Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cóż trzeba będzie zasymulować ten napinacz. Na dniach będe wiedzial jaki rezystor go zastąpi, sądze że będzie to coś okolo 1Ohma, ale wole się upewnić.

 

Podawałem niedawno na forum, bo miałem w domu nie odpalone napinacze, które właśnie wczoraj zamontowałem do auta w miejsce odpalonych... Szczegóły poniżej...

Mam auto po zmianach konstrukcyjnych z 03.1999 (inne gniazda i wtyczki napinaczy), natomiast te nie odpalone napinacze są z 1997. Wczoraj wykonałem całą robótkę. Trochę tego było: wypięcie wtyczek, wymontowanie foteli, odkręcenie/przykręcenie napinaczy, zastąpienie czarnych wtyczek żółtymi (obcięcie i lutowanie kabelków), kasowanie błędów z wynikiem w pełni zadowalającym...

 

Ponadto mogę się podzielić pewną ciekawostką:

ze względu na to, że w aucie wtyczki były innego kształtu i czarne, a w nie odpalonych żółte byłem nastawiony na jakąś kombinację. Miałem nadzieję, że przynajmniej konektorki we wtyczkach są takie same (aby je podmienić we wtyczkach i uniknąć lutowania), ale spece z BMW zmienili wszystko, więc lutowanie kabli stało się nieuniknione... Podczas rozpoznawania możliwości zamiany konektorków we wtyczkach stwierdziłem, że wewnątrz tych żółtych wtyczek od nie odpalonych napinaczy przy konektorkach łączących się bezpośrednio z pinami w gnieździe napinacza jest spiralne uzwojenie z drucika miedzianego (ok. 10 zwojów)... Stało się jasne moje odkrycie sprzed kilku dni, że jak się mierzy rezystancję bezpośrednio na pinach napinacza to jest około 2 Ohm, natomiast jak się mierzy na końcach kabla połączonego do napinacza, to jest około 7,5 Ohm... To dodatkowe uzwojenie wprowadza dodatkową rezystancję i obawiam się, czy przypadkiem również nie chodzi o wprowadzenie impedancji i czy w związku z tym zaemulowanie napinacza samym rezystorem nie zostanie przez sterownik wykryte jako błąd... Może jakaś mądra głowa będzie potrafiła ten problem rozwiązać???

 

P.S. W razie potrzeby, gdyby któryś z kolegów miał problemy związane z wymianą napinaczy służę pomocą...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

thenygoos

a czy można prosić także o fotkę: [email protected]

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

Opublikowano

OKI, fotki załączam poniżej:

 

 

http://images32.fotosik.pl/100/1a60dffb352adc10med.jpg

 

http://images26.fotosik.pl/137/9294f4359d4a0774med.jpg

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano (edytowane)
dzięki za fotki...zawsze to człowiek mądrzejszy Edytowane przez mtworus

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

Opublikowano
a czy aby to sprawdzić trzeba wyjąć fotel...? czy sam ten napinacz jakoś da się wyjąć bez większych problemów....

 

Żeby sprawdzić napinacz wystarczy zajrzeć pod fotel od strony tunela i wsunąć mały palec lub cokolwiek innego w tą "rurkę" co widać na zdjęciach. Jeśli jest wyczuwalny opór około 2-3 cm od początku rurki, to znaczy, że napinacze odpaliły... Napinaczy nie odkręcisz bez wyjęcia foteli. Czy sprawdzałeś na kompie? Może to jakiś błąd powstały podczas suwania fotelami??

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Podłącze się do tematu bo nigdzie nie mogę znaleźć wyjaśnienia tego błędu.

Przy diagnozowaniu carsoftem modułu airbag mam następujący wynik :

 

6 Ignition circuit for belt tensioner on pass. side

24 Left sattellit (sensor for sidebag) - or pressure sensor passenger

19 Battery Connection

 

ten pierwszy już wiem ze to napinacz lub gdzieś na kostce pod siedzeniem jest coś nie tak ale co do reszty to nie mam pojęcia ... czyżby sensor ?

Opublikowano

6 Ignition circuit for belt tensioner on pass. side

 

Obwód zapłonu ładunku w napinaczu pasa pasażera, musisz sprawdzić przewody i kostki na odcinku od podłogi do napinacza.

