Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam klubowiczów- to mój pierwszy post na tutejszym forum.

Zamierzam się do kupna BMW E46 kombi tylko nie wiem czy 320d czy 320i+sekwencja. Zaznaczam, że czasem lubię wcisnąć gaz mocniej:) .

Kryteria:

1. Moc/przyśpieszenie/elastyczność,

2. Koszty eksploatacji,

3. Spalanie,

4. Usterkowość diesla i benzyniaka---- z tego co wiem to nowe diesle nie są już takie długowieczne- padają dwumasowe koła zamachowe, problemy z pompami=jakość paliwa, przepływomierze itd.

5. Jeśli 320i to jaka sekwencja- jak działa taki silnik z LPG?

:?: :?: :?: Z góry dzięki za porady...... :?: :?: :?: :wink:

Krzychot

Ford Mondeo 2,0Ghia+LPG

Opublikowano

ja wypowiem się na temat 320i (E36) z sekwencyjnym lpg..

silnik dziala bez zarzutu, elastycznosc, moc oraz ogolnie praca silnika na gazie jest taka sama jak na benzynie, co prawda nie robilem zadnych badan na hamowni, lecz to co napisalem jest poparte moimi odczuciami.

co do kosztow eksploatacji musisz dodac koszty regularnej wymiany filtrow gazu (co ok 10-15tys.. zalezy od jakosci gazu).. innych kosztow ja jeszcze nie odczulem.

co do spalania moja bunia spala mi 18l w miescie (nie jezdząc jak emeryt, ale z drugiej stronie nie piłując nonstop do odcięcia.. poprostu wiadomo jak sie jezdzi w miescie.. 1 2 3 i swiatla.. 1 2 3 i swiatla.. :mad2: )

jesli lubisz czasem przydepnąć ( tak jak i ja :) kup benzyne.. rowniez mialem tai dylemat jak Ty i nie zaluję kupna 320i. (no i ten piękny dzwięk R6 :cool2: )

 

pozdrawiam

320 POWODÓW DO SZCZĘŚCIA :]

Obczaj: http://picasaweb.google.pl/Lajfel/Bunia

Opublikowano

Odwieczny problem. Diesel czy benzyna. Osobiście brałbym benzynkę, nic do diesli nie mam jeżdżę nimi w firmie ale przy tych samych pojemnościach wolę benzynę. Nie prawdą jest że BMW nie lubi instalacji gazowych. BMW nie lubi spiep**onych instalacji. Dobrze założona instalacja i dobrze dobrany program = 0 problemów.

W dieslu jeździsz momentem i to jest fajne przy tych nowszych silnikach. Natomiast w benzynce przeprowadzić można redukcję i to jest jeszcze fajniejsze :)

Jeśli zdecydowałbyś się jednak na diesla to szukaj tylko i wyłącznie po lifcie

Opublikowano
jasne że benzyna , czasy kartek na PB już minęły , nie ma czegoś takiego jak turbina , tansze koszta eksploatacji i oleje i wogóle no i nie ma tego dżwieku na postoju , ja bym nie kupił diesla
Opublikowano
jasne że benzyna , czasy kartek na PB już minęły , nie ma czegoś takiego jak turbina , tansze koszta eksploatacji i oleje i wogóle no i nie ma tego dżwieku na postoju , ja bym nie kupił diesla

 

Mam takie samo zdanie i ... też jeżdżę dieslem.

 

Do autora postu: Jeśli masz zamiar zagazować auto i lubisz "depnąć" poszukaj większego silnika jak 2.0

