:

 

pozatym czujniki które kosztują pewnie tyle co klocki są chyba po to żeby mi powiedzieć "jedź wymień klocki" chyba po to to jest co nie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To taka mała dygresja. Nadszedł czas na serwis, więc zaglądam czego się ten mój Maluszek dopomina. Wyświetla się auto na podnośniku. To znaczy, że klocki, czy że jak mam to rozumieć?

 

to znaczy że czas na przegląd ogólny , popatrza na zawieszenie, sprawdza olej uzupełnią płyny jesli brakuje i tyle ... skasuja oczywiście za to odpowiednią sumę :wink:

 

 

ale co z moimi klockami :?: czy to normalne żeby przebieg się zwiększył :?: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lolek,nawet przez mysl mi nie przeszło aby robić z Ciebie wariata.

U mnie też limit szalał i schodził inaczej anizeli wynikałoby to z metryki.

Odpowiedz sobie sam-tak na chłopski rozum-czy klocki po 60 tys. w BMW,którym jeździ się mało delikatnie,w którym co rusz włącza się DTC i ostro tnie klocki mogą byc na wykończeniu?

Według mnie MUSZĄ byc na wykończeniu.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha-a co do tego,ze jak zmieniałeś koła to klocków było "sporo"...ale nie zapominaj,że zimą bardzo aktywnie pracuje DTC, który niewątpliwie ma duży wpływa na klocki.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lolek,nawet przez mysl mi nie przeszło aby robić z Ciebie wariata.

U mnie też limit szalał i schodził inaczej anizeli wynikałoby to z metryki.

Odpowiedz sobie sam-tak na chłopski rozum-czy klocki po 60 tys. w BMW,którym jeździ się mało delikatnie,w którym co rusz włącza się DTC i ostro tnie klocki mogą byc na wykończeniu?

Według mnie MUSZĄ byc na wykończeniu.

no w porządku neich tak będzie.. to w takim przypadku wyjaśnij mi sens posiadania takich czujników... w a3 tego nie miałem i kontroloweałem sobie zurzycie okładzin wizualnie ewentualnie jak się zapomniało to piszczenie pozostałości klocka szy takie szumienie szybko wskazywało na to co trzeba zrobić.. a tu elektronika i cuda na kiju tylko po co jak to nie działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam dylemat i odpowiedź jakiej sobie udzieliłem jest pochodną wypowiedzi chłopaków z forum serii "3".

Czujnik ma tylko Ci pomagać w ZORIENTOWANIU się ile zostało km,i spokojnie odmierzanie od 46 tys i 40 tys (bo jak pamietam jak założyli mi nowe klocki takie przebiegio na nich były do wykonania)mozna traktowac jako wiarygodne aż do stanu licznika wskazujacego kilkanaście tys km.

Od tego momentu zaczynają się jajca polegajace na tym,ze limit km ani drgnie podczas gdy jeździmy intensywnie,albo nagle przeskakuje w tydzień o 5 tys.km. Wynikac to moze z uszkodzenia takiego czujnika,z tego że odpadł..

Ale skoro po załozeniu klocków nowych przewiduje się limit 46 i 40 tys (nie pamiętam czy przód czy tył jest większy) to znaczy,ze Twój przebieg 60tys. dawno ten limit wyczerpał ;-)

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro po załozeniu klocków nowych przewiduje się limit 46 i 40 tys (nie pamiętam czy przód czy tył jest większy) to znaczy,ze Twój przebieg 60tys. dawno ten limit wyczerpał ;-)

 

no nie do końca jednak jak przy zmianie opon było jeszcze 1/3 klocka.. nie chce jeździc do "blachy" znów takich oszczędności przy BMW nie praktykuje ale 1/3 okładziny to jeszcze sporo..

 

..pozatym inne jest obciązenie hebli u Ciebie z 2litrowym dieslem a inne przy moim skromnym jedensześć :wink: nie wspomne o pozamiejskim i nieautostradowym stylu jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze stało się cos z jednym klockiem hamulcowym? Moze jeden jest dobry a drugi się dziwnie zużył-moze cos się zapiekło.

Z tego co pamiętam czujniki nie są na każdym klocku tylko sa jakby na ukos powsadzane-przedni lewy i tylni prawy.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może poprostu podjechać do serwisu?;-)

 

a no jasne , nawet wiem co zaproponują :lol:

 

tak na powaznei to licze się z wymianą tylko nie iwedziałem że czujnik klocków to fikcja.. równie dobrze mogę sobie sam odliczac przebieg i mniejwiecej ustawic przypomnienie o wymianie w telefonie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na powaznei to licze się z wymianą tylko nie iwedziałem że czujnik klocków to fikcja.. równie dobrze mogę sobie sam odliczac przebieg i mniejwiecej ustawic przypomnienie o wymianie w telefonie...

 

Po pierwsze to zdejmij kolo i sprawdz stan klockow a po drugie to ten czujnik nie dziala w ten sposob ze odlicza kilometry "w dół" liniowo. Komputer bierze pod uwage Twoj styj jazdy, moze teraz jezdzisz spokojniej, mniej hamujesz i komputer wyliczyl sobie ze mozesz przejechac wiecej.

to tak jak z zasiegiem na okreslonej ilosci paliwa, podawanym przez komputer pokladowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już, ze wskazanie komputerka u mnie się zatrzymało

na wartościach 18 i 20 kkm...

