Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam obecnie bmw 535i z 88roku zekwencyjnym gazem, wcześniej mialem e36 18Ti no, mam zmiar to moje e34 zamienić na jakieś inne. Zastanawiam sie też nad e34 tylko że 540, i ewentualnie e32 740, i jedno i drugie mi się podoba, tylko teraz nie wiem które i czy le[iej kupic z gazem czy lepiej bez niego, i jak się zachowuja te silniki na gazie-oczywiście mam na myśli sekwencje-żadnej innej.

z góry dziękuje za pomoc :roll:

bartek535
Opublikowano

nie kupuj z gazem! bo moze sie okazac ze caly osprzet, wraz z kolektorami bedzie do wymiany (jezeli instalacja 2 gen to jest to prawie pewne ze te elementy beda uszkodzone)

jezeli juz koniecznie chcesz gaz, to sam zaloz sekwencje

a jezeli sekwencja jest dla ciebie zadroga to kup mniejszy silnik i nie gazuj go

Opublikowano
zawsze możesz kupić sekwencję ode mnie :D Bo ja swoją wyrzucam i choć nie było z nią żadnych problemów ani z silnikiem, nie chce mieć auta na gazie i Tobie też odradzam gaz
I'm in love, but don't tell my real Love :D Alpina...
Opublikowano

dzięki za pomoc ale nie zupelnie o to mi chodzilo, a co do gazu to napewno to będzie sekwencja, na benzynce się jeździ zajeb...... no ale co, jestem tylko studentem na AR w szczecinie i w takiej jeździe po mieście to moja beti wpierd.... 25l benzyny i zbyt drogo mnie to wychodzi, a na gazie nie jest tak źle zawsze troszke taniej wychodzi, jakbym sianka mial dośc to napewno gazu bym nie zakladal.

W tym temacie glównie chodzilo mi o to czy warto sprzedawac ą co mam czyli 535i i kupić sobie 540 lub 740 , jakie sa za i przeciw .

bartek535
Opublikowano
dzięki za pomoc ale nie zupelnie o to mi chodzilo, a co do gazu to napewno to będzie sekwencja, na benzynce się jeździ [bAD]...... no ale co, jestem tylko studentem na AR w szczecinie i w takiej jeździe po mieście to moja beti wpierd.... 25l benzyny i zbyt drogo mnie to wychodzi, a na gazie nie jest tak źle zawsze troszke taniej wychodzi, jakbym sianka mial dośc to napewno gazu bym nie zakladal.

W tym temacie glównie chodzilo mi o to czy warto sprzedawac ą co mam czyli 535i i kupić sobie 540 lub 740 , jakie sa za i przeciw .

Hmm...jesli chodzi o mnie to zaproponowałbym raczej 740 i to nie tylko dlatego,ze ja taka mam ale 7 to 7.Mialem 5tke i kom fort bez porownania.Jesli chodzi o spalanioe to nigdy w jezdzie po miescie nie spalila mi 25 litrow benzyny i moja jest L.W mieszanej jezdzie miasto i bardzo krete gorzyste norweski drogi w zimie nie przekroczyla mi 14stu litrowWnioski wyciagnij sam...Pozdrawiam.
Opublikowano
dzięki za pomoc ale nie zupelnie o to mi chodzilo, a co do gazu to napewno to będzie sekwencja, na benzynce się jeździ [bAD]...... no ale co, jestem tylko studentem na AR w szczecinie i w takiej jeździe po mieście to moja beti wpierd.... 25l benzyny i zbyt drogo mnie to wychodzi, a na gazie nie jest tak źle zawsze troszke taniej wychodzi, jakbym sianka mial dośc to napewno gazu bym nie zakladal.

W tym temacie glównie chodzilo mi o to czy warto sprzedawac ą co mam czyli 535i i kupić sobie 540 lub 740 , jakie sa za i przeciw .

 

Takie pytanie na boku. Dlaczego bmw53522 nie dostał żółtej kartki za słownictwo ?

 

pozdr

 

Mariusz

Opublikowano
no ale co, jestem tylko studentem na AR w szczecinie i w takiej jeździe po mieście to moja beti wpierd.... 25l

 

czasami jak czytam takie wypowiedzi na tym forum to mam ochote przesiąść się na jakiegoś merca . I potem wszyscy się dziwią dlaczego uzytkownicy bmw mają taką a nie inną opinie . A moderator ani mru mru ...

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
co ci nie pasuje mariusz827 przeciez slownictwo jest ok nie ma tam żadnego przelkeństwa

 

Ja za "k" z kropkami dostałem kartkę :-)

Osobiście nic nie mam do takich środków ekspresji.

