Skocz do zawartości

STRUMIENICA


dmcneo

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM, DZISIAJ NIESTETY ZE WZGLĘDÓW EKONOMICZNYCH (BRAKU MONEJÓW) ZAMIAST KATALIZATORA ZAŁOŻYŁEM STRUMIENICĘ. EFEKT: MOJE 320I TOURING 1995 VANOS 150KM OSZALAŁ ALE POZYTYWNIE. AUTO MA REWELACYJNE BRZMIENIE TZ. NIE JEST NACHALNE I W POŁĄCZENIU Z GANGIEM 6 GARÓW TO NAPRAWDĘ CIESZY UCHO. NIE WIEM CZY TO SUGESTIA ALE WYDAJE MI SIĘ, ŻE TE 150KM REAGUJE ŻWAWIEJ. STRUMIENICA TO PRODUKT POLSKI FIRMY AWG. KOSZT ŚMIESZNY W PORÓWNANIU Z CENĄ KATALIZATORA OD 600ZŁ - 3800ZŁ. NA DODATEK ODLICZONO JESZCZE KASKĘ ZA KATA. TERAZ PYTANIE: CZEGO MOGĘ SIĘ SPODZIEWAĆ W DŁUŻSZEJ EKSPLOATACJI? JEŚLI CHODZI O OBROTY TO NIE MA ŻADNEJ RÓŻNICY BO LAMBDA JEST PRZED KATEM. ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE TERAZ BARDZIEJ TRUJĘ ŚRODOWISKO ALE AŻ CHCE SIĘ POWIEDZIEĆ - UWOLNIĆ SPALINY..... JAK SIĘ UDA COŚ ODŁOŻYĆ TO WRÓCĘ DO KATA. POZDRAWIAM, MCFLY.
"Jak się przyłożysz to osiągniesz każdy cel"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwolnić spaliny piszesz.... ? Dobre :D

 

Wstawiałeś to sam czy w warsztacie ? Rozumiem, że mechanik miejsce położenia strumienicy wyznaczał przy pomocy wpomagań komputerowych aplikacji..

 

Jeśl nie , to poczytaj sobie jak to może zaszkodzić silnikowi i jak łatwo pozbyć się spadku mocy nawet o 30%.

 

Pierwszy tłumik jest najważniejszy ... co ja się będę rozpisywał :duh: tego jest multum (na mądrych stronach oczywiście).

BMW M3 COUPE i AUDI RS 4

_____________________________

Było E-36 coupe i było by do dziś

gdyby nie ślepi emeryci na drogach.

Jest E-46 ale to już nie to samo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz sie spodziewac np. utraty dowodu rejestracyjnego na stacji diagnostycznej.

A co do samej strumienicy: ani strumienice, ani magnetyzery NIE DZIALAJA.

A to, ze samochod wydaje Ci sie szybszy, to po prostu efekt psychologiczny.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poświęce się troche..

 

Pierwszy tłumik odpowiada za odbicie części fali "uderzeniowej" wlatujących do niego spalin. Odbite fale muszą nanieść się synchronicznie na siebie +- odpowiednie przesunięcia i odpowiednia długość.

Wracając na zawory wylotowe, wytwarzają podciśnienie wspomagające wylot spalin z kolejnego cyklu pracy silnika.

 

Samodzielna ingerencja niesie za sobą adekwatne skutki.. Z tym, że niektórzy znają się na tym lepiej niż inżynierowie/konstruktorzy BMW :duh:

BMW M3 COUPE i AUDI RS 4

_____________________________

Było E-36 coupe i było by do dziś

gdyby nie ślepi emeryci na drogach.

Jest E-46 ale to już nie to samo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TERAZ PYTANIE: CZEGO MOGĘ SIĘ SPODZIEWAĆ W DŁUŻSZEJ EKSPLOATACJI? JEŚLI CHODZI O OBROTY TO NIE MA ŻADNEJ RÓŻNICY BO LAMBDA JEST PRZED KATEM. ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE TERAZ BARDZIEJ TRUJĘ ŚRODOWISKO ALE AŻ CHCE SIĘ POWIEDZIEĆ - UWOLNIĆ SPALINY..... JAK SIĘ UDA COŚ ODŁOŻYĆ TO WRÓCĘ DO KATA. POZDRAWIAM, MCFLY.

 

Hmmm ja na miejscu diagnosty zabrałbym ci dowód rejestracyjny i tyle.

 

Poza tym Caps Off.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie jesteście zwolennikami kata. Ale czy katalizator uniwersalny na który odkładam kasę w wysokości 460zł zda egzamin skoro piszecie, że tak istotne są parametry tegoż elementu? Czy kierować się zasadą najgorszy kat lepszy od najlepszej strumienicy?