 

24 Left sattellit (sensor for sidebag) - or pressure sensor passenger

 

Czujnik bocznej poduszki powietrza lub czujnik ciśnieniowy (wykrywa zmianę ciśnienia w profilach zamkniętych w przypadku zgniatania nadwozia podczas uderzeń bocznych)

 

19 Battery Connection

 

Kelma pirotechniczna, odłączająca zasilanie ("+") poprzez odstrzelenie dwóch fragmentów klemy... musisz sprawdzić podłączenie (może jest odpalona). Nie próbuj odłączać żółtej wtyczki, bo ją rozerwiesz. W przeciwieństwie do pozostałych wtyczek układu SRS ta posiada pazurki i nie da się jej wyjąć bez uszkodzenia:

 

http://www.my330i.com/photos/mod4b.jpg

 

http://images31.fotosik.pl/76/23b1673adedb83e5.jpg

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Dzięki za wyczerpującą odpowiedz .... już widzę ze nie będzie łatwo pozbyć się błędu airbag :doh:

 

Co do błędu "24 Left sattellit (sensor for sidebag) - or pressure sensor passenger" to raczej będzie czujnik ciśnieniowy bo mam tylko dwie poduszki (bez bocznych i kurtyn)

gdzie go zlokalizować i w jaki sposób usunąć ten błąd - tylko wymiana czujnika wchodzi w grę ?

 

Co do tej klemy pirotechnicznej dzisiaj obadam jak to wygląda ... porobię fotki może coś poradzisz ...

 

Generalnie chodzi mi o to żeby pozbyć się irytującej diody AIRBAG

Samo wykasowanie kompem nic nie daje :cry2:

Opublikowano

Jeśli chodzi o klemę, a masz odpaloną, to masz dwa wyjścia: nowa "reparaturka" BMW za ok. 1000 PLN, nowy cały przewód używka za ok. 400 PLN (kłopotliwa wymiana, bo przez całe auto) lub opornik 2 Ohm :mrgreen: zamiast ładunku pirotechnicznego. Ja mam opornik, bo auto było po małym co nieco.

 

Napinacze można "naprawić" podobnie... na kilka sposobów :mrgreen:, tyle, że poduszki i napinacze u siebie zrobiłem jak się należy.

Metoda "naprawy" zależy jak bardzo zależy Ci na Twoim bezpieczeństwie. Czy jesteś pewny, że nie masz bocznych poduszek?

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

hmmm co do bocznych poduszek to z tego co pamiętam są one zlokalizowane w drzwiach, a u mnie na 100% ich nie ma, kurtyn w słupku przy szybie przedniej tez nie ma, w słupku bocznym (tam gdzie są pasy) chyba nie występują .... więcej nie mam pomysłów gdzie ich szukać :?

 

co do wykasowania błędu AIRBAG to po prostu chce się pozbyć świecącej diody w jak najmniej pracochłonny i najtańszy sposób.

 

zacznę od sprawdzenia klemy , potem kostka pod siedzeniem , potem będę musiał wlutować te oporniki gdzie trzeba i zobaczymy co z tego wyjdzie ...

Opublikowano

Tak od siebie to radzę nie bagatelizować poduszek i napinaczy... Klema to tak 50/50 (widziałem kiedyś jak się paliło auto po kolizji gdzie zrobiło się zwarcie, którego nie byłoby gdyby w przypadku klemy pirotechnicznej)... Sam jak wspomniałem jej nie mam, a jest emulowana opornikiem... Opornik wpiąłem w gniazdo nad akumulatorem po wypięciu wtyczki kabla prowadzącego do klemy (jak nie miałeś w ogóle tego kabla to mogę Ci zrobić fotkę gdzie jest i jak wygląda).

 

A napinacze sprawdź najpierw tak jak z kobietą jak nie wiesz jak trafić... po palcu :norty:... Zresztą w tym temacie ileś postów wcześniej dałem pełny opis ze zdjęciami, bo miałem przyjemność wymieniać napinacze, w dodatku z modyfikacją, bo na wcześniejszą wersję, różniąca się wtyczkami i wszystko działa.