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano
no ale co, jestem tylko studentem na AR w szczecinie i w takiej jeździe po mieście to moja beti wpierd.... 25l

 

czasami jak czytam takie wypowiedzi na tym forum to mam ochote przesiąść się na jakiegoś merca . I potem wszyscy się dziwią dlaczego uzytkownicy bmw mają taką a nie inną opinie . A moderator ani mru mru ...

 

Zgadzam się.

Jak kogoś nie stać na wachę, to tym bardziej na takie auto (a właściwie jego utrzymanie) dlatego, że koszty utrzymania e32 są większe niż np. Palio Weekend (nie mam nic do Fiat'a, ale na pewno nigdy nie kupię auta tej marki).

 

pozdr

 

Mariusz

Opublikowano

nie ot o chodzi, że doslownie ,mnie nie stać ale wole żęby taniej bylo niż drożej, ja mialem kiedys fiata punto 1.4GT 150KM fajne bylo ale co to jest pojemnośc 1.4 to ni c wporównaniu 3,5 czy 4 litry ten dźwięk, ja to kocham poprostu i chociaz mialbym nawet nie mieć kasy na nic innego tylko na auto to i tak nie zrezygnowalbym z niego.

to jest moja druga milośc po mojej żonie.

Marki też nie zmienie na inną już nigdy

bartek535
Opublikowano
Marki też nie zmienie na inną już nigdy

 

a właśnie się zastanawiam czy nie zmienić marki ...

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano

Posiadam e32 740i na sekwencyjnej instalacji gazowej. Oprócz normalngo serwisowania z gazem nic się nie dzieje. Spalanie średnio wychodzi mi ok 15 do 17 litrow na sto plus co jakiś czas uzupełnianie benzyny. Widzę negatywne podejście do alternatywnych źródeł zasilania, ale ja nie narzekam i nie słucham. Jak mam wydać więcej kasy na benzyne lub mniej na gaz to głupi by nie wybrał gazu.

Co do osiagów samochodu to prawie jest to nie odczuwalne czy jedzie się na gazie czy na benzynie. Jedyny mankament mojej instalacji (niestety kupiłem juz ją z takim mankamentem) to zbyt mało wydajny reduktor - chyba do 210 KM i przy Kick Downie niestety przełącza na benzynę. Przy normalnej eksploatacji niezauważalne.

Poza tym polecam - to mówię ja kiedys największy przeciwnik gazu :)

Reasumując - gdy posiadałem E30 318i beznzyna to koszty paliwa wychodziły mnie więcej niż 740 na gazie, a komfort i osiągi - to "jedynie" przepaść.

Pzdr

Chester

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano
to zmień na golfa

 

na Golfa nie bo to to samo towarzystwo ...

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
dobrze mówisz chester, gaz tom nie jest xla rzecz zle dobry gaz a nie jakiś szajs tak jak to nie którzy zakladają do silnika 5l zwykly gaz na to musi być sekwencja, ja też takową mam i u mnie jest ten problem że przy jakiś 4,5tyś obrotów się dfura dusi i nie wiem czemu, ale tyko na gazie, na benzynce jest ok, też taki kupilem
bartek535
Opublikowano
po analizie Allegro widać że reduktory do takich mocy kosztuja ok 600 zł - pewnie dlatego te oszczednosci przy montazu. Mnie poki co az tak nie przeszkadza - przeciez sie nim nie scigam, a jak trzeba to jest magiczny przycisk ktory wylacza gaz :)
..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano
Posiadam e32 740i na sekwencyjnej instalacji gazowej. Oprócz normalngo serwisowania z gazem nic się nie dzieje. Spalanie średnio wychodzi mi ok 15 do 17 litrow na sto plus co jakiś czas uzupełnianie benzyny. Widzę negatywne podejście do alternatywnych źródeł zasilania, ale ja nie narzekam i nie słucham. Jak mam wydać więcej kasy na benzyne lub mniej na gaz to głupi by nie wybrał gazu.

Co do osiagów samochodu to prawie jest to nie odczuwalne czy jedzie się na gazie czy na benzynie. Jedyny mankament mojej instalacji (niestety kupiłem juz ją z takim mankamentem) to zbyt mało wydajny reduktor - chyba do 210 KM i przy Kick Downie niestety przełącza na benzynę. Przy normalnej eksploatacji niezauważalne.

Poza tym polecam - to mówię ja kiedys największy przeciwnik gazu :)

Reasumując - gdy posiadałem E30 318i beznzyna to koszty paliwa wychodziły mnie więcej niż 740 na gazie, a komfort i osiągi - to "jedynie" przepaść.

Pzdr

Chester

 

Chester, koszt paliwo nie równa się kosztowi utrzymania auta (wykluczam ekspolatację do "końca"). Części zamienne, np. filtr oleju (a właściwie wkład do m30b30 kosztuje około 45-50 zeta. Taki filtr do innego auta (np. Rover 416) kosztuje 12 zeta. Jest różnica ? No prawie nie (w kasie), ale procentowo ? 300-400%.

