Skocz do zawartości

problem- szarpanie na niskich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jak wyglada przepływka od opla?

bo u mnie w aucie jest taka

http://moto.allegro.pl/item312663649_przeplywomierz_bmw_2_5_3_0_3_4_3_5_l_0280203027.html

 

a od opli zupełnie jakas inna jest

pozdro[/url]

Musi być od Omegi A 3,0l jest identyczna jak do BMW tylko bez kołnierza np. http://allegro.pl/item312620467_przeplywomierz_bmw_opel_0280_203_032_0280_203_027.html

pozdro

Opublikowano

wczoraj założyłem przepływkę od alfy 164

siknik jest dużo zwawszy ale wydaje mi się że nie działa sonda bo na benzynie strasznie benzyna smierdzi a jak sie przytrzyma na ok 1500 obr to tak jakbynie mogł spalić

odpiołem sonde i było jeszcze gorzej doszło falowanie 200-900 obr

piszę o benzynie bo tylko tak wczoraj jeżdzilem zeby komp sie ustawił

 

da to cos jak tylko wyczyszczę sonde czy od razu druga kupic i wymienic?

 

pozdro jarek

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Opublikowano

ale silnik chodzi lepiej jest dużo żwawszy

 

myślisz że to wina przepływki?

niby średnica jest ta sama

po poludniu znów bede z tym walczył

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Opublikowano
ale silnik chodzi lepiej jest dużo żwawszy

 

myślisz że to wina przepływki?

niby średnica jest ta sama

po poludniu znów bede z tym walczył

 

Blaster ma rację. Przepływka Alfy ma zbliżoną lub nawet identyczną średnicę, takie same pinouty ale podaje inne parametry do motronica i stąd efekt "zalewania" benzyną. Zmiana sondy nic nie pomoże.

peace & love
Opublikowano

no to mnie troszke naprowadziles

czyli co radzicie?

czyli z oplem może być podobna sytuacja?

a może przełożyć ta całą elektronikę? ze starego

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Opublikowano

Ja bym radził kupić używaną sprawną przepływke z BMW :mrgreen:

 

Z elekrtoniką to dobry pomysł choć troche druciarstwo

 

Nie wiem jak to tam wygląda ale może straczy przełożyć jakąś małom kość pamięci,,,myśle że napewno dało by się taką przepływke przeprogramować

Możesz zobaczyć też czy nie ma w niej jakiegoś potencjometru do regulacji :idea:

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
Przepływka Alfy ma zbliżoną lub nawet identyczną średnicę, takie same pinouty ale podaje inne parametry do motronica i stąd efekt "zalewania" benzyną.

Trochę nie chce mi sie w to wierzyć. Uważam, że czujniki Boscha do różnych marek, modeli aut są elektrycznie w większości wypadków identyczne.

Różna jest tylko interpretacja danego sygnału przez Motronic w zalezności z jakim silnikiem ma o pracować.

Trwa ładowanie podpisu...
Opublikowano
no to mnie troszke naprowadziles

czyli co radzicie?

czyli z oplem może być podobna sytuacja?

a może przełożyć ta całą elektronikę? ze starego

od opla jest idealna jak pisałem wczesniej ja na swojej jezdze od 6 miesiecy po wywaleniu gazu i nigdy problemu obroty ok 600 zadnych falowan trzyma parametry i samochodzik chodzi jak trzeba pozdrawiam

Opublikowano
Przepływka Alfy ma zbliżoną lub nawet identyczną średnicę, takie same pinouty ale podaje inne parametry do motronica i stąd efekt "zalewania" benzyną.

Trochę nie chce mi sie w to wierzyć. Uważam, że czujniki Boscha do różnych marek, modeli aut są elektrycznie w większości wypadków identyczne.

Różna jest tylko interpretacja danego sygnału przez Motronic w zalezności z jakim silnikiem ma o pracować.

Nie mogę się z tym zgodzić. Uważasz, że sygnał z przepływki alfy i BMW jest taki sam przy danym przepływie lecz inaczej jest to interpretowane przez ECU BMW, a inaczej przez ECU Alfy? Moim zdaniem zarówno sygnał jest inny jak i interpretacja tego sygnału.

Sam mam u siebie przeróbkę przepływomierza klapowego AFM na MAF (tzw. gorący film). Jeździłem już na przepływce od E38 730V8 (bosch 0 280 217 502), bo pod nią dedykowany i ustawiony był adapter elektroniczny. Niestety miałem wtedy jeszcze blosa i strzał gazu zniszczył przepływkę.Teraz mam przepływkę oplowską (bosch 0 280 217 503) od Omegi 3.0 i musiałem nieco, a właściwie sporo przestawić parametry(wysyłała inny sygnał) aby samochód jeździł i spalał jak powinien.

