Skocz do zawartości

Zgon silnika 740 fotki


Adam740

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety nastąpił zgon silniczka, obecnie jestem na etapie wywlekania uszkodzonego motoru, i zakupu drugiego mam nadzieje ze w lepszym stanie.

I tu zapytanie na co zwrócić uwagę przy zakupie drugiego?

http://puhadam.w.interia.pl/DSC02047.JPG

http://puhadam.w.interia.pl/DSC02052.JPG

http://puhadam.w.interia.pl/DSC02054.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Do bmwkolo hmm widziałeś zdjęcia?. kto mi zabroni silnik rozkręcać? jak już jest w częściach. Troszkę ubawił mnie ten post.

Jak do tego doszło, sam niewiem jechałem bez szaleństw i raptownie zaczeło telepać silnikiem, objawy jak by separator oleju był padnięty. Ale po wymianie to samo.

A że wszystkie elementy posprawdzałem, został manometr i na cylindrach ze zdjęć wynosiła 0bar. Pomyślałem sobie zawory dostały i są pewnie otwarte ew. wypaliły się, a tu kiszka po zdjęciu głowicy okazało się że brakuje kawałek bloku. jak na zdjęciach i po sprawie a że w głowicy jest to samo, to bardziej się opłaca kupić drugi silnik, odrazu puki wyjęty wyremontować i wsadzić do auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Do bmwkolo hmm widziałeś zdjęcia?. kto mi zabroni silnik rozkręcać? jak już jest w częściach. Troszkę ubawił mnie ten post.

 

Zanim posty będą Cię bawic, czytaj je dokładnie i postaraj się odpowiednio interpretować zamiary piszącego. Bmwkolo miał na myśli silnik, który będziesz kupował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bmwkolo zwracam honor:)

Wie ktoś ile wynosi masa silnika 4,0 m62??? i ma ktoś pomysły jak go przetransportować? oczywiście busem.

Kolejny silnik pewnie nie będzie w aucie, wiec ciżęko będzie go sprawdzić ale może komkpresję uda się na rozruszniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bmwkolo zwracam honor:)

Wie ktoś ile wynosi masa silnika 4,0 m62??? i ma ktoś pomysły jak go przetransportować? oczywiście busem.

Kolejny silnik pewnie nie będzie w aucie, wiec ciżęko będzie go sprawdzić ale może komkpresję uda się na rozruszniku.

 

m62 to jest 4.4i a nie 4.0!

4.0 to M60!

Goły Silnik 4.0 M60 waży:

146KG

a Goły Silnik 4.4 M62 waży:

140KG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno zapytanie jeżeli kupił bym silnik z anglika, czy niebyło by większych problemów z mocowaniami, są takie same? jak wygląda sprawa z rozrusznikiem, czy pasuje z obu stron do bloku? jak z kolumną kierownicy? na realoem sa to 2 inne numery bloków. Przerabiał już ktoś coś takiego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniałem kiedyś skrzynię automat w e32 i zakładałem z anglika i niby wszystko ok ale wybierak zmiany biegów po drugiej stronie i linka która steruje tym okazała sie za krótka!!! :mad2: z silnikiem powinno być ok blok pewnie jest taki sam i ogólnie wszystko powinno być ok, a przekładnia napewno nie pasuje ponieważ jest zamontowana po prawej stronie!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się dowiedziałem, na allegro wszyscy mówią że pasuje, (nic dziwnego) bez problemów mieści się podobno wszystko tak z allegro. Teraz całą prawda od ludzi zajmujących się przekładaniem. Nic nie pasuje rozrusznik i przekładnia nie mogą być po tej samej stronie. blok ma inne mocowanie do skrzyni. Ot całą prawda da się wszystko przerobić ale sporo roboty trochę wycinania, i po sprawie. Więc angol odpada ale już zlokalizowałem prawie wszystko do mojego auta wyniesie mnie okolo 5000zł bez robocizny robię sam. Ale przynajmniej wszystko przykręcę kompletem nowych śrub, (nie pozrywam gwintów, tak miałem)nowe uszczelki, uszczelniacze, gumowe przewody, jednym słowem odrestaurowanie komory silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Mundek, ależ żeś nabroił. :nienie:

 

Życzę powodzenia, oby trafiły Ci się dobre podzespoły. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobote lecimy z Mundialem po nowy silnik i bedzie zrobione jak z fabryki :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam740 jestem z Ciebie dumny sam naprawiasz swoje auto!!!! I bardzo dobrze bo naprawde niktórzy mechanicy to tylko psują!!! Sam wiesz co przykręciłeś i wiesz że nie odpadnie!!! Aha i zawsze mnie zastanawia dlaczego miejsce na rozrusznik albo pasowanie do skrzyni jest inne w Angliku??? Co to za różnica??? No ale to mistrzowie z Monachium tak zrobili!!!

