Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czesc sprawa wyglada tak posiadam bmw e36 z silnikiem m50b25 no i bierze mi dosc spore ilosci oleju :/ mysle ze ok 4l na 10000km jak nie wiecej.. na dodatek czasem na zagrzanym silniku faluja obroty(zdarza sie to bardzo zadko) w serwisie bmw byla sprawdzana kompresja i na jednym cylindrze jest nieco mniejsza czy falowanie silnika moze byc spowodowane wlasnie ta nizsza kompresja na jednym cylindrze? i czy przez to bierze ona tyle oleju..serwisanci jeszcze powiedzieli ze albo zrobie jakis remoncik albo doradzili zebym sprzedal to auto jednak ja nie chce sprzedawac bo w moim mnienaniu silnik chodzi dobrze ma moc bez problemu wkreca sie na obroty (do odcinki) niby wszystko gra..co o tym sadzicie? juz nie chodzi mi o to ze bierze olej tylko jak myslicie czy silnik naprawde nadaje sie do remontu bo ja jednak nie moge tego przebolec hehe :cry:
Opublikowano

0,4l na 1000km to przywoity wynik jak na auto w tym wieku.

wiec nie ma co panikowac.

Co do kompresji niepodales wartosci wiec skad mozna wiedziec czy faktycznie remont czy nie.

A falowanie moze trzeba przepustniece przeczyscic albo krokowemu sie przyjrzec. Chyba ze z silnikiem jest cos nie tak. Bo jezlie tylko to mu dolega to zmien mechanika.

Opublikowano
niestety nie znam roznicy tych wartosci kompresji ale z tego co wiem to byla ona nie duza..a propo falowania to jezeli silniczek krokowy bylby do przeczyszcenia badz do wymiany to chyba by tez na zimnym silniku falowaly obroty a tak sie dzieje tylko gdy samochod jest zagrzany bede musial sprawdzic jeszcze ta przepustnice bo silnik wedlug mnie jest dobry..ponoc zajechane motory ciezko sie do odcinki kreca badz w ogole jej nie osiagaja a moj bez problemu sie wkreca:) dzieki za odp nie bede ukrywal troszke mnie podniosles na duchu hehe
Opublikowano

Nieprawda zalezy jak padnie silnik krokowy.

W roznych samochodach padl mi 2 razy. Za pierwszym bylo tak jak u Ciebie falowanie zaczynalo sie po rozgrzaniu samochodu zdarzalo sie ze nieraz obroty spadly tak nisko ze auto gaslo. Za drugim razem obroty na jalowym trzymal rowno ale po wysprzegleniu wskazowka spadala bardzo niko na okolo 500obr/min i pozniej stabilizowala sie na poprawnych obrotach. Strasznie mnie to denerwowalo.

Ale znajdz mechanika ktory przylozy sie do pracy i po wykonanym pomiarze da Ci wykres. A byles przy tym jak sprawdzali kompresje?

 

A co do tego co napisales o braku mozliwosci wkrecania sie na wysokie obroty to chodzi Ci chyba o uszkodzone wałi rozrzadu.

Opublikowano
Jak dla mnie 4l i więcej na 10tyś to duzo.... Ja się zastanawiam u siebie w IS-ie że 1,5l na 10tys bierze i to jest dużo ale 4??
Opublikowano
no i wlasnie jak mi falowaly obroty to momentami tak ze samochod nie gasl ale przygasal a i wachania pomiedzy 500-800 tez byly no i fakt strasznie to denerwuje..byc moze tak jak mowisz silniczek krokowy do wymiany. Ja osobiscie przy tym nie bylem ale brat byl jak sprawdzali kompresje ale chyba nie duza roznica na jednym cylindrze nic powaznego robic nie powinna?
Opublikowano
Jak dla mnie 4l i więcej na 10tyś to duzo.... Ja się zastanawiam u siebie w IS-ie że 1,5l na 10tys bierze i to jest dużo ale 4??

 

Widac przewrazliwiony jestes. Nie jest super ale tez nie jest zle aby z tego powodu robic remont silnika. Firmy samochodowe podaja normy zuzycia oleju dochodzace do 1l na 1000km to juz przesada.

 

Ale skoro nic sie nie dzieje lepiej dolac ten olej niz wywalic na remont. I takie zuzycie jak ma kolega nie robi dramatu napewno.

