Skocz do zawartości

[E39] Kontrolka ABS ASC/Czujnik ABS ASC


krystian26

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 538
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie u mnie wystapil troche inny problem:

Auto u mechanika wymiana czujnika abs tył,który i tak nie działa, na 99 % przerwany kabel pod nadkolem przez mechanika.Tylko teraz pytanie któredy idzie ten kabel.Jeśli ktoś wie bede bardzo wdzieczny bo do cepa juz nie zaprowadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam jest to mój pierwszy post na forum więc od razu przepraszam za popełnione błędy. We wrześniu stałem się szczęśliwy posiadaczem BMW e39 523ia 1998r. Od momentu zakupu pali się kontrolka od ABS i ASC. Auto wstawiłem do zaprzyjaźnionego mechanika i niestety nie poradził sobie z tym problemem. Po podłączeniu pod komputer pojawił się błąd czujnika ABS lewego przedniego koła (czujnik po pomiarach okazał się uszkodzony), został wymieniony na nowy ATE ale niestety problem pozostał. Następnie dokonał podmiany piasty na nową ale to również nie przyniosło żadnego rezultatu wiec zamontowaliśmy spowrotem stara, sprawdził wtyczki kable które były widoczne wszystko jest ok. Wszystkie koła poza lewym przednim pokazują prędkość. Następnie zmierzył oporność tył oba koła ok. 430, lewy przód 630 prawy przód 250(to jest ciekawostka??) Oddałem moduł ABS do elektromechanika który stwierdził że wszytko jest ok poza tym, że podczas jednego z pomiarów spadło napięcie, ale niestety też nie otrzymałem jasnej odpowiedzi czy może to powodować w/w problemy. Zależy mi bardzo na naprawie tego ponieważ zbliża

się zima i wolałbym uniknąć niespodzianek. Jeśli ktoś miał podobny problem lub wie co jest grane proszę o odpowiedź. Pozdrawiam Kuba :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam jest to mój pierwszy post na forum więc od razu przepraszam za popełnione błędy. We wrześniu stałem się szczęśliwy posiadaczem BMW e39 523ia 1998r. Od momentu zakupu pali się kontrolka od ABS i ASC. Auto wstawiłem do zaprzyjaźnionego mechanika i niestety nie poradził sobie z tym problemem. Po podłączeniu pod komputer pojawił się błąd czujnika ABS lewego przedniego koła (czujnik po pomiarach okazał się uszkodzony), został wymieniony na nowy ATE ale niestety problem pozostał. Następnie dokonał podmiany piasty na nową ale to również nie przyniosło żadnego rezultatu wiec zamontowaliśmy spowrotem stara, sprawdził wtyczki kable które były widoczne wszystko jest ok. Wszystkie koła poza lewym przednim pokazują prędkość. Następnie zmierzył oporność tył oba koła ok. 430, lewy przód 630 prawy przód 250(to jest ciekawostka??) Oddałem moduł ABS do elektromechanika który stwierdził że wszytko jest ok poza tym, że podczas jednego z pomiarów spadło napięcie, ale niestety też nie otrzymałem jasnej odpowiedzi czy może to powodować w/w problemy. Zależy mi bardzo na naprawie tego ponieważ zbliża

się zima i wolałbym uniknąć niespodzianek. Jeśli ktoś miał podobny problem lub wie co jest grane proszę o odpowiedź. Pozdrawiam Kuba :wink:

 

kolego guzik1013,

 

mialem identyczny problem z absem tylko mialem problem z prawym kolem:

1. sprawdz bezpieczniki, u ciebie to chyba nr 30 i 31

2. podłącz kompa, jesli komputer nie bedzie widzial sterownika, tzn. ze najprawdopodobniej on jest winowajcą

3. pisales ze predkosc obrotowa kol na kompie sprawdzales, wiec tu jest ok.

4. po kolei odłączaj wtyczki (zacznij od lewego przodu) od czujników absu (puszka w nadkolu) i sprawdz przejście (ciąglość) kabelków między wtyka czujnika a wtyką sterownika absu (szeroka wtyka na sterowniku).

5. jesli wszystkie są sprawne to zostaja pierscienie magnetyczne w kazdej z piast.

 

dobrze przeanalizuj punkt 3. ja tak zrobilem i abs naprawilem, bo byl czujnik uszkodzony i przerwa na kablu, pamietaj, ze z kazdego kola kable leca do sterownika absu

powinienes sobie poradzić, jak cos to pisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się zapaliły jak go kiedyś rano uruchomiłem... Potem jak po postoju uruchomiłem go ponownie to już nie świeciły... To się zdarzyło dwukrotnie i nie robiłem nic....a teraz już od kilku dni się nie świecą... Mogę się mylić, ale podejrzewam brud na czujnikach... bo po uruchamianiu po krótkim postoju jak podwozie było mokre nie świeciły, jak postał nockę to świeciły... Co Wy na to Koledzy???

