Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mam zamiar kupic bmw e32 i mam pytanie do ludzi ktorzy uzytkuja ten samochod jaki model polecaja tzn chodzi mi o wersje silnikowa i ewentualnie rocznik jezeli ktores roczniki byly powiedzmy mniej udane na wstepie zaznaczam ze samochod bedzie chodzil na gazie i czy e32 sprawuje sie dobrze na zwyklej instalacji czy konieczny jest wtrysk gazu i z jakim spalaniem musze sie liczyc na gazie interesuje mnie wersja z manualna skrzynia chyba ze ktos przekona mnie do automatu tzn np ze jest mniej awaryjny najbardziej interesuja mnie 730 lub 735 ale moze jest to zly wybor? mam nadzieje ze dopomozecie mi w wyborze i uswiadomicie bo w bmw jestem kompletnym laikiem bylo by to moje pierwsze
Opublikowano
zasadniczo to :search: ale powiedz nam jeszcze ile chcesz przeznaczyć na BMW ?? Jeśli planujesz większy wydatek to polecam BMW 740 V8 plus instalacja sekwencyjnego gazu. Jak lubisz V12 to bierz i V12, ale z tego co wiekszość posiadaczy tego modelu mówi to, że jest z nimi więcej problemu niż z 740.
Opublikowano

Jesli ma być możliwie tanio to bierz 730 lub jeszcze lepiej 735. Możesz spokojnie założyć instalację I lub II genracji i jakoś to będzie chodzić a do V8 tylko sekwencyjny wtrysk gazu.

 

Przeszukaj forum jest tu wszystko co chciałbys wiedzieć

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
zalezy kto jakie silniki preferuje ja mam 735 ale polecam ci takze 730 ale z V8 wiecej koni i lepiej sie jezdzi V8 a spalanmie praiwe to samo c w 735 wybor nalezy do ciebie

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano

Ja mialem okazje dosc dobrze zapoznac sie ze wszystkimi silnikami BMW E32. Jezdzilem 3,0R6, 3,5R6, 4.0V8, 3.0V8 (ten ostatni w E34 ale to ten sam motor) i absolutnie obstaje przy V8. Jedynym mankamentem jest dosc droga instalacja gazowa za to same silniki oszczedniejsze, mocniejsze i przede wszystkim nowoczesniejsze nizch wersje R6. Dla zobrazowania powiem Ci, ze 740i V8, prawie 300KM, jest w stanie spalic 8,6-8,8 l/100km. Oczywiscie jazda baaaaardzo spokojna i plynna, jedynie w trasie, 110-130km/h ale wynik taki jest absolutnie mozliwy (mojej zonie wlasnie tyle zawsze pali) i juz niejedmenu niedowiarkowi udowodnilem to w bezposredniej konfrontacji. Oczywiscie jak ja siadam za kierownice to spalanie jest znacznie wyzsze bo moim skromnym zdaniem do jazdy oszczednej sluzy seicento a nie 300-konne monstrum, aczkolwiek taki wynik spalania jest absolutnie realny, czego raczej nie osiagniesz np. silnikiem 3,5R6.

Pozatym w 4.0 V8 wciskasz gaz a auto przyspiesza nieprzerwanie az do ograniczenia predkosci, natomiast wersje rzedowe dostaja zadyszki juz powyzej 190km/h.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
Ja mialem okazje dosc dobrze zapoznac sie ze wszystkimi silnikami BMW E32. Jezdzilem 3,0R6, 3,5R6, 4.0V8, 3.0V8 (ten ostatni w E34 ale to ten sam motor) i absolutnie obstaje przy V8. Jedynym mankamentem jest dosc droga instalacja gazowa za to same silniki oszczedniejsze, mocniejsze i przede wszystkim nowoczesniejsze nizch wersje R6. Dla zobrazowania powiem Ci, ze 740i V8, prawie 300KM, jest w stanie spalic 8,6-8,8 l/100km. Oczywiscie jazda baaaaardzo spokojna i plynna, jedynie w trasie, 110-130km/h ale wynik taki jest absolutnie mozliwy (mojej zonie wlasnie tyle zawsze pali) i juz niejedmenu niedowiarkowi udowodnilem to w bezposredniej konfrontacji. Oczywiscie jak ja siadam za kierownice to spalanie jest znacznie wyzsze bo moim skromnym zdaniem do jazdy oszczednej sluzy seicento a nie 300-konne monstrum, aczkolwiek taki wynik spalania jest absolutnie realny, czego raczej nie osiagniesz np. silnikiem 3,5R6.

