Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak zastanawiam się nad zakupem mojej kolejnej ukochanej a dokładniej E32 93r-94r z 3l V8 najlepiej bo 3,5 R6 nie było w tych rocznikach :( + klima i skórka i do tego automat wiec tak wstępnie liczę ,że w ok 14 tys PLN powinienem sie zmieścić (no chyba ,że sie mylę to mnie poprawcie). Wiadomo ,że to już będzie leciwe auto i należało by w nim coś tam powymieniać. Nie mogę sobie pozwolić na to aby auto mi stanęło w połowie drogi do pracy czy też mamusi :mrgreen: na niedzielny obiad.

Co by należało tak na wjazd powymieniać/ponaprawiać :?:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
pojechac do dobrego warsztatu, i zrobic szczegolowy przeglad, po takim przegladzie bedziesz wiedzial co i gdzie jest ne tak

Święte słowa :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
pojechac do dobrego warsztatu, i zrobic szczegolowy przeglad, po takim przegladzie bedziesz wiedzial co i gdzie jest ne tak

nic dodac nic ujac

Opublikowano
Tak zastanawiam się nad zakupem mojej kolejnej ukochanej a dokładniej E32 93r-94r z 3l V8 najlepiej bo 3,5 R6 nie było w tych rocznikach :( + klima i skórka i do tego automat wiec tak wstępnie liczę ,że w ok 14 tys PLN powinienem sie zmieścić (no chyba ,że sie mylę to mnie poprawcie). Wiadomo ,że to już będzie leciwe auto i należało by w nim coś tam powymieniać. Nie mogę sobie pozwolić na to aby auto mi stanęło w połowie drogi do pracy czy też mamusi :mrgreen: na niedzielny obiad.

Co by należało tak na wjazd powymieniać/ponaprawiać :?:

Każde, ale to k..wa

W mojej opinii auto starsze (więcej niż 5-8 lat) z górnej półki jest więcej warte niż najnowsze (nie ważne jakie).

Po prostu, dawniej (czyt. parę lat temu) używali części droższych (czyt. lepszych). Niestety są to efekty globalizacji. Mój niedawny szef kupując nowego "mesia" musiał poczekać na NAVI, bo się w sklepie "zepsuła" :-)

Śmieszne ?

Chyba nie.

 

Mariusz

Opublikowano
mariusz827 przeklenstwa nie są konieczne takze...wiesz troszeczke hamuj się z tym
Opublikowano

Tez niedługo kupię E32 i jako pakiet startowy zakładam że wyminię/sparwdzę:

 

- Olej w silniku + filtr

- Olej w skrzynii

- Olej w moście

- Płyn chłodniczy + odkamienianie układu

- Płyn hamulcowy + przegląd przewodów

- Olej do wspomagania

- Paski od alternatora i pompy wspomagania

- Filtr powietrza

- Filtr paliwa

- Świece zapłonowe

- Kopułka

- Palec rozdzielacza zapłonu

To napewno wymienie po kupnie nie zaleznie od zapewnień sprzedającego.

 

Prócz tego sprawdzę od razu:

- Stan tarcz, klocków.

- Stan linek od ręcznego oraz okładzin ręcznego

- Stan przewodów hamulcowych

- Wydajnośc chłodzenia, ewentualna wymiana Visco

- Stan wszystkich przewodów od chłodzenia, wymiana wszelkich podejrzanych.

- Stan opon

- Stan amortyzatorów, spreżyn, wachaczy, drążków, łącznikow itd

- Ewentulane wycieki z silnika, mostu, skrzynii, wspomagania, chłodzenia.

 

Ogólnie jak umiesz sam to poświęć autku jakiś tydzień pracy po kupnie, jak nie to jedz do dobrego warsztatu :cool2:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za jakże liczne odpowiedzi (w większości bardzo podobne :lol: ) Mam jeszcze pytanie kontrolne -> Czy wszystkie E32 mają Webasto ??

I odnośnie silnika 3l V8-> praktycznie to chyba podobne ma spalanie co 3,5 R6 ze starszej wersji ale czy jego żywotność i bez awaryjność jest też podobna?

Opublikowano

Nie webasto, czyli ogrzewanie postojowe jest opcją.

Nie wszystkie je mają.

 

Też stałem przed dylematem 3.0 V8 czy 3.5 R6.

 

3.5 to silnik m30, stosowany w BMW od 1968 do 1994 roku :!:

W E32 jest dopracowany już do perfekcji, z najdoskonalszym wtryskiem jaki m30 mógł mieć. Właściwie zadbany zrobi milion kilometrów, po 500tys gładzie cylindrowe są idealne jak lustro i mają ślady po fabryczny honowaniu.

 

3.0 V8,czyli m60 to wtedy nowa konstrukcja, stosowana przez 2-3 lata i zastąpiona m62, są z nią problemy, np potrafi się odkręcić pompa oleju :mad2:

 

V8 pali mniej, brzmi ładniej, ma lepszą elastyczność, ale R6 jest nie do zdarcia, V8 juz mniej...

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Opublikowano

A to teraz już zabiłeś mi ćwieka. Bo miałem już ustalony silnik 3l V8 a tu twoje informacje zrobiły mi kocioł w głowie :roll: Z tego co czytam na forum to bodajże M30 ma problemy z popychaczami zaworków czy jakimiś tam sprężynkami czy cuś.

A jak jest z 4l V8?? też dość popularny silnik.

Czy silnik 3; czy 3,5 V8 to jest ten sam montowany w E38??

Opublikowano

 

3.5 to silnik m30, stosowany w BMW od 1968 do 1994 roku :!:

 

o jakim silniku mówisz?M30B35?jeśli tak to masz błędne informacje ponieważ wychodził w E32 jak i w E34 do 1992r ,m3030 czyli 3.0 R6 wychodził do 94r.

ja mam 3.5 i bardzo dobrze mi się spisuje,motor praktycznie nie do zajechania...przez dwa lata nie miałem żadnego problemu z tym silnikiem.nie dokonywałem zadnych napraw,tylko to co trzeba było-oleje,paski itp.nie dawno były porównane te dwa silniki na forum. 3.0 V8 v 3.5

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

Kolego mówię o silnku m30 jako konstrukcji, nie o konkretnej pojemności.

M30 występowało w następujących samochodach:

E3 (68-77)

E9 (68-75)

E12 (72-81)

E21 (77-83)

E23 (77-86)

E24 (76-89)

E28 (81-88)

E32 (86-94)

E34 (87-95)

 

Silnik m30 występował w pojemnościach od 2500ccm do 3500ccm, były także wersje Turbo (m102 i m106) stosowane w modelu 745i

 

Na bazie m30 powstało wiele silników wyczynowych, stosowanych w BMW M1, M5, M6, M7.

 

Pojemność to sprawa drugorzędna. Głowice, wał, tłoki z twojego E32 z 1994 roku można spokojnie założyć do E3 z 1968 :cool2:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Opublikowano

Silnik m30 występował w pojemnościach od 2500ccm ...

 

a to nowość dla mnie , gdzie to montowali ? myślałem ze 2,5 to M20 i nie inaczej .

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano

[E32] Co zrobić prosto po zakupie ?

 

z tego co słyszałem to trzeba wpierw "opić" aby się dobrze jeżdziło...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.