Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przypuscmy że zalewam olej nie odpowiedniej jakosci, jakie są tego skutki??

głosniejsza praca?? uskodzenie silnika??

 

zaczynam sie zastanawiac czy dobrze zrobilem zalewajac półsyntetyk

Opublikowano
przypuscmy że zalewam olej nie odpowiedniej jakosci, jakie są tego skutki??

głosniejsza praca?? uskodzenie silnika??

 

Większość procesów związanych z szybszym zużyciem silnika przebiega bardzo powoli, stąd właściciel nie zauważa że z autem jest coś nie tak (tysiące czy dziesiątki tysięcy kilometrów). Skutki to:

 

- zużycie elementów ruchomuch przez zwiększone tarcie (zużyte gładzie cylindrów, pierścienie, tłoki, panewki, wał, wałki rozrządu)

- zatarcie niektórych elementów (tłoki, panewki na wale itp)

- uszkodzenie hydropopychaczy, napinaczy hudraulicznych - a przez to głośniejsza praca

- odkładanie się nagaru na wszystkich elementach wnętrza silnika - nagar w komorach spalania może doprowadzić do spalania stukowego, nagar na pierścieniach powoduje ich zapieczenie i branie oleju przez silnik, nagar we wnętrzu może doprowadzić do zatkania magistrali olejowej i zatarcia silnika

- twardnienie (starzenie się) uszczelek i uszczelniaczy - stąd wycieki i branie oleju przez silnik

 

Dużo zależy od stylu jazdy i konkretnych warunków eksploatacji. Przy ostrej eksploatacji bardzo łatwo uszkodzić (zatrzeć) silnik na słabym oleju...

Większość właścicieli sprawę oleju olewa totalnie, bo przecież nic takiego się nie stanie przez te kilakdziesiąt tysięcy zanim sprzeda auto... niestety problem odziedzicza zawsze nowy nabywca takiego auta

www.turboBMW.pl
Opublikowano
To zalezy jakie auto ma przebieg jezeli juz znaczny to zrobiles dobrze...

 

opisz wiecej wiecej danych

 

Ja mam 240 tys. ponad najechane i dalej leje pelny syntetyk i nie uwazam tego za cos zlego!! Silnik nie bierze oleju na tyle zeby trzeba bylo robic dolewki (olej zminia wg. wskazan komuterka).

Opublikowano
Miałem niedawno ten sam problem.Bo po zakupie nie wiedziałem co jest w środku i wlałem półsyntetyk dla bezpieczeństwa.Zrobiłem dwie wymiany ,silniczek ładnie chodził i nie brał grama oleju.Chciałem żeby miał lepiej i chciałem wlać teraz pełny syntetyk.Ale pare osób mi doradzało ,że jeśli jeżdze na pewnym oleju i jest oki to po co kombinować.I miesiac temu znowu wlałem półsyntetyk 10W40.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.