 

Robiłem rozeznanie i nowy klocek ma grubość 11 mm,

a wymienia się go przy 2-3 mm. Mówie oczywiście o tym

co sie ściera, bez blachy...

 

I najprościej to zdjąć kołą i zobaczyć. Klocki ładnie widać.

Tylko teraz w taką pogodę to średnia przyjemność. Jak zakładałem

zimówki to pamiętam, że na jednej osi miałem 6, a na drugiej 8 mm.

Wychodzi że było ponad 50% a przebieg wtedy wynosił kolo 30kkm.

No i może dlatego się zatrzymał. Jak będę za 2 miesiące zakładał

letnie koła to dokładnie pomierzę każdy klocek i bedzie wszystko jasne...

 

Howk :D

Pozdroofka

TT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie wszystkich mam informacje z pierwszej ręki mianowicie:

miałem przó tarcze + klocki orginał (jak sie okazuje klocki TRW) oraz tył jak pisałem wcześniej w sierpniu w tym temacie tarcze + klocki orginał (ZASKOCZENIE JURID!!! :cry2: ) i co się okazało wymiana przodu klocków teraz komputer pokazywał 2800tys czujniki ise nie zapaliły ale sam zadecydowałem jak sieokazało w wyśmienitym momencie i UWAGA podczas oględzin przez mechanika okazało sie, iż klocki które wymieniałem razem z tarczami z tyłu (orginały) są do wymiany po 20 tyś/km :jawdrop: i żeby było smieszniej komputer pokazuje jeszcze 15000tyś do wymiany. Jak wymieniłem przód to początkowo pokazuje 46000 lub 47000tyś. Żeby było smieszniej za przó tarcze TEXTAR + klocki ATE zapłaciłem 250zł + czujnik i wymiana 100zł w sumie koszt 350zł i powiem wam jak sprawdze w praktyce co siębardziej opłaca bo jeżeli też będę musiał wymienić po 20000tyś/km to z całym szacunkiem dla marki którą uwielbiam w dupie mam te orginalne!! :twisted2: pozdr all

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie wszystkich mam informacje z pierwszej ręki mianowicie:

miałem przó tarcze + klocki orginał (jak sie okazuje klocki TRW) oraz tył jak pisałem wcześniej w sierpniu w tym temacie tarcze + klocki orginał (ZASKOCZENIE JURID!!! :cry2: ) i co się okazało wymiana przodu klocków teraz komputer pokazywał 2800tys czujniki ise nie zapaliły ale sam zadecydowałem jak sieokazało w wyśmienitym momencie i UWAGA podczas oględzin przez mechanika okazało sie, iż klocki które wymieniałem razem z tarczami z tyłu (orginały) są do wymiany po 20 tyś/km :jawdrop: i żeby było smieszniej komputer pokazuje jeszcze 15000tyś do wymiany. Jak wymieniłem przód to początkowo pokazuje 46000 lub 47000tyś. Żeby było smieszniej za przó tarcze TEXTAR + klocki ATE zapłaciłem 250zł + czujnik i wymiana 100zł w sumie koszt 350zł i powiem wam jak sprawdze w praktyce co siębardziej opłaca bo jeżeli też będę musiał wymienić po 20000tyś/km to z całym szacunkiem dla marki którą uwielbiam w dupie mam te orginalne!! :twisted2: pozdr all

 

..no to widze ze jednak czujniki zużycia klocków to jednak fikcja :roll: tylko dodatkowe badziewie które waży i kosztuje 100-120zł..

co do tarcz i klocków to jak kupisz dedykowany zestaw tj. klocki i tarcze jednego producenta to twardośc klocka będzie optymalna do tarcz jesli zapodasz jakies twardsze klocki do zwykłej tarczy to czasami może tarcza szybciej powiedzieć "dobranoc" niz klocek.. i firma (pomijam jakies tanie chińskie) tu nie ma znaczenia..

a to że tył szybciej schodzi to wiadomo , wkońcu napęd na tył a do tego DSC katuje tył na śliskim niemiłosiernie :wink: ja juz dawno z tyłu wymieniłem a przód mam 62tys i jeszcze na jesieni było 1/3 klocka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przypominam temat bo własnie jutro jade na wymianę klocków.

 

Będzie to pierwsza wymiana klocków, zrobiłem na nich 69700km :shock:

zostało jeszcze miejscami 4mm miejscami 2 mm, hamują prawidłowo , nic nie piszczy nic nie szumi , myśle ze jeszcze ze 2 tysiące mozna by spokojnie zrobić ale wymieniam jutro już przy okazji przeglądu. Klocki orginalne TRW. Komputer pokazuje teraz 4000km do wymiany...

 

..i co powiecie :?:

 

uprzedzam opinie, emerycka jazda jest mi obca :twisted2: , jeżdże głównie poza miastem ale nie sa to drogi szybkiego ruchu czy autostrady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam opinię lolka. U mnie do wymiany klocków jeszcze 6000. Ale przed zakupem już wiedziałem, że są prawie na ukończeniu nie patrząc na wskazania komputera. Podejrzewam, że 6000 by jeszcze przejechały. Tak więc u mnie ze wskazaniem komputera jest OK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.