Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie BMW E39 POMOCY BRACIA!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Te forum to juz chyba moja ostatnia deska ratunku. Opisze tu pewna sytuacje, z ktora zmagam sie juz od dwoch miesiecy. Jesli ktos mial cos podobnego w swoim BMW i znalazl przyczyne to wielki browar za podpowiedz co jest grane.

 

Moje BMW to 528 z 99r. Prawdopodobnie jakas mocniejsza, fabrycznie wersja (tak mi powiedzial jeden z mechanikow - inne polozenie walka czy cos takiego). Ale nie o to chodzi.

 

Klopoty zaczely dziac sie dwa miesiace temu i niestety bezskutecznie walcze z tym do dzis.

 

Od razu mowie ze samochod ma wymieniane filtry, swiece itp.

 

Otoz zapalajac go rano tzn pierwszy raz w ciagu dnia lub po dlugim, kilkugodzinnym postoju samochod chodzi jak lala, nawet wrzucajac 3 bieg przy 25 na godz samochod przyspiesza, nie ma szarpania ani nic. Zapala od dotyku i osiagi sa super. Problem zaczyna sie w momencie gdy zgasze silnik i uruchomie go ponownie. Juz samo zapalanie wyglada inaczej, kręci przez kilka sekund zanim zapali. Jest straszbnie ociazaly, jakby mial niecale 100 koni!! Po prostu tragedia. I tak jest praktycznie zawsze, gdy zapalam juz rozgrzany silnik. Najdziwniejsze jest to, iz silnik mimo rozgrzania, poki sie go nie wylaczy chodzi jak lala, tzn moge przejechac nawet 1000km bez gaszenia go i bedzie chodzil ok. Klopoty zaczynaja sie po ponownym wlaczeniu. Prawdopodobnie spalanie tez jest wieksze w tej chwili "niedyspozycji".

 

Co juz roblem aby to naprawic? Glowilo sie nad nim cale grono specow. Najpierw komputer pokazywal blad w czuniku polozenia walka rozrzadu wiec dobrano sie do niego i okazalo sie ze nie laczy przewod. Jednak po tym zabiegu nic sie nie zmienilo. Testowalismy tez cewki, przeplymierz, katalizator....

 

POMOCY moje gg to 1244720, kto potrafi usunac te usterke??

Opublikowano
Czyli zawsze po zgaszeniu ciepłego silnika i ponownym uruchomieniu pojawia się ten sam problem.A czy jak samochód postoi 5 minut to jest tak samo?
Opublikowano

Trzeba sobie zadać pytanie jakie informacje, z jakich czujników dostaje komp przy zapalaniu samochodu, jakie informacje są mu potrzebne do tego, np temperatura. Moze któryś czujnik jest nie teges i komputer przechodzi w tryb awaryjny.

 

Nie napisałeś jaką masz skrzynię, może to przez skrzynie, a nie przez silnik... ale to powinno wyjść na kompie. Zastanowiłbym się jeszcze nad sprawdzeniem pompy paliwa. Narazie nic innego nie przychodzi mi do głowy..

Opublikowano

Piszesz jeszcze że masz coś mocniejszą wersję, może poprzedni właściciel grzebał przy oprogramowaniu, chip sie wysypał.

 

Najprościej byłoby, jeśli miałbyś możliwość przełożenia na chwilkę kompa z takiego samego samochodu.

Opublikowano

wiec skrzynia jest manualna. komputer podobno nie pokazuje nic nadzwyczajnego ani w momencie gdy chodzi ok ani w innym przypadku.

 

tzn wiesz z tym mocniejszym silnikiem jest niby tak, ze fabryka wypuszczala 200 konny 2,5 litra i 220 konny 2,8 litra (nie wiem czy to prawda) wiec wlasciciel nic w nim nie zmienial..

Opublikowano
a jak sprawdziles katalizator ? czy auto wkreca sie normalnie na obroty a jedzie ledwo ledwo ?

 

odkrecone zostaly kolanka przed katalizatorem aby puscic spaliny poza obiegiem, nic nie dalo. Auto rowniez wolniej wchodzi na obroty..

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)

Znam podobny przypadek. Auto E38 posiadało ECS po nagrzaniu się [odpowiednio długo] i zgaszeniu silnika oraz ponownym uruchomieniu z auta uchodziła "siła". Okazało się, że podczas jakiś prac serwisowych przy aucie mechanik naciągnął nieświadomie uszkodzony pancerz linki która sterowała czymś w rodzju klapki która umieszczona była na przewodzie powietrznym między filtrem powietrza a silnikiem. Przy każdym uruchomieniu "klapka" jest testowana czyli jest otwierana i zamykana kiedy auto było nagrzane pancerz blokował linkę i klapka nie domykała się na około 2 mm. Po usunięciu usterki wszystko bylo ok.