Pozdro! Adam740 napisz jak silniczek śmiga!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy silnik już gotowy do wsadzenia, problemy są z odkręceniem starego bloku od skrzyni, słaby dostęp do śrub. Ale dam sobie radę. Jeszcze troszkę się zejdzie z wymianą, chcę powymieniać wszystkie uszczelnienia uszczelki i elementy exploatacyjne. Jak tylko zabiorę się do składania, to napewno sporządzę pełną dokumentację z wymiany.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam740 jestem z Ciebie dumny sam naprawiasz swoje auto!!!! I bardzo dobrze bo naprawde niktórzy mechanicy to tylko psują!!! Sam wiesz co przykręciłeś i wiesz że nie odpadnie!!! Aha i zawsze mnie zastanawia dlaczego miejsce na rozrusznik albo pasowanie do skrzyni jest inne w Angliku??? Co to za różnica??? No ale to mistrzowie z Monachium tak zrobili!!!

Pozdro! Adam740 napisz jak silniczek śmiga!!!

 

dlatego jest inne bo z innej strony jest pewnie przekładnia ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to się właśnie rozchodzi, cały ból w angolach polega na innym umiejscowieniu rozdusznika. Poza tym wszystko jest identyczne, trzeba wyciąć dziurę pod rozrusznik a starą zaślepić jak to już było napisane. Zapodam niedługo jakieś fotki, całego bloku ze wszystkich stron.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mundek to jak rozumiem kupiliście w końcu ten silnik po który polecieliście z Marcinem? Ile to Cię wyszło i czy odpaliliście go? Wkońcu to anglik czy nie? Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pochodzi z e39 bita z tyłu(podobno). silnik to m62 4,4 na szczęscie (nie anglik). Po zwaleniu głowic wygląda bardzo ładnie i czysto chodzi mi o cylindry i głowicę. Odnośnie kosztów to poinformuję jak zakończę remont, bo jeszcze tony uszczelek do wymiany, tak profilaktycznie. Nieodpalaliśmy ale mam nadzieje że wszystko będzie ok.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie.

Już widać koniec niekończącego się remontu. Nowy blok już siedzi w ramie. Pozostały jeszcze tylko głowice, podłączenie filtra oleju, osprzęt, kolektor dolotowy, i reszta drobiazgów.

Dołączam zdjęcia drugiego bloku przed zainstalowaniem, i po zainstalowaniu w ramie.

http://puhadam.w.interia.pl/DSC02277.JPG

http://puhadam.w.interia.pl/DSC02399.JPG

Jeszcze mam zapytanie, czy wie ktoś jakim momentem dokręcić głowice?,

wiem że 30 Nm + 80*+80*

Czy można jakoś przeliczyć te stopnie na Nm?

Jak ktoś wie to bardzo bym prosił będę wdzięczny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da się przeliczyć !!!! ale zrób sobie kółko z tektury i opisz na nim kąty bo jak wiadomo całe ma 360 stopni od kątomierza odrysuj jaki wycinek tego koła to 80 stopni , zrób dziurę na klucz w środku koła i obróć o taki wycinek... :) :wink:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jak Mundek słyszałem, że tylko uszczelki dobrać i składasz gadzinę. Daj znać jak skończysz robotę. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

 

Udało się :D , 7 odpaliła już z nowym silniczkiem, na starcie były pewne problemy z stabilizacją obrotów ale już się naprawiło. Teraz pozostaje jeszcze dolać olej do ASB (koszmar) bez kanału. Ale jakoś musze. Czekam jeszcze na kilka nowych uszczelek, bo poskładałem dekle na starych i podcieka. Ale ogólnie jestem z siebie zadowolony.:)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.