Skocz do zawartości

530dA szarpie podczas jazdy


bartek_p

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem, szukałem i nic nie znalazłem.

 

Objawy są takie.

Odpala elegancko czy zimny czy ciepły, teraz jak przyszły mrozy silnik zaczoł przerywać tak od ok. 1800obr/min do 4000.

Coś jakby paliwa nie dostawał.

Od czego zacząć, poza wymianą filtra paliwa, bo jeszcze tego nie zrobiłem??

Oleje i filtry wszystkie nowe.

 

Jak postoi chywile na wolnych obrotach to notem kawałek jedzie ok.

Jak odctanie gazu do oporu to nie ma tragedii, kręci się do końca, największy problem jest przy spokojnej jeździe , tak przy 2000 obr/min.

 

Skrzynia automat 2001 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

podjedz kolega do mikolajczaka [szczerze polecam, ma duza wiedze i robi tylko bmw] bo widze ze jestes z poznania - na diagnoze bo tak to moza wrozyc jak z fusow

 

pozdrawiam,

darek

 

ps. http://www.bmw-mikolajczak.com

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem dolegliwości był zawalony filtr paliwa.

 

podstawa jest wymiana wszytskich plynow i filtrow w aucie po zakupie

 

ja wydalem na to sporo kasy + nowe tarcze i klocki i nie zaluje - jedyny sposob aby spac spokojnie:) [oczywiscie wszystko oryginalne i zgodne z zaleceniami bmw] - pomaga ustrzec sie problemow w przyszlosci - cos jest w hasle reklamowym oryginalnych czesci bmw "druga mlodosc", mysle ze nie jest przypadkowe

 

pozdrawiam,

darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darcik, wymieniles tarcze hamulcowe na oryginalne, tzn. jakie? jaki producent? pytam, bo szukam czegos dobrego, ATE zwichrowane po 3k km...

 

kupilem w aso oryginaly - koszt na przod spory nie pamietam dokladnie cos ok 700 zl [moze wiecej musialbym poszperac w rachunkach] + od razu oryginalne klocki [przod komplet ok. 450 zl tyl nieco taniej ale tez sporo] - moj mechanik powiedzial ze tylko oryginalne tarcze i klocki maja odpowiednio dobrana twardosc i wytrzymalosc i jest to wydatek ktory sie oplaca - spokoj przez dluzszy czas - przejechalem juz ok 5 tys. i nic wszystko idealnie, nic nie trzesie nie piszczy i dobrze hamuja [mam wersje po liftingu tam sa wieksze tarcze]

 

pozdrawiam,

darek

 

ps. wszelkie wynalazki dostepne na allegro od razu odrzucilem:)

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

orientujesz sie jaki jest producent tarcz sprzedawanych w aso? przeciez bmw nie produkuje tarcz... nie wiem czy ate mozna nazwac wynalazkiem... fakt faktem, ze sie zwichrowaly, ale w tarczach wazny jest tez montaz, wystarczy, ze nasi wspaniali mechanicy nie doczyszcza piasty i jest kupa...

 

dzieki za odpowiedz!

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

orientujesz sie jaki jest producent tarcz sprzedawanych w aso? przeciez bmw nie produkuje tarcz... nie wiem czy ate mozna nazwac wynalazkiem... fakt faktem, ze sie zwichrowaly, ale w tarczach wazny jest tez montaz, wystarczy, ze nasi wspaniali mechanicy nie doczyszcza piasty i jest kupa...

 

dzieki za odpowiedz!

 

kurcze nie wiem jesli widac na tarczy to moge sprobowac odczytac,

masz racje co do montazu, ja robilem to u specjalisty ktorego jestem pewien i pamietam ze mowil iz musi wszystko oczyscic:)) [wiekszosc moich znajomych z bmw robi w tej aso]

 

pozdrawiam,

darek

 

ps. a moze ktorys z kolegow z forum ktory pracuje w aso [nie pamietam nicka] bedzie bardziej zorientowany co do producenta [na pewno na kartonie byl nr czesci bmw i np. na klockach tez jest logo bmw]

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Od moich mechaników słyszałem opinię, że na przód z zamienników można założyć tarcze SBS (Scandinavian Brake Systems). Nie wichrują się, przetestowali furę innych m.in. ATE, Brembo i inne. Na przód jeśli ktoś nie chce oryginałów, które faktycznie są najlepszym, choć nie najtańszym wyborem, to SBS będzie najlepszym wyborem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jakiś czas był spokój, ale problem powrócił.

 

Jak jest zupełnie zimny to po odpaleniu pochodzi kilka sekund, a potem zaczyna przerywać i telepać silnikiem. Dymi przy tym gęstym dymem.

Po chwili wszystko wraca do normy i silnik już pracuje tak jak powinien. Jak jest ciepły, lub letni to jest ok.

Zauważyłem że przestaje przerywać po tym jak tyknie przekaźnik , gdzieś tam pod nogami.

 

I teraz mam pytanie co to za przekaźnik, od czego zacząć??

Co tam są wogóle za przekaźniki, od czego??

Ładowanie za pałe, grzanie świec??

 

Jakby wtryski były zwalone to by cały czas tak się działo.

Auto zamyka szafe bez problemu i generalnie chodzi bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem dolegliwości był zawalony filtr paliwa.

 

podstawa jest wymiana wszytskich plynow i filtrow w aucie po zakupie

 

ja wydalem na to sporo kasy + nowe tarcze i klocki

pozdrawiam,

darek

 

Ja wierząc w zapis na kluczyku o serwisowaniu w ASO i za poradą ASO Bawaria niczego nie wymieniłem z płynów po zakupie w Niemczech w listopadzie 2006r. (tylko przednie klocki bo trzeba było), ale nikomu tego nie polecam. Teraz w trakcie roku serwisowałem klimatyzację+mikrofiltry, a niedawno wymieniłem olej i filtr. I tyle (pomijam perypetie z czujnikiem ciśnienia oleju).

PawełH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem wszystkie filtry w aucie łącznie z kabinowymi. Paliwo se odpuściłem, ale teraz jest już wymienione.

Wogóle po zakupie wymieniłem w aucie wszystko co machanik uznał za kfalifikujące się do wymiany. Nie mam czasu na to żeby auto stało u mechanika, aleby żebym miał zonka zano jak mam jechać zarabiać pieniądze.

A te objawy są niepokojące i to bardzo.

Dodam jeszcze że dzieje się to tylko jak jest zimno. Jak było +10 to było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o dolewaniu oleju do baku ( silniki common rail ) ?

Spotkałem się z opiniami , że w naszym kraju ze względu na złą jakość paliwa warto dolać do baku z 2 setki oleju syntetycznego aby pompa miała lepsze smarowanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym przerywaniem w pewnym zakresie obrotów to ja bym Ci poradził wybrać się do dobrego pompiarza i niech zerknie na nastawnik w pompie wtryskowej jak kiedyś miałem TDI to pomogła wymiana nastawnika koszt 600zl nie 1500zl za całą pompę. Nosiłem się już wtedy z zamiarem kupna 3,0D i pytałem się faceta czy też mogą być takie problemy w bimie i powiedział mi, że tak. Chyba w bmw też jest pompa boscha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem przerywania był , jak napisałem wcześniej< zawalony filtr paliwa, bo po jego wymianie jest wszystko si.

 

Przerywa tylko zaraz po odpaleniu i telepie silnikiem. Ale nie zawsze i tylko jak jest mega zimny, np. po nocy.

 

Trwa to może z 10 -15 s. wypluje chmurę nieprzepalonej mieszanki, i potem już jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.