Pozatym w 4.0 V8 wciskasz gaz a auto przyspiesza nieprzerwanie az do ograniczenia predkosci, natomiast wersje rzedowe dostaja zadyszki juz powyzej 190km/h.

ok - skoro rzeczywiście jeździłeś wszystkimi bestiami, to ok. Ale gość chce założyć gaz. I wiadomo że jeśli wybierze V'łkę, to musi piątkę dać. Więc jeśli chodzi o moje zdanie, a jestem posiadacze 735iA (w automacie) z gazem typ II, to polecam motory 3,0 i 3,5. I jeśli mogę dodać, jeżeli rzeczywiście patrzysz tylko na takie sprawy jak rok i pojemność, to masz szczęście, że masz taki wybór - ja patrzyłem głównie na stan auta

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano
polecam motory 3,0 i 3,5.

Jesli tak, to zdecydowanie 3,5. Roznica w spalaniu w stosunku do 3.0 nie jest znaczna a auto jest odczuwalnie zwawsze.

 

I jeśli mogę dodać, jeżeli rzeczywiście patrzysz tylko na takie sprawy jak rok i pojemność, to masz szczęście, że masz taki wybór - ja patrzyłem głównie na stan auta

Pozdrawiam

Aluzja bardzo dziwna i przyznam sie szczerze ze po uwaznym przeczytaniu mojego postu dalej nie wiem, ktorego niby fragmentu miala sie tyczyc ta wypowiedz. Facet nie zadal pytania "W jakim stanie mam kupic auto?" bo odpowiedz bylaby oczywista zeby nie powiedziec trywialna. Zapytal o wersje silnikowe, spalanie i w domysle o opinie uzytkownikow tych aut, co uczynilem. O stanie nie bylo mowy bo to, ze powinien kupic auto w jak najlepszym stanie bardziej oczywiste juz chyba byc nie moze.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
Aluzja bardzo dziwna i przyznam sie szczerze ze po uwaznym przeczytaniu mojego postu dalej nie wiem, ktorego niby fragmentu miala sie tyczyc ta wypowiedz. Facet nie zadal pytania "W jakim stanie mam kupic auto?" bo odpowiedz bylaby oczywista zeby nie powiedziec trywialna. Zapytal o wersje silnikowe, spalanie i w domysle o opinie uzytkownikow tych aut, co uczynilem. O stanie nie bylo mowy bo to, ze powinien kupic auto w jak najlepszym stanie bardziej oczywiste juz chyba byc nie moze.

 

Ech wybacz kolego nie sprecyzowałem. To nie aluzja, a spostrzeżenie kierowane do autora wątku

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano
że samochodzik ma byc jak w najlepszym stanie to zrozumiale ale chodzilo mi o to czy ktores roczniki nie mialy jakis tam wad fabrycznych wiem ze tak sie dzialo w oplach i fordach w niektorych rocznikach a co do rad dotyczacych jak sprawdzic stan bardzo bym byl wdzieczny za podpowiedzi wszystko co jest na stronce juz przeczytalem jesli macie cos nowego chetnie poslucham mam juz upatrzone 3 sztuki 730 V8 ale znajomy mial ten silnik i mi odradza mowi ze gdyby nie daj boze cos sie stalo to on silnikaprawie rok szukal autko ma 270tys i jesy swiezo przywiezione od 1 wlasciciela ma ksiażke serwisowa znajomy blacharz ogladal mowi ze na 100% nie bite i nie malowane i 730 r6 sliczna z przebiegiem 160 tys udokumentowanym z tym ze dosc droga oraz 735 z tym ze ma juz gaz zalozony i to taki ktory wcale mi sie nie podoba ja chce wtrysk i nie wiem czy dojde z wlascicielem jakos do porozumienia r6 obie maja manualne skrzynie a V8 ma automat i czekam na jakies opinie odnosnie tych skrzyn i cos na temat tego silnik V83.0 mial to ktos bo znajomemu padl dosc szybko i jak kupil i zalozyl nowy od razu autko sprzedal i ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz dlatego 750 sa takie tanie ogladalem kilka juz i byly w naprawde ladnym stanie i naprawde tanie czy jest to spowodowane wyzszymi cenami czesci czy poprostu duzym spalaniem i ludzie boja sie tych aut
Opublikowano

Proszę :modlitwa: poczytaj w starych wątkach - już o tym nie raz było ...

