Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,do sprawy chciałbym podejść bardziej indywidualnie,wiem że jest mnóstwo postów na ten temat,ale chciałbym konkretnej odpowiedzi, więc tak kupiłem autko E39 M52b20 z 96r z niemiec z przebiegiem 228tyś km i na bagnecie od oleju było troszeczke poniżej minimum,po kontrolkach w kabinie widać że wymaga już wymiany oleju (brak zielonych pól,tylko żółta jedna i jedna czerwona oraz komunikt oilservice i inspekcion),chce zalać autko olejem Castrola, ale nie wiem na jakim oleju autko jeździło,niemam żadnych informacji jaki olej. proszę o pomoc i porade, z góry dziękujie i pozdrawiam.
Opublikowano
... po kontrolkach w kabinie widać że wymaga już wymiany oleju (brak zielonych pól,tylko żółta jedna i jedna czerwona oraz komunikt oilservice i inspekcion)

 

Ale to nie świadczy o niczym więcej, że samochód przejechał od skasowania inspekcji tyle kilometrów po ilu trzeba zrobić przegląd/wymianę oleju... Skąd wiesz, czy ostatnie skasowanie inspekcji zbiegło się w czasie z wymiana oleju???

 

...chce zalać autko olejem Castrola, ale nie wiem na jakim oleju autko jeździło,niemam żadnych informacji jaki olej. proszę o pomoc i porade, z góry dziękujie i pozdrawiam.

 

Castrol/Mobil1/Inna poważna marka... jaka różnica???? A odnośnie klasy lepkości jaką stosował najlepiej byłoby zapytać poprzedniego właściciela... W/g instrukcji powinieneś mieć olej syntetyczny klasy 0WXX, tyle, że jak poprzedni właściciel zalewał np. 10WXX (półsyntetyk), a nie daj boże 15WXX (mineralny) to po uprzednim wypłukaniu "syfu" może się okazać, że Ci pocieknie uszczelnieniami... Z drugiej strony jak on stosował cały czas 0WXX, to szkoda go zalewać olejem gorszej klasy, choć to rozwiązanie "bezpieczniejsze". Może zaryzykować np. 5WXX???

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W/g instrukcji powinieneś mieć olej syntetyczny klasy 0WXX,

I tego się trzymaj.

tyle, że jak poprzedni właściciel zalewał np. 10WXX (półsyntetyk), a nie daj boże 15WXX (mineralny) to po uprzednim wypłukaniu "syfu" może się okazać, że Ci pocieknie uszczelnieniami... Z drugiej strony jak on stosował cały czas 0WXX, to szkoda go zalewać olejem gorszej klasy, choć to rozwiązanie "bezpieczniejsze". Może zaryzykować np. 5WXX???

 

Ja się z tym nie zgodzę. Miałem 10W40 w 325i. Na zimę zmieniłem na 0W40 i po 8000km nic się nie dzieje. Poza tym, że na zimnym wyraźnie ciszej chodzi. Ludziska leją 10W i 15W z oszczędności.

 

thenygoos miałeś tak, że zalałeś rzadszy i zaczęło cieć? A jeżeli nawet, to nie masz pewności, że jak byś zalał taki sam, to też by nie zaczęło.

 

Pozdrawiam!

 

P.S. Z tym rozszczelnianiem silnika to chyba jest taki sam mit jak ze sprawdzaniem oryginalnego przebiegu po włączeniu testu nr 1 w BC.

Opublikowano
to w sumie zalezy tez od tego jak dlugo silnik pracowal na oleju gorszej klasy. Moze akurat miales szczescie. Nie zaleca sie zmiany oleju z gorszego na lepszy ale nie jest powiedziane ze nie mozna.
Opublikowano
Ja się z tym nie zgodzę. Miałem 10W40 w 325i. Na zimę zmieniłem na 0W40 i po 8000km nic się nie dzieje. Poza tym, że na zimnym wyraźnie ciszej chodzi. Ludziska leją 10W i 15W z oszczędności.

 

thenygoos miałeś tak, że zalałeś rzadszy i zaczęło cieć? A jeżeli nawet, to nie masz pewności, że jak byś zalał taki sam, to też by nie zaczęło.

 

Pozdrawiam!

 

P.S. Z tym rozszczelnianiem silnika to chyba jest taki sam mit jak ze sprawdzaniem oryginalnego przebiegu po włączeniu testu nr 1 w BC.

 

Nikt nie napisał, że tak ma być i będzie, ale to jest możliwe i logicznie uzasadnione... Pełny syntetyk ma wiele dodatków, których nie mają oleje niższych klas, w tym takie które wypłukują syf...

Ciekawe czy przyznasz się jak przejedziesz 8500 tys. km i zacznie cieknąć :twisted2:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Rekomenduje olej syntetyczny n.p Castrol, Motul, Mobil1 etc 5w40 albo 0w40 na caly rok då wszystkich E39, E36, E46, E34 (oprucz M5, M3 ktore maja 10W60 i tylko Castrol TWS Sport, na -5 i nizej to ten olej nie jest dobry, przy zimnym silniku )

 

XXW jest jaka naj nisza temperature olej wytrzymuje a "W" oznacza ze olej ma specialne dotadki na zime ( Winter) a 40 oznacza naj wysza temperature.

Opublikowano

W/g instrukcji powinieneś mieć olej syntetyczny klasy 0WXX,

I tego się trzymaj.

polska i niemiecka instrukcje się różnią. Mam polską w wersji elektronicznej i w niej jest podane iż można używać 0 lub 5 w XX. Natomiast w mojej niemieckiej z 97 roku wyraźnie stoi iż można używać

15w40, 10w40, 10w30 5w30 5w20 i to w silnikach od 2l aż do 540i. Olej dodatkowo powinien spełniać kilka klas podanych wcześniej w instrukcji których nie chce mi się wymieniać. Olej powinien być dostosowany do warunków klimatycznych.

Opublikowano

Ciekawe czy przyznasz się jak przejedziesz 8500 tys. km i zacznie cieknąć :twisted2:

 

Nawet jeśli, to na pewno nie zacznie od razu gubić litrami. Poza tym nie wiadomo czy na 10W40 też by nie zaczął puszczać. W poprzedniej E36 320 lałem 10W40 i ciekło o wiele więcej niż w tej co teraz mam.

 

Dla mnie są to bajki. Przecież olej 0W40 nie rozpuszcza uszczelek.

Opublikowano
ok ja tez kupiłem samochód w niemczech i nie mam zielinego pojecia jaki wlac jak przyjdzie na to pora. pod maską zero etykiet tylko na słupku naklejka bez firmy, a tutaj wydaje mi sie ze dostane jak najlepszą poradę. wiec mam e 39 520i benzyna. jaki olej? kompletnie sie na tym nie znam.
Opublikowano
Nawet jeśli, to na pewno nie zacznie od razu gubić litrami... Dla mnie są to bajki. Przecież olej 0W40 nie rozpuszcza uszczelek.

 

A kto mówi od razu o litrach??? Wystarczy, że zacznie Ci się pocić przy uszczelnieniach i już będziesz miał "kaca"... Oczywiście Ci tego nie życzę...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.