 

niekoniecznie kolego, ktorys z kabelkow (miedzy wtyką czujnika a wtyka sterownika) moze miec przetartą izolacje i czasami zwiera do obudowy, dlatego czasami ukazuje ci sie piekna kontrolka ABS/ASC :)

osobiscie tak mialem po zastosowaniu izolacji termokurczliwej problem znikł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mówisz że kupiłeś czujnik ATE, a co było w pudełku?

Powinien byś siemens, jeśli taki jest, to w porządku, to oryginalny czujnik, i taki ma być.

Jak masz dostęp do oscyloskopu, to nim sprawdzisz wszystkie czujniki, wpinając się bezpośrednio w kostkę przy sterowniku ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
U mnie też od jakiegoś czasu zapala się błąd abs-u.. Czasem zapala się cały czas a czasem nawet po przejechaniu 150 km.Podłacząlem pod kompa pokazuje prawy tylny lecz ekonomizer obrotomierz wszystko chodzi.. Chciałem go wykręcić i przeczyscić z tych opiłków ale niestety śruba nawet nie chce drgnąć, bo szkoda czujnika rozwalać bo może jest dobry wymaga tylko czyszczenia.. Ma ktoś jakiś pomysł ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo wiadomo jak jest błąd abs-u to od razu nie chodzi tempomat a musze to ogarnać bo nadejdzie wreście ta zima ... Śruba była codziennie psikana Wd40, otoczylismt ją szmatą nasączona ropa i niestety .. Ma ktoś jakiś pomysł ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem ci że kombinowało się i wiesz jest strach żeby nie zerwać śruby bo wtedy będzie trzeba rozwiercać itd... No ale tak jak mówie wszystko u mnie chodzi a błąd wyskakuje i ginie po zgaszeniu i przekroczeniu 20km/h

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No musze cos pokombinować bo dzis troche sniegu spadło a jazda z myśla czy mam abs czy nie za dobra nie jest...

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć

Było WD, ropa zobacz czy płyn hamulcowy nie pomoże, to bardzo dobry "penetrator" :D

 

Ja u siebie 2 lata temu tez miałem "jazdę" z ABS, diagnoza komputerowa mówiła jedno a rzeczywistość pokazała coś innego. Jak mnie pamięć nie myli to komp pokazywał prawy tył (po wymianie czujnika dalej ABS-u brak). Mechanik (znając humory BMW) stwierdził że w takim razie problem jest w kole po przekątnej czyli lewy przód, po wymianie (niestety całej piasty) ABS zatrybił. Jak, dlaczego i na jakiej podstawie tak stwierdził to nie wiem, znam tylko rezultat. O naciąganie go nie podejrzewam bo to dobry znajomy, zawsze u niego serwisuje i wiem że to sumienny gość.

 

Problem może też nie być z samym czujnikiem tylko z "ząbkami" na piastach/łożyskach. Może dostał się tam jakiś syf i powoduje zakłócenia generalnie dużo gdybania... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Ja mu ufam :wink:

Możliwe że splotły się dwa uszkodzenia w jedno. nie wnikam - od tamtej pory "odpukać" jest OK i nic się złego nie dzieje.

Wspomniałem mój przypadek po to żeby podczas wstępnej diagnozy brać pewien margines błędu na wskazania komputera :) i jak wskazuje jakaś przyczynę (błąd) w danej lokalizacji samochodu to nie ograniczać się wyłącznie do tej strefy tylko patrzyć całościowo :) Choć nie ujmuje jest to narzędzie bardzo pomocne:)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie a co oznacza, jezeli swieci sie kontrolka abs ale komputer nie pokazuje zadnego bledu?

A masz w ogóle komunikację z modułem ABS ? Jaki masz nr sterownika 001 ?

Jeśli masz komunikat ,,ciągła kontrola'' ,to albo masz brudną bieżnię łożyska lub łożysko jest uszkodzone przez nieudolne wyciągnięcie starego czujnika.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikacji brak... nr 001(bosch) przy przekreceniu stacyjki wydobywa sie dzwiek strzykania, jakby iskra przeskakiwala. Nie mam pojecia o zadnym komunikacie :) nie wiem od czego zaczac... wtyczki i bezpieczniki zostaly sprawdzone ale nie czyszczone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz komunikacji ze sterownikiem to jest on uszkodzony. Tym bardziej, że to wadliwa seria 001.

Są zakłady które to naprawiają, tylko musisz poczytać opinii o nich.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz jakiegoś znajomego który ma e39 z tym samym numerem sterownika i podmieńcie na próbę. Kupno nowego to spore koszty, koszty używki z gwarancją rozruchową też nie są szczególnie małe.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.