Co do V8, pewnie akurat tak trafił, albo go "zajechał", albo ..., albo ... po jednej opinii nie ma co sądzić o trwałości i niezawodności danego silnika.

Ja rozmawiałem trochę z mechanikami (w ASO i nie tylko) i twierdzą, że są to udane konstrukcje (z resztą jak większość silników BMW ;)), jedynie nie mieli pochlebnych opinii nt. V12 ...

Z V12 będziesz miał poważny problem z przerobieniem na gaz - na II gen. nie będzie dobrze chdził, na IV gen OK, ale jakieś 8-10 tys. nie jest Twoje :)

Co do instalacji II gen. i przejścia na nowszą, to możesz dojśc do porozumienia z gazownikiem - powinien Ci znacznie mniej policzyć za montaż, bo ma zbiornik i przewody poprowadzone. Może Ci odliczyć za zbiornik itd ... a to co Ci zostanie to sprzedasz.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

jeśli mogę się wtrącić :D

Automaty w siudemkach mają dużo lepszą opinię od manuali - z tego co sam się dowiedywałem przed kupnem.

V12 stki są dość tanie bo koszty eksploatacji są dość drogie :lol: (dużo pali, łyka olej a wymiana świec to cała opowieść :twisted2: )

Co do V to rzeczywiście potwierdzam że potrafią spalić nie więcej jak skoda felicja :mrgreen: sąbardzo fajne :D

Ja osobiście w swojej 730 R6 nie zszedłem poniżej13l. gazu :) .

Znowu jak się decydować na V8 i wtrysk to moim skromnym zdaniem 740 :cool2:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano

Nie będę się wymądrzał bo nigdy nie miałem V8 ale trochę czytam to forum i co nieco się tu dowiedziałem.

Z pewnością koszty napraw V8 są dużo wyzsze niż w R6. Układ zapłonowy (tak przecież ważny przy gazie) w R6 jest dużo tańszy w naprawie bo masz tam tylko kopułkę i przewody wysokiego napięcia które awaryjnie za ok 200 zł możesz kupić (polskie) a do V8 to chyba jednej nowej cewki za te pieniądze nie dostaniesz a jest ich 8 szt.

Części do R6 są tańsze i łatwiej dostępne, pozatym prędzej znajdziesz kompetentnego mechanika bo to mało skomplikowany motor.

Z tego co Koledzy piszą na forum automatyczne skrzynie przy V8 raczej nie należą do szczególnie niezawodnych i wiele osób miało z nimi problemy.

 

Na pewno jazda ósemką jest przyjemniejsza ale jeśli musisz mieć V8 to poszukaj egzemplarza świeżo sprowadzonego z udokumentowanym przebiegiem (serwisowanego) bo inaczej Będziesz Miał Wydatki.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano

Oczywiście w częściach i serwisie R6 będzie tańsza, ale i pewnie bardziej awaryjna ("trochę" starsza konstrukcja), lecz ostatecznie i tak na "+" w kosztach - dlatego też odsyłam, do poszukania, bo było nie tak dawno o tym ...

Co do cewek itd. - tak i nie - w V8 nie masz przewodów, to Ci się nie popsują ;) 8) A cewki się baaardzo rzadko psują. np. u siebie kiedyś sprawdziłem i wszytkie są oryginalne. A jak już by jedna padła, to nie "stanę", ale to już inna dyskusja ...

Jeżeli chodzi o skrzynie, to myśle, czy te przy V8, czy R6, to mniej więcej tak samo są awaryjne (lub nieawaryjne). Niestety wielu mechaników (i nie tylko) zapomina, że w większości tych skrzyń (przy V8) oleju się nie wymienia, a to robią i leją na dodatek "zwykły" Dextron ... ale o tym też było ...