 

Dlatego niektórzy kupują "7", bo tania jest (w zakupie).

 

pozdr

Mariusz

 

PS.

Zazdroszczę Ci tego silnika.

 

PS.2

Polska wygrała 2:0 :-)

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o części to mam je w cenach hurtowych więc często jest to ok 30-50% taniej niż miałbym je kupić w sklepie, na mechanikach polegam jedynie w sytuacjach ekstremalnych - bo sam raczej naprawiam auto i często uczę się na błędach lub większej wiedzy znajomych tudzież forumowiczów - właścicieli podobnych samochodów. Wiadomo, że gdybym miał serwisować ten samochód to koszta są niemałe. Silnik jest dobra konstrukcją i mam nadzieję że posłuży jeszcze.

ostatnia najważniejsza sprawa - jestem wierny jednej marce i nie zamienie jej na inną - chyba ze drugi samochod w rodzinie (słowa uznania dla Hondzi Civic mojej kobiety bo czasem wspomaga Becie w gorszych sytuacjach :) )

Pzdr

Chester

Edytowane przez chester
..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano

ja mysle że jak ktos ma jakieś poęcie o samochodzie i dba o niego to nie jest tak źle i koszt utrzymania nie jest aż tak duży, no ale jak się zażyna auto to nie ma co się dziwić że później trzeba w nie kasę ladować

jeździlem swoją furą póltora roku i nic doslownie nic mi się nie zepsulo, jedyne co wymienialem to oleje, filtry i klocki czyli to co jest oczywiste jak w każdym innym samochodzie ale nic poza tym

trzeba sznować swą laleczke..

bartek535
Opublikowano
ja mysle że jak ktos ma jakieś poęcie o samochodzie i dba o niego to nie jest tak źle i koszt utrzymania nie jest aż tak duży, no ale jak się zażyna auto to nie ma co się dziwić że później trzeba w nie kasę ladować

jeździlem swoją furą póltora roku i nic doslownie nic mi się nie zepsulo, jedyne co wymienialem to oleje, filtry i klocki czyli to co jest oczywiste jak w każdym innym samochodzie ale nic poza tym

trzeba sznować swą laleczke..

 

dokładnie tak jak piszesz - ja nie mialem tyle szczescia przy zakupie i teraz naprawiam wszystko co sie tylko da a poprzednikowi noz w plecy za takie niedopatrzenia przy samochodzie.

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Opublikowano
Jeśli chodzi o części to mam je w cenach hurtowych więc często jest to ok 30-50% taniej niż miałbym je kupić w sklepie, na mechanikach polegam jedynie w sytuacjach ekstremalnych - bo sam raczej naprawiam auto i często uczę się na błędach lub większej wiedzy znajomych tudzież forumowiczów - właścicieli podobnych samochodów. Wiadomo, że gdybym miał serwisować ten samochód to koszta są niemałe. Silnik jest dobra konstrukcją i mam nadzieję że posłuży jeszcze.

ostatnia najważniejsza sprawa - jestem wierny jednej marce i nie zamienie jej na inną - chyba ze drugi samochod w rodzinie (słowa uznania dla Hondzi Civic mojej kobiety bo czasem wspomaga Becie w gorszych sytuacjach :) )

Pzdr

Chester

 

Jakże bliska jest Twoja filozofia memu sercu. :-)

 

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano

BMW to jest moja pasja nie hobby, bo pasja to cos większego niż hobby,ja kocham ten samochód, i nawet gdyby stanol mi na środku drogi to go ni zostawie, i tak jak pisalem wczesniej trochę chęci, i dużo rzeczy można samemu zrobić i wtedy nie jest tak źle, mialem wczesniej bmw 318Ti e36 no i pe3chowo bo stalem kilka godzin w korku jadąc do norwegii a upal byl spory no i niestety silnik nie wytrxzymal i wydmuchalo uszczelke po glowica , przegrzal się, w warsztacie w norwegii zawolali odemnie jakieś 14tyś koron za naprawe a to na polskie jakies 6tyś zl, jechalem tam wcelach zarobkowych a więc sianka nie mialem za dużo, i to co mialem starczylo zaledwie na uszczelke która kosztowala na nasze 1200zl-śmieszne, nie mając żadnego pojęcia o silniku sam rozebralem, sam zlożylem i prawie 2tyś km wrócilrm do domu, i nawet udalo mi sie to zrobić calkiem dobrze chociaz nie do końca, ale tobyl mój pierwszy raz, wszustko zależy od chęci.

jeżdzilem ta e36 aż do teraz, a terasz zmienilem na e34

jak się chce to można naprawde

bartek535
Opublikowano

a ja też kocham swoje auta , dlatego pozbawione są gazu

(jesli fabryka wypuściła auto na benzynie tzn. ze wiedzieli co robią )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.