Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem BMW e36 compact, i tutaj się pojawia moje pytanie który 316ti 318ti 318tds, jeżeli chodzi o silniki benzynowe chciałbym założyć instalacje gazową 3 generacji bądź sekwencje. Czy jest możliwe aby 316ti i 318ti spaliły około 10 l gazu? Słyszałem też że 318 tds są zawodne? jak jest naprawdę? Dodam jeszcze że robię około 16-20 tyś km rocznie.

 

Pewnie już gdzieś na forum jest post na ten temat ale niestety nie mogłem go znaleźć :-( mam nadzieje że mi pomożecie.

Opublikowano
a co z łańcuchem zamiast paska rozrządu słyszałem że nie jest to najlepsze rozwiązanie tak samo wiele osób odradza mi diesla ze względu na awaryjność?
Opublikowano
na pewno i bez apelacyjnie ti bedzie najdynamiczniejszy a z zalozona instalacja gazowa sekwencyjna tez najtanszy w eksploatacji.
Opublikowano
Ok przepraszam, że tak się dopytuje po prostu nie chce się obudzić z ręką w nocniku jeśli będzie mi średnio palił 13l/100km przy normalnej jeździe.
Opublikowano
Ok przepraszam, że tak się dopytuje po prostu nie chce się obudzić z ręką w nocniku jeśli będzie mi średnio palił 13l/100km przy normalnej jeździe.

 

Jak bedziesz jezdzil ostro to spali te 13 i wiecej, przy jezdzie spokojnej (spokojnej ale nie emeryckiej) ma palic umiarkowanie.

Co do lancucha to zle slyszales gdyz ja on rzecza bezobslugowa i nieporownywalnie lepsza od paska.

Opublikowano
kto ci takich głopot nagadał co łańcuch to łańcuch a nie zadne syfiaste paski kolego nie wiem jak z silnikami diesla nigdy nie mialem ale jesli chcesz zaoszczedzic to bral bym diesla a skoro tak sie przejmujesz ze ci spali tyle po co ci bmw nie lepiej zainwestowac np w cos z mniejszym silnikiem 1.3 albo 1.1 : :idea:
brak
Opublikowano
ja mam 1.8 is z sekwencja i w miecie róznie pali...Ale mysle ze mniej jak 10 l gazu to ci nie spali.Chociaz compackt to kto wie..ja mam coupe.A rozrząd w is jest obsługowy.tu sie wyienia i to nie jest tania rzecz.Alebszy łańcuch niż pasek
Opublikowano
Ok przepraszam, że tak się dopytuje po prostu nie chce się obudzić z ręką w nocniku jeśli będzie mi średnio palił 13l/100km przy normalnej jeździe.

Ja w jeździe miejskiej mam 13 litrów (LPG) ale w 323ti. Trasa około 10. Raczej jeżdżę szybciej niż wolniej, ale staram się hamować silnikiem jak trzeba i nie pałować jak zaraz będzie czerwone światło. I to starcza, żeby nie palił zbyt dużo. Także naprawdę nie martw się o spalanie.

Opublikowano

Kolego @nfear jesli bedziesz liczyl siano na auto tak jak liczysz na paliwo to nie kupuj BMW! Te samochody nie sa awaryjne (zbyt mocno :twisted: ) ale sa wymagajace.....

 

Nie oszczedza sie w tej marce na czesciach ani na jakosci ich montazu....

 

BMW potrafi przysporzyć niezapomnianych chwial za kierownica, oczywiscie tych pozytywnych, jednoczesnie mozna przy nim osiwiec....

Na twoim miejscu szukalbym 2.0 r6 w qp, nie dlatego, ze mam podobne tylko dlatego, ze wg. mnie ten silnik o ile jest w stanie bardzo dobrzym, jak i buda nie jest krzywa pali "najrozsadniej" w stosunku do reszty.

 

Od razu zaznaczam, ze czytalem watkia o spalaniu itp, nie wszczynam wojny itd....

 

 

Naprawde zdrowe R6 pali 8-9 na trasie przy jezdzie niezbyt ekonomicznej - tj 150-180 i ok 12 13l w miescie. Moje 320 jeszcze nie spalilo powyzej 13,5l w miescie(caly czas mam na mysli jazde "normalna").

 

Ogolnie lepiej na sercu jakos lezy gdy jak chcesz koniki w beatce mocno po grzbiecie trzepnac batem w tym, ze r6 potrafi je dobrze do tego zmusic a r4 juz mniej. Niby IS/TI "prawie" to samo ale jednak nie jest to R6.

 

 

Moje zdanie.

Opublikowano
muszę liczyć się ze spalaniem ponieważ codziennie dojeżdżam do pracy poza tym mam takie szczęście że wszędzie mi daleko (szkoła, druga połowa) i samochód który pali "rozsądnie" (od razu zaznaczam nie chce czinkłaczento! i nie proponujcie mi takich aut) jest mi niezbędny natomiast części to inna sprawa i akurat w tej sferze nigdy nie oszczędzałem i nie zamierzam oszczędzać bo wiem że to się zupełnie nie opłaca. do tej pory wydawałem średnio +21 zł na 100 km i przy takim wyznaczniku chciałbym pozostać jeżdżąc ciekawym samochodem a nie jakimś smutnym japońcem.
Opublikowano
a ja bym Ci polecił 318 tds, jak dla mnie osiągi może nie są zniewalające ale za to spalanie wypada przyjemnie, średnio ok 7,5 ON / 100 km przy jeździe głównie w mieście raczej nie jak emeryt (trasa w granicach 5,5). Co do awaryjności to trudno mi powiedzieć gdyż ja byłem zmuszony zrobić remont przez zaniedbania poprzedniego właściciela, ale kupując byłem tego świadom. Od remontu zrobiłem prawie 40 tys i jak na razie nic sie nie dzieje, ale mówię silnik, po remoncie wiec na temat awarii niewiele pomogę.
Opublikowano
kolega wyżej ma racje 318tds mało pali i myśle że awaryjność też nie jest duża, ja zrobiłem swoją prawie 60tyś i naprawde nie narzekam to co się zużywa podczas eksploatacji czyli zawieszenie , układ chamulcowy i inne drobne rzeczy to sie wymienia bo trzeba i stwierdziłem że wcale nie jest tak drogo jak mówią czyli Będziesz Miał Wydatek(BMW) ale co do dynamiki jazdy to tu zbyt wiele nie można wymagać w końcu to jedyne 90klaczy.A jak ma sie jeszcze taniej ropke to wogule tylko śmigać do bólu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.