Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=294861464

 

 

olej, czy ktoś kupił już coś takiego

 

Dobry...bo z Biedronki :twisted:

 

szczerze... słyszałem o tej firmie... ale nie znam nikogo kto na nim jeździ...

jest kilku kolegów co są w Uk... może oni sie jakoś wypowiedzą... Są marki z różnych Krajów.. i są u nas dostępne... i znane... a ten jakoś ogólnie nie jest sprzedawany przez dystrybutorów...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

chyba lepiej nie eksperymentowac. dokladasz 30zl i masz normalny olej. 30zl to koszt 1 piccy. chyba lepiej na tym zaoszczedzic.

 

ewentualnie przez rok oszczedzac na 1 piwie miesiecznie :-) bo to taka skala oszczednosci.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Ja czegoś nie rozumiem. Ludzie kupują brykę z sześcioma cylindrami i potem zastanawiają się jakim olejem zalać te sześć cylindrów. Patrzcie ludzie do instrukcji i tego się trzymajcie.
Opublikowano

Nie slyszalem o tym oleju. Nazwa nawet nie obila mi sie o uszy w zadnym warsztacie jakim bylem. Sprzedawca z linka wspomina cos o jego reklamie na Silverstone. Dla mnie to jak Kia na Kortach tenisowych :lol:

Czytalem troche postow o nim i raczej Angole wlewaja go do Roverow, MG i do podobnych wynalazkow. 7-8 funtow za 5L brzmi niezwykle atrakcyjnie ale ja bym sie bal wlac takie cos do BMW..

Opublikowano

Carlube to bardzo znana firma... w supermarketach. Typowy supermarketowy tani olej.

 

Silnikowi co prawda nie zaszkodzi...

 

Za tą kasę to weź już lepiej Lotosa, będzie pewny przynajmniej.

Opublikowano
po prostu zapytałem czy ktoś na tym jeździ, a nie pisałem że będe tym zalewał swój samochód, i jak zwykle kilku "mądrych" musi się popisać :mad2:
Opublikowano
Ja czegoś nie rozumiem. Ludzie kupują brykę z sześcioma cylindrami i potem zastanawiają się jakim olejem zalać te sześć cylindrów. Patrzcie ludzie do instrukcji i tego się trzymajcie.

ja też

PawełH
Opublikowano
po prostu zapytałem czy ktoś na tym jeździ, a nie pisałem że będe tym zalewał swój samochód, i jak zwykle kilku "mądrych" musi się popisać :mad2:

Kto pyta temu nie błądzi. Sam się prosiłeś, więc teraz nie płacz

PawełH
Opublikowano

Może i ktoś słyszał o tym oleju ale po co lać olej o klasie lepkości 5W-30 :duh:

Dołóż do oleju i kup Castrola czy coś innego o klasie lepkości 5W-50, to masz przynajmniej pożądny olej i na zime i na lato.

 

W żadnym wypadku niczego poniżej klasy lepkości 40 (wyłącznie) i powyżej 15W (włącznie)

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
Przepraszam, a dlaczego nie lać oleju w klasie lepkości 5w30? Mój samochód w fabryce został zalany takim właśnie olejem i od 185 tys. km. taki właśnie olej był i jest do niego wlewany. Tak jest w instrukcji i tyle. Spełniają normę LL98. I nie rozumiem dlaczego 5w30 nie jest na lato i proszę mi odpowiedzieć w czym jest gorszy od 5w50. Byłem autem w ciepłych krajach - nic się nie działo; zimą też jest rewelacyjnie. Przypominam, że większość nowych samochodów jest zalewana właśnie olejem syntetycznym 5w30. Poza tym post dotyczył oleju marki raczej nieznanej w naszym kraju a nie jego lepkości.
Opublikowano

I odnośnie marki się wypowiedziałem.

Olej to przedewszystkim klasa lepkości. Każdy olej znanego producenta przechodzi testy na mieszalność - dopuszczalne jest mieszanie olejów o tych samych klasach lepkości z olejami innych marek o tej samej klasie lepkości.

