Skocz do zawartości

jak wyjac silnik krokowy ?


mifau

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie (i Panie? :jawdrop: ) pomozcie .....

 

chcialbym wyczyscic silnik krokowy w E46/M52(2.0), ale nie wiem jak go wyciagnac....

 

Silnik krokowy jest tutaj (numer 7):

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=11_2195&hg=11&fg=40

 

i widoczny jest tez tutaj (nawet lepiej to obrazuje cala sytuacje): http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=13_0643&hg=13&fg=15

 

 

Czy moge sie tam dostac od gory czy tylko z dolu (na kanale) ?

Z tego co widze na obrazkach to silnik krokowy nie jest przykrecony do przepustnicy (jak to ma miejsce w ktoryms z silnikow).

 

Probowalem zajrzec (przy okazji czyszczenia przeplywomierza), ale za cholere nie widze tam tego krokowca :cry2:

 

Poradzcie prosze jak sie do niego dobrac :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z krokowcem jest taki problem, że o ile w M52 jest tam gdzie w M50 to znajduje się on pod kolektorem ssącym, przy silniku. Żeby go wyjąć w praktyce trzeba zdjąć kolektor, chociaż podobno byli tacy o gumowych rękach którzy wyjęli go a potem co ciekawe włożyli na miejsce. :jawdrop:

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc nr 6 to przepustnica o ile sie nie myle......

mozliwe. ale wtedy chyba latwiej bedzie dojsc od spodu auta.... tak?

 

po co czyscic...........bo "dziwnie faluje".(i pomyslalem, ze sprawdze najpierw tansze alternatywy;>)

 

A objawia sie to tak, ze (nie wazne czy cieply czy zimny silnik) jak dam delikatnie gaz przy ruszaniu (tak do 1,5-2tys obr) i gwaltownie puszcze...to obroty spadaja ponizej 500. I jest to o tyle wkurzajace, ze praktycznie zawsze gasnie mi na wstecznym lub gdy np chce ruszyc pod gorke - jak zaczyna za mocno isc to odpuszczam delikatnie gaz i gasnie wtedy (nie wazne ze znowu go depnalem....ma taka chwile przymulenia).

Czuc to tez jak zmieniam bieg z 1 na 2 (przy 2,5-3tys obr) i gwaltownie puszcze sprzeglo. Auto dostaje czkawki (na chwilke). Dlatego musze "duzo" sprzegla dawac. :duh:

 

Jak zrobie to samo na "luzie", to az tak tego nie widac (obroty spadaja, ale max do 500). Czyli glownie dzieje sie to gdy silnik jest obciazony.

 

 

 

Wczesniej falowaly mi obroty na jalowym (delikatnie...500-1000), ale jak wyczyscilem przeplywomierz, to objawy ustaly (dodatkowo filtr powietrza zmienilem).

Tak bylo przez kilka dni. byla poprawa (niezbyt znaczaca, ale byla), a dzis znowu podobna akcja.

Moze dlatego, ze temp na zewnatrz spadla z 0 do -10 .... hmm....

 

Z tego co wyczytalem to moge sie spodziewac kilku rzeczy:

- przeplywomierz (ale jak go odlacze to silnik gasnie - znaczy dziala..... no i naprawde nie faluje jak przy uszkodzonym)

- brudny/uszkodzony silnik krokowy

- sparciale/dziurawe przewody gumowe (ale to bym sprawdzil przy czyszczeniu krokowca)

- brudne wtryski (co chyba moge zweryfikowac lejac jakis syf do benzyny :mrgreen: )

- swiece (powinienem je wymienic juz)

- akumulator (ten tez juz pada....napiecie ladowania to 14,1V, bez ladowania pokazuje przy zapalonych swiatlach dlugich jakies 11,2V....,a bez obciazenia 11,8V)

- sonda lambda (ale zachowanie powinno byc chyba inne.....i wyraznie odczuwalne w calym zakresie obrotow, a nie tylko na niskich)

 

Mam jeszcze jeden ciekawy objaw ....... wyraznie czuc, ze auto ostro (ostrzej) zaczyna isc przy 4 tys obrotow (czuc jak wciska w fotel).....czyli moze jednak brudne wtryski...albo swiece :?: (albo to zupelnie cos innego i nie zwiazanego z "przygasaniem")

 

aha...komputer nie pokazuje problemow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Panowie (i Panie? :jawdrop: ) pomozcie .....

 

chcialbym wyczyscic silnik krokowy w E46/M52(2.0), ale nie wiem jak go wyciagnac....

 

Silnik krokowy jest tutaj (numer 7):

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=11_2195&hg=11&fg=40

 

i widoczny jest tez tutaj (nawet lepiej to obrazuje cala sytuacje): http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=13_0643&hg=13&fg=15

 

 

Czy moge sie tam dostac od gory czy tylko z dolu (na kanale) ?

Z tego co widze na obrazkach to silnik krokowy nie jest przykrecony do przepustnicy (jak to ma miejsce w ktoryms z silnikow).

 

Probowalem zajrzec (przy okazji czyszczenia przeplywomierza), ale za cholere nie widze tam tego krokowca :cry2:

 

Poradzcie prosze jak sie do niego dobrac :modlitwa:

 

zobacz...

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=543525#543525

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odswierze temat.

Od wczoraj mam taki objaw, ze to cos co jest pod kolektorem ssacym (mam M52B25), brzęczy i tryka obojetnie czy jest wlaczony zaplon czy wylaczony. Jest to taka owalna plastikowa czesc, ktora ma pod spodem taki "biały" pojemnik, w krztałcie stożka. Rozladowuje mi to akumulator do zera. Z wczesniejszego posta wydedukowalem ze to jest silniczek krokowy. Fakt, czasem obroty mi przyfaluja, czasem dziwnie silnik sie zachowuje na wolnych obrotach jak juz jest rozgrzany. Obroty trzymaja sie w okolicy tej pierwszej kreski nad zerem, czyli jakies 400-500 obr/min. Raz jest OK, a raz lekko trzesie calym silnikiem az odczuwalne jest to na fotelu i kierownicy. Co moze byc przyczyna podawania napiecia bez wzgledu czy zaplon jest wlaczony czy nie? Wyciagalem wszystkie bezpieczniki pokolei i nic, wciaz brzeczy. Dodam jeszcze ze kilka dni temu jak mylem auto to nie moglem go odpalic przez okolo 15minut, potem sie udalo, troche sie dlawil, ale po przejechanie paru kilometrow jest OK. Ma ktos jakis pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie szukać krokowca w e46 320d 136KM rok 2000?

Nigdzie nie moge znaleźć...

 

w dieslu nie ma silniczka krokowego . jeśli falują ci obroty i dziwnie zachowuje ci sie przy zmianie biegów to najczęstszą przyczyna jest nastawnik wtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z krokowcem jest taki problem, że o ile w M52 jest tam gdzie w M50 to znajduje się on pod kolektorem ssącym, przy silniku. Żeby go wyjąć w praktyce trzeba zdjąć kolektor, chociaż podobno byli tacy o gumowych rękach którzy wyjęli go a potem co ciekawe włożyli na miejsce. :jawdrop:

Powodzenia!

 

A nie orientujesz sie jak jest w M54??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.