Nie twierdzę, że nie istnieje inny przepływomierz klapowy który ma takie parametry jak bosch 0 280 203 027 ale jeżeli Jarko735 pisze, że po założeniu przepływki od alfy zalewa mu motor to uważam, że przepływomierz ten ma inną charakterystykę i nie nadaje się do użytkowania wraz z m30b35 bez przeróbek.

peace & love
Opublikowano

jednak to nie był najlepszy pomysł

drugiego dnia z rana było jeszcze gorzej

masz kolego rację że jest zypełnie inna charakterystyka

a z elektroniką chyba nie bede kombinował

potweirdzcie mi czy mam taką przepływkę jaką powinienem mieć w swoim silniku

http://img404.imageshack.us/img404/9771/przepywomierzehc6.th.jpg

 

a może ktoś założył kiedyś nie taką jak trzeba

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Opublikowano

wtyczka jest identyczna

jak się nie mylę to 4 chyba

 

juz zmieniłem spowrotem bo na tej od alfy bunia paliła ile zdążyła :(

w moim przypadku ja bym chyba stawiał na sondę

bo wydaje mi się że u mnie jest coś ze składem mieszanki

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Opublikowano
wtyczka jest identyczna

jak się nie mylę to 4 chyba

 

juz zmieniłem spowrotem bo na tej od alfy bunia paliła ile zdążyła :(

w moim przypadku ja bym chyba stawiał na sondę

bo wydaje mi się że u mnie jest coś ze składem mieszanki

 

Przepływomierz jest odpowiedzialny za skład mieszanki skraca lub wydłuża czasy wtrysku. Od dołu pod plastikiem jest regulacja możesz regulować "siłę"zapięcia klapki.

Podmień na testy od kogoś sprawny przepływomierz taki jak ma być i będziesz wiedział wszystko.

Opublikowano

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=812770

zerknijcie tutaj jest gosciu ktory w swojej 7 zmienil z klapowego na termiczny i mu to hulalo.Pisalem juz do niego i wykona mi takie cos czyli przetwornik mial tylko maly problem bo jednego ukladu nie mogl dostac dopiero na kwiecien ale ja go dostalem i to dwa :lol: wiec jak tylko bede to mial i zaloze to postaram sie opisac,gosc jest chetny do pomocy moze warto sprobowac zwlaszcza ze ponoc jest wzrost mocy o 20%

Opublikowano
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=812770

zerknijcie tutaj jest gosciu ktory w swojej 7 zmienil z klapowego na termiczny i mu to hulalo.Pisalem juz do niego i wykona mi takie cos czyli przetwornik mial tylko maly problem bo jednego ukladu nie mogl dostac dopiero na kwiecien ale ja go dostalem i to dwa :lol: wiec jak tylko bede to mial i zaloze to postaram sie opisac,gosc jest chetny do pomocy moze warto sprobowac zwlaszcza ze ponoc jest wzrost mocy o 20%

Ten "gość" jak go określiłeś jest użytkownikiem naszego forum. Ja mam tego typu przeróbkę u siebie. Pisałem już o tym, wystarczy :search: .

peace & love
Opublikowano

witajcie

 

chyba ogarnąłem temat

1. wyregulowałem luzy na zaworach ( a raczej ich brak na 7 zaworach nie było żadnego luzu) ustawiłem na 0,30

2. założyłem tą maltretowaną przepływkę od alfy ale wyregulowałem sprężynę klapki (co prawda na razie na wyczucie)

3. wyczyściłem kopułkę

4. zrobiłem reset ECU

 

no i.... teraz jestem prawie zadowolony prawie bo nie jestem pewien naciągu sprężyny klapki

 

ale bunia jest żwawa, przyśpiesza bez żadnych szarpań itp na biegu jałowowym chodzi równiuteńko

 

ale jest także małe ale.... a mianowicie komp pokazuje o 1 litr większe spalanie czy tak jest naprawdę jestem w trakcie testów

 

acha jeszcze pytanie czy można jakoś podłączyć miernik żeby w ten sposób sprawdzić siłę klapki? czy może jakoś pomierzyć wartości przepływomierza tego i oryginalnego nie mam punktu odniesienia

 

pozdrawiam wszystkich

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.