 

Sluzbowy passat nowy TDI pali własnie 1litr na 1000km i to jest dramat. A serwis twierdzi ze tak ma byc :mad2:

 

Co do malej roznicy to na garach moze byc ale jednak nie podalas ile wynosi liczbowo. Zreszta po pomiarze powinni dac jakis kwit na to. byloby wiadomo.

Opublikowano

mnie sie wydaje za jak z wydechu nie widac ze auto bierze olej to nie ma zbytniego powodu do przejmowania sie ze jest do generalnego remontu. :8) Moze silnik ma jakies wycieki i z tego wynika ten ubytek :mad2: .

 

PS. Co do normy fabrycznej 1l /1000 km to wydaje mi sie ze takie zuzycie oleju jest juz widoczne jak jedziesz za takim autem :mad2: . Jest to tylko marketingowy trik zeby przy zameczonym silniku producent nie musial ci go naprawic w ramach gwarancji :mad2: .

Opublikowano

PS. Co do normy fabrycznej 1l /1000 km to wydaje mi sie ze takie zuzycie oleju jest juz widoczne jak jedziesz za takim autem :mad2: . Jest to tylko marketingowy trik zeby przy zameczonym silniku producent nie musial ci go naprawic w ramach gwarancji :mad2: .

 

Oczywiscie to bardziej jak pewne. Ale auto ktore ma 17 lat i zuzycie oleju na takim poziomie calkiem przyzwoitym. Mozna zalac auto tanszym olejem i dolewac wkoncu 0,4l/1000km to przyzwoity wynik napewno nie dymi z rury na bialo.

 

Chociaz mozna przyjrzec sie czy przy odpaleniu nie busci olejowego baka. Oznaczaloby ze uszczelniacze sa starawe.

Opublikowano

Koledzy :duh: o czym Wy mówicie??? Zużycie oleju 4l/10 000 km uważacie za prawidłowe??? :duh:

Proponuje zaprzyjaźnić się z wlaścicielem stacji benyznowej na której tankujecie i kupujecie olej. Włos się jeży na glowie jak się czyta takie kwiatki!!!!

 

Krzyś139 na forum jesteś od paź 2004 i zdązyłeś napisać tylko 18 postów więc proszę Cię chyba w imieniu wszystkich zebyś porady takie jak o tym zuzyciu oleju zachował dla siebie!!!!!!!!!

 

TAK BYĆ NIE POWINNO!!!!!!!! :mad2:

 

Kolego Ciasteczkowy Potwór poszukaj sobie na forum i popytaj innych użytkowników o zuzycie oleju i każdy powie Ci że to nienormalne zeby tyle oleju Ci ubywało!!!!!

 

Obejrzyj dokładnie silnik czy gdzies nie saczy sie olej. Popatrz czy po nocy nie masz pod autem plam na asfalcie. Jak masz silnik bardzo zanieczyszczony i brudny - umyj go stosując preparaty do mycia silnika np. Karchera i na czystym silniku bedziesz widział którędy Ci ten olej spiernicza.

Przyjżyj się spalinom... czy bardzo kopci??? jaki kolor spalin??? jaki zapach??? to sie da wyczuć...

Bo jeżeli nie ma oznak że olej ucieka Ci przez jakas nieszczelność to mój drogi Kolego niestety - nie chce Cie straszyć niepotrzebnie ale czeka Cię remont silnika.

 

Cisteczkowy... ja mam taki sam silnik. I nie dolewam ani kropli. Mnie się lekko poci olejem spod pokrywy zaworów ale na bagnecie ani śladu ubytku oleju, a zrobiłem już jakieś 8000 km.

 

Na przyszłość poprzegladaj sobie forum i poczytaj. I zwróć uwagę na osoby piszące na tym forum bo jest naprawdę pełno osób które mają ogromną wiedzę i warto zapytać własnie takie osoby, ale nie brak też oszołomów którzy nie mają bladego pojęcie a próbują doradzać.