Opublikowano
Jak do tej pory jeżdzę benzyniakami, ale miałem okazję przejechać się nowym avensisem 2,0 D-4D (tylko) 126KM i powiem szczerze- fajnie się zbierał, nie trzeba wysoko kręcić a przyjemnie wciska w fotel.....sam już nie wiem :duh: :worried: :doh:
Opublikowano
Nie wiem jakimi benzyniakami krzychot jeździłeś, ale chyba powinieneś sie przejechać BMW z silnikiem R6!! Wtedy docenisz jak miła, nie tylko dla ucha może być jazda z takim motorkiem?A tak wogóle niedaleko jak wczoraj, jadąc z Poznania próbowała sie z moją Bunią właśnie taka Toyota tylko że była z pierwszej serii, czyli moc 116KM- niestety nie dała rady!! Pozdrawiam.
BMW i tylko BMW!!!!
Opublikowano
raz miałem przyjemność stanąć na światłach z W211 2.7CDi i byłem lepszy a wiem co te auta potrafią , tylko jak bym miał moje w serii nie miał bym szans - mimo to wolał bym jednak Pb R6 , balsam dla uszu :mrgreen:
Opublikowano

Obydwa silniki mają swoje wady i zalety.

2.0d są tanie w eksploatacji i trwałe (szczególnie pierwsza seria 136KM-trwalszy osprzęt, jeszcze nie CR), ale droższe w zakupie.

2.0d i 2.0 benzynowy mają podobne osiągi, jednak diesel ma wyższy moment przez co jest przyjemniejszy w normalnej eksploatacji.

Koszty paliwa zakładając, że benzyniaka przerobisz na LPG są podobne, ale z instalacją LPG jest loteria i nie każdy potrafi ją dobrze zestroić (vanosy). Dodatkowo montując zbiornik w kole będziesz miał stosunkowo mały zasięg, przesunie się środek ciężkości samochodu ograniczysz użyteczność bagażnika.

Przy zakupie łatwiej o ładniejszą benzynę niż diesla. Diesle będą miały z reguły większy przebieg, zwłaszcza te przed liftem, w których realny przebieg to 300tys. i więcej (takie rewelacje jak 150tys. w dieslu z 1998 włóż między bajki). Większy przebieg więc możliwość awarii.

Nowoczesne diesle są bardziej wymagające jeśli chodzi o umiejętną eksploatację, a wiele osób tego nie wie i nie potrafi.

 

Reasumując obydwa silniki są świetne. 2.0d jest całkiem fajny i kulturalny jak na diesla, jednak kiedy choć raz przejedziesz się R6 to zawsze będziesz za nią tęsknił :cry: .

Przy zakupie uważaj na okazje, a przy użytkowaniu na mechaników. BMW jest jak kobieta i nie wybaczy Ci jak będziesz chciał na niej zbytnio oszczędzić.

Opublikowano
Reasumując obydwa silniki są świetne. 2.0d jest całkiem fajny i kulturalny jak na diesla, jednak kiedy choć raz przejedziesz się R6 to zawsze będziesz za nią tęsknił :cry: .

 

Zaraz - to ilu cylindrowe są w końcu diesle? 2.0d i 3.0d ? One chyba też po 6 garów mają czy głupotę jakoś mówię?

Opublikowano
Nie wiem jakimi benzyniakami krzychot jeździłeś, ale chyba powinieneś sie przejechać BMW z silnikiem R6!! .

Aktualnie jezdze Mondeo 2,0 -9,9s do 100km/h, Vmax=206km/h- wolniejszego już nie chcę :mrgreen:

Opublikowano
jak sie nie myle to

 

2.0 ma 4 gary a 3.0 6 garkow :)

 

zgadza się jeżeli chodzi o diesla

jeżeli chodzi o benze 2.0 to już 6

 

:modlitwa: No to szukam trzech litrów :twisted2:

Opublikowano

krzychot napisał:

Aktualnie jezdze Mondeo 2,0 -9,9s do 100km/h, Vmax=206km/h- wolniejszego już nie chcę

Czyli masz mondeo 2.0l SI o mocy 131KM z rocznika 1999-2001r.?

Moim zdaniem jak poszukasz sobie wersje po lifcie 320i Touring 170KM i 8.4(0-100km/h) to już powinien Cię ten model zaspokić? Lub jeśli masz większe wymogi to 325i Touring 192KM i 7.4(0-100km/h)!! Tak czy inaczej obie wersje mają pięknie brzmiące i nietylko silniczki, więc tylko brać?? Pozdrawiam.

BMW i tylko BMW!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.