Bo na oryginalny za 3800zł nie stać mnie i podejrzewam,że w gronie klubowiczów mało znajdzie się osób skłonnych wydać taką kasę na kata. Ciekawe co Wy byście zrobili gdyby padł Wam ten element? Ja jak najbardziej nie jestem zwolennikiem strumienic ale na obecny czas stać mnie było tylko na strumienicę bo inaczej nie dało się jeździć. A co do osiągów to jak najbardziej poprawiły się ponieważ to czysta fizyka . Potwierdza to nawet Pan Grabowski czy też Chojnacki spece od tuningu.

"Jak się przyłożysz to osiągniesz każdy cel"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kata mozesz zawsze wybebeszyc albo wbic w niego rurke..

wywal ta strumiennice!! szkoda silnika...

strumiennice treba w odpowiednim miejscu zamontowac i najlepiej zrobic wolny wydech... tak o na pale jak sobie ja wstawisz to moszesz spierdzielic silnik i pogorszyc osiagi itp....

 

 

A co do osiągów to jak najbardziej poprawiły się ponieważ to czysta fizyka . Potwierdza to nawet Pan Grabowski czy też Chojnacki spece od tuningu.

 

a panowie powiedzieli o tej fizyce ze trzeba zwiekrzyc dolot przy okazji??

 

sama strumiennica nic nie da za nia ida jeszcze inne przerobki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do osiągów to jak najbardziej poprawiły się ponieważ to czysta fizyka . Potwierdza to nawet Pan Grabowski czy też Chojnacki spece od tuningu.

 

aaa....takich majstrow to jest wielu , gdyby ludzie na tym forum powiedzieli ze ja patrzac w wydech powiem Ci jakie masz cisnienie na tlokach to zapewne znalezli by się ludzie ktorzy przyjechali by do mnie abym im te cisnienie sprawdzil :twisted:

rozumiem ze wydac na kata nowego to jest cena kosmiczna dlatego tez nie neguje Ciebie

ale mysle ze co do mocy to kolega Panfil powiedzial wszystko na ten temat i brawo dla tego Pana :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, może to i sugestia z tymi osiągami, ale nadal nie wiem co zrobić. Czy założenie tego uniwersalnego kata rozwiąże mój problem? Jest to katalizator do aut z zakresu pojemności od 1200 - 3000 cm/3. Koszt 460 zł z montażem. W środku kat jest metalizowany nie ceramiczny.
"Jak się przyłożysz to osiągniesz każdy cel"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Poświęce się troche..

 

Pierwszy tłumik odpowiada za odbicie części fali "uderzeniowej" wlatujących do niego spalin. Odbite fale muszą nanieść się synchronicznie na siebie +- odpowiednie przesunięcia i odpowiednia długość.

Wracając na zawory wylotowe, wytwarzają podciśnienie wspomagające wylot spalin z kolejnego cyklu pracy silnika.

 

Samodzielna ingerencja niesie za sobą adekwatne skutki.. Z tym, że niektórzy znają się na tym lepiej niż inżynierowie/konstruktorzy BMW :duh:

 

Zjawiska falowe w tlumiku najwazniejsze sa dla silnikow dwusuwowych.

Tak zuzycie silnika wzrosnie w ten sposob o zero zero nic. A najpewniej nie bedzie zauwazalne w czasie uzytkowania wczensiej skonczy sie cale auto.

I uwazam ze lepiej jest wstawic strumienice (czytaj kawalek rury sprzedawany pod ta nazwa) niz zostawic wybita puszke po katalizatorze.

Bo wtedy spaliny sie rozprezaja w niej i jeszcze bardziej zachwiane zostaja te tak wazne zjawiska.

A wstawianie katalizatora uniwersalnego tez mija sie z celem bo rowniez zaburza przeplyw spalin wyliczony przez inzynierow.

