Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie, czy w 318 e30 była montowana szpera, bo z tego co wiem to nie, ale może się mylę ? Wiem, że o tym już było ale chciałbym sobie wstawić i nie bardzo wiem od czego?
Opublikowano
Byla tylko montowana fabrycznie ale to tez zadkosc tylko w 2.5 litra , a zeby miec u siebie szpere to po prostu jedz na jakis szrot gdzie maja BMW i sie zapytaj czy maja dyfer do E30 o przelozeniu 4.10 ze szpera jak tak to kup sobie i zamontuj i juz bedziesz miec szpere

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano

Hmm bylo juz troche o tym na forum ale w wielkim skrocie: Szpera -czyli blokada dyferencjalu pozwala na przeniesieni napedu na oba kola jednoczesnie niezaleznie od sily nacisku na dane kolo. Wiec jesli jedno twoje kolo bedzie stalo na asfalcie a drugie na piasku to po nacisnieciu na gaz oba kola zabuksuja jednoczesnie. Jesli cos pokrecilem to poprawcie mnie albo wez i poszukaj sobie na forum to bedziesz mial to dokladniej opisane.

Jesli masz szpere w samochodzie to mozna wtedy krecic niezle baczki no i oczywiscie zawracac bokiem :D

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Byla tylko montowana fabrycznie ale to tez zadkosc tylko w 2.5 litra , a zeby miec u siebie szpere to po prostu jedz na jakis szrot gdzie maja BMW i sie zapytaj czy maja dyfer do E30 o przelozeniu 4.10 ze szpera jak tak to kup sobie i zamontuj i juz bedziesz miec szpere

 

z tego co wyczytałem to na tabliczce ma pisać S wtedy jest szpera.czy można ją jeszcze jakoś sprawdzić bo chciałbym do swojej znależć a niechce ''badziewia'' kupić.jaką wogóle polecacie dla mojego wozu.z jakim oznaczeniem?.pozdawiam :norty:

klepało ale przestało!!!
Opublikowano

nie sprawdzisz szpery przed jej wlozeniem, tak samo jak zwyklego mostu, musisz sie umowic na czas sprawdzenia, pamietaj ze do szpery leje sie specjalny olej z teflonem - polecam Castrol SAF-XJ , dostepny w serwisach BMW, cena za 1litr ok 80zl.

 

Zaloz o podobnym przelozeniu jakie masz teraz, wejdz po auto i sprawdz tablliczke przy moscie - tam jest przelozenie.

 

Jesli masz M40 silnik to bedziesz mial most z tzw mala glowa i takiego szukaj

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Opublikowano

hmmmmmmmmmmm

 

na dyfrach nie ma tabliczki - przynajmniej w e32 nie ma - nie ma tez opisanego przełozenia - a oznaczenie S - to jest literka w takim kwadracie namalowana na gorze dyfra........

 

da sie sprawdzic czy ma szpere - trzeba pokrecic głowna flansza - przytrzymac jedna boczna i zobaczyc co sie dzieje - jezeli nie da sie utrzymac flanszy bocznej a druga flansza kreci sie w ta sama strone to dyfer ma szpere.........

 

szpera to raczej rzadkosc w bmw ... a jezeli ktos ma do sprzedania to dyfer znika w kilka chwil.......

Opublikowano
a nieda rady zrobić tak jak w ''maluchu''?.czyli dołożyć podkładek ciernych do mechanizmu różnicowego?.wtedy w maluchu robiła się szpera i jeżdziło się całkiem,całkiem :mrgreen: .pozdro
klepało ale przestało!!!
Opublikowano

hehe :D no w maluchu nam poszły dwie skrzynie! jak włożyliśmy trzy podkładki to moment się posypała,ale na jednej śmiga do tej pory!.

 

proszę jeszcze o radę w jakim przedziale może być ta szpera[318..e30..m-40].wcześniej pisało że 4.10...czy może być trochę inna? a jak tak to w jakim przedziale ma się mieścić?.pozdro :norty:

klepało ale przestało!!!
Opublikowano
dyfer najlepiej jakby był o przełozeniu takim jak orginalne - ale ew moze byc +/- 0,10 - jeszcze trzeba sie zastanowic czego oczekujesz - jezeli lepsze przyspieszenie to mozesz załozyc krotszy dyfer , jezeli wiekszy vmax to dłuzszy - ale roznica nie powinna przekraczac 0,20 !
Opublikowano
dzięki za porady.teraz wiem czego szukać,chodzi mi o to że lubię sobie po sniegu pośmigać i szperka by się przydała.pozdrawiam :cool2:
klepało ale przestało!!!
Opublikowano
hmmmmmmmmmmm

 

 

da sie sprawdzic czy ma szpere - trzeba pokrecic głowna flansza - przytrzymac jedna boczna i zobaczyc co sie dzieje - jezeli nie da sie utrzymac flanszy bocznej a druga flansza kreci sie w ta sama strone to dyfer ma szpere.........

 

szpera to raczej rzadkosc w bmw ... a jezeli ktos ma do sprzedania to dyfer znika w kilka chwil.......

 

chodzilo mi o to ze nie sprawdzisz czy jest sprawna do[poki nie zalozysz i nie sprawdzisz jej tak jak sie powinno sprawdzac.

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Opublikowano
jak masz 1.8 M40 to szukaj dyfrów o przełożeniu:

4.10; 4.27; 4.45...

a jak znajdziesz to napisz :mrgreen:

 

no dobra ale jak założe tą 4.45 to niebędzie za bardzo ''zmulona''

?

klepało ale przestało!!!
Opublikowano
ja bym 4.45 nie zakładał- za duza roznica w stosunku do orginału - bedziez miał lepsze przyspieszenia ale mniejszy vmax - bedziesz tez auto wiecej palic - bo jezeli bedzisz chciał uzyskac predkosc jak wczesniej silnik bedzie musiał miec wyzsze obroty

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.