Podsumowując - praktycznie zawsze nowszy model/silnik itd. będzie droższy w serwisie, częściach itp., no może po za wpadkami konstrukcyjnymi, ale raczej BMW takich ma niewiele, szczególnie w zakresie silników i podstawowych elementów podwozia.

Ale tak ogólnie, to masz rację :mrgreen:

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Co do cewek itd. - tak i nie - w V8 nie masz przewodów, to Ci się nie popsują ;) 8) A cewki się baaardzo rzadko psują. np. u siebie kiedyś sprawdziłem i wszytkie są oryginalne. A jak już by jedna padła, to nie "stanę", ale to już inna dyskusja ...

Jeżeli chodzi o skrzynie, to myśle, czy te przy V8, czy R6, to mniej więcej tak samo są awaryjne (lub nieawaryjne).

Ale tak ogólnie, to masz rację :mrgreen:

 

Ale twoja 7 jest stosunkowo nowa. Kupując E32 trzeba zdawać sobie sprawę, że niektóre egzemplarze mają już po 500tyś przebiegu (pomimo, że liczniki wskazują co innego) dlatego wg mnie przy zakupie V8 trzeba szczególnie uważać aby nie trafić na zajeżdżony egzemplarz.

 

Ogólnie też się z Tobą zgadzam :D

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano

Nooo, jak mają 500 tys. km, to lepiej nie pchać się w V8 jak i V12, lub być przygotowanym na wydatki (choć nie koniecznie musi się je mieć) ...

No to się zgadzamy :cool2: :handshake:

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Ja mogę ci powiedzieć tylko cos o 750 V12 bo taka właśnie posiadam :)

Samochód z 1991r w tym momencie 210 tys. km jestem jego właścicielem już prawie 3 lata jak go kupowałem miał 150tys.km

Auto mi pali na trasie średnio ok 15 litrów ( nigdy nie zaszedłem poniżej 10 i nie mam instalacji gazowej) w mieście to już od 16 wzwyż :D Jeżeli chodzi o usterki to z silnikiem nie miałem żadnych kłopotów no oprócz nie będę zaprzeczał lubi pojeść oleju :)

Czasami mam problem z tarczami nie wiem czemu ale to już drugi komplet który mi się zwichrował i bardzo nie przyjemnie trzęsie samochodem przy hamowaniu :( w zawieszeniu jak dotąd wymieniałem tylko stabilizatory żadnych poważniejszych usterek w tym modelu nie miałem :)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

I tą wypowiedzią mi potwierdzasz taką rzecz - mechanicy twierdzą, że V12 jest dość awaryjny (może nie bardzo awaryjny, ale dość), a użytkownicy nie narzekają ma te silniki.

A może chodzi o kosztowność ewentulnych awarii ? ale z tego co wiem, to części do niego (z "drugiego" obiegu) nie są zbyt drogie.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Aktualnie posiadam 735i w automacie i zinstalacją gazową II generacji. Co mogę powiedzieć ? Jeżdżę autem już ponad rok. W zasadzie na początek wymieniłem świece i wszystkie płyny no i do ostatniego tygodnia nie robiłem przy niej nic. Żadnych wycieków - cicha i równomierna praca. Ostatnio - tydzięń temu zaczął mi cieknąć silnik z przodu. Dowiedzialem się, że te silniki mają to do siebie, że częśto pada im zimering od wału korbowego od strony chłodnicy. Koszt wymiany nie jest duży.Sam zimering kosztuje 50 zł, a wymianą można zając się samemu. poza tym zacząła mi cieknąć skrzynia - tzn była wilgotna. Poczatkowo sie wystraszyłem, bo wolę jak mi nic nie cieknie. Poszedł mi zimering od skrzyni w miejscu przejścia na wal napedowy. Ale również się dowiedzialem, że to typowa wada. zimering kosztował 60 zał, a wymiany dokonał mój wuja który jest piekarzem :)

Poza tym tydzień temu wymieniłem świece i kable wysokiego napiecia.

Auto chodzi jak złoto mimo przebiegu 260 tys (sam zrobiłem około 60)

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

Witam..