czyli tylko oryginalny kat. A kto z was wkladal do 10 letniego auta oryginalny katalizator? Co tam katalizator zuzyte tlumiki tez maja na to wplyw wiec jediemy do seriwsu i kupujemy kompletny oryginalny uklad wydechowy o wartosci polowy samochodu lub nieraz o wartosci samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak i tu jest wlasnie kwintesencja napraw samochodow przez Polakow , ! bo wymiana kata to jest niestety cos na czym bedziemy oszczedzac . Ale gdybysmy mieli przykleic spojler albo felge kopic(wloskie szit) to 3 tys wydali bysmy nie patrzac . Bo najwarzniejszy jest wyglad a nie stan techniczny , bo jak czegos nie widac to jest to zbedne i mozna zastapic najgorszym badziewem . KTO was tego nauczyl jak czytam takie posty to mnie zalewa krew dowody powinno sie wam zabrac . Ja rozumie ruscy ale polacy tak sie pchamy do uni i na zachod chcemy aby nas spostrzeano jak europejczyka a wycinamy kata za ktorego odliczaja ci 100 zl TRAEDIA . podejrzewam ze mandat w niemczech rownal by sie kopieniem nowego katalizaora . A niestety kopujac auto BMW ktore nowe kosztowalo 150 tys czesci beda adekwatne do ceny auta nawet po 10 latach , trzeba zdac sobie sprawe . To samo dotyczy reszty elementow . A na sugestie ze nie wielu stac na zakladanie orginalnych wydechow wartych pol auta to zdziwil bys sie ilu ludzi to robi i nie placza .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz robia i placza ale zdziwilbys sie ile jest osob ktore kupily to auto za ostanie pieniadze aby miec tylko BMW.

Ja nie placze mam caly wydech kwasowy z el-tecu z katem i troszke buczy a policja i tak sie czepia.

Zdaje sobie sprawe z tego ze prestiz marki zobowiazuje aby ceny czesci byly odpowiednie. Ale to jest Polska i nie kazdy ma tyle pieniedzy co Ty.

Szczerze powiedziawszy jezeli tak podejsc do tematu to zywotnosc samochodu obliczono na 5lat i patrzac w ten sposob na to wszyscy majacy auta starsze nie ten wiek powinni jej zezlomowac i brac nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Czytając wasze posty przychodzi mi na myśl tylko jedno - mierz na miarę swoich możliwości!!

Kupując samochód trzeba sobie najpierw założyć że wyda się na naprawy, na części, serwisowanie, ubezpieczenie, przeglądy, paliwo itd tego można wymieniać bez końca także kupowanie auta za ostatnie pieniądze to tylko POLACZEK potrafi bo chce się POKAZAĆ!!!!

Teraz pytanie: Dlaczego nadal opłaca się zwozić auta z Niemiec? Bo są porządnie serwisowane a kupić od rodaka to jak pchać rękę w ... bo właśnie to POLAK jest przyczyną częstych awarii samochodu naprawiając go na odczep się!!

Reasumując - nie masz kasy na naprawy? kup tańszy samochód i odłóż na części albo kup rower!!!

pozdrawiam wszystkich "fachowców"

Liam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając wasze posty przychodzi mi na myśl tylko jedno - mierz na miarę swoich możliwości!!

Kupując samochód trzeba sobie najpierw założyć że wyda się na naprawy, na części, serwisowanie, ubezpieczenie, przeglądy, paliwo itd tego można wymieniać bez końca także kupowanie auta za ostatnie pieniądze to tylko POLACZEK potrafi bo chce się POKAZAĆ!!!!

Teraz pytanie: Dlaczego nadal opłaca się zwozić auta z Niemiec? Bo są porządnie serwisowane a kupić od rodaka to jak pchać rękę w ... bo właśnie to POLAK jest przyczyną częstych awarii samochodu naprawiając go na odczep się!!

Reasumując - nie masz kasy na naprawy? kup tańszy samochód i odłóż na części albo kup rower!!!

pozdrawiam wszystkich "fachowców"

Liam

 

 

Wiesz nie wszyscy NIemcy serwisuja auta tak jak masz to w wyobrazeniu. Z niemiec tez monza przywiezc niezlego szrota. Tak samo jak w Polsce mozna kupic zadbane auto.

Zastanawiam sie tylko czy jak padnie Ci katalizator wydasz na nowy polowe wartosci auta.

Bo wszyscy pisza ze strumienica to zlo bo niszczy silnik i takie tam. proponuja zakladanie tlumikow przelotowych, katalizatorow uniwersalnych. NIestety jezeli chodzi o zjawiska falowe to uniwersalny kat albo taki tlumik tez bedzie ja zaburzal. Nawet wspawanie nowego kata moze je zaburzyc.

Fakt wywalenie kata szkodzi srodowisku i to jest fakt bezsporny.

A czy jest na sali komu uszkodzil sie silnik po wstawieniu strumienicy? Bo ja nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając wasze posty przychodzi mi na myśl tylko jedno - mierz na miarę swoich możliwości!!

Kupując samochód trzeba sobie najpierw założyć że wyda się na naprawy, na części, serwisowanie, ubezpieczenie, przeglądy, paliwo itd tego można wymieniać bez końca także kupowanie auta za ostatnie pieniądze to tylko POLACZEK potrafi bo chce się POKAZAĆ!!!!

