Skocz do zawartości

silnik 1.8 i M40 sdugo sie nagrzewa-pomocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam co moglo sie spierdzielic najprawdopodobniej jak silnik lapie mi normalna temperature dopiero po jakis 15 min jazdy lub po ok 20 km przejechanych..???
Opublikowano

visco?? A co to jest i gadzie to jest i za co one odpowiada?

 

Wiskoza odpowiada za chłodzenie silnika (wentylator). Jeśli silnik zimny to wentylator kręci się powoli. W miarę gdy silnik osiąga wyższą temp. lub pracuje na wysokich obrotach to visko kręci wentylatorem szybciej.

Mam nadzieję że dobrze to ująłem :D :wink:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
Witam

Moze tez byc zrabane visco.

pozdrawiam

 

Raczej aż nazbyt sprawne :wink: Ale najpewniej jedno z dwojga. Raczej stawiam na termostat. Miałem do czynienia z takim co mi się otwierał w ISie przy 60 stopniach. No i silnik raczej nie miał szans na złapanie temperatury. Poza drobinę większym spalaniem nic się nie dzieje... Pomyśl co by było w drugą mańkę :twisted:

Opublikowano
Ja jestem przekonany, że to termostat jest winny. Po co wymieniać wiskozę, jak to termostat pewnie się nie domyka. Wisko ma za zadanie chłodzić chłodnicę, a przez nią nie powinno być obiegu na zimnym silniku.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Ja jestem przekonany, że to termostat jest winny. Po co wymieniać wiskozę, jak to termostat pewnie się nie domyka. Wisko ma za zadanie chłodzić chłodnicę, a przez nią nie powinno być obiegu na zimnym silniku.

 

Także stawiam na termostat. :D Tym bardziej, że koszt nowej viskozy, jest hmm... ciekawy :wink:

Opublikowano
Zaba84 a jak u ciebie z kondycją silnika(ciśnienia na cylindrach) .Po dużych przebiegach (nie myl z tym co pokazuje ci licznik po zakupie) ma prawo łapać właściwą temperaturę po dużo większym czasie niż innym ze zdrową jednostką napędową(tym bardziej że przyszła zima i zajeżdżone silniki tak reagują w zimie). Nie sugeruj się tym jak jest u innych bo wejdziesz w koszty a nie rozwiążesz problemu.Jeżeli jesteś w takiej sytuacji jak opisałem jedyne wyjście to remont silnika a doraźnie możesz dociąć odpowiednich rozmiarów do chłodnicy, z pudełka kartonowego przysłonę i włóż ją od zewnętrznej strony chłodnicy a szerokość przysłonięcia musisz dobrać doświadczalnie (w zależności jakie pokonujesz odcinki jazdy, im krótsze tym możesz zasłonić więcej).Nie można zasłonić całej bo się przegrzeje.
Opublikowano
Zaba84 a jak u ciebie z kondycją silnika(ciśnienia na cylindrach) .Po dużych przebiegach (nie myl z tym co pokazuje ci licznik po zakupie) ma prawo łapać właściwą temperaturę po dużo większym czasie niż innym ze zdrową jednostką napędową(tym bardziej że przyszła zima i zajeżdżone silniki tak reagują w zimie). Nie sugeruj się tym jak jest u innych bo wejdziesz w koszty a nie rozwiążesz problemu.Jeżeli jesteś w takiej sytuacji jak opisałem jedyne wyjście to remont silnika a doraźnie możesz dociąć odpowiednich rozmiarów do chłodnicy, z pudełka kartonowego przysłonę i włóż ją od zewnętrznej strony chłodnicy a szerokość przysłonięcia musisz dobrać doświadczalnie (w zależności jakie pokonujesz odcinki jazdy, im krótsze tym możesz zasłonić więcej).Nie można zasłonić całej bo się przegrzeje.
Opublikowano
visco łatwo sprawdzić, bo jeśli powoduje niedogrzewanie silnika, to najprawdopodobniej się zacięło i na postoju trudno nim będzie zakręcić - jeśli nie ma z tym problemu, to nie visco i raczej termostat ... ale może też być jakiś problem z samym wskaźnikiem temperatury

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
visco łatwo sprawdzić, bo jeśli powoduje niedogrzewanie silnika, to najprawdopodobniej się zacięło i na postoju trudno nim będzie zakręcić

zaraz mnie wyslecie od opcji szukaj.... ale i tak zapytam: czyli co na postoju trzeba zakrecic wiatrakiem??

miało być bezawaryjne;]


http://i50.tinypic.com/2005nv5.jpg

Opublikowano
Tak kolego jak na postoju na zimnym silniku (np. rano zanim odpalisz auto) wiatrak daje sie obracać bez większych oporów jest ok. to narazie połowa testu. A jeśli przy mocno rozgrzanym silniku (standardowo wskazówka w pionie), po długiej jeździe i w ciepłe dni wiatrak w zasadzie nie daje się obrócić jest ok. (Sprawdzać to na wyłączonym silniku!!! :duh: inaczej grozi utratą palców lub dłoni :cry2: )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.