 

Obowiązuje mnie jedna zasada... jeżeli czegoś nie wiem to nie doradzam. I to nie dlatego zeby nie wyjść na głupka tylko dlatego zeby ktoś przez moje złe rady nie porobił sobie problemów w myśl przysłowia "jeśli nie potrafisz nie pchaj sie na afisz"

 

Pozdarwiam

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
kolego Maverick13 przeciez nie napisalem ze to prawidlowe zuzycie :nienie: , ale jak przeczytasz mojego posta jeszcze raz to sugerowalem ze jezeli w spalinach nie widac oleju to ubytki oleju moga byc spowodowane raczej wyciekiem a nie zuzyciem silnika :norty: i wtedy moze wystarczy tylko uszczelnic serducho w maszynie i bedzie gitara :dance:
Opublikowano

Widzisz ta roznica ze w uzytkowania samochodu nic to nie zmienia. Nie napisalem ze silnik jest igla ideal. Stwierdzilem tylko ze auto kolegi z opisu ma 17 lat i ma prawo pobierac takie ilosci oleju i dla mnie nie jest to powod aby wydawac 3tys zl conajmniej na remont silnika.

 

Rozumiem ze jak Ty bedziesz dolewal nawet 2litry na 1000okm zrobisz generalke bo tak niemoze byc.

Latwo sie doradza remont silnika kiedy to nie Twoje pieniadze i nie twoj problem.

Jezeli wg Ciebie to taki dramat ze trzeba robic odrazu remont to wybacz.

NIewazne ile napisalem postow od czasu gdy jestem na forum uzytkuje swoj samochod i nie tylko.

Wiec wiem jak to wyglada u innych uzytkownikow.

 

I moja opinia jest taka zeby zerknal do silnika krokowego i przepustnicy. Bo jezeli na falowanie obrotow mechanik sprawdza kompresje i doradza remont to ja rozkladam rece i dziekuje mu odrazu.

Opublikowano
no wlasnie problem w tym ze silnik zdaje sie byc szczelny nigdzie nie ma oznak wycieku a kolor spalin to raczej taki bialy ale jeszcze sie jutro dobrze przyjze eheheh jesli silnik nadaje sie do remontu to co tam moze byc nie tak?:>
Opublikowano
no wlasnie problem w tym ze silnik zdaje sie byc szczelny nigdzie nie ma oznak wycieku a kolor spalin to raczej taki bialy ale jeszcze sie jutro dobrze przyjze eheheh jesli silnik nadaje sie do remontu to co tam moze byc nie tak?:>

 

 

Widzisz Twoj problem polega na tym ze dasz sobie wmowic wiele. A niestety niepotrafisz pewnie nawet rozpoznac pary wodnej od widoku obloku spalonego oleju niestety.

Pomysl jaka teraz jest temperatura i wilgotnosc. jak oddychasz tez olej spalasz??

Wiec zastanow sie najpierw co widzisz. Bo gdyby to byl olej w Twoich spalinach to Twoje auto spala go duzo wiecej niz 4 litry na 10tys km.

 

Zeby urwac wszelkie bezsensowne spory czy jest dobrze czy nie. Wyluskaj 20zl i jedz jutro na analize spalin i zaprezentuj wyniki. Zobaczysz czy miescisz sie w normie a jezeli nie to co masz przekroczone.

Opublikowano
4 litry to jszcze nie tragedia ale juz blsko tak jak ci powiedzieli mechanicy albo sprzedaj albo zrob remont , jednak bedzie drogo pirscienie do wymiany i uszczelniacze , falowanie moze byc podyktoane ze jak go rozgrzejesz i olej bedzie bardzo rzadki to pierscienie olejowe ktorych niemasz nie sciagaja go i dostaje sie do komory spalania i wtedy zalewa swiece (ale to jest teoria ) . Raczej jest wiecej elementow uszkodzonych albo w zlej kondycji i caly ten interes nie spisuje sie jak nalerzy . moze nawet puszczac uszczelka pod lowica .albo wali olejem do odmy i zalewa krokowy , ale to sa jakies moje wymysly . .Ja zawsze robie bo nawet jak puzniej sprzedaje to sie nie wstydze . ze cos nie tak . taki bzik ,Kapresja nie jest wyznacznikiem stanu pierscieni !!! moze dac jakis poglad ale nie musi ,
Opublikowano
4 litry to jszcze nie tragedia ale juz blsko tak jak ci powiedzieli mechanicy albo sprzedaj albo zrob remont , jednak bedzie drogo pirscienie do wymiany i uszczelniacze , falowanie moze byc podyktoane ze jak go rozgrzejesz i olej bedzie bardzo rzadki to pierscienie olejowe ktorych niemasz nie sciagaja go i dostaje sie do komory spalania i wtedy zalewa swiece (ale to jest teoria ) . Raczej jest wiecej elementow uszkodzonych albo w zlej kondycji i caly ten interes nie spisuje sie jak nalerzy . moze nawet puszczac uszczelka pod lowica .albo wali olejem do odmy i zalewa krokowy , ale to sa jakies moje wymysly . .Ja zawsze robie bo nawet jak puzniej sprzedaje to sie nie wstydze . ze cos nie tak . taki bzik ,Kapresja nie jest wyznacznikiem stanu pierscieni !!! moze dac jakis poglad ale nie musi ,

