Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Caly czas mam problem z tym silnikiem dzisiaj znowu jak odpalilem auto to po ruszczeniu z miejsca i wysprzegleniu zafaluja obroty z 2 razy i sie uspokoja co sie znowu dzieje przedtem na rozgrzanym silniku mi lekko szczelala ale nie zawsze a teraz nie szczela tylko mi obroty zafaluja 2,3 razy a jak auto sie rozgrzeje juz tego nie ma ale nie zawsze ma takie przyspieszenie jak ma miec raz jest wszystko dobrze na 2 dzien sie pieprzy podejrzewam ze ktoras cewka wariata kropi juz nie mam glowy sonda nowa z wtyczka przeplywomierz sprawdzony w innym aucie dolot wszystkie werze sprawdzone gaz wywalony pytanie jest takie do was czy te cewki moga byc przyczyna czy jak jest uszkodzona to juz caly czas chodzi jednakowo czy ona moze raz dawac dobra iskre a raz zla ?wiadomo ze jak na cewce nie ma iskry to jest do wymiany ale tylko wtedy jak nie ma iskry ? a jak jest przybicie na cewce tez jest do wymiany ale jak sie zachowuje silnik

 

 

EDIT: solaris520

I n t e r p u n k c j a !!!!!!!!!

Wiem, że nie piszemy tu wypracowania maturalnego, ale jak można napisać tyle linijek tekstu i nie pozwolić czytającemu zrobić przerwy na oddech???!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Łoooo, ale ciąg znaków... odnośnie tej interpunkcji to racja.

 

W temacie silnika. Nie napisałeś, czy masz LPG, więc przypuszczam, że nie masz. Ja podejrzewałbym w kolejności: nieszczelność dolotu (nie tylko rura od filtra, ale i cała reszta rurek pod spodem kolektora do sprawdzenia), rypnięta sonda (strzela z powodu zbyt ubogiej mieszanki), któraś świeca/cewka się sypie (może być tak, że czasami daje iskrę, czasami nie), świeca zalana olejem (wymiana uszczelek pod pokrywą zaworów), niedomykający się zawór ssący, zrypany/zatkany wtryskiwacz (za mało paliwa - za uboga mieszanka, strzał). Możliwości jest sporo. Musisz się niestety wziąść za eliminowanie ich po kolei.

Kai
Opublikowano

Mialem podobna dolegliwosc (tzn nie ja tylko moja bunia) pomoglo uszczelnienie gumowych wezy, wymiana swiec, wyczyszczenie silniczka krokowego oraz przeplywomierza (sonde tez wymienilem). Zrobilem to wszystko praktycznie za jednym zamachem wiec nie wiem co bylo przyczyna, po tym zabiegu dla pewnosci zrobilem jeszcze reset komputera - pomoglo.

 

 

Powodzenia

Opublikowano
to ja sie podlącze. co dokladnie daje reset kompa ??

 

:search: jest duzo tematow na ten temat, sa nawet w gotowych receptach instrukcje jak dokladnie to zrobic

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to ja sie podlącze. co dokladnie daje reset kompa ??

 

Reset kompa daje skasowanie mapy adaptacyjnej (przystosowawczej) sterowania dawką paliwa. Czasami daje to efekty, jednak podstawą do poprawnej kolejnej adaptacji jest komplet dobrze działających czujników (sonda lambda, przepływomierz, czujniki temperatury dolotu i silnika).

Kai
Opublikowano
Napisalem ze gaz wywalony nie ma gazu lewego powietrza tez nie bierze bo nawet kolektor sciagalem ,poza tym jak by bral lewe powietrze to chyba po rozgrzaniu tez by bral,a objawy znikaja na rozgrzanym silniku.Sprawdzilem cewki na odpalonym silniku zaczolem kazda podnosic i na 2 cewkach mam stroboskop,pewnie to jest przyczyna bo jak poprzekladalem cewki tylko na inne cylindry to byl szczal.Powiedzcie mi jak ma sie zachowywac ekonomizer,moja pali na 80 km 8 l wydaje mi sie ze za duzo ile wkoncu pali E34 2,5 L 24V przy spokojnej jezdzie ? i co sie bedzie dzialo jak bedzie walniety czujnik polozenia przepustnicy bedzie wiecej palic bo mi juz to rozbierali.U mnie jest tak ruszam ekonomizer do konca 2 bieg obrotomierz na 2 tys i wskawowka na 20 nawet jak jade na 5 biegu 60 km/ h to wskazuje ponad dyche napiszcze jak sie zachowuje u was.
Opublikowano

Zacznij od zczytania błędów ze sterownika bo przyczyn może być wiele.

Uszkodzenie cewki też może zapisać się w pamięci diagnostycznej sterownika.

Jeśli na gazie miałeś to samo to przyczyną nie jest ukł. zasilania paliwem.

Założyłeś właściwą sondę (są cyrkonowe i tytanowe).

Opublikowano

Katalogowe zużycie paliwa w twoim aucie to:

6,8 l/100 km przy 90

8,2 l/100 km przy 120

W moim aucie przy stałej prędkości, na płaskiej drodze wskazania ekonomizera w zasadzie pokrywają się z tymi wartościami.

Pozdrawiam

Opublikowano
Mam sonde o nr 258 003 322 ona jest z wtyczka nie trzeba nic zaciskac.Co sie bedzie dzialo jak czujnik polozenia przepustnicy bedzie uszkodzony ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.