Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dzisiaj dostałem swój Carsoft 6.5 z kompletem kabli Wtyczka okrągła i OBC.

 

Specjalnie do tego celu zorganizowałem PC żeby był wbudowany RS232 nie żadne emulowane porty, oraz na systemie 98 bo ponoć ten system jest najlepszy. Zainstalowałem program nie wiem czy dobrze bo oryginalną ikoną nie idzie odpalić programu rzada kodu rejestracyjnego tylko tą z katalogu crack która wrzuciłem do katalogu instalacyjnego.

 

moduł sie jakoś łączy bo pierwsza funkcją która wałczyłem był Live Data z silnika pokazywał obroty itd. Potem zrobiłem pełny test i tylko przy pierwszym module bodajże DME było ok a reszta Not Respond jedynie przy airbag trochę inaczej ERROR - NOT RESPOND i na tym sie skończyła moja zabawa z interfejsem.

 

Mozę ktoś ma pomysły o co chodzi bo jeżeli to zwykłe naciąganie ludzi to za takie coś to powinni tego Vaikena zlinczować.

Opublikowano
Mam okrągła wtyczkę i Vaiken powiedział ze problem przekładania pinów jest rozwiązany przez zaktualizowaną wersje Carsoftu wiec wpinam ją tylko do gniazda. Zanim jeszcze przyszedł interface pytałem sie o ta kwestie bo nie wiedziałem czy brać wtyczkę czy piny.

 

W takim razie sprawdz poprawnosc pinów, a najlepoiej zobacz czy dziala na 6.1

Xdrive

Koder

Opublikowano

Pytałem go wcześniej o to i powiedział mi ze ten interfejs będzie działał tylko z Carsoft 6.5

 

Ok według sugestii sprawdzę piny jak są podłączone ale myślę ze błędu takiego by nie zrobił to raczej maszynowo idzie

 

 

Przygotowując sie na jutrzejsze sprawdzanie, znalazłem takie informacje w przysłanej instrukcji PDF, że we wtyczce podłączonych jest 5 pinów: +,-, K, K, L (poniższe foto)

 

W opisie wyprowadzeń pinów z interfejsu tak samo ale jest tylko jedna linia K co sie stało z drugą, czy poprostu z pod jednej linii K z interfejsu sie rozdziela za do wtyczki na dwie linie?.

 

 

http://images30.fotosik.pl/159/854eddd97c62cc22.jpg

 

 

kabel piny w interfejsie:

12V – czerwony,

GND – czarny

K line – zielony

L line – Ŝółty

Opublikowano
I wlasnie w tym sęk niektore auta wymagaja jednej niektore dwoch, jeszcze inne zmostkowanych obu w jedna linie K. Nie znam az tak dokladnie tych pinow bo u siebie podlaczam to na pamiec kabelkami, ale np diagnostyka airbag nie dziala mi na podlaczonej lini L ,musi byc tylko K - ale to tylko przyklad

Xdrive

Koder

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko silniki R4 mają K na pinie 17, cała reszta ma linię K na pinie 20. Można te piny spokojnie zmostkować we wtyczce.

 

Z moich przygód z interfejsami wynika, że w zależności od oprogramowania i tego, co jest w aucie, z niektórymi modułami się łaczy, a z niektórymi nie.

Kai
Opublikowano

Wiec tak, dzisiaj długo siedziałem nad tematem i wątpię że winny jest program lub port RS lub to ze mam system 98 a nie XP. Port jest wbudowany i jako tako działa wiec na 100% według mnie nie ma on znaczenia, program tez jako tako pracuje wiec wykluczam go, a system 98 jest uważany za najlepszy do diagnozowania wiec tez odpada.

 

Zacząłem dzisiejsze próby podłączając wtyczkę w gniazdo diagnostyczne ruszając nią góra dól żeby miała dobry kontakt w przypadku zaśniedziałych styków. Wszystko zrobiłem jak według instrukcji: Najpierw podłączyłem Interface do RS-a, potem do rugi koniec za interfejsem do złącza diagnostycznego samochodu, następnie włączyłem kompa, odpaliłem program i przekręciłem stacyjkę w pozycje 2 albo odpalałem auto.