 

Jeśli chodzi o boczne poduchy to ja na Twoim miejscu sprawdziłbym to co niżej na fotkach:

 

http://images26.fotosik.pl/195/f7df64f28cfa707amed.jpg

 

http://images25.fotosik.pl/194/696114e3ef80f2ecmed.jpg

 

http://images31.fotosik.pl/216/ddd1961924b81b2amed.jpg

 

http://images33.fotosik.pl/216/6912dd35bf558845med.jpg

 

A niezależnie poprosił któregoś z Kolegów mający dostęp do systemu BMW np. Kolegę KRUPEKE(i jakieś cyferki jeszcze) o rozkodowanie VIN i podanie jak na patelni wszystkich danych auta...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zapytaj Hansa... najlepiej Klosa albo zastąp w katalogu, gdzie masz zainstalowany CARSOFT pliki od bardziej cywilizowanej, np. angielskiej wersji... :mrgreen: Mogę dać Ci namiar, chyba, ze masz a nie jesteś tego świadomy

 

Prosiłbym o takową (angielską a już najlepiej polską o ile takowa istnieje), bo te niemieckie nazwy to mnie wykończą:-)

 

[email protected]

 

z góry dzięki

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Chciałbym się podpiąć pod temat bo na forum nie znalazłem wyczerpujących odpowiedzi.

Kupiłem Bunię z wystrzelonymi poduszkami na prawej stronie w obydwu drzwiach i z wystrzeloną kurtyną. Teraz biorę się za wymianę i w związku z tym mam kilka pytań. Mam nadzieje, że któryś z kolegów podobne przerabiał już i coś podpowie.

 

Żeby wymienić kurtynę, wystarczy zdjąć osłonę słupka ?? Starą odciąłem, ale z tego co widziałem to dość głęboko wchodzi pod kokpit. Zastanawiam sie czy żeby ją wymienić, to trzeba dostać się jakoś przez schowek ??

 

Co ze sterownikiem i sensorem airbagu ?? Bo rozmawiałem z elektrykiem w takim dość porządnym serwisie (ale nie ASO) i powidział mi, że sterownik trzeba dać do resetowania (co ma kosztować 150zł) a sensor się nie psuje. Dodam że samochód był udeżony w tylnie prawe kolo - udeżenie było nizbyt silne (napinacze i przewód od akumulatora nie odpaliły). A moze po zamontowaniu poduszek wystarczyło by skasować błędy??

 

I jeszcze jedno - po wystrzeleniu poduszek zniszczone są zaślepki drzwi- popękało tworzywo na którym opięta jest skóra (ta na szczęście pozostała w całości). Co prawda pokleiłem je ale ze względu na ubytki widać że było robione. Może ktoś miał podobny problem i wie gdzie można dostać te zaślepki. Na allegro nie znalazłem, natomiast w ASO mają tylko całe boczki po 2 tys. za każdy

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

 

Ja tez mam pytanie.

 

Wczoraj zakładałem ringi na zegary i niechcący przekręciłem za daleko stacyjkę ( chciałem odblokować kierownicę żeby wyjąć zegary).

 

Niestety po złożeniu wszystkiego zapaliła mi sie poducha. :duh:

 

Czy jest jakiś myk żeby skasować ten błąd samemu?????

 

Dodam, że odpiecie akumulatora na nockę nic nie dało.

 

Pozdrawiam

003.jpg
Opublikowano
Dodam, że odpiecie akumulatora na nockę nic nie dało.

 

Pozdrawiam

 

Na dwie nocki też nic nie da :lol:... Tylko komp. Jak mieszkasz blisko LBN to zapraszam, a jak nie to zapodaj temat na forum, może znajdzie się jakiś Kolega z Twoich okolic, który posiada interface + CS 6.1/6.5

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 5 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwszy to chyba klema pirotechniczna, a drugi napinacz pasa kierowcy.

Ale mówię chyba, bo niemiecki to trochę słaby u mnie.

Wrzuć sobie język angielski do inpy, będziesz miał łatwiej.

Opublikowano
A w jaki sposób podmienić jezyk teraz mam menu po polsku a błędy po niemiecku.Chcę żeby menu zostało po polsku błędy żeby były po eng bo po polsku z tego co wiem to nie ma

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.