 

Co do prawdopodobnych przyczyn falowania wierzysz w to co napisales :?: Zgdze sie z tym ze zdierajac glowice trzeba ja oddac do regeneracji, wymienic conajmniej pierscienie wszystko zalezy jeszcze w jakim stanie sa gladzie na cylindrach, uszczelki i robocizna tanio niebedzie. Tylko po co zapytam jeszcze raz wywalac taka kase na remont jezeli nic nie dolega silnikowi oprocz zwiekszonego apetytu na olej.

Co do silnik krokowego zstanawiam sie gdzie jest odma a gdzie krokowy. I w jaki sposob pary olejowe dostaja sie w okolice przeputnicy.

A co do pierscieni olejowych kolega moze wykrecic swiece i zobaczyc jak wyglada bedzie widzial gdyby oleju bylo za duzo w komorze spalania bedzie widac po nic.

Opublikowano
nie dam sobie nic wmowic..po prostu nie przygladalem sie kolorowi spalin a silnik jest napewno szczelny nigdzie nie ma wyciekow!

 

Obejrzyj tez od spodu.

Zajmij sie krokowcem i pozniej przepustnica. Sprawdz te swiece czy nie widac na nich nagarow jakis dziwnych i zrob analize spalin.

 

Jak krokowy i przepustnica beda ok a falowanie nie ustanie mozna sprawdzic szczelnosc dolotu. Jak to bedzie ok a falowanie nadal pozostanie bedziemy sie martwic.

Opublikowano
gosc ma 325 91 wiec odma jest polaczona poprzez gume z przepustnica i krokowym . skraplajacy sie olej w sciankach moze zaburzac prace krokowego w 328 jest inaczej rozwiazane . przy 4 litrach napewno odma puszcz i caly kolektor dolotowy . krokowy i przepustnicsca plywa w oleju zaczac od czyszczenia . a potem obserwowac co dalej
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Falowanie obrotów może być spowodowane (tym bardziej jesli masz gaz) zassysaniem "lewego" - dodatkowego powietrza poza właściwym układem dolotowym. Niestety pojawiło się to u mnie ponownie, "po strzale" gazu jestem zmuszony pouszczelniać ponownie. Przepływomierz ok

 

Olej nie wiem, ale dopuszczalne są większe ilości przy "kręceniu" silnika na wyższych obrotach.

Podam przykład - niestety Opel Corsa typu "C" 1,0 (służbowy) 2006 rok ok 42000 kilometrów przebiegu. Kolega który użytkuje to autko powiedział, że gdy jeździ oszczędnie bez przeciągania na obrotach, to wszystko jest w porządku, w chwili kiedy jednak pozwala sobie na odstępstwa jeździ dynamiczniej, to zmuszony jest dolać do pół litra na 1000 km w serwisie Opla stwierdzili że to normalne, a w karcie flotowej uwzględniono możliwość zakupu dodatkowej ilości pomiędzy wymianami.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Mozna zalac auto tanszym olejem i dolewac wkoncu 0,4l/1000km to przyzwoity wynik napewno nie dymi z rury na bialo.

 

Jak auto bierze dużo oleju to dymi na niebiesko i jest specyficzny zapach.

Warto się kiedyś przejechać za takim dymiącym samochodem i zapamiętać charakterystyczny zapach.

 

Pozdro

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano
ja mam pietnasto letnia e36 1.6 m40 i przy jezdzie do odcinki dolalem litr na 10tys wiec mam jakis dziwny silnik tak wywnioskowalem z tych wypowiedzi... auto dwu letnie pol litra na 1tys smiech na sali :jawdrop: ten litr to dla mnie za duzo :wink: jak mozna dolewac litr na np 1tys to wogole wymieniac nie trzeba bo po co jak caly czas ma swiezy olej :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.