 

Na standardowo podłączonych pinach (według schematu wyżej) idzie Live Data, Moduł Airbag, i DME + Kasowanie błędów tych modułów. Cała reszta modułów Not Does Respond Module i reszta funkcji nie działa. Nie da sie nic robić ani kasować inspekcji ani ustawiać selektywnego zamka nawet nie wiem gdzie to znaleźć.

 

Rozkwieciłem wiec wtyczkę i w środku jest tak jak w schemacie tylko od pinu 17 do 20 idzie mostek czyli jedna linia K jest rozdzielona i tak jak KAI pisał okazuje sie ze nie mam pinu 17 wiec jest to specjalnie zrobione aby było kompatybilne dla silników R6 i R4.

 

 

Zacząłem według sugestii innych Forumowiczów kombinować z pinami, zrobiłem następujące próby (wywalając mostek skoro nie mam pinu 17):

 

Próbowałem na samej lini K (pin 20)

Próbowałem na samej lini L (pin 15)

Probowałem zamieniając linie miejscami K do pinu 15 i L do pinu 20

Próbowałem łączyć obydwie linie K i L i podłączać do pinu 20

Próbowałem łączyć obydwie linie K i L i podłączać do pinu 15

Próbowałem łączyć obydwie linie K i L i podłączać do pinu 20 mostkując jednocześnie z pinem 15

 

 

Dalej to samo nic sie nie zmieniło na lepiej w żadnej próbie. Jutro dzonie do Vaikena z ostrymi pretensjami bo to jest zdzierstwo i oszustwo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dragon240 - to niestety tak jest. Jeszcze nie spotkałem nikogo, kto miałby interfejs robiony ręcznie i działałby dobrze ze wszystkimi modułami we wszystkich modelach. Jedynym rozwiązaniem jest produkt klasy Bosch (obojętnie który) lub podobny, a to niestety nie jest tanie.

 

Może inaczej, czy jest ktoś, komu interfejs działający z CarSoft'em (5.8, 6.1.4, 6.5) czyta wszystkie moduły w aucie, a może nawet w różnych modelach?

Kai
Opublikowano

Czytałem na forum, że są takie osoby, którym czyta wszystkie moduły (oczywiście te które fizycznie w nim są).

 

To po co na stronie wymienia moje auto i pisze ze da sie tym diagnozować takie i inne rzeczy skoro u mnie działa z 5 % funkcji tego programu.

 

Nic po za DME poduszkami i Live Data

 

Nie mogę kasować inspekcji i czytać informacji w niej zawartej

Nie da sie ustawiać selektywnego zamka i aktywacji przy prędkości 20 km/h

Nie mogę odczytać informacji z LCM

Oraz cała reszta ważnych modułów miedzy innymi ABS i ASC

 

Pisze z osobą która kupiła moduł od innej osoby niż od Vaikena i mówi mi ze u niego we wtyczce jest 6 przewodów jeden idzie do pinu 7 (inspekcja) i działa mu wszystko

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam własnoręcznie robiony interfejs z kluczem sprzętowym pod CS6.5. Działa mi komunikacja z SRS, AC, komfortem, ale nie mam komunikacji z silnikiem :/ Do pinu 7 też mam przewód i kasowanie inspekcji działa.

Podpinałem interfejs do różnych aut, łaczył się z róznymi modułami w różnych modelach, nie widzę prawidłowości.

Kai
Opublikowano
Mnie rowniez nie czyta wszystkich modułów. Znajomy kiedys przyjechal do mnie 320 R6 i u niego nic nie dzialalo - 0 modulów. Na mojej E39 PINU 15 brak , wiec L i K raz jeden a raz drugi wpinam do 20 i na jednym dziala troche i na drugim dziala troche. niestety nigdy 100% nie bylo odczytu. Inspekcje kasuje kasownikiem kupionym do tego celu, bo przy pomocy carsoftu nie udalo mi sie. Fajsa mam z kabelkami do wtykania w piny. Jak sie ociepli pogoda to pobawie sie znowu, bo od wakacji sie nie bawilem. Nie sprawdzalem CS 6.1. Wszystko co robilem to tylko na 6.5.
Opublikowano
Może INPA sobie z nim poradzi , u mnie na zwykłym interfejsie pod carsoft 6.1 śmiga .Program na prawdę rewelacja w porównaniu z carsoftem
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
...