 

Co do tej klasy, to już spieszę z wyjaśnieniem dlaczego lepszy będzie taki co jest powyżej tych 30:

 

%5B640%3A301%5Dhttp%3A//img525.imageshack.us/img525/6725/olejlepkoscez1.jpg

 

olej dobiermy do warunków temperturowych, czyli do klimatu w jakim eksploatujemy samochód. Bardzo popularna lepkością, choć ze względu na szeroką skale temperatur oleje takie są drogie, jest 5W-50.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wszytko fajnie tylko dlaczego w sewisie leja 0W30?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Z tym, że oleje 5w50 są droższe od 5w30 to bym się jednak nie zgodził. A co do klimatu - układ chłodzenia silnika ma raczej największy wpływ na temperaturę oleju. Może ta tabela ma większe znaczenie dla pojazdów chłodzonych powietrzem. :D
Opublikowano

Nie mam pojęcia czemu wam leją taki olej. Obejrzyj kiedyś ile płacisz za taki olej i porównaj ile by Cię to kosztowało gdybyś sam go kupił. Może więcej mogą przyciąć na takim.

Oni Ci zaleją co zechcesz.

Choć przychodzi mi coś do głowy - leją 0W na zimowe polskie warunki, ale czemu nie 0W-40... chyba chodzi o kase.

Zresztą Ty masz diesla to też inna sprawa. Do samochodów, które będą

bardziej obciążone - ostra sportowa jazda - wybiera sie olej o wyższej klasie letniej lepkości np. Castrol Edge 10W-60.

 

Układ chłodzenia ma zerowy wpływ na temperaturę oleju, przy starcie silnika. A o to przecież chodzi aby olej był zawsze gotowy do pracy w naszych warunkch klimatycznych.

 

Po to są normy lepkości. Zadajcie sobie pytanie, czemu w polsce nie sprzedaje sie olejów o klasie lepkości TYLKO 30, 40, 50, a w krajach skandynawskich głowna grupa to oleje o oznaczeniu TYLKO 0W, 0W-10, itd.

 

Ja wole mieć taki olej aby jego lepkość była taka aby smarował w naszych polskich temperaturach w każdych warunkach, niezależnie od pory roku. Jak dla mnie to możecie zalewać i olej roślinny :P

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
Nie mam diesla. Poza tym oleje 5w30 to tzw. oleje lekkobieżne o bardzo wysokich parametrach eksploatacyjnych, spełniające normy nierzadko typu SL czy nawet już SM (jeżeli coś Ci to mówi). Oleje lekkobieżne są dobierane do silników właśnie po to aby w najniższych temperaturach właściwie chronić elementy silnika podczas rozruchu, w wysokich temperaturach układ chłodzenia ma znaczenie jak już napisałem wcześniej. Z reguły oleje 5w30 są olejami typu LongLife (czyli spełniające normy LL98 - jak w przypadku normy oleju, który powinien być lany do mojego silnika M43, LL01 oraz bodajże najnowszej normy LL04, którą spełniają oleje typu Castrol SLX LongTec) co świadczy o bardzo wysokiej jakości (oleje mogą być eksploatowane w samochodach o przedłużonym okresie międzyprzeglądowym). I jeszcze jedno - przykład z własnego doświadczenia: Mam w rodzinie dwa bardzo podobne pod względem przebiegu i stanu silnika beemki właśnie te z małymi silniczkami m43, obydwa mają w okolicach 180kkm. Ja używam oleju 5w30 - zawsze był to Castrol, brat dziewczyny używa Mobila 1 5w50 (SuperSyn). W jego samochodzie wskaźnik zużycia oleju domaga się wymiany po 11-12 tys. km., mój wskaźnik zawoła po 15-16 tys. Wniosek nasuwa się sam, prawda?
Opublikowano
Ten wskaźnik to bierze pod uwage w jaki sposób eksploatujesz samochód (częste postoje, małe przebiegi, długie podróże, ostra jazda itp.), ale napewno nie jest w stanie mierzyć parametrów oleju bezpośrednio i na takiej podstawie ustalać kiedy ma być jego wymiana.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.