Ja miałem obie siódemki r6 i v8 także mam porównanie. Pierwsza rzecz która rzuca sie w oczy to przeważnie wyposażenie, v8 są lepiej wypasione i mają nieco inną konsole środkową i co bardzo cieszy SZEROKI GRILL :norty:

Z r6 nigdy nie miałem problemów i też byłem zadowolony jednak minimalnie więcej paliła benzynki, no i koszmarna wymiana tych świec.

W v8 miałem problemy z 1 cewką i skrzynią. Z tym że nie można powiedzieć że to własnie w siódemkach skrzynie siadają ponieważ taka sama skrzynia jest w TDSie. Głównym powodem padania ogólnie skrzyń są zaniedbania poprzednich właścicieli. A awarię cewki łatwiej zdiagnozować niż Ci się wydaje.

 

V8 ma zupełnie inną kulturę pracy niż R6..... Polecam V8

Opublikowano
. Głównym powodem padania ogólnie skrzyń są zaniedbania poprzednich właścicieli.

A z tego co wiem to głównie chodzi o niedopilnowanie poziomu oleju przez te osoby które w konsekwencji czego stają się sprzedawcami :evil:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
Jesli chodzi o e32 to stawialbym raczej na silniki rzedowe. W tych samochodach BMW na dobra sorawe zaczelo dopiero eksperymentowac w zjednostkami widlastymi (model m60), ktorych konstrukcja pozostawia troche do zyczenia (np. pekajaca membrana w kolektorze doldotowym). Dosc przykra sprawa jeskli chodzi o te silniki to brak dostapu do zamiennikow i tak np. komplet pierscieni na cylinder kosztuje ponad 300 zeta (jajks).
Opublikowano
ja mam 735 r6 i powiem ze jest silnik ok ma nalatane prawie 350 tyś i oleju nie dolewam a spalanie roznie od 9 na trasie do 16 w miescie zalezy od stylu jazdy jaki akurat preferuje slyszalem opinie ze silniki 3,0 i 3,5 to byly jedne z bardziej udanych to jest moja 1bmw i nie wiem jak sie spisuja silniki ja mam 3,5 i moge polecic silnik jest ok nawet przy malych predkosciach mozna jezdzic na wysokich biegach zbiera sie 1100obr a co do stanu tech auta to tez musi byc conajmniej dobry

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
oki mam juz upatrzone sliczne 730 r6 ma 280tys km nalatane serwisowana jeszcze nie zarejestrowana zawieszenie bylem sprawdzic na stacji diagnostycznej(daewoo:)) powiedzieli mi że ma lepsza zawieche i to duzo niz 3 letni lanos luzow zadnych żadnych stukow podczas jazdy cacy poprostu silnik tez super chodzi cichutko rowno nie cieknie nigdzie ani z silnika ani ze skrzyni suchotko wnetrze zachowane w super stanie aż za ladne jak na ten przebieg nic nie po przecierane buda nie bita lakier orginal co moge sprawdzic jeszcze bo jakos nie przychodzi mi nic do glowy taki jestem zakrecony po jeździe probnej a nawet olej spuscilem zeby zobaczyc czy tam nie ma jakies u"lepszacza" i wszystko oki
Opublikowano

Biedny sprzedający ... ;)

A czytałeś tutaj ? :

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=4367

Maim zdaniem - jak juz tyle sprawdziłeś (i nie jest to pierwszy oglądany samochód) i jesteś nadal "napalony" to bierz ...

Ale rzuć okiem jeszcze na powyższy link.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
oki mam juz upatrzone sliczne 730 r6 ma 280tys km nalatane serwisowana jeszcze nie zarejestrowana zawieszenie bylem sprawdzic na stacji diagnostycznej(daewoo:)) powiedzieli mi że ma lepsza zawieche i to duzo niz 3 letni lanos luzow zadnych żadnych stukow podczas jazdy cacy poprostu silnik tez super chodzi cichutko rowno nie cieknie nigdzie ani z silnika ani ze skrzyni suchotko wnetrze zachowane w super stanie aż za ladne jak na ten przebieg nic nie po przecierane buda nie bita lakier orginal co moge sprawdzic jeszcze bo jakos nie przychodzi mi nic do glowy taki jestem zakrecony po jeździe probnej a nawet olej spuscilem zeby zobaczyc czy tam nie ma jakies u"lepszacza" i wszystko oki

to bierz ja i sie nie zastanawiaj wiecej

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.