Pisze z osobą która kupiła moduł od innej osoby niż od Vaikena i mówi mi ze u niego we wtyczce jest 6 przewodów jeden idzie do pinu 7 (inspekcja) i działa mu wszystko

 

Wiesz może u kogo kupował?

Sam zastanawiam się od kogo i jaki interfejs kupić.

http://images24.fotosik.pl/217/db2f86f1b89f14d8.jpg
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Sam sie przekonałem że Carsoft to lipa. Co innego pkazuje a co innego po wydrukowaniu. Widac że bardzo dopracowany:) i sam nie wiem czy mu wierzyć czy nie.

U mnie przebadał całość i wyszło że ma 2 błędy: Air Mass Position i jeszcze jakiś jeden. Ale pokazało sie dopiero po wydrukowaniu.

 

A czy kolega Kaszeba wie skąd wziąć INPA?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
tak sobie mysle. mam kabel do instalacji kme. jest na nik taka kostka a na koncu wychodza 4 kable czer czar i zolty zielony. sciagnolem cs 6,5 i mam zamiar jutro kombinowac. pytanie jest nastepujace czy moge cos zepsuc. jak wyglada ten kabel z allegro. czy ma taka kostke czy nie. i do czego ona wlasciwie jest??? pozdrawia
  • 3 lata później...
Opublikowano

Ja mam jeszcze lepszy problem, podpiąłem interfejs z tej aukcji http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-bmw-carsoft-1987-2004-i2062626940.html

podpiąłem wszystkie styki z odpowiednimi pinami jak w instrukcji, odpalilem program, odpalilem samochod i przy kazdym module wyskakuje not respond.

Carsoft wersja 6.5

BMW E36 318is rocznik 1994

 

W czym może być problem?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzwonilem do goscia ktory mi sprzedal interfejs, powiedzial zeby zamienic linie K i L i bedzie smigac. Niestety po takim zabiegu od razu wywala błąd o złym połączeniu, oprócz tego probowalem połączeń na wiele kombinacji czyli bez wtyczki reset, albo podpinając tylko linie K, lub samą L. Cały czas wynikiem diagnostyki był "Module does not respond"

Jak jeszcze znajde chwile czasu, spróbuje podpiąć inny samochód, jeśli okaże się, że jest to samo, będę ubiegał się o zwrot gotówki za to cacko, i zainwestuję w coś konkretnego pod IMPę

  • 2 lata później...
Opublikowano

Cześć,

szukam od dłuższego czasu rozwiązania jak skomunikować moją E30tkę (M40) z komputerem. Jak widze jest z tym sporo problemów i 4x tyle pomysłów i kombinacji jak to rozwiązać. Mam do testów zestaw VIAKEN'a (kkl line) który świetnie działa z INPĄ i E39. Można z tym autem zrobić wszystko. Z E30 nawiązałem jedynie takie połączenie z CARSOFTa (6.14), że wykrył numer DME wersję softu i reszta widnieje jako "Module does not respond" ,( stacyjka włączona, na silniku tez próbowałem) .

Zastanawia mnie kwestia wykrywania włączonego zapłonu - PIN16 wtyczki w samochodzie. U mnie wisi niepodłączona, gdzies ludzie pisali, że system powinien wykryć włączony zapłon. Zobaczcie nawet schemat prostego interfejsu http://openlabs.co/files/AlmostFreeADSInterface.png - Ten interfejs wydaje się być niczym skomplikowanym i obstawiam, że głównie jest to kwestia softu i włąściwego odczytywania przesyłanych danych przez komputer.

Inna sprawa - na obudowie VIAKEN'a są dwa LEDY. U mnie działa tylko zielony i czasami coś mrugnie. Co sygnalizuje czerwony?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.