Teraz pytanie: Dlaczego nadal opłaca się zwozić auta z Niemiec? Bo są porządnie serwisowane a kupić od rodaka to jak pchać rękę w ... bo właśnie to POLAK jest przyczyną częstych awarii samochodu naprawiając go na odczep się!!

Reasumując - nie masz kasy na naprawy? kup tańszy samochód i odłóż na części albo kup rower!!!

pozdrawiam wszystkich "fachowców"

Liam

Normalnie jakbym czytał na WP jakiegoś agenta obcego wywiadu.Weź się nie odzywaj,jak nie masz nic do powiedzenie.Co ty jesteś Wania czy Helmut że używasz słowa Polaczek?

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liam :duh: :duh: :duh:

 

Mi katalizator padł jakis rok temu i nabyłem nowy, uniwersalny, dedykowany za 1100zl. Nie dlatego ze mnie nie stac na oryginalny za 4 tysiace tylko dlatego ze nie jest on tyle wart! W moim drugim aucie katalizator uniwersalny pracuje juz 8 rok bez zarzutu wiec przeplacac za cos kilkakrotnie to chyba bezsens...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liam :duh: :duh: :duh:

 

Mi katalizator padł jakis rok temu i nabyłem nowy, uniwersalny, dedykowany za 1100zl. Nie dlatego ze mnie nie stac na oryginalny za 4 tysiace tylko dlatego ze nie jest on tyle wart! W moim drugim aucie katalizator uniwersalny pracuje juz 8 rok bez zarzutu wiec przeplacac za cos kilkakrotnie to chyba bezsens...

 

Po pierwsze jak cos jest uniwersalne to nie jest dedykowane. Pozatym skad masz pewnosc ze ten kat nie zaburza zjawiska falowych w silniku. Proste nie wiesz i nigdy sie nie dowiesz.

Pozatym oczywiscie szanuje Cie ze dbasz o srodowisko i zdecydowales sie wydac te pieniadze.

Tylko nierozumiem dlaczego ktos pisze ze kat ok uniwersalny lub jaki badz byle byl, tlumik tez ok a strumienica zaraz rozwali silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając wasze posty przychodzi mi na myśl tylko jedno - mierz na miarę swoich możliwości!!

Kupując samochód trzeba sobie najpierw założyć że wyda się na naprawy, na części, serwisowanie, ubezpieczenie, przeglądy, paliwo itd tego można wymieniać bez końca także kupowanie auta za ostatnie pieniądze to tylko POLACZEK potrafi bo chce się POKAZAĆ!!!!

Teraz pytanie: Dlaczego nadal opłaca się zwozić auta z Niemiec? Bo są porządnie serwisowane a kupić od rodaka to jak pchać rękę w ... bo właśnie to POLAK jest przyczyną częstych awarii samochodu naprawiając go na odczep się!!

Reasumując - nie masz kasy na naprawy? kup tańszy samochód i odłóż na części albo kup rower!!!

pozdrawiam wszystkich "fachowców"

Liam

 

 

Wiesz nie wszyscy NIemcy serwisuja auta tak jak masz to w wyobrazeniu. Z niemiec tez monza przywiezc niezlego szrota. Tak samo jak w Polsce mozna kupic zadbane auto.

Zastanawiam sie tylko czy jak padnie Ci katalizator wydasz na nowy polowe wartosci auta.

Bo wszyscy pisza ze strumienica to zlo bo niszczy silnik i takie tam. proponuja zakladanie tlumikow przelotowych, katalizatorow uniwersalnych. NIestety jezeli chodzi o zjawiska falowe to uniwersalny kat albo taki tlumik tez bedzie ja zaburzal. Nawet wspawanie nowego kata moze je zaburzyc.

Fakt wywalenie kata szkodzi srodowisku i to jest fakt bezsporny.

A czy jest na sali komu uszkodzil sie silnik po wstawieniu strumienicy? Bo ja nie znam.

 

Zgadzam się z Tobą nie każdy serwisuje w ASO ale procent zadbanych samochodów tam jest proporcjonalny do procentu samochodów naprawianych na odczep się w Polsce. Wszędzie znajdzie się ktoś z cienkim portfelem i będzie chciał oszczędzić parę groszy.

 

Co do zepsucia silnika - też jestem ciekaw czy strumiennica komuś uszkodziła silnik. W poprzednim aucie miałem takową i nic sie nie stało po dziś dzień a silnik pracuje jak pracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze jak cos jest uniwersalne to nie jest dedykowane. Pozatym skad masz pewnosc ze ten kat nie zaburza zjawiska falowych w silniku. Proste nie wiesz i nigdy sie nie dowiesz.