Uważam, że w Twoim przypadku tylko doświadczony i dobrze wyposażony warsztat może coś zdziałać [koputer, analizator spalin itp.]

na ucho i oko tylko możesz sprawdzać hipotezy takie jak podane wyżej.

pozdro

Edytowane przez marcosz

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Dzieki Marcosz, to jest juz jakis trop. Mam zaklad ktory sie tym zajmie. W sobote jade i sprawdzimy to. Jesli ktos ma jeszcze jakies pomysly co do tej usterki, piszcie. Z gory dzieki. Pozdrowka
Opublikowano
Ta klapka to jest ASC czyli system ktory zapobiega slizganiu sie kol na starcie i podczas jazdy. Jesli ktorekolwiek kolo "zabuksuje" to silownik uchyla ta przepustnice i dusi silnik powietrzem. Zdarzalo sie ze ta linka sie urywala lub platala.
Opublikowano
Miałem podobny problem w E36 328. Było odwrotnie. Po odpaleniu rano i przejechaniu 3-4 km silnik przygasał. Wyłączenie na 2-3 min i ponowne odpalenie załatwiało problem na cały dzień. Poradzili sobie z tym w Bosch'u w Piasecznie. Cudowali przez 1,5 dnia, pocili się (czyścili wtryski, co chwile podłączali kolejne kompy diagnostyczne) i 3 dnia rano odpalił i chodził bez problemów. Jeździłem nim jeszcze ze 3 mieś. i było OK. Najlepsze jest to, że pan nie był w stanie powiedzieć co zrobił, że się poprawiło. Skasował mnie na 250 PLN więc się nie dopytywałem... Inna sprawa, że stałem cały czas nad nimi i nie dałbym sobie wcisnąć jakiegoś kitu.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
Wiec wykluczylem linke. Od roku 98 takiej linki tam juz po prostu nie ma, tak mi powiedziano w sklepie z czesciami do BMW. Wiec jestem w punkcie wyjscia... :(
Opublikowano

czy analizowano spaliny?

Swoją drogą tak trochę OT to e39 maja jakieś dziwne zagrywki, u mnie po ok. pół godziny od odpalenia przestawał działać ABS i zaświecała się kontrolka, wystarczyło nawet w trakcie jazdy wylączyć i włączyć zapłon i znowu było OK, po 30 minutach znowu kontrolka, jakby z zegarkiem w ręku. Do dzis nie wiem co to było, ale lojalnie uprzedziłem nabywcę mojego auta o tej przypadłości, ciekawe czy nadal tak ma...

Opublikowano

Z cyklu dziwnych zdarzeń i ja doświadczłame kiedyś podobnego.

 

Polecam wymienić czujnik temperatury dla komputera sterującego wtryskiem, albo zamienić z innym. Diagnostyka może nie pokazać żadnego błędu a komputer cuduje z mieszanką....

 

No i zaintersuj się wszystkimi czujnikami układu wtrysku.....

Mi to wygląda na jakiś czujnik.

Opublikowano
heh, da się jeśli masz odcięcie zapłonu w jakimś przełączniku.

Dokładnie. Zreszta można było to zrobić również kluczykiem, przy wyłączonym sprzęgle naturalnie. Nie zmienia to faktu, że do dziś jest to dla mnie zagadką, sprawdzano układ ABS w serwisie we Wrocławiu i nic nie wykryto.

OK, a może ktoś konkretnie pomoże koledze w jego problemie? Jakieś dalsze sugestie?

Opublikowano

To zrób doświadczenie,

jak zagrzejesz silnik to zrób reset komputera ,na jakieś 15 minut odłącz akumulator i sróbuj uruchomić silnik ponownie.

Napisz jaki był efekt.

Opublikowano
heh, da się jeśli masz odcięcie zapłonu w jakimś przełączniku.

Dokładnie. Zreszta można było to zrobić również kluczykiem, przy wyłączonym sprzęgle naturalnie. Nie zmienia to faktu, że do dziś jest to dla mnie zagadką, sprawdzano układ ABS w serwisie we Wrocławiu i nic nie wykryto.

OK, a może ktoś konkretnie pomoże koledze w jego problemie? Jakieś dalsze sugestie?

(Trochę OT) Co do tej samej przypadłości ABS-u i kasowaniem zał. i wył. (podczas jazdy lub na postoju) to miałem tak w Safranie, przyczyną był podobno zabrudzony czujnik przy jednym z kół ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.