Pozatym oczywiscie szanuje Cie ze dbasz o srodowisko i zdecydowales sie wydac te pieniadze.

Tylko nierozumiem dlaczego ktos pisze ze kat ok uniwersalny lub jaki badz byle byl, tlumik tez ok a strumienica zaraz rozwali silnik.

 

Dedykowany mialem na mysli do konkretnej pojemnosci silnika a nie modelu auta! Tak, masz racje nie siedze w katalizatorze i nie pytalem go o zdrowie ale lepszy taki niz STARY I ZUZYTY. I jak na razie z autem nie dzieje sie nic niedobrego. A tak wogole to wszystkie silniki skonstruowane przed 1994 rokiem byly przystowane do pracy bez katalizatora. Jezeli auto ma tylko jedna sonde przed katem mozna smialo zastosowac zamienny wydech z tlumikiem srodkowym bez strachu o kondycje silnika. Jedynym argumentem ZA katem w takim wypadku jest ochrona srodowiska i dowodu rejestracyjnego na przegladzie....

Edytowane przez czarny316
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając wasze posty przychodzi mi na myśl tylko jedno - mierz na miarę swoich możliwości!!

Kupując samochód trzeba sobie najpierw założyć że wyda się na naprawy, na części, serwisowanie, ubezpieczenie, przeglądy, paliwo itd tego można wymieniać bez końca także kupowanie auta za ostatnie pieniądze to tylko POLACZEK potrafi bo chce się POKAZAĆ!!!!

Teraz pytanie: Dlaczego nadal opłaca się zwozić auta z Niemiec? Bo są porządnie serwisowane a kupić od rodaka to jak pchać rękę w ... bo właśnie to POLAK jest przyczyną częstych awarii samochodu naprawiając go na odczep się!!

Reasumując - nie masz kasy na naprawy? kup tańszy samochód i odłóż na części albo kup rower!!!

pozdrawiam wszystkich "fachowców"

Liam

Normalnie jakbym czytał na WP jakiegoś agenta obcego wywiadu.Weź się nie odzywaj,jak nie masz nic do powiedzenie.Co ty jesteś Wania czy Helmut że używasz słowa Polaczek?

 

Nie obrażaj się nie miałem w zamiarach kogokolwiek urazić ale zastosowałem to słowo w celu podkreślenia ironii ponieważ to tylko taki "polaczek" potrafi kombinować i aż przekombinować czasem.

Z drugiej strony to tak jakby czarnoskóry do czarnoskórego powiedział - NIGGA - a tamten sie na niego obraził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liam :duh: :duh: :duh:

 

Mi katalizator padł jakis rok temu i nabyłem nowy, uniwersalny, dedykowany za 1100zl. Nie dlatego ze mnie nie stac na oryginalny za 4 tysiace tylko dlatego ze nie jest on tyle wart! W moim drugim aucie katalizator uniwersalny pracuje juz 8 rok bez zarzutu wiec przeplacac za cos kilkakrotnie to chyba bezsens...

 

Jeżeli kogoś stać to nie jest to bez sensu a wręcz zalecane używać oryginalnych części. Rozumiem że ludzie zastępują podzespoły tańszymi ponieważ oryginał zazwyczaj jest po prostu droższy co wiąże się z marką. Tak jak pisałem w innej odpowiedzi - sam mam drugi samochód w którym mam strumiennice na którą dałem się namówić a ktoś wykorzystał moją niewiedzę. Do dziś dzień silnik chodzi bez zarzutów i nic się nie dzieje oprócz tego beznadziejnego brzdękania pod samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie badzcie tacy przewrazliwieni.... ze strumiennicą jest tak jak z magnetyzerami - ani nie pomogą, ani nie zaszkodzą. Wiec ktos zaraz spyta po co wogole sie to produkuje.. a dlatego ze strumiennica działa jako doskonała maszynka do robienia pieniedzy. Dla producenta oczywiscie :) Zawsze znajdą sie naiwniacy ktorzy uwierzą w cudownosc takich wynalazków....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i z tego co widzę stare katy są w cenie http://ale.gratka.pl/ogloszenie/1680921_skup_katalizatorow_i_akumulatorow.html

co prawda nie mam pojęcia co oznacza duża lub mała kość.

 

Bo sa w cenie ale tylko oryginalne nie wiem co tam sie odzyskuje platyne czy moze cos innego. Ale zamiennika juz nie sprzedasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.